Η βαρυτική έλξη του πλανήτη Άρη ενδέχεται να επηρεάζει το κλίμα στη Γη

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications, υποστηρίζει ότι η βαρυτική έλξη του Άρη στη Γη μπορεί να επηρεάζει το κλίμα στον πλανήτη μας. Γεωλογικά στοιχεία που καλύπτουν μια περίοδο 65 εκατομμυρίων ετών και έχουν ληφθεί από εκατοντάδες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο υποδηλώνουν ότι τα ρεύματα των ωκεανών έχουν επανειλημμένα περάσει από περιόδους που άλλοτε είναι ισχυρότερα και άλλοτε ασθενέστερα. Αυτό συμβαίνει κάθε 2,4 εκατομμύρια χρόνια και είναι γνωστό ως "αστρονομικός μεγάλος κύκλος".

Τα ισχυρότερα ρεύματα, γνωστά ως "γίγαντες δίνες", μπορεί να φτάσουν στον πυθμένα της θάλασσας, ακόμα στα βαθύτερα τμήματα των ωκεανών, που χαρακτηρίζονται ως άβυσσος.

Η ίδια μελέτη αναφέρει πως αυτοί οι κύκλοι τυχαίνει να συμπίπτουν με το χρονοδιάγραμμα των γνωστών βαρυτικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της Γης και του Άρη, καθώς οι δύο πλανήτες περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο.

"Τα πεδία βαρύτητας των πλανητών στο ηλιακό σύστημα παρεμβαίνουν μεταξύ τους και αυτή η αλληλεπίδραση, που ονομάζεται συντονισμός, αλλάζει την πλανητική εκκεντρικότητα, ένα μέτρο του πόσο κοντά σε κυκλικές τροχιές είναι οι τροχιές τους", λέει ένας από τους συντάκτες της μελέτης, ο Dietmar Müller, καθηγητής γεωφυσικής. στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

Λόγω αυτού του συντονισμού, η Γη έλκεται ελαφρώς πιο κοντά στον Ήλιο από τη βαρυτική έλξη του Άρη, που σημαίνει ότι ο πλανήτης μας εκτίθεται σε περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία και ως εκ τούτου έχει θερμότερο κλίμα, προτού παρασυρθεί ξανά προς τα πίσω, για μια περίοδο 2,4 εκατομμυρίων ετών.

Τα ευρήματα της μελέτης υποστηρίζουν την ιδέα ότι ο πλανήτης Άρης επηρεάζει σημαντικά το κλίμα της Γης.