Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Digital Foundry vs Xenoblade Chronicles X

*
Κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2015 στην Ιαπωνία και πιο πρόσφατα στα μέρη μας το Xenoblade Chronicles X, ένα παιχνίδι που μας απασχολούσε από καιρό αφού το μέγεθός του και η φιλοδοξία του έδειχναν να ξεπερνούν τις προσδοκίες. Όταν βλέπουμε open world games στο PS3, το Xbox 360, ακόμη και στο ίδιο το Wii U, είναι ελάχιστα τα παραδείγματα με πραγματικά σταθερό frame rate, αλλά αυτό ακριβώς συναντούμε εδώ. Σίγουρα έγιναν θυσίες για να επιτευχθεί αλλά το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό για την πλατφόρμα, με εξαιρετική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οπτικού αποτελέσματος. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπιζε η ομάδα ανάπτυξης είναι η διαχείριση δεδομένων. Χωρίς τη δυνατότητα εγκατάστασης των παιχνιδιών στον εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο της κονσόλας, η επίτευξη τέτοιας κλίμακας σε αυτό δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο επίτευγμα. Για να ξεφύγει από τον περιορισμό αυτό, οι κάτοχοι της φυσικής έκδοσης καλούνται να κατεβάσουν data packs από το eShop, με συνολικό όγκο 11GB. Αυτό γίνεται για να ελαχιστοποιηθεί η ανάγκη για ανάγνωση δεδομένων από το κατά πολύ πιο αργό disc drive, βελτιώνοντας έτσι το streaming των assets και τους χρόνους φόρτωσης. Αν όμως αγοράσετε το παιχνίδι από το eShop, προφανώς και δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Στα δικά μας χέρια έφτασε ψηφιακή έκδοση οπότε δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε το μηχανισμό αυτό. Στη θεωρία πάντως είναι μια ενδιαφέρουσα αντιμετώπιση. Αναλογιζόμενοι πως το Xenosaga Episode 1 του PS2, είναι ένα από τα ελάχιστα games που υποστηρίζουν εγκατάσταση στον επίσημο σκληρό δίσκο εκείνης της κονσόλας, προκύπτει πως η ομάδα του Takahashi αναζητά σταθερά ενδιαφέροντες τρόπους για να διαχειριστεί τα δεδομένα του παιχνιδιού.


Χρησιμοποιείται απαλό motion blur σε όλο το παιχνίδι για να προσθέσει μια δόση χαρακτήρα σε πολλές σκηνές. Παρατηρήστε τα χαμηλής ανάλυσης εφέ στη συγκεκριμένη σκηνή.

Με το που ξεκινάμε το παιχνίδι είναι ξεκάθαρο πως, οπτικά, το Xenoblade Chronicles X αποδίδει αποτελέσματα ανάλογο άλλων τίτλων που έχουμε δει στο ίδιο σύστημα. Αυτό σημαίνει ανάλυση 1280 x 720 με post-process anti-aliasing και trilinear texture filtering. Δεν είναι το δυνατό πρόσωπο του παιχνιδιού, γενικά όμως λειτουργεί αρκετά καλά και δεν ζημιώνει τις πιο φυσικές τοποθεσίες του παιχνιδιού. Όταν βγείτε για πρώτη φορά στον κόσμο της Mira, οι αρχικές εντυπώσεις είναι καλές. Το έδαφος εκτείνεται σε τεράστια απόσταση στο βάθος, το περιδιαβαίνουν τεράστια πλάσματα και η χλωρίδα λυγίζει απαλά κόντρα στον αέρα. Είναι κόσμος που παρακαλά να εξερευνηθεί. Είναι τουλάχιστον ταιριαστό πως μια από τις πρώτες κινήσεις σας είναι να κάνετε το άλμα προς τον κόσμο που σας περιμένει. Γίνεται μεν στα σοβαρά, σηματοδοτεί όμως την ελευθερία που θα απολαμβάνετε στην εξερεύνηση.


Η λεπτομερής μας ανάλυσης του Xenoblade Chronicles X εμβαθύνει στην απόδοση και το οπτικό αποτέλεσμα και αποκαλύπτει μια όμορφη και σταθερή εμπειρία.

Ξεκινώντας την εξερεύνηση, μπορεί να παρατηρήσετε τις απλές αλλά εντυπωσιακές οπτικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα το motion blur εφαρμόζεται τόσο στην κίνηση της κάμερας όσο και στο περιβάλλον και εντείνει την αίσθηση ταχύτητας του παιχνιδιού. Τα screen-space crepuscular rays δηλώνουν παρόντα με δέσμες φωτός να ξεκινούν από τον ήλιο, την ώρα που βασικό ambient occlusion καθορίζει τα των σκιών στο έδαφος. Το animation σημειώνει βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι, με τους χαρακτήρες που φαίνονται καλύτερα συνδεδεμένοι με τον κόσμο κατά την εξερεύνηση, αν και τα cut-scene animations είναι, συγκριτικά, πιο άκαμπτα.


Παρατηρήστε το διάτρητο εφέ διαφάνειας που χρησιμοποιείται στη σταδιακή εμφάνιση αντικειμένων στο οπτικό πεδίο. Σε αυτήν την περίπτωση το pop-in προκύπτει λόγω καθυστερήσεων στη φόρτωση, κάτι που μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το αποθηκευτικό μέσο στο οποίο έγινε η εγκατάσταση του παιχνιδιού.

Πιο εντυπωσιακό ακόμη είναι το γεγονός ότι ο κόσμος μπορεί να εξερευνηθεί πλήρως χωρίς να μεσολαβήσει παύση για φόρτωση, με ελάχιστες εξαιρέσεις εντός του New Los Angeles. Αναμενόμενα γίνονται θυσίες για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη αυτή λειτουργία. Μια εξ αυτών είναι ο κύκλος νύχτας/μέρας. Το Xenoblade Chronicles X χρησιμοποιεί shadow maps, συνεπώς οι σκιάσεις είναι στατικές. Η θέση των σκιών δεν αλλάζει ανάλογα με τη θέση του ήλιου. Παραμένουν απολύτως σταθερές μέχρι να νυχτώσει, οπότε και εξαφανίζονται σταδιακά. Αυτό δεν έχει σημαντικό αντίκτυπο στο ανά πάσα στιγμή οπτικό αποτέλεσμα, αφαιρεί όμως από την ατμόσφαιρα που γενικά δημιουργεί ένας δυναμικός κύκλος ημέρας.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!