Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΚΑΝΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Gran Turismo 7 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Polyphony Digital

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Gran Turismo 7 είναι φτιαγμένο με μεράκι. Μπορεί αυτή η λέξη να μην ορίζεται σε αρκετές γλώσσες του πλανήτη, αφού όμως η ελληνική είναι ευνοημένη με αυτήν την έννοια, δεν υπάρχει πιο ταιριαστή λέξη να περιγράψει την αγάπη που έβαλε ο Yamauchi στο έβδομο μέρος της σειράς. Βλέπετε ο σκηνοθέτης του Gran Turismo είναι παθιασμένος με την τέχνη του αυτοκινήτου και αν αυτό μπορούσε να κρυφτεί στην κάπως διαφορετική, ανταγωνιστική και online φύση του GT Sport, στην περίπτωση του Gran Turismo 7 δεν θα μπορούσε να είναι πιο οφθαλμοφανές.



Στο νέο, κανονικά αριθμημένο μέρος της σειράς, έχουμε την επιστροφή στις ρίζες του franchise, όπως τη γνωρίσαμε από τις προηγούμενες κυκλοφορίες. Ευτυχώς, σε αντίθεση με τον έκτο τίτλο, το Gran Turismo 7 περιέχει μόλις πάνω από 400 αυτοκίνητα, όλα εξ αρχής σχεδιασμένα με τη λεπτομέρεια που οφείλει να δείχνει ένα παιχνίδι αγώνων ταχύτητας εν έτει 2022. Και όπως το περισσότερο πάντα δεν ισούται με καλύτερο, προτιμούμε χίλιες φορές αυτήν την κατεύθυνση, πόσο μάλλον όταν σκεφτόμαστε πως ο τίτλος κυκλοφορεί και για το νέο και παντοδύναμο θεωρητικά, PlayStation 5. Η λεπτομέρεια στο σχεδιασμό των μοντέλων, τόσο εξωτερικά όσο και εξωτερικά είναι δίχως προηγούμενο και ακόμα κι αν στην αρχή το τεχνολογικό άλμα δεν μας φαίνεται τόσο εντυπωσιακό σε σχέση με το Gran Turismo Sport, εντούτοις μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού ακόμα και οι πιο δύσπιστοι οφείλουμε να αναθεωρήσουμε. Ειδικότερα με τη προσθήκη του Ray Tracing, τα αυτοκίνητα μοιάζουν εξωπραγματικά όμορφα, με τις σκιάσεις και τις αντανακλάσεις να λειτουργούν ακριβώς όπως τις περιμένουμε στην πραγματική ζωή. Οι υφές των υλικών ξεχωρίζουν αμέσως το πλαστικό από το δέρμα, την αλκαντάρα που θα βρούμε στα ακριβότερα αυτοκίνητα ή τις μεταλλικές επενδύσεις στους αεραγωγούς συγκεκριμένων μοντέλων. Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε πως η δοκιμή του τίτλου έγινε στο PlayStation 5, οπότε επιφυλασσόμαστε για την μεταφορά του τίτλου στο PlayStation 4. Ακόμα όμως κι αν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Gran Turismo Sport, δεν μπορούμε να του κακιώσουμε και ιδιαίτερα μιας και αυτή τη φορά, δεν είναι μόνο στην τεχνική αρτιότητα το ζουμί.



Αντίθετα,η ουσία του Gran Turismo 7 βρίσκεται στο υπερπλήρες Career Mode, αυτό που πραγματικά είχε λείψει από τους φανς της σειράς. Δικαιολογημένα βέβαια μιας και το Gran Turismo 6 κυκλοφόρησε το (πολύ) μακρινό πλέον 2013. Μέσω του Career Mode οι παίκτες μπορούν να συμμετέχουν σε αγώνες που διαδραματίζονται σε περισσότερες από 34 διαφορετικές τοποθεσίες στον πλανήτη, οι οποίες περιλαμβάνουν 90 και πλέον διαδρομές σε παλιές και νέες πίστες. Οι κλασικές πίστες της σειράς όπως οι Trial Mountain, Deep Forest και High Speed Ring επιστρέφουν και μοιάζουν ομορφότερες από ποτέ. Ακόμα όμως και οι μη θιασώτες των παλιών τίτλων, θα βρουν ιστορικές πίστες να απολαύσουν όπως το Spa, τη Laguna Seca, τη Monza και για να μην συνεχίσουμε να ρίχνουμε ονόματα, από άποψη περιεχομένου δύσκολα θα βρεθεί έλλειψη. Ακόμα κι έτσι όμως, η Polyphony Digital έχει υποσχεθεί πως θα συνεχίζει να υποστηρίζει τον τίτλο και μετά το λανσάρισμα, προσθέτοντας τόσο πίστες όσο και αυτοκίνητα.



Τι είναι όμως στην ουσία του το career mode, πιθανώς να ρωτήσει κάποιος νέος στη σειρά; Ουσιαστικά, και χωρίς πολλές περιγραφές, ο αυτοσκοπός δεν είναι άλλος από την απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων αυτοκινήτων από τον παίκτη, τη δημιουργία δηλαδή ενός δικού του, υπερπλήρους, γκαράζ. Και δεν υπάρχει καλύτερο μέρος που μπορεί να ξεκινήσει κάποιος από το Gran Turismo Cafe. Τριάντα σε αριθμό αποστολές οι οποίες έχουν ως στόχο να εισάγουν τους παίκτες σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων. Γρήγορα προσθιοκίνητα ιαπωνικά, μικρά γαλλικά hatchbacks, είδη Mustang και πολλές άλλες κατηγορίες έχουν τη δική τους, ξεχωριστή σημασία στην ιστορία του αυτοκινήτου και μέσω του Gran Turismo Cafe o κάθε παίκτης μπορεί να τα οδηγήσει και να αντιληφθεί το γιατί.



Εξυπακούεται πως η ολοκλήρωση του campaign δεν τελειώνει με τις αποστολές του Gran Turismo Cafe. Υπάρχει πραγματικά μεγάλη ποικιλία από αγώνες να τρέξετε, προκειμένου να αποκτήσετε όσα περισσότερα αυτοκίνητα επιθυμείτε, ή όλα αν έχετε χρόνο και διάθεση. Πρακτικά όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Ιάπωνας δημιουργός, το Gran Turismo 7 δεν έχει τέλος, αφού ακόμα κι αν τα αποκτήσετε όλα τα αυτοκίνητα, πάντα θα υπάρχουν αγώνες να τρέξετε, ή να κατευθυνθείτε προς το online mode. Φυσικά δεν απουσιάζει και η βάναυση διαδικασία της απόκτησης των πολυπόθητων αγωνιστικών διπλωμάτων. Εκεί διαφορετικοί instructors σας καθοδηγούν να κατακτήσετε συγκεκριμένες τεχνικές αγωνιστικής οδήγησης, όπως την προσέγγιση της κορυφής της στροφής ή το φρενάρισμα κατά τη διάρκεια της στροφής. Αφού παρακολουθήσετε τον δάσκαλο, καλείστε να επαναλάβετε τη διαδικασία, η οποία χρονομετρείται. Όσο πιο μικρό χρόνο κάνετε να ολοκληρώσετε συγκεκριμένες διαδρομές, τόσο καλύτερα ολοκληρώνετε την εκάστοτε δοκιμασία και με υψηλότερη βαθμολογία. Οι παλαιότεροι του franchise σίγουρα θυμούνται και πόσο επίπονη είναι η συγκεκριμένη διαδικασία, μα και πόσο εθιστική. Μικρό παράπονο εδώ ως προς το quality of life του τίτλου, αφού μετά την επιτυχημένη διαδικασία, ο τίτλος δεν μας επιτρέπει να περάσουμε επιτόπου στην επόμενη διαδικασία παρά μας αναγκάζει να βγούμε στο προηγούμενο μενού και από εκεί να επιλέξουμε την επόμενη. Σίγουρα είχαμε το ίδιο πρόβλημα και στο Gran Turismo Sport, όμως δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν αυτή η έλλειψη οφείλεται στο ότι ο τίτλος κυκλοφορεί και για το PlayStation 4 και εκεί υπήρχαν περιοριστικοί παράγοντες (π.χ. η ταχύτητα του HDD). Τουλάχιστον στο PlayStation 5 έχουμε αστραπιαίο loading μεταξύ των οθονών οπότε η αναμονή είναι όσο ελάχιστη μπορεί να είναι. Η δική μας πορεία στο Gran Turismo 7, περιλάμβανε πρωταρχικά την απόκτηση όλων των διπλωμάτων. Πρώτον, μας έδωσε την ευκαιρία να γράψουμε αρκετά χιλιόμετρα με τις περισσότερες κατηγορίες οχημάτων που υπάρχουν στο Gran Turismo 7. Δεύτερον, μας βοήθησε ώστε να αποκτήσουμε ένα σεβαστό χρηματικό κεφάλαιο, αλλά και κάποια βασικά αυτοκίνητα στο γκαράζ μας που έκαναν την ζωή μας ευκολότερη στις δοκιμασίες του Career Mode. Συνεπώς είναι κάτι που προτείνουμε ανεπιφύλακτα.



Ούτως ή άλλως με την ολοκλήρωση των αποστολών του Gran Turismo Cafe θα αποκτήσουμε αρκετά αυτοκίνητα, απλά η πορεία μας θα είναι μάλλον πιο αργή και ίσως κουράσει. Ειδικότερα από τις αποστολές του Cafe, εκ των οποίων οι αρχικές εστιάζουν σε πολύ βασικά αυτοκίνητα, που είναι πιο αργά και λιγότερο “fun to drive”. Για το καλό του Gran Turismo 7 ως κυκλοφορία, θα αγνοήσουμε επιδεικτικά την επιλογή που μας δίνεται για αγορά των αυτοκινήτων με πραγματικά λεφτά. Το νόημα ούτως ή άλλως του franchise ήταν και θα είναι και η διαδρομή μας για να αποκτήσουμε τα αυτοκίνητα που πάντα ονειρευόμασταν. Αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή της ως σημείο των καιρών που διανύουμε στη βιομηχανία, την αγνοούμε όμως και πάμε παρακάτω.



Στο μενού του τίτλου μας δίνεται και η επιλογή για εξέλιξη των αυτοκινήτων που έχουμε στην κατοχή μας. Μπορούμε λοιπόν να ψωνίσουμε αγωνιστικά φρένα και τακάκια, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ελεύθερα φίλτρα αέρα και εξατμίσεις που θα ανεβάσουν το επίπεδο απόδοσης των αυτοκινήτων μας, Φυσικά και υπάρχουν όρια στην εξέλιξη οποιουδήποτε οχήματος, όμως ακόμα κι έτσι εκτιμούμε που το Gran Turismo 7 μας δίνει και αυτήν την επιλογή. Οσοι θέλουν βέβαια μπορούν πάντα να την παρακάμψουν και απλά να προμηθευτούν ένα πιο δυνατό αυτοκίνητο από τις αγορές του τίτλου, είτε καινούριο είτε μεταχειρισμένο. Υπάρχει ξεχωριστή τοποθεσία όπου μπορούμε να πλύνουμε το αυτοκίνητο που έχουμε επιλέξει, να του αλλάξουμε λάδια αν έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα και να παραμετροποιήσουμε οτιδήποτε θέλουμε στην εξωτερική του εμφάνιση. Γενικά οτιδήποτε σκεφτείτε πως θέλετε να πειράξετε στα αυτοκίνητα της συλλογής σας, μάλλον μπορείτε να το κάνετε και αυτό μας αφήνει ακόμα περισσότερο ικανοποιημένους από τον τίτλο.



Μιας και μιλάμε όμως για τίτλο οδήγησης, αξίζει να σταθούμε και στο μοντέλο φυσικής του Gran Turismo 7. Χωρίς να έχουν αλλάξει πολλά από το Sport, μπορούμε να πούμε πως τα μοντέλα συμπεριφοράς ελαστικών και αναρτήσεων έχουν φτάσει σε ένα υψηλότατο επίπεδο πιστότητας. Χωρίς ποτέ το παιχνίδι να γίνεται simulation τύπου Assetto Corsa ή iRacing, η μεταφορά του βάρους του πλαισίου στις αναρτήσεις γίνεται αρκετά ρεαλιστικά, ενώ τα ελαστικά μεταφέρουν πάρα πολύ καλά την αίσθηση της τριβής με την άσφαλτο ή το χώμα, και την έλλειψή της σε περίπτωση που περάσουμε το όριο. Ταυτόχρονα η οδήγηση διαφέρει εντελώς αναλόγως του τύπου του αυτοκινήτου ευτυχώς όμως σε καμία περίπτωση (και με τη χρήση βοηθημάτων βεβαίως βεβαίως) δεν γίνεται απαγορευτικό για τη χρήση του Dual Sense. Δεν θα προσποιηθούμε πως δεν απολαύσαμε την χρήση της G29 με το Gran Turismo 7, όμως σίγουρα είναι κάτι που δεν μπορεί να έχει ο καθένας μιας και το στήσιμο της τιμονιέρας απαιτεί χρόνο και κυρίως, χώρο. Πίσω στο Dual Sense, το οποίο για ακόμα μια φορά προσδίδει στην εμπειρία παιχνιδιού στο PlayStation 5. Η σκανδάλη του φρένου έχει διαφορετική αίσθηση και αντίσταση αναλόγως αν τα φρένα μπλοκάρουν ή όχι, σε αντίθεση με του γκαζιού που παραμένει αμετάβλητη. Ίσως θα θέλαμε κάποια πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα, (π.χ. αμιγώς αγωνιστικές κατασκευές) να έχουν πιο σκληρό γκάζι, αλλά ακόμα κι έτσι δεν μπορούμε να γκρινιάξουμε ιδιαίτερα για κάτι τέτοιο. Το ηχείο του Dual Sense χρησιμοποιείται για κάποια ηχητικά εφέ, όμως αυτό που ξεχωρίζει είναι η αναλυτικότατη δόνηση του. Το controller δονείται διαφορετικά αν πατάτε στα κερμπ βαθιά και διαφορετικά στην άσφαλτο, μεταφέρει άψογα την αίσθηση των διαφορετικών επιφανειών και γενικά από αυτήν την άποψη, δεν μπορεί να υπάρξει το παραμικρό παράπονο.



Πίσω στην οδήγηση όμως, γιατί το Gran Turismo 7 έχει ακόμα κι άλλα να πει. Ο Yamauchi και η ομάδα του είχε τονίσει πως το μοντέλο καιρού έχει μελετηθεί διεξοδικά αυτή τη φορά και χαρήκαμε όταν διαπιστώσαμε τις διαφορές του βρεγμένου από το στεγνό οδόστρωμα, και την διαφορετική προσέγγιση στην οδήγηση που απαιτεί αυτό. Ακόμα κι αν η βροχη δεν εχει την ρεαλιστικοτερη απεικονιση που εχουμε δει ποτε, νικητής σε αυτό ήταν και παραμένει το DriveClub, είναι η προσέγγιση που είναι πιο ολοκληρωμένη. Σε μεγάλες πίστες όπως το Nurburgring ή το Spa, υπάρχουν τμήματα που βρέχει και ΄άλλα που είναι στεγνά, κάτι που κάνει  ακόμα πιο ρεαλιστική την απεικόνιση του σπορ. Ταυτόχρονα το οδόστρωμα των πιστών “κρατάει νερό” σε σημεία που η άσφαλτος έχει λακκούβες, οπότε εκεί να είστε σίγουροι πως σας περιμένει υδρολίσθηση, ειδικά με αγωνιστικά λάστιχα. Κατά τη διάρκεια των βρεγμένων αγώνων η αγωνιστική γραμμή στεγνώνει, ενώ το σπρέι που πέφτει πάνω στο παρμπρίζ μας περιορίζει την ορατότητα, αναγκάζοντας μας να ρισκάρουμε βγαίνοντας στο βρεγμένο οδόστρωμα, εκτός αγωνιστικής γραμμής, αν θέλουμε να τολμήσουμε μια προσπέραση.



Το Gran Turismo 7 όμως φέρνει και ένα νέο mode, το Music Replay. Μέσω αυτού οδηγούμε συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε συγκεκριμένες πίστες, ακούγοντας μουσικά κομμάτια. Στόχος μας αποτελεί να ολοκληρώσουμε την αναπαραγωγή του κομματιού σαν ένας αγώνας που απαιτεί το πέρασμα μας από πεπερασμένο αριθμό checkpoints για να ολοκληρωθεί. Αν και μας άρεσε σαν κάτι το διαφορετικό και φρέσκο σε ένα franchise σαν το Gran Turismo, εν τούτοις δεν μπορούμε να πούμε πως το ξεχωρίζουμε σαν κάτι πραγματικά ριζοσπαστικό. Μένει απλά ως μια ευχάριστη προσθήκη.



Το ίδιο ισχύει και για το Multiplayer Mode, το οποίο μας επιτρέπει να παίξουμε και σε split-screen αλλά και στο διαδίκτυο. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε πως το Gran Turismo Sport έχει εδραιωθεί σχεδόν πέντε χρόνια τώρα ως μια καλή και σταθερή επιλογή για online racer, που χρησιμοποιείται από αρκετά πρωταθλήματα παγκοσμίως. Λόγω της μετάβασης της σειράς στο PlayStation 5, είναι μάλλον λογικό να περιμένουμε πως με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς η κοινότητα θα μεταφερθεί στο νέο τίτλο, ειδικότερα όσο μεγαλώνει η εγκατεστημένη βάση της νέας κονσόλας. Τα καλά στοιχεία του Gran Turismo Sport έχουν μεταφερθεί πάντως αυτούσια, με τρεις αγώνες διαφορετικών κατηγοριών κάθε εβδομάδα να δίνουν το παρόν, προσφέροντας ποικιλία. Αλλά το στοίχημα του online είναι κάτι που θα κερδηθεί μόνο σε βάθος χρόνου και επιφυλασσόμαστε να το ξαναδούμε υπό άλλη σκοπιά, στο μέλλον.



Κλείνοντας, το Gran Turismo 7 είναι αυτό που περιμέναμε, ως φαν της σειράς. Είναι το έβδομο μέρος μιας ξεχωριστής σειράς, ένα όραμα του Yamauchi που παίρνει σάρκα και οστά σχεδόν οκτώ χρόνια και δύο γενιές κονσολών μετά το όχι και τόσο συναρπαστικό έκτο μέρος της. Πέραν από μικρά προβλήματα ως προς την ευκολία πλοήγησης σε διάφορα μενού, αν κάτι θα μπορούσαμε να του προσάψουμε είναι το γεγονός πως δεν κάνει τίποτα επαναστατικό, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί. Ακόμα και έτσι όμως δεν αποκλείεται να φέρει νέα άτομα στη σειρά, μιας και οι κάτοχοι PlayStation 4 δεν γνώρισαν ποτέ πραγματικά την κουλτούρα του Gran Turismo μέσα από έναν ολοκληρωμένο τίτλο. 
GOLD AWARD

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το Gran Turismo που περιμέναμε 8 χρόνια
  • Υπερπλήρες περιεχομένου
  • Το οδηγικό μοντέλο είναι απολαυστικό - λάμπει δε στην βροχή
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μπορεί να είναι λίγο αργό grind η συγκέντρωση αυτοκινήτων
  • Μικρά προβλήματα στην πλοήγηση των μενού
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!