Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

PlayStation VR Review: Εικονικός πραγματισμός

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
PlayStation VR Review: Εικονικός πραγματισμός
Όπως συμβαίνει με την πρώτη γενιά οποιουδήποτε hardware, το ιδανικό VR δεν είναι εδώ. Έχουμε δρόμο μπροστά μας. HTC (και Valve), Oculus (και Facebook) και, τελικά, Sony έχουν τις δικές τους προτάσεις και όλοι κάνουν τους δικούς τους συμβιβασμούς. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι η ειδοποιός διαφορά κάθε πρότασης προκύπτει από την επιλογή των συμβιβασμών αυτών. Και στην προκειμένη το ερώτημα είναι το αυτονόητο: ποιες διάλεξε η Sony και διάλεξε σωστά τελικά;

Η τακτική
Σε αντίθεση με κάθε άλλη πρόταση, η Sony δεν μπορεί να ελπίζει στη διάθεση του καταναλωτή να στήσει το καλύτερο, ισχυρότερο σύστημα που μπορεί. Η πλειοψηφία δεν θα χρειαστεί να σκεφτεί καν, μιας και η αγορά έχει πάνω από 40 εκατομμύρια κονσόλες που μπορούν να υποδεχθούν το PS VR. Η εταιρεία ήταν αναγκασμένη να βασιστεί σε αυτό το hardware, έστω και αν δεν είναι μακριά πλέον το PS4 Pro που σίγουρα θα βοηθήσει. Στόχος του PS VR λοιπόν δεν είναι να ξεχωρίσει ως το τεχνικά αρτιότερο, αλλά να είναι το κατά το δυνατό φιλικότερο και πιο προσιτό σύστημα. Σε αντίθεση μάλιστα με τα ανταγωνιστικά, το συγκεκριμένο είναι φτιαγμένο για τα μέτρα του σαλονιού, όχι τόσο για κάποιον που προτιμά να έχει ένα monitor μπροστά του κάθε φορά που καταπιάνεται με το gaming.

Το σύστημα
Το PS VR είναι μια αλυσίδα πραγμάτων που, περιέργως, δεν περιλαμβάνεται εξ ορισμού στο κουτί του ίδιου του PS VR. Το headset και η συνοδευτική εξωτερική μονάδα επεξεργασίας που βρίσκουμε στο πακέτο είναι ένα μόνο μέρος του παζλ. Το οποίο απαιτεί τη χρήση PlayStation Camera και, κατά περίπτωση, ένα-δυο PS Move. Αυτά πρέπει να αγοραστούν ξεχωριστά, εκτός αν τα έχει κάποιος πρόχειρα από πριν. Λογικά υπάρχουν στην αγορά ορισμένα PS Move από την εποχή του PS3, αν υποθέσουμε ότι οι ιδιοκτήτες τους τα φύλαξαν όταν συνειδητοποίησαν τι είχε συμβεί με την όλη ιδέα. Είναι σχετικά απίθανο όμως να υπάρχουν και πολλές κάμερες του PS4. Άλλωστε η PlayStation Camera κάθε άλλο παρά είχε αποδείξει τη χρησιμότητά της μέχρι σήμερα, ενώ εγκαταλείφθηκε πολύ γρήγορα από κάθε μυαλό developer ανά την υφήλιο. Τώρα χρησιμοποιείται για το tracking του headset, του DualShock 4 και του PS Move, αφού βασίζεται στην αντίληψη των φωτεινών του σημείων, μπαρών, ενδείξεων για να μεταφράζει την κίνηση του παίκτη σε συνδυασμό με τους αισθητήρες του ίδιου του headset.



Όσοι έχουν την πρωτότυπη κάμερα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν κανονικά. Η νεότερη έκδοση διαφέρει μόνο ως προς τη βάση, διαφορά που δεν είναι απαραίτητα αμελητέα, αφού της επιτρέπει να είναι πιο σταθερή όπου και αν τοποθετηθεί. Ο προηγούμενος σχεδιασμός έχει την τάση να “πλέει” με οποιαδήποτε σχεδόν πίεση στο καλώδιό της. Η νέα βάση την κρατά πιο σταθερή, πράγμα σημαντικό αφού, διαφορετικά, η μετακίνησή της σημαίνει χάσιμο του κέντρου, άρα και χειροκίνητη διόρθωση με το πάτημα ενός πλήκτρου, μέχρι να φύγει τελείως στραβά, οπότε δεν θα αρκεί αυτό. Θα φτάσουμε κι εκεί πάντως.

Καλώδια. Πολλά καλώδια.
Δεν έχει σημασία τι προσδοκίες έχει κανείς από την εικονική πραγματικότητα, το PS4 και, συγκεκριμένα, το PS VR. Όταν έρθει η ώρα να ανοιχτεί το κουτί, το μόνο που απασχολεί είναι τα καλώδια. Πολλά καλώδια. Φαίνεται όταν ανοίγουμε το κουτί, για να πιάσουμε ένα άλλο κουτί και μετά ένα κουτί ακόμη που περιέχει καλώδια. Και ύστερα πηγαίνουμε στα διπλανά κουτιά που, και αυτά, έχουν ακόμη περισσότερα καλώδια. 4 εξ αυτών είναι αριθμημένα μάλιστα ώστε να είναι πιο εύκολο να καταλάβει ο χρήστης τι συνδέει που με βάση τις παρεχόμενες οδηγίες. Η παράγραφος που ακολουθεί μπορεί να μη βγάλει νόημα σε πρώτη ανάγνωση, αλλά σίγουρα θα μεταφέρει ρεαλιστική εικόνα για την απαραίτητη καλωδιοθάλασσα.



Ξεκινάμε από το PS4. Φεύγει το καλώδιο της PS Camera που συνδέεται σε ειδική θύρα, στο πίσω μέρος. Από εμπρός φεύγει καλώδιο USB (μιας και δεν υπάρχει κάποια πίσω για να γλιτώσουμε το θέαμα - κάτι που διορθώνεται στο PS4 Pro βέβαια). Το καλώδιο αυτό πηγαίνει στην ενδιάμεση μονάδα, που δεν είναι και τόσο μικρή σε μέγεθος, σίγουρα όμως είναι μικρότερη από ένα…Wii. Από εκεί φεύγει άλλο καλώδιο για την τροφοδοσία της μονάδας. Σε αυτήν φτάνει επίσης ένα καλώδιο HDMI από την κονσόλα και φεύγει ένα ακόμη από τη μονάδα για να φτάσει στην όποια οθόνη που προηγουμένως συνδεόταν απευθείας με το PS4. Στην άλλη μεριά της μονάδας υπάρχουν δυο υποδοχές HDMI, η μία κανονική και η μία custom για να περνά και ρεύμα. Τα βύσματα έχουν διαφορετικό χρωματισμό, για εύκολο ταίριασμα με τις αντίστοιχες υποδοχές. Για κάποιο άγνωστο λόγο πάντως, ένα μέρος της μονάδας κινείται συρτά, αποκαλύπτοντας, ανάλογα με την πλευρά στην οποία καταλήγει, το ένα ή το άλλο σετ των υποδοχών. Σε αυτό το στάδιο συμβαίνει το εξής. Είτε συνδέουμε το ίδιο το headset στο “κουτί” είτε παίρνει σειρά μια αρκετά μεγάλου μήκους προέκταση. Πρόκειται για διπλό καλώδιο με δύο βύσματα, ένα HDMI και ένα περίπου HDMI. Η προέκταση καταλήγει σε ένα μικρό κουτί με υποδοχές για τα ίδια βύσματα ακριβώς, στα οποία καταλήγει και το καλώδιο που ενσωματώνεται στο ίδιο το headset. Σε αυτό το τελευταίο ενσωματώνεται και χειριστήριο με πλήκτρα για τη ρύθμιση έντασης του ήχου, τον αποκλεισμό του ενσωματωμένου μικροφώνου αλλά και την ενεργοποίηση του ίδιου του headset. Όχι, δεν ανάβει μαζί με την κονσόλα. Ευτυχώς κιόλας διότι η ενεργοποίησή του σημαίνει αλλαγή ανάλυσης κ.λπ. στην όποια οθόνη που δεν είναι αυτόματα το ζητούμενο όταν ανοίγει το σύστημα.

Όταν όλα είναι ενεργά και κάνουν τη δουλειά τους πάντως, το PS4 “ακούγεται” ότι πιέζεται, ενώ και η ενδιάμεση μονάδα παράγει μια κάποια θερμότητα και έχει τη δική της ψύκτρα για να αποφεύγονται τα…ατυχήματα.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • periklis
    • ωραιο αρθρο....εκανα κι ενα κόμμεντ αλλα κατα λάθος το εγραψα αλλου! θα πω ξανα λοιπον οτι ειναι τοσο ενδιαφέρον αυτα τα περι νεας VR τεχνολογίας που δε τα βαριέσαι καθολου.διαβαζα και δεν ηθελα να τελειωσει το αρθρο!
      Like!

    • Velociraptor7
    • To PvR σημερα ειναι η ΑΡΧΗ. Η τεχνολογία αυτή εχει ολα τα φόντα να βελτιωθει. Μεχρι τοτε ομως ειναι ακόμη πολύ νωρις για να με συγκινήσει και να με ωθήσει σε αγορά. Never say never ομως...υπάρχει και το JOKER! κληρώνει...

    • dimidour
    • Η εικονική πραγματικότητα αρχικά φοβίζει όσους νομίζουν πως θα σε αποξενώνει από την πραγματικότητα. Εγώ νομίζω πως θα δρα ψυχοθεραπευτικά για πολύ κόσμο, αν έχει το χρόνο και τα χρήματα για να μπορέσει να την ακολουθήσει όσο είναι ακόμα στα πρώτα της βήματα.

PlayStation VR Review: Εικονικός πραγματισμός - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity