Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

FIFA 19 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    EA Sports

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA Sports

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
FIFA 19 Review
Ξεκινώντας το FIFA 19, ένα πράγμα είναι έκδηλο. Η Electronic Arts φέτος έχει κάνει το ποδοσφαιρικό της τίτλο πληρέστερο από ποτέ άλλοτε. Μέχρι πέρυσι τα δικαιώματα της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης ήταν σε άλλα χέρια, έλλειψη η οποία, αν και δεν κρίνεται σημαντική, ήταν σίγουρα εμφανής. Από εδώ και πέρα όμως τα πράγματα αλλάζουν και το πρώτο ματς του Champions League, με όλες του τις επισημότητες, από τον -κλασικό πλέον- ύμνο στο τηλεοπτικό σινιάλο μέχρι τα γραφικά στο δείκτη του σκορ φροντίζουν να το τονίσουν.



Αφήνοντας όμως την αλλαγή που έφεραν τα λεφτά της Electronic Arts στην άκρη, θέλαμε να δούμε και εντός του ποδοσφαιρικού γηπέδου ουσιαστικές διαφορές. Και αν το FIFA 19 είναι σε μεγάλο ποσοστό ίδιο με τον προκάτοχό του, υπάρχουν μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Χαρακτηριστικότερη αυτών είναι το Active Touch System. Μέσω αυτού ο κάθε ποδοσφαιριστής, ανάλογα με την ικανότητά του, μπορεί να υποδεχθεί μια μπαλιά με διαφορετικό -θεαματικό- τρόπο, για να φύγει γρήγορα στην αντεπίθεση ή να πασάρει γρήγορα την μπάλα, ευνοώντας το γρήγορο ρυθμό που για μια ακόμα φορά χαρακτηρίζει το παιχνίδι της EA Sports. Από την πλευρά του παίκτη, η χρήση του Active Touch System γίνεται με το δεξιό αναλογικό μοχλό και, ενώ σίγουρα θα υπάρξουν περιπτώσεις που η μπάλα θα χαθεί ειδικότερα από ποδοσφαιριστές χαμηλότερης δυναμικής, η χρήση του με ικανότατους παίκτες οδηγεί σε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα θετικά του gameplay των προηγούμενων εκδόσεων ευτυχώς παραμένουν και εδώ. Η μπάλα συμπεριφέρεται με ελαφρώς πιο φυσικό τρόπο, αλλαγή που αντιλαμβανόμαστε κυρίως στον τρόπο που «σκάει» στο γήπεδο έπειτα από κάποια βαθιά σέντρα, αν και ακόμα ωχριά σε σχέση με το αντίπαλο δέος της Konami. Η αμεσότητα στο χειρισμό των παικτών βρίσκεται στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η σειρά, παρά τα νέα animations που προστέθηκαν, τόσο γενικά, όσο και για χάρη του Active Touch System, ενώ και η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να λειτουργεί απολύτως επιθετικά, εκμεταλλευόμενη τους κενούς χώρους στις αντίπαλες άμυνες.



Δεν είναι όμως όλα τα ματς γρήγορα και αυτό αδυνατεί να κατανοήσει για ακόμα μια φορά το FIFA 19. Βάζοντας την μπάλα κάτω και προσπαθώντας να παίξουμε πιο αργό, πιο τακτικό ποδόσφαιρο εναντίον μιας κλειστής άμυνας, το FIFA δείχνει ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει, ότι έχει σχεδιαστεί με διαφορετική φιλοσοφία εν τέλει. Οι παίκτες που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη του παιχνιδιού έχουν την τάση να προωθούνται συνεχώς, κάνοντας δύσκολη την προσπάθειά μας να διατηρήσουμε έναν πιο χαμηλό ρυθμό που ενδεχομένως χρειάζεται, ανάλογα με τις ανάγκες του ματς. Χωρίς να δηλώνουμε ότι το θεαματικό ποδόσφαιρο που προάγει το FIFA είναι αρνητικό, δεν είναι όλα τα ματς γρήγορα, ούτε όλες οι ομάδες ικανές να παράγουν τέτοιο αποτέλεσμα. Οι πάσες από την άλλη είναι πιο λεπτομερείς στην υλοποίησή τους, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ελέγξουμε επακριβώς τη κατεύθυνσή τους, ακόμα και όταν προωθούμε τη μπάλα σε κενό χώρο. Μια ακόμα μικρή αλλαγή βρίσκουμε στη λειτουργία του σουτ, στο οποίο έχει προστεθεί ένας μηχανισμός που θυμίζει το active reload του Gears Of War. Πατώντας το πλήκτρο σε σωστό χρονικό σημείο για δεύτερη φορά, το σουτ αποκτά περισσότερη δύναμη, φάλτσο και κατευθύνεται πολύ πιο εύστοχα προς την αντίπαλη εστία. Και αν, σε θεωρητικό επίπεδο, η προσθήκη ακριβέστερων σουτ σε έναν ποδοσφαιρικό τίτλο μόνο καλό θα έκανε, η υλοποίηση της Electronic Arts δεν έρχεται χωρίς το αρνητικό της στοιχείο, που δεν είναι άλλο από το πολύ εύκολο σκοράρισμα. Αυτό στους αγώνες ενάντια σε AI εξισορροπείται, ως ένα βαθμό βέβαια, αφού κερδίσαμε με ελληνική ομάδα τον τελικό του Champions League με οκτώ τελικές, έξι από τις οποίες ήταν εύστοχες και, έξι τέρματα (!) σε επίπεδο δυσκολίας World Class, στατιστικό που περισσότερο exploit θυμίζει παρά αγώνα ποδοσφαίρου. Αντιλαμβάνεστε βέβαια ότι δύο καλοί παίκτες του FIFA, σε έναν αγώνα μεταξύ τους, εύκολα θα καταλήξουν σε ένα αποτέλεσμα τύπου 9-7, που φέρνει περισσότερο σε handball παρά σε ποδόσφαιρο.



Στην εισαγωγή όμως του κειμένου αναφερθήκαμε στην πληρότητα του FIFA 19, η οποία χρήζει περαιτέρω ανάλυσης. Βλέπετε, οι προσθήκες των Champions και Europa League αποτελούσαν διακαή πόθο της EA για χρόνια, οπότε τα αντίστοιχα τρόπαια δεν θα μπορούσαν να περιοριστούν στα αντίστοιχα modes. Στην τρίτη σεζόν του The Journey, ο Alex Hunter συμμετέχει και εκεί, με στόχο μεταξύ άλλων την κατάκτηση του βαρύτιμου ευρωπαϊκού τροπαίου, ενώ πλέον μπορούμε δυναμικά να επιλέξουμε αν θέλουμε να παίξουμε με αυτόν, με την ετεροθαλή αδελφή του ή τον Danny Williams. Δυστυχώς, όσο και να χαιρόμαστε που το The Journey επεκτείνεται, δεν μπορούμε πλέον να παραβλέψουμε ότι οι διάλογοι αποτελούνται, σχεδόν στην ολότητά τους, από κλισέ ατάκες μεταξύ αδελφών, ή αντιπάλων ποδοσφαιριστών. Και ακόμα και αν παραβλέψουμε τη προβλεψιμότητά τους (δεν παίζουμε και Mass Effect όσο και αν ο τρόπος επιλογής απάντησης το προσεγγίζει ελαφρώς), γρήγορα διαπιστώνουμε ότι οι επιλογές που μας δίνονται αφορούν στην απάντηση που θα δώσουμε και επηρεάζουν ελάχιστα την κατεύθυνση της ιστορίας. Τουλάχιστον αυτό φαίνεται να είναι το τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας του Alex Hunter, οπότε ίσως του χρόνου, και με άλλες βάσεις, το The Journey να γίνει πιο δυναμικό.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • nkav64
    • Από το demo είχε φανεί ότι Derek Rae και Lee Dixon ήταν μία πολύ ατυχής επιλογή. Δεν κάνουν για σχολιασμό οι άνθρωποι, χαλάνε όλοι την ατμόσφαιρα. Τους έβαλαν κιόλας στους αγώνες του Champions League. Το κομμάτι που θα απασχολήσει τους περισσότερους φέτος, μετά τα FUT. Συμφωνώ επίσης με την ευκολία που μπαίνουν τα γκολ. Ναι μεν σπορ και θέαμα, αλλά αν δε διορθώσει σύντομα αυτή την ανισορροπία η ΕΑ ο πολύς κόσμος θα βαρεθεί γρήγορα το φετινό FIFA.

    • Alias
    • Απειρο ξενερωμα αυτο με το ευκολο σκοραρισμα

    • stefoukos
    • Φέτος θα πάρω το πρό επειδή μου άρεσε πολύ το φετινό πέρσι ασχολήθηκα και Με τα δύο φέτος μόνο με το πρό

    • periklis
    • Καταρχάς ξεκινάω οτι ασχετα από τα οποια αρνητικά του FIFA19, δε τιθεται θεμα αγοράς του PES19. Μιλάμε 2 ασυγκριτα πράγματα.
      Αναρωτιέμαι ενα πράγμα. Το pro evolution δηλ σε βαθος χρόνου δε το βαριέσαι? επαναλαμβανομενες κινησεις, ιδια γκολ, λιγα γηπεδα...
      Το FIFA εχει κι αυτο φετος οπως καθε χρονια αρνητικά θεματακια αλλα με αναλογα update θα βελτιωθουν/διορθωθουν. (πιστευω).
      Παντως το σκοράρισμα δεν ειναι τοσο αρνητικό για μένα. Μπορείς να παιξεις στο δυσκολο επίπεδο και να μην ιδρώσεις για να βάλεις ενα γκολ. Αποψεις ειναι ομως αυτες.
      Το κυριότερο αρνητικο του FiFA19 ειναι ενα bug προς το παρόν που μενει αδιόρθωτο ακομη. https://answers.ea.com/t5/Game-Information/FIFA-19-unable-to-retrieve-kick-off-data/td-p/7056567 το εχουν πολλοι gamers σε ολες τις κονσόλες.

FIFA 19 Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity