Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Wargaming.net - The Grand Finals: Nicolas Passemard

Το Enternity είχε τη δυνατότητα να ταξιδέψει στη Βαρσοβία και να παρακολουθήσει τους μεγάλους τελικούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος World of Tanks, ή αλλιώς “The Grand Finals”. Στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στην πρωτεύουσα της Πολωνίας και κάπου ανάμεσα στους αγώνες, τη δεύτερη μέρα του event μπορέσαμε να μιλήσουμε και με τον Nicolas Passemard, Head of Global Competitive (Europe) στη Wargaming.net. Ο Nicolas Passemard μάς περίμενε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, και σε πρώτη φάση μας είπε δύο λόγια για το ρόλο του στην εταιρεία και το World of Tanks. Σαν Head of Global Competitive, λοιπόν, μας εξήγησε ότι μέρος της δουλειάς του είναι ουσιαστικά να εξασφαλίζει ότι, εφόσον οι παίκτες έχουν αντλήσει ότι μπορούσαν από τον τίτλο, μπορούν να βρουν ενδιαφέρουσες ανταγωνιστικές δραστηριότητες. Πέραν αυτού, φυσικά, και ίσως το πιο σημαντικό, είναι να εξασφαλίζει πως οι καλύτεροι παίκτες μπορούν να ζήσουν μέσα από αυτό που τους ευχαριστεί, δηλαδή να ακολουθήσουν μια καριέρα ως επαγγελματίες παίκτες. Γενικότερα, δηλαδή, τα eSports, τα τουρνουά, και όλα τα τα meta game activities.



Όπως ήταν φυσικό, η κουβέντα πήγε γρήγορα στα eSports και τους επαγγελματίες παίκτες, και εκεί ήταν που ο Nicolas Passemard είχε να κάνει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι σύμφωνα με τις τελευταίες αναλύσεις, ο τζίρος που δημιουργήθηκε από τα eSports το 2015 σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασε τα $750 εκατομμύρια, ενώ το 2018 αυτό το ποσό θα ξεπεράσει τα $2 δις. Σύμφωνα με τον Passemard, αυτό σημαίνει ότι ακόμα περισσότερος κόσμος θα μπορεί να κάνει επάγγελμα το πάθος του και να ζήσει μέσα από το ανταγωνιστικό gaming, είτε αυτό σημαίνει World of Tanks, είτε StarCraft, είτε οποιοσδήποτε άλλος τίτλος. Και πράγματι, κάνοντας μια γρήγορη αναδρομή, η ανάπτυξη και η αύξηση της δημοτικότητας των eSports είναι εκθετική. Πέρσι η Wargaming.net τόνισε τη δέσμευσή της για την ανάπτυξη των eSports και ο Nicolas Passemard αναγνωρίζει ότι η Blizzard και η Riot Games είναι πρωτοπόροι σε αυτόν τον τομέα, αλλά και η Wargaming.net προσπαθεί να ωθήσει με τη σειρά της τον χώρο και τη σκηνή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, βέβαια, έχει το γεγονός ότι, όπως ο ίδιος ο Passemard αναφέρει: «Αρχικά, το World of Tanks δεν είχε δημιουργηθεί με τα eSports κατά νου. Και αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο της συναναστροφής μας με την κοινότητα». Πολύ γρήγορα, μέσα από τη συζήτηση με την κοινότητα, o Passemard περιγράφει πως η ομάδα της Wargaming.net έφτασε στην απόφαση να δημιουργήσει αγώνες 7v7 και πως στην αρχή αρκετοί αγώνες δεν ήταν ενδιαφέροντες: «Το συμπέρασμα οδήγησε στη δημιουργία του “Attack - Defense” mode. Και η ενσωμάτωση αυτή ήταν επιτυχής. Όλοι οι επαγγελματίες παίκτες μάς λένε ότι, πλέον, δεν υπάρχουν τα camping fests του παρελθόντος».



«Αυτό σημαίνει ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Αλλά παρατηρήσαμε πως η επαγγελματική σκηνή είχε αποκοπεί από τον κύριο όγκο. Είπαμε λοιπόν να κάνουμε ακόμα ένα βήμα και να επιτρέψουμε τα Tier 10 tanks στο League. Αυτό που είδαμε είναι μια αύξηση στο κοινό κατά 15%. Οπότε σκεφτήκαμε ότι μάλλον έχουμε πάρει τη σωστή απόφαση. Έτσι, αυτό που κάνουμε είναι να «χτίζουμε» ειδίκευση με τα χρόνια και να τη χρησιμοποιούμε για να χτίσουμε το μέλλον των eSports και του Wargaming.net League. Πιστεύω ότι πρέπει να πλησιάσουμε ακόμα περισσότερο στο format του game client και έτσι πειραματιζόμαστε με αγώνες 15v15. Έτσι, είναι πιθανό ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε αγώνες 30 ατόμων και θα είμαστε οι πρώτοι στην αγορά που θα έχουμε κάτι τέτοιο. Δημιουργούμε ιστορία στο χώρο των eSports. Όταν έχεις 30 επαγγελματίες παίκτες που αναμετρώνται για τη νίκη, τότε έχεις ένα πραγματικό παιχνίδι πολέμου».
Υπάρχουν διαφορές όμως ανάμεσα στις διαφορετικές περιοχές και κοινότητες; Σίγουρα. Σύμφωνα με τον Passemard, όλα τα communities συμπεριφέρονται διαφορετικά, αλλά δεν είναι μόνο αυτό: «Όταν μιλάς για τα communities ανά περιοχή, πρέπει να φτάσεις μέχρι τουλάχιστον το εθνικό επίπεδο. Όπως για παράδειγμα η Ασία. Αν μιλήσεις γενικά για την Ασία και πεις ότι όλοι οι Ασιάτες παίκτες είναι έτσι, τότε θα κάνεις λάθος. Οι Ιάπωνες για παράδειγμα είναι εντελώς διαφορετικοί. Αν τους πεις για τα eSports, θα σου πουν ότι κάνουν competitive τίτλους εδώ και 30 χρόνια. Εσύ νομίζεις ότι είναι κάτι καινούριο, ενώ εμείς το κάνουμε εδώ και χρόνια. Αν πας στην Κορέα, θέλουν να έχουν την επιλογή να «λάμψουν» σε ατομικό επίπεδο. Έτσι αγαπούν τους τίτλους που μπορούν να τονίσουν το προσωπικό skill, όπως για παράδειγμα το StarCraft και το League of Legends. Στην Κίνα, βλέπουν τα eSports σαν μια ευκαιρία να φύγουν από την πραγματικότητά τους και το παίρνουν πολύ σοβαρά. Έτσι, βλέπουμε ότι αναφέραμε 3 διαφορετικές χώρες και οι συμπεριφορές είναι πολύ διαφορετικές. Είναι πολύ δύσκολο λοιπόν να μιλήσεις για συμπεριφορά του community και να μην πας τουλάχιστον στο εθνικό επίπεδο. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ευρώπη. Έχεις τους Γάλλους, που είναι πολύ διαφορετικοί από τους Σουηδούς ή τους Πολωνούς. Είναι κάτι που απλά πρέπει να αποδεχθείς και δεν αποτελεί πρόβλημα».



Αναπόφευκτα, η συζήτηση πήγε και στην ελληνική πραγματικότητα, με την competitive σκηνή να γνωρίζει μόλις πρόσφατα μια άνοδο στη δημοτικότητα. Ισχύει το ίδιο και για το World of Tanks στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι θετική. Οι αριθμοί συνεχώς αυξάνονται, όπως αναφέρει ο Passemard. Θα μπορούσε όμως να υπάρξει μια μεγαλύτερη παρουσία στην competitive σκηνή στη χώρα μας; Σύμφωνα με τον Passemard, τα eSports είναι ένα οικοσύστημα, στην κορυφή του οποίου βρίσκονται οι επαγγελματίες παίκτες και στη βάση όλοι οι παίκτες που απολαμβάνουν τον τίτλο. Οι επαγγελματίες τροφοδοτούν με την ποιότητα του θεάματος και τις ικανότητές τους τη βάση της πυραμίδας, και δίνουν κίνητρο για ανέλιξη σε όσους πιστεύουν ότι μπορούν να ακολουθήσουν επαγγελματικά το πάθος τους. Η βάση αυτή όμως μπορεί να μεγεθύνεται ή να συρρικνώνεται. Και δουλειά της Wargaming.net είναι να δίνει τα κίνητρα αυτά που θα οδηγήσουν στην μεγέθυση της βάσης χρηστών. Και φαίνεται πως πιάνει η προσπάθεια, αφού στο τέλος του 2015 υπήρχαν περίπου 15 χιλιάδες παίκτες που λάμβαναν μέρος στα “casual” τουρνουά, ενώ το Φεβρουάριο ο αριθμός αυτός έφτασε τις 20 χιλιάδες. Ο Passemard σημειώνει πως η ομάδα της Wargaming.net βρίσκεται σε συνεχή διαδικασία βελτιστοποίησης των εργαλείων της και συλλογής feedback, εξασφαλίζοντας έτσι τη δημιουργία τουρνουά που είναι φτιαγμένα ειδικά για την κάθε κοινότητα.



Στην ανάπτυξη της κοινότητας, βέβαια, βοηθάνε και οι κονσόλες. Μέχρι αυτήν τη στιγμή, ο αριθμός των παικτών του World of Tanks στις κονσόλες αγγίζει τα 10 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τον Passemard, το γεγονός και μόνο ότι είναι ένας τίτλος free-to-play, αυτόματα τον κάνει ελκυστικό στους χρήστες της κονσόλας, τουλάχιστον για μια δοκιμή. Και δεδομένης της γκάμας (ή της έλλειψης αυτής) των free-to-play games στις κονσόλες, αυτό μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει για τη Wargaming.net και το World of Tanks. Φυσικά, αυτό λειτουργεί και σε συνδυασμό με την προβολή των The Grand Finals και της δουλειάς που κάνει η Wargaming.net σε αυτόν τον τομέα, αφού δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στους παίκτες σε κονσόλες να ζήσουν την ίδια εμπειρία με αυτό που βλέπουν. Όσον αφορά τώρα στους The Grand Finals και γιατί αυτοί λαμβάνουν χώρα για ακόμη μια φορά στη Βαρσοβία; Οι λόγοι είναι αρκετοί. Πρώτα απ’ όλα, ο Passemard αναφέρει ότι στην Πολωνία είναι οι περισσότεροι fans του World of Tanks στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα, είναι ένα μέρος που επιτρέπει την εύκολη άφιξη των επαγγελματικών ομάδων από όλον τον κόσμο. Και φυσικά υπάρχει και η υποστήριξη της ίδιας της πόλης της Βαρσοβίας, η οποία βοηθάει την Wargaming.net με τη διεξαγωγή των The Grand Finals σε πολλούς τομείς, όπως την ασφάλεια. Τέλος, είναι και η βοήθεια του ESL και της πολωνικής ομάδας που βοηθούν με τη σειρά τους στην ομαλή διεξαγωγή του τουρνουά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι και του χρόνου θα είναι η Βαρσοβία η έδρα των The Grand Finals, αφού η Wargaming.net είναι πάντα σε αναζήτηση νέων τοποθεσιών και events.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • vonzuchter
    • Το πειραμα στις κονσολες πετυχε 3 χρονια τωρα το παιχνιδι βελτιωνεται συνεχως. Οι σεβερς παντα γεματοι και οσοι παικτες παρατουν το παιχνιδι αναπληρωνονται απο νεους. Πλεον η εκδοση για το PC στο μονο που υπερεχει ειναι τα κλαν γουορς. Κατι που συντομα θα ερθει και στις κονσολες. Επισης στο χβοχ υπαρχει κροσπλεη και παιζουμε μαζι 360αδες με Οneαδες. Η wargaming δινει πονο. Αν ηταν και λιγο φτηνοτερη στις χρεωσεις....

*