Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Concrete Genie Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Pixelopus

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To Concrete Genie είναι ένας τίτλος σχετικός με το bullying, ικανό να αγγίξει μικρούς και μεγάλους, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο και δεν μένει σε δύσβατα αφηγηματικά βάθη.

Η PixelOpus, από μόνη της, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πειράματα της Sony. Δημιουργήθηκε από τελείως άπειρους (εμπορικά τουλάχιστον) ανθρώπους και μας έδωσε, για αρχή, το Entwined. Όταν αποκαλύφθηκε η δεύτερη παραγωγή τους πριν από δύο χρόνια στο Paris Games Week, ήμασταν εκεί. Τότε δεν υπήρχε καν δείγμα του παιχνιδιού, η εξήγηση του οποίου στον Τύπο και, κατ’ επέκταση, στον κόσμο ήρθε με τη μορφή μάζωξης σε ένα δωμάτιο για συζήτηση.



Από την αρχή η ομάδα ήθελε να στήσει έναν τίτλο σχετικό με το bullying, ικανό να αγγίξει μικρούς και μεγάλους, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο, δεν μένει σε δύσβατα αφηγηματικά βάθη. Στην πόλη του Concrete Genie τα πράγματα δεν είναι καλά. Οι κάτοικοι την έχουν εγκαταλείψει ουσιαστικά, με ελάχιστα άτομα να παραμένουν, μεταξύ αυτών και ο ήρωάς μας, ένα παιδί που βλέπει το μέρος στο οποίο μεγάλωνε να έχει καταβληθεί από ακατανόητο σκοτάδι. Υποτίθεται ότι όλα ξεκίνησαν με ένα ναυάγιο που μόλυνε την περιοχή με πετρέλαιο, είναι ξεκάθαρο όμως ότι δεν είναι τόσο απλή η κατάσταση, πως κάποιου είδους μαγεία παίζει το ρόλο της. Χάρη σε αυτή ο ήρωας, αφού δεχθεί επίθεση από άλλα παιδιά σε ρόλο νταήδων, καταλήγει σε ένα ξεχασμένο κτίριο της περιοχής και συναντά ένα genie. Αυτό, για να βοηθήσει, του δίνει ένα μαγικό πινέλο αλλά και την ικανότητα να το χρησιμοποιεί για να δώσει στα παιδικά του σκίτσα ζωή. Ήταν όλα μαζί σε ένα τετράδιο που έγινε φύλλο και φτερό κατά την επίθεση, οπότε ο παίκτης καλείται να βρει τις χαμένες σελίδες, άρα τα χαμένα σχέδια που θα χρειαστεί έτσι κι αλλιώς να χρησιμοποιήσει στην πορεία. Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού λειτουργεί ως συνδυασμός εξερεύνησης και γρίφων, με έμφαση στην εξερεύνηση. Ο παίκτης πρέπει να γεμίσει χρώμα την πόλη, χρησιμοποιώντας τα σχέδιά του, δηλαδή σχεδιάζοντας άλλα genie. Τα σχέδια είναι πάντα δισδιάστατα και γίνονται στους τοίχους της πόλης. Δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το πλήθος των σχεδίων όπου θα κάνει ο παίκτης, μπορεί κυριολεκτικά να ξεδώσει και να φωτίσει τα πάντα. Εκτός από genie μπορεί να σχεδιάσει και άλλες κοσμητικές λεπτομέρειες για να πετύχει το αισθητικό αποτέλεσμα που θέλει ή απλά να καταλήξει σε έναν αχταρμά δίχως λογική ή σκοπό πέραν του πειραματισμού. Καθώς φωτίζεται μια περιοχή ανοίγουν διαδρομές προς άλλες και έτσι σημειώνεται ουσιαστικά πρόοδος.



Γιατί να σχεδιάσει genie όμως; Υπάρχουν τριών ειδών, ασχέτως του σχεδιασμού τους, που μπορεί να τροποποιθεί από τον παίκτη με τον επιπλέον σχεδιασμό διαφόρων «αξεσουάρ» που έχουν μόνο κοσμητικές επιπτώσεις. Κάθε κατηγορία αντιστοιχεί σε διαφορετικό στοιχείο, όπως ηλεκτρισμό, φωτιά και άνεμο και σε αυτά τα στοιχεία βασίζεται ο Ash, ο ήρωας του παιχνιδιού, για να προχωρήσει, αφού το δισδιάστατο genie μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο γύρω του σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Μπορεί π.χ. να κάψει ένα στήριγμα, για να δημιουργηθεί μια νέα πλατφόρμα που μπορεί να αξιοποιήσει ύστερα ο Ash. Βέβαια είναι λίγο δύσκολο για όποιον δοκιμάσει το παιχνίδι να πιστέψει ότι για αυτό το λόγο κάθεται και τα σχεδιάζει. Ο πραγματικός κόσμος κινείται με stop motion animation, τα genie όμως έχουν τη δική τους γοητεία όταν κινούνται, ενώ ακολουθούν τον παίκτη, με ένα του κάλεσμα, εφόσον τους το επιτρέπουν συνδεόμενοι τοίχοι. Αυτή είναι μια έκφραση του δεσμού του Ash -άρα και του παίκτη- με τα genie, όχι όμως η μοναδική. Κάποιοι τοίχοι δεν μπορούν να φωτιστούν με την κανονική μπογιά που χρησιμοποιεί ο Ash, απαιτούν τη χρήση Super Paint. Ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί αυτή είναι να κάνει ο παίκτης τα χατίρια των genie. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πρέπει να ζωγραφίσει αντικείμενα που δείχνουν να θέλουν π.χ. μήλα, για να κερδίσει περαιτέρω εύνοια, εύνοια που εξασφαλίζει Super Paint. Η ίδια η ζωγραφική λειτουργεί απλά, αφού ο παίκτης διαλέγει σχέδιο και, είτε με motion controls είτε με αναλογικό μοχλό, το «εφαρμόζει» παρά το σχεδιάζει στην επιφάνεια που έχει επιλέξει. Η λογική αυτή των μηχανισμών είναι αξιαγάπητη όσο και τα genie, μακράν το δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού. Αντίστοιχα, η μεγαλύτερή του αδυναμία προκύπτει από το τι κάνει η PixelOpus με αυτούς τους μηχανισμούς στα χέρια της. Οι γρίφοι που βασίζονται σε αυτές τις λούπες είναι λίγοι, απλοϊκοί και στερούνται φαντασίας που είναι έκδηλη στο ποιόν του κόσμου του παιχνιδιού, ακόμη και με δεδομένο ότι ο τίτλος προφανώς πρέπει να είναι εύπεπτος και σε μικρής ηλικίας παίκτες. Αυτό εξασφαλίζεται, κατά τα άλλα, από την απλότητα της ιστορίας, χωρίς αυτό να υποδηλώνει ανωριμότητα. Οι νταήδες που κυνηγούν τον Ash δεν είναι ακριβώς μονοδιάστατοι, όπως άλλωστε ισχύει και στην πραγματικότητα, οπότε η PixelOpus προσπαθεί να περάσει μήνυμα τόσο σε θύμα όσο και σε θύτη, όχι απλά να χρωματίσει τα πάντα σε λευκό ή μαύρο, σωστό ή λάθος.



Ένας λόγος παραπάνω να φανεί παράταιρο το τελευταίο μέρος του παιχνιδιού. Χωρίς να εξηγήσουμε τι ακριβώς συμβαίνει και γιατί, αρκεί να σημειώσουμε ότι το Concrete Genie κλείνει με στροφή σε δράση και μάχη, με νέους μηχανισμούς που δεν προλαβαίνουν να αποκτήσουν βάθος ή πολυπλοκότητα τόσο αργά στην ιστορία, οπότε καταλήγουν περισσότερο να κόβουν τον αέρα από τους προηγούμενους, οι οποίοι θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν λίγο επιπλέον χρόνο προκειμένου να ανθίσουν ολοκληρωτικά. Έτσι κι αλλιώς ο τίτλος διαρκεί 4 με 5 ώρες περίπου, ενώ μπορεί να απασχολήσει και παραπέρα, αφού μετά τον τερματισμό επιτρέπεται η επιστροφή σε πρότερο χρονικό σημείο για να ολοκληρωθεί η εξερεύνηση με τους βασικούς πάντα μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ξέχωρα υφίστανται δυο διαφορετικά VR modes, που απαιτούν τη χρήση δύο PS Move για να λειτουργήσουν. Το πρώτο, το Experience, είναι μια μικρή και αυτόνομη ιστορία που θέλει τον Ash να συνεργάζεται με ένα ακόμη genie, το Splotch, σε μια σύντομη και ευχάριστη ιστορία. Το δεύτερο είναι το Free Paint Mode, στο οποίο ο παίκτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών τοποθεσιών της πόλης Denska για να σχεδιάσει πιο ελεύθερα, χωρίς να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος στόχος πέραν της προσωπική δημιουργικής εξερεύνησης.



Η αλήθεια είναι πως στα πρώτα δείγματα του παιχνιδιού μετά την ανακοίνωσή του είδαμε τους μηχανισμούς να είναι λίγο διαφορετικοί από ότι κατέληξαν να είναι, πράγμα που μας οδηγεί στη σκέψη ότι κάπου δυσκολεύθηκε -ή απλά άλλαξε γνώμη για κάποιο λόγο- η ομάδα ανάπτυξης και κάπως έτσι καταλήγουμε στην τελική, καθόλα γοητευτική και καλοπροαίρετη, μα και πιο πεζή, μορφή του Concrete Genie. Ακόμη κι έτσι, ο τίτλος αποτελεί σημάδι εξέλιξης της ομάδας, που φαίνεται να απέχει μερικούς τίτλους από αυτό που και η ίδια θέλει να είναι. Περιμένουμε, λοιπόν, τα επόμενα βήματά της. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Αισθητική
  • Η αλληλεπίδραση με τα genie
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το κλείσιμο του παιχνιδιού μοιάζει μηχανικά παράφωνο
  • Δεν αξιοποιούνται επαρκώς οι βασικοί μηχανισμοί
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!