Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Forza Motorsport 6 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Turn 10

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microsoft Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Κάποιες φορές αξίζει τον κόπο να γίνει ένα λάθος για να καταλήξουμε τελικά σε κάτι πολύ σωστό. Αυτή είναι η περίπτωση του Forza Motorsport 6 και του προκατόχου του, Forza Motorsport 5. Σε πολύ απλά ελληνικά το 6 είναι καλύτερο από το 5 σε όλα του τα σημεία. Και όταν λέμε σε όλα εννοούμε σε όλα. Από την λεπτομέρεια πίσω από κάθε τι στο καταπληκτικό πλέον μενού, έως τη σκέψη που δόθηκε σε κάθε τι που χαρακτηρίζει έως και το παραμικρό στοιχείο του μεγάλου έρωτα της ομάδας ανάπτυξης, του ίδιου του αυτοκινήτου και των λειτουργιών του. Το Forza Motorsport 6 αποτελεί ορόσημο για τη σειρά που φέτος κλείνει δέκα χρόνια ύπαρξης. Έτσι η Turn 10 φρόντισε να μας δώσει τον έως τώρα καλύτερο τίτλο της, χωρίς ουδεμία υπερβολή. Κακά τα ψέματα. Το Forza Motorsport 5 αποτέλεσε μια μάλλον δυσάρεστη παρένθεση για την επιτυχή σειρά. Όχι γιατί δεν υπήρχε η απαραίτητη ποιότητα, αυτό μάλλον είναι αδιανόητο για το καλύτερο racing simulator εδώ και πολλά έτη, αλλά γιατί στη βιασύνη να κυκλοφορήσει ο τίτλος και να προλάβει το launch του Xbox One έγιναν πολλά μικρά λάθη που τελικά δημιούργησαν ένα αξιοσέβαστο πρόβλημα. Όλα αυτά όμως πλέον τέλος.



Στο Forza Motorsport 6 η αλλαγή είναι σαφής ακόμα και από το μενού. Τα λειτουργικά και επιτυχημένα μενού του 4 αντικαταστάθηκαν από τα μάλλον ξύλινα και άκαμπτα του 5, για να καταλήξουμε πλέον σ’ ένα αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα στο οποίο δύσκολα χωράει βελτίωση. Τα πάντα είναι εκεί που πρέπει να είναι, η μετάβαση είναι εύκολη, δεν απαιτούνται πολλά πισωγυρίσματα και αλλαγές σελίδων και πάνω από όλα η εναλλαγή είναι γρήγορη. Η βελτίωση βέβαια έχει να κάνει και με τις διαθέσιμες πίστες και τα αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με το φτωχότατο Forza Motorsport 5 το Forza Motorsport 6 διαθέτει πάνω από 450 αυτοκίνητα και 25 εκπληκτικές πίστες με πλέον εντυπωσιακές της Μόντσα και του Ρίο που επιστρέφει μετά τον πρώτο (!) τίτλο. Αυτό που ήταν το άλφα και το ωμέγα του τίτλου είναι και τώρα.
Το Forza Motorsport 6 αποτελεί ορόσημο για τη σειρά που φέτος κλείνει δέκα χρόνια ύπαρξης.
Το Career Mode κυριαρχεί με την ύπαρξή του να χαρακτηρίζει τον τίτλο και περιλαμβάνει δύο πολύ σημαντικές αλλαγές που και το βελτιώνουν και διορθώνουν επιτέλους ζητήματα που η κοινότητα επεσήμανε εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αφενός λοιπόν πλέον ο παίκτης δεν έχει πρόσβαση σε όλες τις κατηγορίες από την αρχή όπως γινόταν στο  Forza Motorsport 5. Πρέπει πρώτα να τρέξει με πιο αργά και διαθέσιμα στους κανονικούς δρόμους αυτοκίνητα και να ανέβει σταθερά προς τις υψηλότερες κατηγορίες. Όμως ο διαχωρισμός πλέον είναι εξαιρετικά δομημένος, μιας και το όλο concept είναι αυτό του βιβλίου και μίας ιστορίας χωρισμένης σε τόμους. Η «αφήγηση» αυτή περιλαμβάνει ιστορικά στοιχεία και κούρσες και δείχνει πώς το μέσο μεταφοράς έγινε αγωνιστικό, αλλά και πώς λειτουργεί από τότε η ανταποδοτική αυτή σχέση μεταξύ αγώνων και κανονικών αυτοκινήτων. Εξάλλου, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε κάποιο από τα εισαγωγικά βίντεο, το “Win on Sunday, sell on Monday”, ένα από τα πλέον διάσημα ρητά του Nascar.


Το Career Mode κυριαρχεί με την ύπαρξή του να χαρακτηρίζει τον τίτλο και περιλαμβάνει δύο πολύ σημαντικές αλλαγές που και το βελτιώνουν και διορθώνουν επιτέλους ζητήματα που η κοινότητα επεσήμανε εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Μιας και μιλήσαμε για εισαγωγικά βίντεο, το Top Gear κάνει και πάλι την εμφάνισή του, αλλά αυτήν τη φορά χωρίς τον Jeremy Clarkson. Μπορεί να ακουστεί παράξενο σε κάποιους αλλά έχουμε την εντύπωση ότι αυτή η απουσία έκανε την περιγραφή περισσότερο ανεκτή και λιγότερο πομπώδη. Από εκεί και πέρα ο παίκτης σε αρχικό επίπεδο πρέπει να αγωνιστεί σε τρία πρωταθλήματα σε κάθε «ομάδα» -από τις πέντε- αυτοκινήτων.  Αφού ολοκληρώσει σε αυτό το πλαίσιο τον τίτλο μπορεί φυσικά να γυρίσει πίσω και να ασχοληθεί με όσα πρωταθλήματα άφησε.  Και πιστέψτε μας δεν είναι λίγα. Όμως η ακόμη καλύτερη αλλαγή είναι ότι έφυγαν από το κεντρικό career και μετακόμισαν ως ανεξάρτητο τμήμα (showdowns) όλα εκείνα τα events που ήταν περισσότερο παιχνίδια και λιγότερο racing. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όντας εκεί χωριστά και ανεξάρτητα, όλα αυτά, από τα Track Days και τα Endurance Races έως το Top Gear Bowling, επιτελούν καλύτερα το σκοπό τους. Έτσι εάν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με αυτά για να χαλαρώσει από το career (που αποτελείται αποκλειστικά από αγώνες) μπορεί να το κάνει με την άνεσή του μιας και δεν απαιτούν αγορά αυτοκινήτου για τη συμμετοχή ενώ έχουν και αρκετά καλές ανταμοιβές.



Άλλα ευχάριστα νέα είναι η εξαφάνιση των tokens και κατ’ επέκταση των μικροσυναλλαγών, της μεγαλύτερης ίσως αμαρτίας του Forza Motorsport 5. Για την αγορά των πάντων χρησιμοποιούνται μόνο τα CR, τα οποία ρέουν άφθονα. Σε αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ροή αυτή μάλλον χαρακτηρίζεται από υπερβολή. Εξηγούμαστε. Η αλλαγή level συνοδεύεται πλέον από τα spins, ένα δάνειο από το Forza Horizon 2. Τα εν λόγω spins μπορεί να σας δώσουν είτε κάποιο αυτοκίνητο είτε κάποιο ποσό σε CR. Και παρά το γεγονός ότι στο θέμα των αυτοκινήτων υπάρχει μια καλή ισορροπία, (σε 29 levels μας έπεσε ένα super-car) τα CR μάλλον το παρακάνουν στην εμφάνισή τους. Εάν δε αυτό συνδυαστεί με το σύστημα ανταμοιβών μέσω Forza Hub, για όσους ασχολούνται εντατικά με τη σειρά, μπορεί κάποιος να ξεκινήσει και με πολλά λεφτά και με καλά αυτοκίνητα. Αλλά, είπαμε, υπάρχει η πρόνοια της σταδιακής πορείας από τα πιο αργά στα πιο δυνατά αυτοκίνητα.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • djgiorgio21
    • Χαιρομαι που βγηκε παιχνιδουμπα! Παντα τετοια Microsoft!

    • Spartan343
    • To παιχνίδι διαβάζω ότι είναι εξαιρετικό και από το review του Δημήτρη, αλλά και γενικότερα από αλλού. Μπράβο σας που δεν βάλατε και βαθμολογία ακόμη, αφού δεν έχει δοκιμαστεί το online. Ελπίζω να είναι εξίσου καλό όσο τα υπόλοιπα τμήματα του παιχνιδιού

    • Dimitris Tsints
    • Εξαιρετικό το review! Όσο για το παιχνίδι, πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια! Άξιος συνεχιστής της σειράς Forza. Μια δοκιμή θα σας πείσει!
      ΥΓ: Ο χειρισμός στη βροχή, όλα τα λεφτά!

    • Blackstorm
    • Αυτό ναι Γιώργο. Μπορεί να αγοράσεις ΧΑΛΑΡΑ κονσόλα μόνο για πάρτη του.

    • diver_gr
    • Respect προς την Turn10! Το 6 είναι αυτό που θα έπρεπε να είχαμε στο 5 αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ! Πως κάνεις τώρα υπομονή μέχρι αύριο που ξεκλειδώνει??? :)

    • Harkyn
    • Ακριβώς παιδιά, παιχνίδι που αγοράζεις κονσόλα για αυτό.Χαίρομαι που δεν έκαναν τα ιδια λάθη με το 5 γιατι και αυτο ήταν πολύ καλο σε γενικές γραμμές.
      Φοβερό review @Βlackstorm το περιμένω να μου έρθει μόλις κυκλοφορήσει και εδώ.Δεν το λέω στον πατέρα μου ότι κυκλοφόρησε το 6 γιατι στο 5 έπαιζε μέχρι να πάρει το χρυσό σε όλες τι πίστες(μονο με racing ασχολείται και ότι έχει σχέση με παγκόσμιο πόλεμο)! :P

    • pankar94
    • Χαχα...Το ελικοπτερο γιατι ρε παιδια?

    • AnimaPura
    • Υποδειγματικό review Δημήτρη, ρισπέκτ. Τώρα μένει να βρούμε τα λεφτά! :D

    • pankar94
    • Εγω παντως βρηκα forza 5 με 15 ευρω.Οποτε θα τη βγαλω μεχρι να πεσει η τιμη του 6 γιατι ειναι πολλα τα 70 ευρω.Μονο halo 5 θα παρω day one.

    • Deathracer2009
    • 57 ευρω το βρισκω σε skroutzομαγαζο αλλα και παλι τσουζει η τιμη. :/

    • Whitey
    • @Deatchracer, όσο έχουμε τα capital και δεν έρχονται πολλά κομμάτια επίσημα δεν θα πέσουν οι τιμές στα μικρότερα καταστήματα.

      Μπράβο στον Δημήτρη για το εξαιρετικό του review!

    • ergos
    • επιτελους ενα παιχνιδι καλο απο την microsoft γτ το forza 5 ηταν πολυ χαλια

    • Blackstorm
    • @pancar94 Μου τη σπάει από το 5 το ελικόπτερο, ότι δεν έχει να κάνει με τον αγώνα μου αποσπά την προσοχή. Βλέπεις παίζω και από την κάμερα του προφυλακτήρα, οπότε... Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια!

    • Deathracer2009
    • Αγορασα το παιχνιδι και επειδη εχω να παιξω απο το Forza 4 διοτι το FM5 αποφασισα να μην το αγγιξω, μεχρι στιγμης εχω χασει λιγο τον μπουσουλα με τα menus αλλα το σημαντικοτερο ειναι οτι δεν μπορω να διαλεξω οποιο event θελω εγω. Μου εχει μερικα διαθεσιμα και παιζω οπως ηταν στο carreer του FM4 αλλα εκει μπορουσα ανετα να βγω απο τα seasons και να παω να διαλεξω οποιο event ηθελα απο τα πολλα που ειχε. Υπαρχει κατι τετοιο στο FM6 και δεν το εχω δει;

    • AnimaPura
    • To career ήταν ανοιχτό στο 5, αλλά σε ορισμένους δεν άρεσε (!) και το ξανακάνανε πιο oldschool τύπου. Τρομερές ιδέες.

    • Viper71
    • Και κάπως έτσι, για να μην γράψω ΑΚΡΙΒΏΣ ΈΤΣΙ, θα έπρεπε να είναι όλα τα racing παιχνίδια, δηλ, κάθε επόμενο να κρατάει μόνο τα καλά στοιχειά από τα προηγούμενα και να μας τρελαίνει με την οπτική του αναβάθμιση. Ελπίζω το επόμενο Driveclub να μάθει από τη μαμά "Turn10" ενώ το (οσο ιεροσυλία και εάν φανεί) επόμενο GT όταν και εάν έρθει στο 4 μας, ελπίζω να μοιάζει και ακόμα καλύτερα να ξεπερασει ότι ακριβώς μας προσέφερε η MS και η Turn10 με το Forza6.

      Για το παιχνίδι, ότι και να γράψω είναι λίγο...δυστυχως, για εμένα, ήρθε την ώρα που έχω κολλλλλλλλήσει με το MGS στο 4 και δεν του δίνω την προσοχή που του πρέπει.

      Επίσης όσοι έχετε τα προηγούμενα Forza μπείτε στο hub και "παρτε" τα δώρα σας για το 6, πολλλλλλλα λεφτά και ενα "καρο" ατοκινητα :)

    • AnimaPura
    • Θα συμφωνήσω. Το μοναδικό μειονέκτημα του 6 είναι θεωρώ ότι η βροχή και η νυχτερινή οδήγηση δεν είναι διαθέσιμες σε κάθε σιρκουί και ποτέ ταυτόχρονα. Κατά τα άλλα έχει βελτιωθεί σε όλες τις πτυχές του. Αν το GT κάνει αυτό που έκανε το FM και έφτασε σε αυτό το επίπεδο, τότε θα μιλάμε για την καλύτερη εποχή του genre και για τις δυο κονσόλες.

    • Deathracer2009
    • Eντωμεταξυ αυτη η βλακειουλα που εβαλαν απο το FH2 (ναι για τα spin μιλαω) γιατι το εβαλαν και στο FM; Ειμαι τοσο κωλοφαρδος που στο πρωτο spin κερδισα την Bugatti Veyron (1 εκ. credit) μετα μια φορμουλα, μια ferrari και τελος 1 εκατ. credits (!). Και ειμαι level 6 αν θυμαμαι καλα.

    • AnimaPura
    • Κάποια είναι rigged. Ξέρω τουλάχιστον 7 άτομα που κέρδισαν την Veyron στο πρώτο wheel spin. Είναι καλή φάση για όσους τρέχουν με πολλές βοήθειες και δεν βγάζουν πολλά Credits.

    • Blackstorm
    • Κοιτάτε και εμένα δεν μου άρεσε να είναι διαθέσιμα τα events από την αρχή και το σημειώνω και στο review. Δεν μου έδινε αίσθηση προόδου. Α και μαι συμβουλή, ότι και να κάνετε, μην αγγίξετε την φόρμουλα Ε. Είναι πιο αργές από παραπληγικό κοτόπουλο. Ρε τυχεράκηδες, μόνο εγώ δεν κέρδισα τη Buggati? Την έχω βγάλει με μπακατέλες και 5000-50000 CR

    • Deathracer2009
    • Ναι αλλα θα ειναι κριμα να μην παιχτει αυτο το event με τις φορμουλες. Δηλαδη ειναι χειροτερες απο αυτοκινητα κατηγοριας F που σε αγωνες με 5-6 lap σε επιανε βαρεμαρα στο 2ο γυρο; :P

    • Blackstorm
    • Στην Ινδιανάπολη πήγα να κοιμηθώ. Παραλίγο να το δώσω στην είκοσι μηνών κόρη μου. Η τελική είναι 225. Μετά ύπνος.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!