Μια εμπειρία ακόμη λοιπόν. Ένα από τα λαϊκά άσματα που τραγούδησε με τη χαρακτηριστική του φωνή ο Λευτέρης Πανταζής πριν από τρεις και πλέον δεκαετίες και αποτέλεσε ένα από τα μεγάλα σουξέ της εποχής. Άμεσα. Όπως ακριβώς κάνει και η Nintendo με τις κονσόλες της. Γίνονται άμεσα επιτυχίες, προσφέρουν εμπειρίες κα αφήνουν στο μυαλό μας ανεξίτηλες αναμνήσεις για πολλά χρόνια. Αν περιμένετε να διαβάσετε παρακάτω τεχνικές αναλύσεις, βαθμολογίες και άλλα παρόμοια για το Nintendo Switch 2, τότε δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσετε. Έτσι και αλλιώς έχουμε ήδη γράψει τόσα, θα γράψουμε ακόμα περισσότερα, θα έχετε να διαβάζετε ολόκληρους τόμους την επόμενη δεκαετία αν παρακολουθείτε την ειδησιογραφία που δημοσιεύουμε.
Από την άλλη, κάθε κονσόλα είναι μια διαφορετική εμπειρία για κάθε gamer. Τι να βαθμολογήσουμε λοιπόν; Το υποθετικό potential; Προτιμούμε να κάνουμε τον απολογισμό στο τέλος. Τότε φαίνεται αν όντως άξιζε να δαπανήσει κανείς τα χρήματα για το οτιδήποτε. Ακόμα, βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο. Με μόλις ένα παιχνίδι first party, το Mario Kart World, αναβαθμίσεις σε υπάρχοντα και μεταφορές, σημαντικών να σημειωθεί, third party games, τι συμπέρασμα να βγάλουμε από τώρα; Το μόνο που μπορούμε, απλά, να υποθέσουμε, είναι ότι με βάση τα όσα μας πρόσφερε το original Nintendo Switch, θα απολαύσουμε υπέροχες κυκλοφορίες την επόμενη δεκαετία.
Το σίγουρο είναι πως το Nintendo Switch 2 είναι μια αξιοσημείωτη αναβάθμιση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Μεγαλύτερη οθόνη, Joy- Cons που συνδέονται στην κονσόλα με μαγνητικό τρόπο, ταχύτερο, περισσότερη RAM, HDR αλλά και ανάλυση 4Κ. Για τα δύο τελευταία, πριν λίγα χρόνια η Nintendo δεν αποκλείεται και να έλεγε, «μα τι να τα κάνετε; Εκεί βρίσκεται ο πυρήνας της εμπειρίας;». Άδικο δεν θα είχε, αλλά μιας και το προστάζουν οι εποχές, πήρε την απόφαση να προσφέρει αυτό το επίπεδο ποιότητας στο κοινό της. Η επόμενη ερώτηση σίγουρα θα έρθει από τους fans. Θα δούμε σε μεγάλες κυκλοφορίες third party 4Κ; Κατά πάσα πιθανότητα όχι, αν και τι άσσους μπορεί να κρύβει κάθε εταιρεία στο μανίκι της, το πως μπορεί να εκμεταλλευτεί την τεχνητή νοημοσύνη, είναι πράγματα που δεν αποκλείεται να αποτελέσουν την πηγή ευχάριστων εκπλήξεων. Πάντως, η Nintendo δεν τάζει. Μόνο υλοποιεί. Εντάξει θα πει κάποιος, 4Κ/ 60fps στο Super Mario Bros. Wonder, ένα 2D platformer ελάχιστα απαιτητικό. Ναι, αυτό υποσχέθηκε, αυτό έπραξε.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν επιχειρούσαμε να συγκρίνουμε τη μετάβαση από το NES στο SNES με εκείνη από το Nintendo Switch στο Nintendo Switch 2, από πλευράς τεχνικών αναβαθμίσεων. Μόνο που τώρα, με το backwards compatibility, επιχειρείται με άμεσο τρόπο να διατηρηθεί ως έχει η κοινότητα των παικτών και να υπάρξει μια όσο το δυνατό πιο ομαλή μεταφορά στη νέα γενιά. Δεν είναι μόνο η τεράστια κοινότητα των αγοραστών του Mario Kart 8 Deluxe η οποία αριθμεί πάνω από 50 εκατομμύρια μέλη. Τα τελευταία χρόνια η Nintendo έχει επενδύσει πολλά στο online gaming. Ένα από τα όπλα της είναι το Splatoon 3, για το οποίο λογικά δεν μπορούσε να «δικαιολογήσει» τέταρτη κυκλοφορία μέσα σε μια δεκαετία. Έτσι λοιπόν βόλεψε το backwards compatibility. Μόνο που με τα virtual cards θα δημιουργηθεί τεράστια σύγχυση. Ακόμα και στην περίπτωση που ο παίκτης θέλει να εγκαταστήσει το Mario Kart World στο Nintendo Switch 2. Που έβαλα την παλιά κονσόλα γιατί μου ζητάει να κάνω pair; Κοίτα να δεις. Γιατί την άφησα το Πάσχα στο χωριό; Τώρα τι κάνω; Αφού είναι νέα κονσόλα. Αυτά δεν τα είχα στο PlayStation και το Xbox. Υπαρξιακά θέματα που ταλαιπωρούν το μυαλό του χρήστη, ο οποίος μόλις έκανε unbox την κονσόλα, είναι πιστός οπαδός της Nintendo και για λόγους που δεν θα έπρεπε κανονικά να τον αφορούν, είναι υποχρεωμένος να αναζητήσει λύση. Δυσκολίες και με το Game Sharing. Δεν δουλεύει όπως παλιά. Καταλήγουμε στη γνωστή φράση. Nintendo είναι αυτή. Δεν απαλλάσσεται εύκολα από «παιδικές ασθένειες», αλλά με το επόμενο Super Mario ή Zelda όλοι θα έχουν ξεχάσει τα πάθη του παρελθόντος.
Το Game Chat, η χρήσης κάμερας, φέρνουν έστω και έτσι το online gaming σε ένα επίπεδο που να μπορούν οι παίκτες να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Χωρίς ενδιάμεσες εφαρμογές και άλλες μεσοβέζικες λύσεις, βόμβα στα θεμέλια μιας παρέας. Γιατί πλέον, άλλο να παίζεις Splatoon 3 με τους φίλους και να μπορείς να έχεις άμεση επαφή και άλλον να χρειάζεσαι εφαρμογές, καλώδια και τα λοιπά. Έστω και αν η camera είναι ένα επιπλέον gadget, όπως και στις άλλες κονσόλες, τελικά ίσως αποδειχθεί σωτηρία. Από εκεί και πέρα, ευκολίες, μικρές αλλά σημαντικές υπάρχουν. Η δεύτερη θύρα USB-C σίγουρα είναι ιδανική για όσους θέλουν να φορτίζουν την κονσόλα την ώρα που παίζουν σε tabletop mode, ενώ εξίσου πρακτικό είναι το νέο «ποδαράκι» που ανοίγει σε μεγαλύτερη γωνία. Το eShop, η απόδοση του οποίου ήταν ώρες, ώρες κυριολεκτικά γάγγραινα στο original Nintendo Switch, με πολλαπλά κολλήματα δείχνει να τα πηγαίνει καλύτερα και ευχή όλων είναι να συνεχίσει στους ίδιους ρυθμούς.
Ας κάνουμε και μια στάση στην τιμή. Σε καμία περίπτωση δεν θα σας πούμε αν ήταν υψηλή, χαμηλή ή οτιδήποτε άλλο. Διαμαρτυρίες υπήρξαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όπως και οι φωνές που λένε ότι η κοστολόγηση είναι δικαιολογημένοι. Θα θέλαμε όμως να απευθύνουμε μια ερώτηση. Πιστεύετε ότι η Nintendo δεν έχει αντίληψη του τι συμβαίνει στην αγορά; Νομίζετε ότι είναι κλεισμένη σε μια γυάλα και δίνει εντολές στους λογιστές της να τιμολογήσουν αποκλειστικά με βάση το συνολικό κόστος κάθε κονσόλας μέχρι αυτή να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων; Γιατί περιμένατε το Nintendo Switch 2 να κοστίζει ακόμα και κάτω από €400, τη στιγμή που ο με hardware 10ετίας προκάτοχός τους πωλείται ακόμα και στα €350, δεύτερο χέρι, ειδικά αν είναι modded; Βάλτε επιτέλους στο μυαλό σας ότι την αγορά τη διαμορφώνουμε εν μέρει και εμείς. Όσο πιο γρήγορα γίνει κατανοητό αυτό, τόσο το καλύτερο για την τσέπη όλων. Παρά τη μουρμούρα, το αποτέλεσμα ποιο ήταν; Ανάρπαστο το Nintendo Switch 2. Ρεκόρ πωλήσεων το Nintendo Switch 2. Κι ας έχει να λέει μια μεγάλη ομάδα για τους φίλους και γνωστούς τους που εμπιστεύτηκαν «ξεπερασμένο» hardware.
Από καθαρά προσωπική περιέργεια, έχουμε την απορία να δούμε το πως και αν, επιτέλους, ακόμα και η ίδια η Nintendo αξιοποιήσει το HD Rumble και την οθόνη αφής. Ειδικά για το πρώτο, διαφήμισε πολύ την εξέλιξή του, το HD Rumbe 2. Αλλά θα δούμε κάτι σοβαρό; Ή θα το θάψει ξανά; Με τα mouse controls τι σκέφτεται άραγε η Nintendo. Νέο ανοιχτό μέτωπο. Να ετοιμαζόμαστε για point and click adventures; Θα βόλευε και είναι κάτι που δεν προσφέρουν, by default, δηλαδή στο πακέτο αγοράς, οι ανταγωνιστές. Προοπτικές υπάρχουν. Αρκεί να βγει μπροστά η ίδια η Nintendo να δείξει τον δρόμο. Αλλιώς θα μείνουμε πάλι σε επίπεδο ιδεών και gimmicks. Τα οποία έχουν πολύ- διαφημιστεί. Άρα έχει δαπανηθεί ένα- δεν μας αφορά αν είναι υψηλό ή χαμηλό- ποσό για την ανάπτυξή τους. Άρα, τα πληρώνουμε.
Έχουν περάσει σχεδόν 2 εβδομάδες από το λανσάρισμα του Nintendo Switch 2. Δεν έχει γίνει ούτε το μισό βήμα από τη γραμμή εκκίνησης. Το προϊόν, ο δρομέας, η κονσόλα, έχει ορμή αλλά και έναν τεράστιο στόχο στο βάθος της διαδρομής. Να ξεπεράσει τις πωλήσεις του προκατόχου της. Το να προδικάσουμε το αποτέλεσμα θα ήταν σαν να θέλουμε να υποδυθούμε τον μ.Χ. προφήτη. Γάιδαρο χαρακτήριζε έναν τέτοιον τύπο καθηγητής που είχαμε στο Γυμνάσιο και συμφωνούμε απόλυτα με αυτή την άποψη. Όπως ο δρομέας στον μαραθώνιο πρέπει να ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα με δροσιστικά υγρά, έτσι και η Nintendo οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να υποστηρίξει το προϊόν της, να γίνει πιο δεκτική σε συνεργασίες με τρίτες εταιρείες και να αποδείξει ότι η εποχή του Wii U έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Όχι ότι δεν ήταν καλή κονσόλα. Αλλού κόλλησε και δεν είναι πράγματα που θα επαναλάβουμε. Τους επόμενους μήνες αναμένουμε το Donkey Kong Bananza, το Metroid Prime 4: Beyond, το Borderlands 4, EA Sports FC 26, NBA 2K26 και για να δούμε τι θα γίνει με το Call of Duty. Θα έχουμε κάποια έκπληξη;
Τέλος, θα θέλαμε στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε τη CD Media για την παροχή της κονσόλας η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τα μελλοντικά reviews, ενώ προφανώς ήταν και απόλυτα χρήσιμη για το παρόν κείμενο. Αν απορείτε γιατί καθυστέρησε η δημοσιογραφική κάλυψη, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως δεν οφείλεται σε λόγους για τους οποίους έχουμε άμεσα ευθύνη. Ούτε η CD Media έχει ευθύνη και σημειώνουμε ότι τα στελέχη της έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους προκειμένου να παραλάβουμε το Nintendo Switch 2 το συντομότερο δυνατό. Στα χέρια μας έφτασε λίγο μετά από ό,τι σε μια μεγάλη μερίδα από εσάς, στις 6 Ιουνίου, εν μέσω Summer Game Fest.
Καλό ταξίδι να έχουμε στον κόσμο του gaming.
Καλό ταξίδι λοιπόν και από μένα (κάτοχος Nintendo Switch 2) με πολλά πολλά Games!!