Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Creative Stage V2: Μεγάλος διαγωνισμός - Κερδίστε το Creative Stage V2 soundbar για το PC και την κονσόλα σας! >>

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
To Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition έρχεται με τα ψεγάδια του, όμως σε καμία περίπτωση δεν στερεί από τον παίκτη υψηλής ποιότητας gameplay και story-telling.

Μέσα στο 2021 περιμένουμε διάφορες ανακοινώσεις από το σύμπαν του Dragon Quest, ενώ ξέρουμε ήδη πως βρίσκεται στα σκαριά το Dragon Quest XII, αν και αυτό δε σημαίνει πως θα το δούμε άμεσα. Στο μεταξύ έχουμε την κυκλοφορία του Definitive Edition του πιο πρόσφατου τίτλου της core σειράς, ενός αρκετά σημαντικού JRPG, αυτήν τη φορά με αρκετές προσθήκες και βελτιώσεις που κάνουν την εμπειρία του ακόμα δυνατότερη. Εκτός αυτών, τώρα γίνεται διαθέσιμο και σε περισσότερα formats. Πριν από δύο χρόνια μπορούσαν να το παίξουν μόνο οι PC gamers και οι κάτοχοι του PlayStation 4, ενώ τώρα κυκλοφορεί και για Xbox One και Nintendo Switch.



Η ιστορία του Luminary επιστρέφει εμπλουτισμένη. Ο ήρωας μας μεγάλωσε κι ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσει το πεπρωμένο του, αφού σύμφωνα με τον παππού του προορίζεται να σώσει τον κόσμο από ένα μεγάλο κακό. Όταν όμως γίνει γνωστό το ποιος είναι, αντιμετωπίζεται ως κατάρα και ουσιαστικά εξορίζεται, με το ίδιο του το χωριό να τιμωρείται που μεγάλωσε έναν τέτοιο άνθρωπο, οδηγώντας τον σε μια τεράστια περιπέτεια για να ανακαλύψει ποιος πραγματικά είναι και για τι προορίζεται. Την ίδια στιγμή είναι καταζητούμενος και όλοι οι δικοί του αγνοούνται, με τη μόνη συντροφιά που του έχει απομείνει να είναι μερικοί άγνωστοι που βρίσκονται στο δρόμο του και αποφασίζουν να τον ακολουθήσουν στο ταξίδι του. Αυτήν τη φορά έχουμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε καλύτερα χάρη στα character-specific quests του Definitive Edition που δίνουν περισσότερο βάθος στους συντρόφους μας. Αυτά προσθέτουν περισσότερη “δουλειά” για τον παίκτη σε ένα ήδη τεράστιο παιχνίδι, όμως στην πλειοψηφία τους δένουν αρμονικά με την υπόλοιπη δράση και δεν ξεφεύγουν από το να έχουν νόημα.



Σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες του party έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον (το άκρως αντίθετο αυτού, αλλά και η μοναδική εξαίρεση είναι η Serena) και προστίθενται στην ομάδα του παίκτη σιγά σιγά, καθώς αυτός προχωρά και ανακαλύπτει νέες περιοχές στον κόσμο του τίτλου. Σε κάθε περιοχή περιμένει και μια καινούργια πρόκληση προτού μπορέσουμε να προοδεύσουμε στην επόμενη. Τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί να ικανοποιήσουμε το αίτημα ενός χαρακτήρα από την εκάστοτε περιοχή, κάτι που θα μας οδηγήσει στο να ψάξουμε για κάτι, να πολεμήσουμε εχθρούς και να μιλήσουμε με πολύ - μερικές φορές, πάρα πολύ - κόσμο. Όσο εριστικό και αν είναι κάτι τέτοιο, το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο waypoint στο χάρτη σε καμία στιγμή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οπότε και ο παίκτης θα πρέπει να προσέχει τις συζητήσεις των χαρακτήρων και μερικές φορές να έχει πολλή όρεξη για ψάξιμο. Αυτό βέβαια αποτελεί πρόβλημα (αν και μικρό) μόνο όταν βρισκόμαστε μέσα σε κάποια περιοχή και όχι στον “ανοιχτό” κόσμο του τίτλου, αφού ως πόλεις είναι σχεδιασμένες πλούσιες, κάνοντας την κατάσταση χαοτική. Η ιστορία του Echoes of an Elusive Age μπορεί να θεωρηθεί η καλύτερη της σειράς Dragon Quest. Αν και δεν προχωρά γρήγορα και σίγουρα αντενδείκνυται για όσους θα προτιμούσαν κάτι τέτοιο, η πλοκή ξεδιπλώνεται με όμορφο τρόπο αποκαλύπτοντας συνεχώς νέα πράγματα στον παίκτη. Κατά τη διάρκεια των τριών parts της ιστορίας υπάρχει ένας θησαυρός πληροφοριών για ανακάλυψη, ανατροπές δίνουν συχνά νέα τροπή στα δεδομένα και το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο για περισσότερες από 50 ώρες gameplay. Αρκετά σημεία του παιχνιδιού φαίνονται σαν να είναι γραμμένα για παιδιά, το χιούμορ του κάποιες φορές είναι παγωμένο και μερικές αποφάσεις χαρακτήρων φαίνονται βεβιασμένες ή και χαζές. Το γράψιμό του δεν είναι αψεγάδιαστο, όμως οι ατέλειές του φαίνονται πολύ μικρές μπροστά στο πόσο ψηλά διατηρεί την ποιότητά του στο μεγαλύτερο κομμάτι της τεράστιας και πλούσιας ιστορίας του. Πρόκειται για έναν πανέμορφο συνδυασμό παραδοσιακού JRPG με παραμυθένιο story telling  που χαράσσεται στη μνήμη πανεύκολα και δύσκολα (έως και ακατόρθωτα) θα αφήσει ασυγκίνητο οποιονδήποτε οπαδό του genre.



Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού φαίνεται απλό στην αρχή, όμως στην πορεία μπορεί κανείς να ανακαλύψει το βάθος του και να το εκμεταλλευτεί για να κάνει την ομάδα του πανίσχυρη απέναντι σε κάθε εχθρό. Ο παίκτης μπορεί να χειριστεί όλους τους χαρακτήρες, να χρησιμοποιήσει τα νέα Pep Powers και να χειραγωγήσει το skill tree του κάθε… πολεμιστή του όπως του αρέσει χάρη στη μεγάλη ποικιλία που υπάρχει στο ευρύ customization του battle system. Τα Pep Powers είναι κινήσεις που πραγματοποιούνται από κοινού από δύο ή περισσότερους χαρακτήρες του party του παίκτη, είτε αυτές είναι επιθέσεις, είτε healing ή support powers. Καθώς ο παίκτης διευρύνει τα skill trees και συνεχίζει το leveling-up των χαρακτήρων του, τόσα περισσότερα Pep Powers θα προστίθενται στη λίστα των ικανοτήτων του. Κάθε τύπος εχθρού απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση στη μάχη μιας και υπάρχουν αντιστάσεις και αδυναμίες σε διαφορετικών ειδών επιθέσεις, ή σε επιθέσεις με συγκεκριμένης κατηγορίας όπλα. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να εξοπλίσει τους χαρακτήρες του με οποιοδήποτε όπλο βρίσκεται στην κατοχή του ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μάχης, ενώ μπορεί παράλληλα να ρυθμίσει και τη στρατηγική την οποία θα ακολουθήσουν τα μέλη του party του κάθε φορά. Δεν πρόκειται για τίτλο που θα ζορίσει σε υψηλά επίπεδα με τις μάχες του, όμως ορισμένοι “μεγάλοι” εχθροί θα τεστάρουν έντονα τον παίκτη. Πολύ θετικό είναι επίσης το ότι το turn-based system του παιχνιδιού προχωρά ιδιαίτερα γρήγορα έτσι ώστε να μην κουράζει στις μάχες, με τον περισσότερο χρόνο που “σπαταλιέται”  να χρεώνεται στον ίδιο τον παίκτη που μελετά την προσέγγιση που θα πάρει στην κάθε μάχη.



Ο κόσμος της Erdrea είναι πανέμορφος. Το draw distance είναι πολλές φορές εντυπωσιακό, όμως και παραπλανητικό, αφού ο παίκτης δεν μπορεί πάντα να εξερευνήσει ότι βλέπει. Οι πόλεις του κόσμου του τίτλου σφύζουν από ζωή και παρουσιάζουν δύο διαφορετικά πρόσωπα ανάλογα με το αν είναι μέρα ή νύχτα. Με το Definitive Edition μπορούμε να παίξουμε τον τίτλο και στην 2D εκδοχή του (σε 16-bit), κάτι που θα αρέσει στους retro fans, αλλά αδικεί την εμπειρία που μπορεί να δώσει το παιχνίδι αν κάποιος προτιμήσει αυτόν τον τρόπο παιχνιδιού για πολλή ώρα. Αντίστοιχα, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα να παίξει κανείς ακούγοντας είτε το πιο πλούσιο soundtrack που έχει ηχογραφηθεί από ορχήστρα, είτε το κλασσικό. Όσον αφορά στις επιδόσεις του, πέρα από διάσπαρτα frame drops (όχι πάνω από δύο φορές ανά 5 ώρες παιχνιδιού), το παιχνίδι τρέχει άκρως ικανοποιητικά.



Ένα από τα καλύτερα Dragon Quest games, και σίγουρα αυτό με την καλύτερη ιστορία του franchise μέχρι και σήμερα, έρχεται σε ένα μοναδικό πακέτο για όλους τους παίκτες. Το Dragon Quest XI S – Echoes of an Elusive Age Definitive Edition είναι μια απαραίτητη προσθήκη στη συλλογή ενός JRPG fan, ένας τίτλος που θα κρατήσει απασχολημένο τον παίκτη για περισσότερες από 50 ώρες (πολύ περισσότερες αν θέλει να κάνει τα πάντα). Έρχεται, σαφώς, με τα ψεγάδια του, όμως σε καμία περίπτωση δε θα στερήσει από τον παίκτη το υψηλής ποιότητας gameplay και story-telling που υπόσχεται το ίδιο του το brand.

 

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το πλήρες πακέτο ενός από τα καλύτερα Dragon Quest games
  • Τεράστιος, πανέμορφος κόσμος με άπειρα μυστικά
  • Καταπληκτική ιστορία που θα παρασύρει τον παίκτη για περισσότερες από 50 ώρες
  • Δυνατό combat system με βαθύ customization
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πολλές και κουραστικές συζητήσεις που θα μπορούσαν να μην υπάρχουν
  • Τα side quests είναι απλά ανάξια του υπόλοιπου παιχνιδιού
  • Η απουσία waypoint προκαλεί πολλές φορές σύγχυση
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!