*

Diablo III: Rise of the Necromancer Review

Σταύρος Βέργος Σταύρος Βέργος Enternity.gr Games Dept 
04/08/2017 | 11:30
Το Diablo 3 δεν ήταν το παιχνίδι που όλοι περίμεναν μετά τα τόσα χρόνια υπομονής. Τα πρώτα μπαλώματα στο παιχνίδι προστέθηκαν με τον ερχομό του expansion Reaper of Souls αλλά μετά από χρόνια κυκλοφορίας, η ομάδα των developers έχει συρρικνωθεί από τη συνεχή αφαίμαξη των designers για άλλα projects μέσα στην εταιρία και τον τίτλο να φυτοζωεί τον τελευταίο χρόνο. Στην BlizzCon 2016 οι περισσότεροι περίμεναν την ανακοίνωση του Diablo 4 και, στη χειρότερη, ένα νέο expansion για το Diablo 3. Κανείς όμως δεν περίμενε την ανακοίνωση του Necromancer, ενός project  που προέκυψε ουσιαστικά από το προσωπικό πάθος ενός μικρού group των developers και τελικά πήρε το πράσινο φως από την εταιρεία. Ο Necromancer, ένας από τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες του franchise κάνει τη μεγάλη επανεμφάνισή του στο Diablo 3, που βρίσκεται σε καταστολή, στην πιο αναπάντεχη χρονικά στιγμή και είναι απορίας άξιο αν καταφέρει να αναστήσει το ενδιαφέρον για τον τίτλο.



Μπορεί η Blizzard να ονομάζει το τελευταίο patch “Rise of the Necromancer” αλλά μη γελιόμαστε, δεν έχουμε νέο expansion αλλά ένα character pack. Πληρώνοντας 15 ευρώ μαζί με τον Necromancer έρχονται και μερικά καλούδια. Συγκεκριμένα, ένα νέο ζευγάρι φτερών, pet, banner, portrait και pennant επηρεασμένα από τον Necromancer, δύο νέα character slots και δύο stash tabs τα οποία είναι και τα πιο πολύτιμα λόγω χρόνιου περιορισμού στο inventory. Δωρεάν περιεχόμενο για όλους όσους έχουν το Reaper of Souls προστέθηκε επίσης με το νέο patch Rise of the Necromancer. Το πιο σημαντικό δωρεάν περιεχόμενο είναι ένα νέο mode, τα Challenge Rifts. Το νέο mode επιτρέπει στους παίκτες να παίξουν ένα συγκεκριμένο rift με έναν προσχεδιασμένο χαρακτήρα. Ουσιαστικά μιλάμε για ghost run ενός snapshotted Greater Rift με τους παίκτες να καλούνται να πετύχουν καλύτερο χρόνο. Κάθε βδομάδα αλλάζει τόσο το Rift όσο και ο χαρακτήρας, και οι παίκτες που κατάφεραν να το ολοκληρώσουν ανταμείβονται με ένα «σκασμό» crafting materials. Δύο νέες περιοχές κάνουν την εμφάνισή τους με το patch του Necromancer, το Temple of the Firstborns και το The Shrouded Moores. Οι δύο νέες περιοχές δεν είναι διαθέσιμες στο campaign αλλά περιλαμβάνονται στο Adventure mode και στα Rifts. Αρκετά καλοσχεδιασμένες, οι δύο νέες ζώνες περιλαμβάνουν νέα κομμάτια lore που οι παίκτες μπορούν να ανακαλύψουν μέσω συνομιλιών με διάφορους NPCs και συλλέγοντας τα διάσπαρτα βιβλία που θα βρουν. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Blizzard περιλαμβάνει δωρεάν νέες περιοχές μετά την έκδοση του Reaper of Souls, προσφέροντας προς εξερεύνηση άγνωστες γωνιές του Sanctuary.



Ουσιαστικά λοιπόν με 15 ευρώ το Rise of the Necromancer είναι ένα character pack, συγκεκριμένα το character pack που ζητούσαν οι περισσότεροι παίκτες από την ανακοίνωση του Diablo 3. Πάτησε η Blizzard στη νοσταλγία των βετεράνων του Diablo 2 με το Rise of the Necromancer; Πολύ πιθανόν. Καμιά εταιρεία δεν προσπερνά ευκαιρίες για κέρδος όταν υπάρχει ζήτηση. Όμως ο Necromancer του Diablo 3 δεν είναι απλά ένα αναμάσημα του χαρακτήρα με περισσότερα pixels. Ο Necromancer είναι μια ολοκληρωμένη οντότητα προσεκτικά ραμμένη στο υπάρχοντα κόσμο, με διαλόγους γραμμένους βάσει του ψυχρού του πρθολογισμού, καθώς και με νέα cinematics και animations για τα in-game events. Όποιος επιλέξει να παίξει το campaign με το νέο class είναι αδύνατο να μην πιστέψει πως ο Necromancer δεν ανήκει στον κόσμο του Sanctuary, πως δεν ήταν από την αρχή μαζί μας όπως τα υπόλοιπα classes. Όσο για το ποιος είναι ο Necromancer, η Blizzard φρόντισε να διασκορπίσει παντού στο campaign hints για τη μακρά ιστορία των ιερών του Rathma. Όπως και οι χαρακτήρες των άλλων classes, έτσι και ο Necromancer είναι ένας Nephelim, απόγονος της ένωσης αγγέλων και δαιμόνων. Για όσους δεν έχουν διαβάσει…Λιακόπουλο, οι Nephelim έχουν την ικανότητα να ξεπεράσουν σε δύναμη τους προγόνους τους και γι' αυτό τόσο οι δυνάμεις του Παραδείσου αλλά και της Κολάσεως φρόντισαν να τους περιορίσουν από την απαρχή της ύπαρξής τους. Ένας από τους πρώτους Nephelim, ο Rathma, θέλοντας να κρατήσει απομονωμένη τη φυλή του από τους διώκτες της, ανακάλυψε το Balance, τη λεπτή αλληλεπίδραση μεταξύ των δυνάμεων του Order και του Chaos και στη συνέχεια το δίδαξε σε όποιον ήταν πρόθυμος να μάθει. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ένα τάγμα δημιουργήθηκε που ακολούθησε τη θεωρία του Balance, οι Priests of Rathma ή, όπως έγιναν πιο γνωστοί, οι Necromancers. Χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις της ζωής και του θανάτου, οι Necromancers βασίζονται στη λογική τους αντί στα συναισθήματά τους και είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους για να αντιμετωπίσουν τους εχθρούς τους.



Πέραν όμως από το να παρουσιάζουν το σκοτεινό χαρακτήρα τους στο lore, το γενικότερο theme των Necromancer περνάει και στο gameplay τους. Πτώματα που εκρήγνυνται, λευκά κόκαλα που εκσφενδονίζονται και νεκροί που ανασταίνονται για να υπηρετήσουν είναι μερικά από τα όπλα του Necromancer. Πιο βλοσυροί και πιο σκοτεινοί από τα υπόλοιπα classes, οι Necromancers έχουν εν συγκρίσει και ένα πιο πολύπλοκο playstyle. Αν ο παίκτης προτιμά να πολεμάει εξ αποστάσεως, Bone Spikes και Bone Spears μπορούν να διαπεράσουν τους εχθρούς τους. Αν προτιμά τη μάχη πρόσωπο με πρόσωπο, τότε ο Necromancer μπορεί να καλέσει ένα δρεπάνι για να θερίσει τα τέρατα που βρίσκονται μπροστά του. Ακόμα και αν δεν θέλει να συμμετάσχει προσωπικά στη μάχη, ο παίκτης μπορεί να καλέσει σκελετούς, απέθαντους μάγους ακόμα και ένα τεράστιο Golem, να τα ξαμολήσει για να σφαγιάζουν δεξιά και αριστερά όσο εκείνος lootάρει. Σαν resource, ο Necromancer χρησιμοποιεί Essence, που το αποκτά χρησιμοποιώντας builder abilities ώστε να το ξοδέψει με τα πιο δυνατά του spells. Πέρα όμως από το Essence, o Necromancer χρησιμοποιεί και ένα δεύτερο resource, τα corpses. Όλα τα τέρατα που πεθαίνουν αφήνουν πίσω τα κουφάρια τους, τα οποία ο παίκτης μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει σκελετούς, να τα κάνει να εκραγούν ή να ξεριζώσει τα κόκαλά τους και να τα εκσφενδονίσει στους αντιπάλους του. Ειδικά το corpse explosion είναι, τόσο οπτικά αλλά και σε θέμα gameplay, από τα πιο διασκεδαστικά φαινόμενα στο Diablo 3.
To corpse explosion όμως δεν είναι ένα ability που κάνει το ντεμπούτο του στο Diablo 3. Στη μεταφορά του class από το Diablo 2, οι developers προσπάθησαν να κρατήσουν τη γενικότερη αίσθηση του class φροντίζοντας ταυτόχρονα να το προσαρμόσουν στον πιο ταχύ ρυθμό του Diablo 3. Abilities όπως raise skeleton, summon golem και το προαναφερθέν corpse explosion επιστρέφουν σχεδόν αυτούσια από το οπλοστάσιο του class επί Diablo 2. Curses, summon Skeletal Mage και bone armor υπέστησαν κάποιες αλλαγές κατά τη μεταφορά τους, κυρίως για να μετατραπούν από passive abilities σε active. Από την άλλη, bone wall, poison dagger και γενικότερα damage over time effects απουσιάζουν στη νεότερη εκδοχή του Necromancer κυρίως γιατί υπερκαλύπτωνται με παρόμοια abilities άλλων classes του Diablo 3. Γενικότερα είναι κοινή αποδοχή πως ο Necromancer του Diablo 3 είναι εξίσου —ή και περισσότερο— διασκεδαστικός από την εκδοχή του στο Ddiablo 2 και αποτελεί μια φυσική εξέλιξη για ένα πιο σύγχρονο παιχνίδι.



Γιατί όμως δεν κράτησε damage over time abilities ο Necromancer; Γιατί υπήρξαν μικροαλλαγές σε αρκετά από τα spells του; Η απάντηση είναι ο Witch Doctor. Κατά την παραγωγής του Diablo 3, πάρθηκε σχετικά νωρίς η απόφαση να μην επιστρέψουν τα classes από το Diablo 2 αλλά να διατηρηθεί το γενικότερο playstyle τους δημιουργώντας νέα classes. Με αυτήν τη λογική βρέθηκε ο Witch Doctor να έχει «κανιβαλίσει» αρκετά από τα abilities του Necromancer. Για παράδειγμα, το spell Confuse του Witch Doctor ήταν ένα από τα χαρακτηρίστηκα abilities του Necromancer στο Diablo 2. Παρομοίως τα Poison abilities καθώς και τα damage over time spells είναι πλέον μια αποκλειστικότητα του Witch Doctor αλλά ο Necromancer που ήταν ο OG poison caster έχει πλέον στο οπλοστάσιό του τα παλιά του poison damage spells ως Blight damage. Και τα δύο classes είναι γνωστά για τα pet builds τους αλλά οι developers φρόντισαν ο Necromancer να έχει περισσότερο έλεγχο στα summons του, όχι βέβαια σε σημείο που προσεγγίζει RTS αλλά αρκετά σημαντικό ώστε το micro-management να είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει το pet build του. Πέρα όμως από τα abilities, η βασικότερη διαφορά των δύο classes βρίσκεται στην εμφάνιση και τη συμπεριφορά τους σαν χαρακτήρες. Τα βατράχια, τα σκυλιά-ζόμπι και η κινούμενη κότα που εκρήγνυται είναι στοιχεία που κάνουν τον Witch Doctor πιο αμέριμνο και ανάλαφρο. Κατά τη διάρκεια του campaign οι διάλογοι του Witch Doctor είναι πιο αστείοι και εύθυμοι σε σχέση με την αυστηρή και μηδενιστική νοοτροπία του Necromancer.



Χαρακτηριστικός είναι καλλιτεχνικά και αισθητικά ο Necromancer. Οπλισμένος με δρεπάνια και phylacteries, ο Necromancer έχει χωρίς αμφιβολία τα ομορφότερα και πιο καλοδουλεμένα οπτικά armor sets στο Diablo 3. Με παραπάνω από 30 legendaries και με 5 armor sets υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί με εντυπωσιακά εφέ. Όσον αφορά στα διαφορετικά στιλ παιχνιδιού που προσφέρουν τα sets, τα αποτελέσματα είναι μικτά τόσο από άποψη βιωσιμότητας σε υψηλά Greater Rifts όσο και σε θέματα λειτουργικής άποψης. Για παράδειγμα, περιτριγυρισμένος από μια περιστρεφόμενη δίνη φτιαγμένη με τα κόκαλα των εχθρών του, το Inarius set μετατρέπει τον Necromancer σε close combat spellcaster, ένα playstyle που είναι απλό, διασκεδαστικό αλλά ταυτόχρονα και από τα λιγότερο ανταγωνιστικά builds του παιχνιδιού. Το Rathma set είναι το κατεξοχήν pet build του Necromancer και, όπως προαναφέραμε, έχει πιο active playstyle από τα pet builds του Witch Doctor. Σημασία έχει όμως πώς πετυχαίνετε το active playstyle του συγκεκριμένου set και το πώς αλληλοεπιδρά με το ability Skeletal Mage. Οι Skeletal Mages, αντιθέτως με τα υπόλοιπα summons του Necromancer, παραμένουν στη ζωή για 10 δευτερόλεπτα και ο παίκτης μπορεί να έχει «ζωντανούς» μέχρι 10 ανά πάσα στιγμή.



Λόγω του περιορισμένου χρόνου κατά τον οποίο μένουν ενεργοί, οι Skeletal Mages είναι ουσιαστικά ένα καμουφλαρισμένο damage spell που ο παίκτης πρέπει να διατηρεί ενεργό συνέχεια, χτυπώντας ασταμάτητα το αντίστοιχο κουμπί του πληκτρολογίου του ώστε να έχει μόνιμα 10 ζωντανούς και σε πρώτη ζήτηση. Δεν υπάρχει 100% uptime των Skeletal Mage; Δεν λειτουργεί το build. Δεν συζητάμε για το ότι δεν υπάρχει spamming στο Diablo 3, γιατί τα περισσότερα builds όλων των classes απαιτούν keyboard smashing για να δουλέψουν. Το πρόβλημα όμως του Rathma set είναι πως το ακατάπαυστο πάτημα του κουμπιού δεν γίνεται για να κερδίσει κάτι ο παίκτης. Θεωρητικά έχει ήδη 10 Skeletal Mages. Στην πραγματικότητα το smashing είναι η προσπάθεια του παίκτη να μη χάσει uptime στους mages και αυτό δεν είναι διασκεδαστικό. Από την άλλη το Trag'Oul set είναι η τέλεια απόδειξη πως ένα build μπορεί να είναι και διασκεδαστικό αλλά και ανταγωνιστικό στα υψηλά Greater Rifts. Χρησιμοποιώντας την ίδια του τη ζωή, ο Necromancer θυσιάζει μέρος των health points του για να δυναμώσει τα χτυπήματά του προς τα τέρατα. Ριψοκίνδυνο και απαιτητικό το Trag'Oul set είναι και το πιο δυνατό build που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στο Diablo 3 και ταυτόχρονα η πιο διασκεδαστική εμπειρία που προσφέρει ο Necromancer στους παίκτες.



Στο σύνολό του, το Rise of the Necromancer δεν είναι η προσθήκη που θα αναστήσει το Diablo 3. Δεν είναι όμως και μια κλεψιά από την Blizzard που προσπαθεί να πατήσει στη νοσταλγία των βετεράνων του Diablo 2 για να αρπάξει όσα λεφτά μπορεί πριν εγκαταλείψει το Diablo 3 για την αναπόφευκτη νέα προσθήκη στο franchise. Ο νέος Necromancer δεν είναι μια απλή αντιγραφή αλλά μια πιστή μεταφορά ενός ξεχωριστού για το Diablo χαρακτήρα, σχεδιασμένος από ανθρώπους με αγάπη για το class. Αν το Diablo 3 σάς έχει χαρίσει αμέτρητες ώρες διασκέδασης και συνεχίζει να σας ελκύει μετά από τόσα χρόνια, το Rise of the Necromancer είναι για σας. 
+
  • Ο Necromancer είναι το πιο διασκεδαστικό class του Diablo 3
  • Ένα μίγμα νοσταλγίας με φρέσκες ιδέες
  • Corpse exploding
-
  • Μερικοί μηχανισμοί είναι φτωχά σχεδιασμένοι
  • Δεν περιέχει νέα quests ή storylines
OUR RATING 7 Αξιόλογο
rate it
Diablo III: Rise of the Necromancer
Ακολούθησε το Diablo III: Rise of the Necromancer και λάβε ενημερώσεις μόλις δημοσιεύεται οτιδήποτε σχετικό με αυτό!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Gameplay video για το Far Cry 5
Σχόλια (1)

Εμφάνιση των 1 έως 1 σχολίων | Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο τελευταίο σχόλιο

  • diver_gr
    diver_gr 05/08/2017

    Πολλά λεφτά τα 15 για ένα μόνο χαρακτήρα, καλύτερα να βγάζαν ένα κανονικό expansion όπως το προηγούμενο και ας έκανε 35 ευρώ .....

    0

Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο πρώτο σχόλιο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή και να έχετε κάνει login

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr

Δεν έχετε λογαριασμό? Κάντε εγγραφή πατώντας εδώ

close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity