Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Νόμου 3471/2006, κάθε πάροχος τηλεπικοινωνιών υποχρεούται να διατηρεί το λεγόμενο «Μητρώο 11». Εκεί μπορούν να εγγραφούν όσοι συνδρομητές δεν επιθυμούν να δέχονται διαφημιστικές ή προωθητικές τηλεφωνικές κλήσεις. Η εγγραφή γίνεται μέσω αίτησης στον πάροχο τηλεφωνίας (σταθερής ή κινητής).
Αν, παρά την εγγραφή σας στο «Μητρώο 11», εξακολουθείτε να δέχεστε ανεπιθύμητες κλήσεις, ο νόμος προβλέπει τη δυνατότητα να διεκδικήσετε πλήρη αποζημίωση και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Το ελάχιστο ποσό αυτής της αποζημίωσης έχει οριστεί στα 10.000 ευρώ ανά παράβαση.
Η πρόσφατη απόφαση 564/2024 του Αρείου Πάγου επιβεβαίωσε ότι το ελάχιστο ποσό των 10.000 ευρώ είναι συνταγματικό και αναγκαίο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Το δικαστήριο τόνισε ότι η αποζημίωση πρέπει να έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα, ώστε να σταματήσουν οι παράνομες πρακτικές των εταιρειών που παραβιάζουν τα δικαιώματα των συνδρομητών.
Ποια είναι τα βήματα προστασίας;
• Εγγραφή στο «Μητρώο 11» μέσω του παρόχου σας.
• Καταγραφή των κλήσεων που παραβιάζουν τα δικαιώματά σας.
• Υποβολή καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ή στην ΕΕΤΤ.
• Διεκδίκηση αποζημίωσης μέσω της δικαστικής οδού, εφόσον συνεχίζονται οι παραβάσεις.
Σούπερ προσφορά στην Ελλάδα: Πως θα πάρεις PS5 στα €280 και Nintendo Switch 2 στα €415!



Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity