Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Age Of Empires: Definitive Edition Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Microsoft Game Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Xbox Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Age Of Empires: Definitive Edition
    • 12+ pegi 12+
      • 8.5 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (1)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.ageofempires.com/games/aoe/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Το Age of Empires επιστρέφει στο σήμερα με το Age of Empires: Definitive Edition. Αξίζει η αγορά του; Η απάντηση στο review μας!

Πάνε 21 χρόνια (όχι 20 αγαπητή Microsoft) από την κυκλοφορία του πρώτου Age Of Empires και η Microsoft είπε να μας θυμίσει τη σειρά με ένα remake αποκλειστικά για το Windows Store, όπως είχε κάνει και το 2013 με το Age Of Empires II HD. Αν και δεν το συνηθίζουμε, η αναφορά στον τεχνικό τομέα κρίνεται μάλλον υποχρεωτική σε τέτοιες περιπτώσεις πόσο μάλλον όταν η πρωτότυπη κυκλοφορία απέχει τόσα χρόνια. Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι η Forgotten Empires δεν πρόσθεσε απλά τη δυνατότητα για 4K rendering στον τίτλο, αλλά έχει σχεδιάσει εκ νέου όλες τις μονάδες έτσι ώστε να στέκονται αξιοπρεπώς εν έτει 2018. Το reworking στα assets ήταν αναγκαίο, μιας και η στόχευση σε τόσο υψηλή ανάλυση θα ήταν καταστροφική για τα sprites που χρησιμοποιούνταν αρχικά, ειδικότερα αν λάβουμε υπόψη μας τις αναλύσεις που θεωρούνταν δημοφιλείς το1997. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τη δουλειά των developers, με μοναδικό μελανό σημείο το πόσο ίδιες μοιάζουν οι εκάστοτε μονάδες ακόμα και μεταξύ εντελώς διαφορετικών λαών, κάτι όμως που ίσχυε και στο πρώτο παιχνίδι. Ίδια περιποίηση έχει υποστεί και ο ήχος, με τα ορχηστρικά κομμάτια που μας συνοδεύουν σε μενού και παιχνίδι να έχουν ηχογραφηθεί εκ νέου και ακούγονται τουλάχιστον ευχάριστα.




Δεν έχει τηρήσει βέβαια όλες τις υποσχέσεις της η Microsoft, αφού το βελτιωμένο pathfinding μπορεί να υπάρχει σε κάποιο βαθμό όμως και πάλι μόνο λίγες δεν είναι οι περιπτώσεις όπου οι μονάδες μας κολλάνε πίσω από κτίρια ή δέντρα στην προσπάθειά τους να μεταβούν οπουδήποτε. Οι στρατιώτες μας, παρά την εντολή μας να αμυνθούν, δεν υπερασπίζονται τα εδάφη μας παρά μόνο όταν οι αντίπαλες μονάδες είναι υπερβολικά κοντά, μην αφήνοντάς μας άλλη επιλογή παρά τη συνεχή παρακολούθησή τους. Το ίδιο απαιτεί και η συγκέντρωση πόρων. Πολλές φορές τσακώσαμε τους εργάτες μας να…“φιδιάζουν” έχοντας ολοκληρώσει, για παράδειγμα, την περισυλλογή ξύλου από το ένα δέντρο αλλά μη συνεχίζοντας στο υπόλοιπο δάσος που έστεκε δύο πίξελ δεξιότερα. Όλη αυτή η συνεχής παρακολούθηση των μονάδων μας ενδέχεται να κουράσει, όμως, όχι περισσότερο από ότι κούραζε είκοσι χρόνια πριν, στην πρώτη κυκλοφορία του τίτλου. Είναι εύκολο να εκνευριστούμε με μια ξαφνική ήττα, απλά και μόνο γιατί οι οπλίτες που είχαμε διαθέσει για άμυνα δεν προστάτευσαν τίποτα, τη στιγμή που εμείς ήμασταν απασχολημένοι να ανανεώνουμε χειροκίνητα τη φάρμα μας η οποία εξαντλήθηκε. Από εκεί και πέρα όμως, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η ίδια απαίτηση υπήρχε και παλαιότερα, οπότε τουλάχιστον μπορούμε να δώσουμε πόντους στην Forgotten Empires για το ότι διατηρεί το gameplay του Age Of Empires αναλλοίωτο, τόσα χρόνια μετά.



Από την άλλη η ποικιλία στα modes που μας προσφέρει η Definitive Edition του Age Of Empires κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητική. Υπάρχει story mode για πολλούς λαούς, από Έλληνες μέχρι Ιάπωνες, ενώ περιέχεται και το Rise Of Rome expansion με ιστορίες για τους Ρωμαίους, τους Μακεδόνες και επιπλέον δύο λαούς. Οι αποστολές σε κάθε story διαφέρουν ουσιαστικά μεταξύ τους, σε σημείο που ξεκινήσαμε αποστολή ακόμα και υπό πολιορκία, αν και το σύνηθες είναι να ξεκινάμε το χτίσιμο του λαού μας από την αρχή σε κάθε αποστολή. Επιπλέον, για όσους δεν θέλουν να ξοδέψουν ώρες στα διαφορετικά σενάρια των λαών, προσφέρονται deathmatch, random deathmatch, one on one, skirmish εναντίον πολιτισμών που χειρίζεται το AI. Φυσικά δεν λείπει και το online mode, για όσους έχουν κατακτήσει το single player και θέλουν ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση, το οποίο, προς τιμήν της Microsoft και σε αντίθεση με το τι μας περίμενε στο Halo: The Master Chief Collection, λειτουργεί άψογα και δεν μας δημιούργησε το παραμικρό πρόβλημα. Στα πλαίσια του online μπορούμε να φτιάξουμε δικές μας αποστολές τις οποίες θα παίξουν άλλοι παίκτες ανά τον κόσμο, ενώ και εμείς μπορούμε να παίξουμε κάποια αποστολή που σκέφτηκε ένας άλλος παίκτης.



Δεν μπορούμε να είμαστε πολύ αυστηροί με το Age Of Empires: Definitive Edition που κατορθώνει να στέκεται αξιοπρεπώς. Κατορθώνει να μας ξυπνάει τη νοσταλγία μένοντας πιστό στον αρχικό τίτλο, ενώ ακόμα και αν έχει τα θεματάκια του, αυτά οφείλονται καθαρά στη φύση του και στα χρόνια που το βαραίνουν, παρά στη δουλειά που έγινε σε αυτήν εδώ την επανακυκλοφορία. Το σταθερό online multiplayer και η ποικιλία περιεχομένου του εξασφαλίζουν δε ότι, όσοι επενδύσουν θα περάσουν πολλές ώρες αναπτύσσοντας τους πολιτισμούς τους και ξαναγράφοντας την ιστορία. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Gameplay αναλλοίωτο στον χρόνο
  • Σωστό reworking στα assets τα οποία στέκονται αξιοπρεπώς ακόμα και σε ανάλυση 4K
  • Ποικίλο περιεχόμενο
  • Σταθερό online multiplayer
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Προβληματικό pathfinding
  • Η ηλικία του τίτλου σημαίνει εκνευριστικό micromanagement που απαιτεί συνεχώς τη προσοχή του παίκτη σε οτιδήποτε
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*