Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Wolfenstein: Youngblood - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 4 αντίτυπα του Wolfenstein: Youngblood για PS4 και Xbox One. >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

11-11 Memories Retold - Συνέντευξη με τον George Rowe της Aardman

*
Πριν κάμποσο καιρό καθίσαμε και τα είπαμε με τον George Rowe για το 11-11: Memories Retold, έναν τίτλο που λαμβάνει χώρα στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά επιχειρεί να εστιάσει στο τι σημαίνει ο πόλεμος αυτός για τους δυο πρωταγωνιστές, τι κάνει στις ζωές τους, τις αξίες τους.

Επιβάλλονται σύντομες συστάσεις.
Ονομάζομαι Gearge Rowe και είμαι producer στην Aardman για το 11-11.

Πρόκειται για έργο δύο στούντιο, σωστά;
Ναι, είναι συμπαραγωγή ημών και του DigixArt Studio που είναι γαλλική εταιρεία, επικεφαλής της οποίας είναι ο Yoan Fanise, που ήταν audio designer στη Ubisoft για πολλά χρόνια, όπου και έφτιαξε το Valiant Hearts, που μπορεί να γνωρίζεις, και ύστερα έφυγε για να ξεκινήσει τη δική του εταιρεία.

Ίδια θεματική λοιπόν.
Παρόμοια, ναι. Ίδια θεματική. Νομίζω πως έφτιαξε εκείνο το παιχνίδι και, ξέρεις, όντας τόσο εστιασμένος στα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και τις ιστορίες του, θεωρώ ότι είχε κι άλλα να πει για αυτόν μετά την ολοκλήρωση του Valiant Hearts.

Μπορείτε να αναλύσετε λίγο παραπάνω το ρόλο κάθε στούντιο στην παραγωγή;
Ασφαλώς. Στην Aardman ασχοληθήκαμε με την ανάπτυξη της αισθητικής, όλα τα σχέδια προγραμματισμό και συμμετείχαμε όλοι στην ανάπτυξη της ιστορίας. Είναι «παιδί» του Yoan από την αρχή, αλλά εμπλέξαμε διαφόρους σεναριογράφους. Είναι κάτι στο οποίο συνεισφέραμε όλοι κατά βάση. Δουλέψαμε στην ιστορία για πολύ καιρό και όλοι έδωσαν κάτι σε αυτήν.

Τι σημαίνει λοιπόν 11-11;
11-11 είναι το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αφού προέκυψε το 11ο λεπτό, την 11η ώρα, της 11ης του 11ου μήνα του 1918. Οπότε φέτος κλείνουμε 100 χρόνια από το τέλος του πολέμου. Και το παιχνίδι κορυφώνει σε εκείνο το στάδιο. Ο πόλεμος τελειώνει στις 11/11 του 1918 και το παιχνίδι κυκλοφορεί 100 χρόνια αργότερα, στις 9 Νοεμβρίου για την ακρίβεια, άρα δυο μέρες πριν την 100ή επέτειο τους τέλους του πολέμου.

Πώς καταλήξατε στη συγκεκριμένη αισθητική; Δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα με αυτήν, απολαμβάνουμε τον πειραματισμό, αλλά δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από την εντύπωση ότι θα ξενίσει σε πολλούς παίκτες.
Νομίζω ότι μερικοί θα τη μισήσουν. Πιστεύω απόλυτα ότι μερικοί θα τη μισήσουν. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, ξέρεις. Αρχικά θελήσαμε να κάνουμε σχεδιαστικά κάτι που να σχετίζεται με την τέχνη της εποχής του Α’ Παγκοσμίου. Η εποχή ήταν το σημείο εκκίνηση, η περίοδος που γέννησε διάφορα μοντέρνα ρεύματα στη ζωγραφική, όπως ο ιμπρεσιονισμός, στον οποίο βασίζεται κάπως το παιχνίδι αφού μοιάζει με πίνακα με ελαφρώς ιμπρεσιονιστικό στιλ, αλλά φέρνει και τον κυβισμό, τον φουτουρισμό, στιλ με τα οποία πειραματιστήκαμε επίσης στην αρχή της παραγωγής. Καθώς κινείσαι στα μονοπάτια του κυβισμού όμως, καταλήγεις να μοιάζουν όλα φτιαγμένα από λίγα πολύγωνα, κάτι που δεν συναντάς γενικά σε παιχνίδια. Το σημαντικό ήταν ότι θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Θέλαμε να κάνουμε κάτι που κατά κάποιον τρόπο συνδέεται με το συναισθηματικό πυρήνα της ιστορία και, πιστεύω, η ζωγραφική είναι πολύ υποκειμενικό μέσο. Χρησιμοποιήσαμε στιλ ζωγραφικής, διαφορετικά χρώματα κ.ά. που δεν χρησιμοποιούνται σε games, δεν πρόκειται για ρεαλιστική απεικόνιση του κόσμου. Χρησιμοποιήσαμε χρώμα, στιλ ζωγραφικής για να δείξουμε τη συναισθηματική πλευρά του χαρακτήρα.



Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν είναι ακριβώς η αγαπημένη θεματική της βιομηχανίας. Με αυτό ως δεδομένο πώς καταλήξατε να εστιάσετε εκεί εξ αρχής;
Νομίζω, όπως είπες, για τη βιομηχανία ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν είναι θέμα που απασχολεί συχνά, που είναι παράξενο διότι πρόκειται για μεγάλο, τεράστιο γεγονός που επηρέασε το σχηματισμό της Ευρώπη, τη ζωή όλων, είναι τόσο, μα τόσο σημαντικό γεγονός.

Και ουσιαστικά διαμόρφωσε τις συνθήκες που οδήγησαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ναι. Για αυτό πιστεύω ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τέτοια πράγματα, δεν πρέπει να κάνουμε ότι ο πόλεμος σημαίνει πως τρέχουμε πέρα δώθε πυροβολώντας. Αυτό το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε πόλεμο αλλά δεν είναι για τον πόλεμο. Είναι για δυο χαρακτήρες σε αυτόν τον πόλεμο, το πώς ο πόλεμος επηρεάζει τις σχέσεις τους, ποιους συναντούν, το πώς επηρεάζει την οικογένειά τους κ.λπ. Πιστεύω είναι σημαντικό, σε μια εποχή που ο κόσμος μοιάζει να διασπάται, να θυμόμαστε πως αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε φρικιαστικά πράγματα που δεν θέλουμε να ξανασυμβούν. Επομένως θεωρώ ότι μπορούμε να  φέρουμε κάπως στο προσκήνιο τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα φοβερά γεγονότα του, να προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθούν, και πιστεύω ότι η επαναφορά στο προσκήνιο μόνο καλή μπορεί να είναι.

Ακούσαμε την ατάκα ότι αυτό το παιχνίδι ξεκίνησε να είναι παιχνίδι για το καλό πριν προσπαθήσει να γίνει καλό παιχνίδι. Ακούσαμε επίσης ότι εστιάσει σε συνεχή σύγκρουση της ανθρωπιάς των χαρακτήρων με το καθήκον προς την πατρίδα τους.
Ναι.

Κάθε σύγκρουση έχει κόστος όμως. Και όταν πρωτοδοκιμάσαμε το παιχνίδι, δεν νιώσαμε πως είχαμε το περιθώριο να αντιληφθούν ποιο μπορεί να είναι αυτό το πιθανό κόστος. Υπήρχε μια σκηνή στην οποία έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα πυροβολήσουμε τον έτερο πρωταγωνιστή ή όχι. Διαλέξαμε να μην πυροβολήσουμε, η σκηνή που ακολούθησε όμως άφησε την εντύπωση πως ακόμη και αν το είχαμε κάνει, η πλοκή θα έβρισκε τρόπο να μας εμποδίσει.
Ναι. Κάνεις επιλογές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά δεν πρόκειται για κάποιο μεγάλο διακλαδιζόμενο σύστημα στο παιχνίδι. Ουσιαστικά κάνεις επιλογές κατά τη διάρκειά του και αυτές επηρεάζουν κατά κάποιον τρόπο τις αξίες των χαρακτήρων για τη ζωή, το πώς βλέπουν τον κόσμο, πώς τον επηρεάζουν. Αλλά θεωρώ ότι ο πυρήνας του παιχνιδιού έχει να κάνει με την πίστη των χαρακτήρων προς την οικογένειά τους, τους φίλους τους, το έθνος τους και άλλα, η οποία δοκιμάζεται. Κάνεις λοιπόν όλες αυτές τις επιλογές κατά τη διάρκεια και θα δεις πως καθορίζουν τι γίνεται στο τέλος. Δεν θέλω να αποκαλύψω πολλά, αλλά θα δεις όταν φτάσεις στο τέλος ότι οι επιλογές καθορίζουν το τι συμβαίνει και πώς ο χαρακτήρας αισθάνεται για ό,τι έγινε.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!