Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Destiny: The Taken King Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bungie

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Activision

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    IGE

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Destiny για τον γράφοντα ήταν μία σχέση πάθους από κείνες που μισείς να λατρεύεις και λατρεύεις να μισείς. Σε τέτοιο δε βαθμό, που αυτό το review κατήντησε κάτι που όλοι από το σινάφι της κριτικής σκοπιάς προσπαθούμε διακαώς να αποφύγουμε. Κατήντησε να είναι μια προσωπική υπόθεση. Κάποιος θα μπορούσε να πει πως αυτό ίσχυε και για την Bungie. Μια ομάδα που είχε καταφέρει να συνδέσει τον εαυτό της με ένα από τα μεγαλύτερα -αν όχι το μεγαλύτερο- σε φιλοδοξία και πληθωρικότητα FPS, τη σειρά Halo. Με το Destiny πάλεψε με το θηρίο ενός προσωπικού στοιχήματος και ένα ακόμα μεγαλύτερο θηρίο, τη διαχείριση των προσδοκιών εκατομμυρίων παικτών. Προσδοκίες τις οποίες η ίδια είχε δημιουργήσει και οι οποίες έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ανάδειξη και εκτράχυνση των ζητημάτων που ταλάνιζαν τον τίτλο τον πρώτο καιρό. Το κατά πόσο όλη αυτή η δημιουργία προσδοκιών ήταν λάθος, θα κριθεί σε τούτο το review. Ένα χρόνο και τρία πακέτα επέκτασης μετά την κυκλοφορία του αρχικού παιχνιδιού.



Όλη η πορεία του τίτλου μέχρι σήμερα θυμίζει μια βιβλική παραβολή. Ξεκινώντας από το αποστεωμένο vanilla Destiny, περνώντας στα ερεβώδη βάθη του απογοητευτικού Dark Below, βλέποντας λίγη λάμψη στους θησαυρούς των δοκιμασιών του House of Wolves, και καταλήγοντας στην άκρη του τούνελ. Στο "φως" υπό τη σκιά των δακτύλιων του Κρόνου και στις απόκοσμες λάμπες του θωρηκτού του Oryx. Στο The Taken King: τη δικαίωση όσων επέμειναν, σε βαθμό αυτισμού, στο Destiny. Καλλιεργώντας strike προς strike και raid προς raid, εκείνη τη μαζοχιστική ανάγκη για εξιλέωση από τη μηχανή του παιχνιδιού, που πετούσε αδιακρίτως ή με το σταγονόμετρο, σε βαθμό τρολαρίσματος ενίοτε, loot. Για κάποιους όλη αυτή η "κουλτούρα τζόγου" που καλλιέργησε στην αρχή η Bungie, ήταν και ο φτηνός λόγος, το "τυράκι" που κράτησε τον κόσμο αρκετό καιρό στους servers του παιχνιδιού. Αρκετό ώστε να διορθωθούν, με τη συνδρομή της κοινότητας, κάποια συστήματα του τίτλου και να εξορθολογιστούν κάποια άλλα. Αρκετό ώστε να μειωθούν φαινόμενα όπως το περίφημο loot cave. Αρκετό ώστε η Bungie να βρει το χώρο και το χρόνο να πειραματιστεί με νέους, πιο ενδιαφέροντες και σαφέστατα πιο ουσιώδεις μηχανισμούς. Κλιμάκωση αυτής της προσπάθειας, που ευδοκίμησε ξεδιάντροπα πάνω στις πλάτες των παικτών, είναι το Taken King. Και είναι, ομολογουμένως, καλό.
Για κάποιους όλη αυτή η "κουλτούρα τζόγου" που καλλιέργησε στην αρχή η Bungie, ήταν και ο φτηνός λόγος, το "τυράκι" που κράτησε τον κόσμο αρκετό καιρό στους servers του παιχνιδιού.
Πλέον το grinding δεν είναι μια μανιώδης πάλη ενάντια στην τύχη και το RNG, μέσα σε πίστες που ο παίκτης έχει παίξει ξανά και ξανά και ξανά. Το grinding δεν είναι μια συνεχής άσκηση στη ματαιότητα. Το grinding δεν είναι, πλέον, αυτοσκοπός του Destiny και όπου συντελείται, συνήθως στο πέρας του, περιλαμβάνει κάποια "εξωτική" ανταμοιβή. Και αυτό βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αποσύνδεση των περισσοτέρων ανταμοιβών του παιχνιδιού από τα κοινά drops του παιχνιδιού. Τον καλύτερο εξοπλισμό στο The Taken King (είτε exotic είτε legendary) ο παίκτης θα τον βρει αποδεικνύοντας την αξία του σε πληθώρα δραστηριοτήτων. Είτε αυτό είναι το Raid, είτε τα Strikes (το καθένα από τα οποία έχει αποκτήσει και από ένα set αποκλειστικών drops), είτε το Crucible, η PvP έκφραση του Destiny, είτε ακόμα και μέσα σε καλά κρυμμένες, αντίξοες δοκιμασίες εντός των ημερήσιων αποστολών (βλέπε την απρόσμενη έκπληξη του Black Spindle). Η Bungie στο τελευταίο expansion φαίνεται διατεθειμένη να εφαρμόσει συστήματα και άσους που είχε καλά κρυμμένους εδώ και ένα χρόνο, κάνοντας τον τίτλο της μια εμπειρία γεμάτη εκπλήξεις.


Πλέον το grinding δεν είναι μια μανιώδης πάλη ενάντια στην τύχη και το RNG, μέσα σε πίστες που ο παίκτης έχει παίξει ξανά και ξανά και ξανά. Το grinding δεν είναι μια συνεχής άσκηση στη ματαιότητα.

Αυτό το στοιχείο, της έκπληξης, στο vanilla Destiny αναδεικνυόταν περιστασιακά και που -κυρίως στα Raid- και αφορούσε τις ιστορίες παικτών, αγνώστων μεταξύ τους πολλές φορές, που κατάφερναν να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους, να συντονιστούν πρωτοφανώς και να εκτελέσουν κάτι που αν το γνωρίζει κανείς εκ των έσω, μπορεί να φαίνεται και σαν επίδειξη ενόργανης γυμναστικής. Κάτι τέτοιο γίνεται και στο Raid του The Taken King, το επιστέγασμα και αποκορύφωμα του νέου expansion. Ας δώσουμε όμως ένα μικρό πλαίσιο στην υπόθεση του The Taken King η οποία φαίνεται επιτέλους να μην είναι εκείνο το ασύνδετο συνονθύλευμα sci-fi κλισέ στα οποία μας συνήθισε μέχρι τώρα το Destiny. Εκεί που στο περίφημο Vault of Glass ο κόσμος έμπαινε απλά για να πάρει το Vex Mythoclast ή το Fatebringer και το loot που θα τον φτάσει στο πολυπόθητο τριακοστό level, χωρίς καν να γνωρίζει τους λόγους που ένα τεράστιο robot απλά τον ξαπόστελνε στο χωροχρόνο, στο King's Fall, τα πράγματα είναι λίγο πολύ ξεκάθαρα και ενορχηστρώνονται ήδη από την αρχή των αποστολών του Taken King. Υπάρχει πρόοδος και context.



Στο Dark Below οι παίκτες σκότωσαν τον Crota, γιο του Oryx. Και όπως είναι φυσικό, ο πατέρας του, που τυγχάνει να είναι και ένας θεός του Σκότους, θέλει εκδίκηση. Κάπως έτσι ξετυλίγεται μία σειρά αποστολών απ' άκρη σ' άκρη του ηλιακού μας συστήματος, σε παλιές και νέες περιοχές, με το backtracking να έχει -και πάλι- την τιμητική του αλλά να μην επιβαρύνει τόσο πολύ πλέον το παιχνίδι.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Tim of Heavens
    • Πεπρωμένο: Ο Παρμένος Βασιλιάς...70 ευρώ για το original + 30-40 για τα DLC +70-80 ευρώ για το νέο παιχνίδι όπως έπρεπε να είναι εξαρχής. Ανεξαρτήτα από την ποιότητα του τίτλου, τον πήραμε παραμάσχαλα από την Activision.

    • Scott_Pilgrim
    • E OXI KAI ΡΕΒΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΣΤΙΝΥ ΤΑΚΕΝ ΚΙΝΓΚ Ο ΡΕΝΤΖΙΟΣ ΤΟ ΦΑΜΠΟΗ! #ΜΟΝΟΔΕΣΤΙΝΥΚΑΙΛΑΒ

      Είναι όπως έπρεπε να είναι από την αρχή. Κάποια στιγμή θα το πάρω όταν πέσει στα 30-40. Δεν ξέρω αν έχω ακόμα το save τη vanilla έκδοσης βέβαια.

    • Dyolf
    • @Scott_Pilgrim Δεν έχεις θέμα, ο χαρακτήρας σου είναι σωσμένος online στον δικτυακό της Bungie.

    • Scott_Pilgrim
    • @Dyolf Αυτό ισχύει και για το story mode progression αλλά και ότι έχω κάνει;

    • Dyolf
    • Κοίτα στο story μου έκανε κάτι κουλά το Taken King και μου έβγαλε ξανά το basic storyline του Warlock, το είχα δηλαδή 2 φορές στο log. Progress, items, χαρακτήρες και levels θα τα βρείς κανονικά όπως τα άφησες πάντως

    • Scott_Pilgrim
    • Χμμ, καλώς θα το τσεκάρω και εγώ όταν έρθει ξανά η ώρα του. Thanks!

    • CeR_X
    • Προβοκάτορα @Scott_Pilgrim.

      Τα saves σου παίζουν κανονικά. Οτιδήποτε είχες θα είναι πάλι εκεί. Απλά λόγω του expansion και της αναβάθμισης στην έκδοση 2.0 με το Taken King, θα σου εμφανίσει ξανά ως διαθέσιμα σε μορφή quest line όλες τις αποστολές από το vanilla Destiny και εκείνες των expansion καθώς και τις καινούριες. Αυτό δηλαδή που λέει ο Dyolf.

      Επίσης μη σε πετύχω μέσα σε κάνα σέρβερ Τζόρτζ. Μαρουλάκι θα σε ταΐσω.

    • Solidarity
    • Επειδη ειμαι ασχετος απο Destiny : story mode για single player εχει καλο; εννοω το συγκεκριμενο που αφορα σε τρια expansions.

    • CeR_X
    • @Solidarity τα quest lines της κεντρικής ιστορίας όλων των expansion βγαίνουν περίπου σε ένα γεμάτο Σ/Κ και έχουν σχετικό ενδιαφέρον αλλά "single player" δεν υπάρχει με την έννοια που το εννοείς. Η όλη αξία του Destiny έγκειται στην παρέα και στις δραστηριότητες που κάνεις με άλλους. Μπορείς να παίξεις σόλο αλλά δεν ξέρω αν θα σε κρατήσει μιας και τις καλύτερες ανταμοιβές τις παίρνεις σε συνεργατικές αποστολές ή σε δραστηριότητες που αν δεν εχεις κάποιον για βοήθεια, δύσκολα τη βγάζεις καθαρή.

    • Scott_Pilgrim
    • @CeR_X

      κάτσε να το πάρω πρώτα. Εγώ μας βλέπω να καταλήγουμε να κάνουμε χορογραφίες. :P

    • Fitsou
    • Καλησπέρα παιδιά.
      Είμαστε οι Hyperion Guardian ένα πολύ μικρο group (PS4) που έχουμε την ανάγκη από 2 νέα μέλη κυρίως για Raid, χαβαλέ και ότι προκύψει.
      Είμαστε όλοι 29+ και τέτοια άτομα ψάχνουμε…
      ως συνήθως παίζουμε καθημερινές, 2 φορές την βδομάδα, από τις 8-9 μέχρι 11-12.

      για πληροφορίες θα μου στείλετε ένα μήνυμα στο Facebook στο όνομα Nick Dekoulis.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!