Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Ιαπωνική αποστολή αποκαλύπτει τον νότιο πόλο της Σελήνης και μια… ψευδαίσθηση που μπερδεύει τους παρατηρητές

*
Η ιαπωνική εταιρεία ispace έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα, εντυπωσιακή φωτογραφία του νότιου πόλου της Σελήνης, τραβηγμένη από το διαστημικό της σκάφος Resilience, το οποίο προετοιμάζεται για την επερχόμενη προσεδάφισή του. Η εικόνα παρουσιάζει το τραχύ σεληνιακό τοπίο με τους πολυάριθμους κρατήρες, μια περιοχή που αποτελεί στόχο ερευνητικών αποστολών από τη NASA και άλλους φορείς, λόγω της πιθανής ύπαρξης πάγου σε μόνιμα σκιασμένους κρατήρες.

Ο πάγος αυτός θεωρείται πολύτιμος για μελλοντικές διαστημικές αποστολές, καθώς μπορεί να μετατραπεί σε καύσιμο, οξυγόνο και πόσιμο νερό. Παρόλο που η φωτογραφία είναι γεμάτη με κοίλους κρατήρες, πολλοί παρατηρητές αντιλαμβάνονται τα γεωλογικά χαρακτηριστικά ως εξογκώματα και όχι ως εσοχές. Αυτό το οπτικό φαινόμενο ονομάζεται «αντιστροφή αναγλύφου» (relief inversion) και αποτελεί συχνό πρόβλημα στην ανάλυση δορυφορικών εικόνων.




Η ψευδαίσθηση οφείλεται στο γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι έχει συνηθίσει να ερμηνεύει τις σκιές ως αποτέλεσμα φωτισμού από πάνω, ενώ στις διαστημικές εικόνες το φως συχνά έρχεται σχεδόν παράλληλα προς την επιφάνεια, μπερδεύοντας τον εγκέφαλο σχετικά με το τι είναι κοίλο και τι εξογκωμένο. Η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) σημειώνει ότι είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς αν το έδαφος ανεβαίνει ή κατεβαίνει, ενώ η NASA συχνά περιστρέφει τις δορυφορικές εικόνες έτσι ώστε ο βορράς να είναι προς τα πάνω, για να διευκολύνει την ορθή ερμηνεία. Η ίδια η ispace προτείνει στους παρατηρητές που δυσκολεύονται να διακρίνουν τα κρατήρες να γυρίσουν την εικόνα ή να γείρουν το κεφάλι τους, ώστε να αλλάξει η οπτική γωνία και να γίνει πιο σαφές το ανάγλυφο.

Το Resilience εκτοξεύτηκε στα μέσα Ιανουαρίου και έφτασε στη Σελήνη τέσσερις μήνες αργότερα, μπαίνοντας σε τροχιά ενόψει της δεύτερης προσπάθειας προσεδάφισης της εταιρείας ispace. Η πρώτη απόπειρα, πριν από δύο χρόνια, απέτυχε, καθώς το σκάφος εξάντλησε τα καύσιμά του και συνετρίβη στην επιφάνεια της Σελήνης. Η νέα αποστολή, με την ονομασία Hakuto-R, έχει προγραμματιστεί να επιχειρήσει προσεδάφιση στο Mare Frigoris στις 5 Ιουνίου (6 Ιουνίου ώρα Ιαπωνίας).

Αν η προσεδάφιση στεφθεί με επιτυχία, το σκάφος θα πραγματοποιήσει πειράματα στην επιφάνεια της Σελήνης για δύο εβδομάδες, πριν απενεργοποιηθεί λόγω της σκληρής σεληνιακής νύχτας. Η προσεδάφιση στη Σελήνη παραμένει εξαιρετικά δύσκολη, καθώς δεν υπάρχει ατμόσφαιρα για να επιβραδύνει το σκάφος και δεν υπάρχουν GPS για την καθοδήγηση της προσεδάφισης. Οι μηχανικοί πρέπει να διαχειριστούν την κάθοδο από απόσταση 384.000 χιλιομέτρων, με ελάχιστα περιθώρια λάθους. Η επιτυχία της αποστολής θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο για την ιδιωτική διαστημική βιομηχανία της Ιαπωνίας και θα προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για τη μελλοντική αξιοποίηση των πόρων του νότιου πόλου της Σελήνης.

Μέχρι τότε, οι ελεγκτές πτήσης της ispace απολαμβάνουν τις μοναδικές εικόνες που προσφέρει το Resilience, ενώ οι παρατηρητές σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να «διαβάσουν» σωστά το σεληνιακό τοπίο.

Παίκτης κατάφερε και έβγαλε πάνω από 1 δισ. damage με τη Maelle στο Clair Obscur: Expedition 33 (video)

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*