Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Hearthstone: Ashes of Outland Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Blizzard Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε o ερχομός ενός νέου class στο Hearthstone, το Hearthstone: Ashes of Outland ήταν λογικό να συγκεντρώσει επάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας και την προσοχή της κοινότητας. Μιας κοινότητας εκατομμυρίων παικτών που ασχολείται εδώ και αρκετά χρόνια μ’ ένα από τα δημοφιλέστερα online παιχνίδια καρτών και το οποίο εδώ και 6 έτη στηρίζεται σε 9 classes. Ο Death Knight σε παλαιότερα expansions δεν χαρακτηρίζεται ως κανονικό class, ήταν μία έξτρα παρουσία, ένα ημίμετρο φρεσκαρίσματος που βοηθούσε γενικότερα το gameplay και τους μηχανισμούς εκείνης της περιόδου. Έχοντας δει, λοιπόν, νέα modes, καινούριες κάρτες, φρέσκους μηχανισμούς, single player expansions και διάφορες άλλες μικρές και μεγάλες ανανεώσεις, το μόνο που δεν είχε εισάγει η Blizzard ήταν ένα επιπλέον class. O Demon Hunter πήρε το βάφτισμα του πυρός, ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Ashes of Outland φέρνοντας τα πάνω κάτω σε early και meta game. Κάτι το οποίο δεν ισχύει και ιδιαίτερα στις 4 πίστες του single player mode το οποίο αποτελεί ένα τυπικό tutorial mode που πρέπει να ολοκληρωθεί αναγκαστικά απ’ όλους τους παίκτες, ώστε να μάθουν να χειρίζονται και να μπορούν να επιλέγουν το νέο Demon Hunter class στο παιχνίδι γενικότερα. Ο Illidan Stormrage βρίσκεται φυσικά στο επίκεντρο του καινούριου class και οι διάλογοι στο tutorial κλείνουν το μάτι σε όσους έχουν ασχοληθεί με το lore του Warcraft, έστω και λίγο. Μιλάμε για επιδερμική προσέγγιση της ιστορίας και θεωρούμε ότι μάλλον δεν θα υπάρχει πρόβλημα για τους περισσότερους να ολοκληρώσουν τις 4 αυτές αναμετρήσεις. Τονίζουμε το «μάλλον», γιατί πρόκειται για αρκετά unbalanced κατάσταση που θα κάνει τη ζωή των παικτών πολύ εύκολη ή εκνευριστικά δύσκολη επειδή δεν έτυχαν οι κατάλληλες κάρτες ώστε να ολοκληρωθεί η υποχρέωση των εν λόγω αναμετρήσεων (τύπου boss fight).



Αυτή η έλλειψη ισορροπίας ήταν εμφανής σε ό,τι αφορά την παρουσία και την επιρροή του Demon Hunter class στο Hearthstone γενικότερα κατά τις πρώτες εβδομάδες του νέου expansion. Καταλαβαίνουμε ότι οι developers ήθελαν να εμφανίσουν στον κόσμο ένα νέο εντυπωσιακό class και να το κάνουν ελκυστικό για το κοινό, αλλά το overpowering ξεπέρασε κάθε όριο. O Demon Hunter στηρίζεται ουσιαστικά σε κάρτες που ανήκουν στην κατηγορία Demon και στη γενικότερη φιλοσοφία «η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση». Μιλάμε για έναν άκρως επιθετική προσέγγιση στην οποία βοηθούν το Hero Power και ο μηχανισμός «Outcast». Το hero power δίνει +1 επίθεση στο hero και απαιτεί μονάχα ένα mana crystal, μετατρέποντάς το και επίσημα στο hero power με το χαμηλότερο κόστος στο παιχνίδι, αφού όλα τα υπόλοιπα classes χρειάζονται 2 mana crystals για τις δικές τους δυνάμεις. Για να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός Outcast, ο οποίος δίνει ένα έξτρα bonus effect στην εκάστοτε κάρτα, πρέπει να βρίσκεται η εν λόγω κάρτα σ’ ένα από τα δύο άκρα του χεριού του παίκτη όταν θα ριχθεί στην αρένα. Πρόκειται για μία εύκολη αλλά και έξυπνη προσέγγιση στρατηγικής, αφού ο χρήστης καλείται να σκεφτεί τη γενικότερη εικόνα για το πότε και πώς θα φτάσει η κάρτα που θέλει να παίξει είτε άκρα αριστερά, είτε άκρα δεξιά. Ο μηχανισμός, αν και απλοϊκός, είναι αρκετά ενδιαφέρων, βοηθάει πολύ στο tempo του παιχνιδιού, δημιουργώντας όμως και μερικά εμπόδια για τον παίκτη εάν δεν καταστρώσει σωστά το πλάνο του. Η ύπαρξη του φθηνού hero power, η παρουσία του φρέσκου μηχανισμού Outcast, αλλά και η εισαγωγή των νέων καρτών Demon Hunter με εντυπωσιακά effects δημιούργησαν ένα τρομερά γρήγορο class το οποίο περνούσε σαν οδοστρωτήρας τις πρώτες εβδομάδες. Αν το opening hand των αντιπάλων δεν ήταν σχεδόν τέλειο, ο Illidan και η παρέα του ήταν σίγουρο ότι θα έκαναν πάρτι σε άλλον έναν αγώνα. Αυτό οδήγησε την Blizzard σ’ ένα από τα πιο γρήγορα nerf καρτών μέχρι σήμερα, αν και η υποβάθμιση συγκεκριμένων καρτών του νέου class δεν ήταν εντυπωσιακά σκληρή. Η ισορροπία επιστρέφει σιγά-σιγά σε πιο φυσιολογικά επίπεδα μονάχα εξαιτίας των nerf, αλλά και εξαιτίας των παικτών που βρήκαν νέα decks στα υπόλοιπα classes, ώστε να αντιμετωπίσουν την ασύμμετρη απειλή των δαιμόνων. Για να είμαστε δίκαιοι, η επικράτηση των Demon Hunters τις πρώτες εβδομάδες είχε σίγουρα τις ρίζες της και στο γεγονός ότι οι έμπειροι παίκτες και η κοινότητα γενικότερα ψάχνονταν ακόμα σε early και meta game, ώστε να βρουν τα πατήματά τους απέναντι σε decks που χτυπούσαν με τακτικές Blitzkrieg. Παρ’ όλα αυτά το πρόβλημα σε meta επίπεδο συνεχίζει να υπάρχει (Demon Hunters παντού, Paladins πουθενά) και η λογική του «ανεβάζω-κατεβάζω» κάρτες και τακτικές έχει γίνει πλέον επικίνδυνη συνήθεια στους developers. Ήθελε λίγη παραπάνω προετοιμασία το θέμα της εισαγωγής του νέου class.



Bέβαια, με 135 νέες κάρτες που εισάγει το Ashes of Outland υπάρχουν αρκετά δωράκια και για τα υπόλοιπα classes. Τα λεγόμενα θρυλικά Prime cards προσφέρουν στα υπόλοιπα classes εντυπωσιακά minions με δυνατά effects. Το εκάστοτε Prime minion ξεκινάει με χαμηλό κόστος (από ένα έως τρία mana) και ως Deathrattle Effect προσθέτει στο deck ένα παντοδύναμο Prime minion με υψηλό κόστος και βαρβάτο effect. Κάποια Prime cards είναι σίγουρα πιο χρήσιμα από τις αντίστοιχες κάρτες άλλων classes, αλλά αυτό έχει να κάνει και με τη γενικότερη εικόνα της κατάστασης του παιχνιδιού. Ο Solarian Prime βλέπει περισσότερο play σε Mage decks απ’ ότι ο Kargath Prime σε αντίστοιχα Warrior decks, για αυτό όμως δεν φταίει η κάρτα ως κάρτα, αλλά το γεγονός ότι ο τύπος deck που κυκλοφορεί στις τάξεις των Warriors εστιάζει περισσότερο σε πειρατές και βόμβες. Ο μηχανισμός Dormant είναι επίσης κάτι που μας έκανε θετικότατη εντύπωση. Τα εκάστοτε minions μένουν σε dormant status για δύο γύρους και όταν «ξυπνήσουν» έχουν να δώσουν στον παίκτη ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αυτό το skill προσφέρει στις κάρτες ένα έξτρα στρατηγικό στοιχείο, αφού ένα dormant minion δεν μπορεί να γίνει στόχος spell cards ή αντίπαλων minions όσο βρίσκεται σε dormant status. Ο παίκτης και ο αντίπαλος καλούνται να υπολογίσουν τι θα γίνει δύο γύρους αργότερα, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Τα πιο διασκεδαστικά classes παραμένουν οι Mage και Priest εξαιτίας της τυχαίας δημιουργίας καρτών, αλλά και ο Rogue με τον Galakrond και το νέο, καταπληκτικό legendary card Shadowjeweler Hanar που φέρνει τα Secrets στο προσκήνιο του εν λόγω class. Η εισαγωγή των Librams στα decks των Paladins ήταν κάτι που μας έκανε επίσης θετική εντύπωση. Ουσιαστικά πρόκειται για spell cards που δίνουν buffs ή debuffs σε minions, με το Libram of Wisdom να έχει μάλιστα ως deathrattle effect την επιστροφή στο χέρι του παίκτη. Σε συνδυασμό με τα νέα minions που προσφέρουν έκπτωση στο κόστος των librams, oι Paladins έχουν στα χέρια τους δυνατότητα για combo με ατελείωτα buffs, ειδικά μόλις καταφέρουν οι παίκτες να εναρμονιστούν με το ρυθμό της εν λόγω τακτικής.



Τι σημαίνουν όλα αυτά για το Hearthstone και την κοινότητα των παικτών; Το Ashes of Outland παρουσίασε ένα πακέτο που ανανέωσε τη γενικότερη εικόνα του παιχνιδιού, αν και ο τρόπος με τον οποίο έγινε σε ό,τι αφορά την ισορροπία ήταν βάρβαρος και άχαρος τις πρώτες εβδομάδες. Καταλαβαίνουμε ότι υπήρχε η ιδέα να παρουσιαστεί το νέο class καβάλα στο άλογο, αλλά το παράκαναν και ο εκνευρισμός της επανάληψης και της αδικίας αιωρούνταν πάνω από τα κεφάλια αρκετών παικτών την πρώτη περίοδο. Η Blizzard αντέδρασε γρήγορα και άμεσα, κάτι που δείχνει ότι λαμβάνει το feedback των παικτών υπόψη της το τελευταίο διάστημα. Θέλει όμως ακόμη πιο γενναίες αλλαγές. Το «μπράβο» όμως το αξίζει η Blizzard σε άλλους τομείς. Αναφερόμαστε στη νέα λογική των booster packs που εισήγαγε με αυτό το update, η οποία είναι σίγουρα καλοδεχούμενη. Η εισαγωγή του Duplicate Protection και για τις υπόλοιπες κάρτες είναι άξια αναφοράς. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι μέχρι να συμπληρώσουμε και να μαζέψουμε όλες τις κάρτες Common, για παράδειγμα, από το εκάστοτε set, δεν πρόκειται να συναντήσουμε την ίδια κάρτα Common για τρίτη φορά. Αυτή η λογική ίσχυε μόνο για κάρτες legendary και θα κάνει σίγουρα πιο εύκολη τη ζωή μας στο κυνήγι των καρτών.



Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι τα εργαλεία που λαμβάνουν πλέον οι νέοι παίκτες αυτήν τη στιγμή. Πολλές φορές ξεχνάμε ότι εκτός από τους βετεράνους των εν λόγω παιχνιδιών υπάρχουν και οι καινούριοι χρήστες. Μέσα στις ατελείωτες αναλύσεις περί meta game και συγκρίσεις παλαιότερων expansion pack πρέπει να εστιάζουμε και στις ευκαιρίες που παίρνουν οι νέοι παίκτες που θέλουν να ασχοληθούν με το Hearthstone. Η τρέχουσα είναι ίσως μία από τις καλύτερες περιόδους να ξεκινήσει κανείς το εν λόγω παιχνίδι, αν δεν έχει ασχοληθεί ποτέ μαζί του. Τα pack που λαμβάνει κανείς από τα tutorial, η πρόσβαση στις πρώτες πίστες των Solo Adventures, το Prologue του Demon Hunter class που προσφέρει νέες κάρτες, όλα αυτά γεμίζουν τα χέρια των παικτών με αρκετές ευκαιρίες στο παιχνίδι, χωρίς να έρχονται πλέον αντιμέτωποι μ’ ένα τεράστιο paywall με το καλημέρα. Αυτές οι αλλαγές συμβαίνουν μάλιστα μέσα στο πλαίσιο ενός νέο ranking system που προσπαθεί να βάλει λίγη τάξη ανάμεσα στους αρχάριους και τους έμπειρους χρήστες. Στα υψηλότερα ράφια το σύστημα χωρίζεται πλέον σε κατηγορίες τύπου Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond και -φυσικά- Legend.



Η Blizzard έχει ακόμα δρόμο για να στρώσει λίγο τα πράγματα στην ισορροπία του παιχνιδιού και να κάνει το Demon Hunter class περισσότερο πολύπλευρο και λιγότερο μονότονο (στηρίζεται κυρίως σε δικές του κάρτες), αλλά το Ashes of Outland αποτελεί ένα πολύ καλό expansion pack για νέους παίκτες, αλλά και για τους βετεράνους. Όταν προσπαθεί να βάλει τάξη σε ανεβασμένα deck, συνεχίζει και το κάνει κάπως άγαρμπα (δύσκολες στιγμές για Control Warrior και Shaman), αλλά έχουμε μάθει να ζούμε πλέον με αυτό το φαινόμενο. Αν κρίνουμε από αυτό το expansion και τα νέα που ακούγονται σχετικά με το τι θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες, το Year of the Phoenix θα είναι μία από τις σημαντικότερες σεζόν για το Hearthstone γενικότερα. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • To νέο Demon Hunter class
  • Νέοι μηχανισμοί και νέες κάρτες που ανεβάζουν το ενδιαφέρον
  • Ίσως η καλύτερη περίοδος για να ξεκινήσει κανείς με το Hearthstone
  • Duplicate Protection σε όλες τις κάρτες
  • Νέο ranking system
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η Blizzard διόρθωσε το χάος των πρώτων ημερών, αλλά υπάρχουν ακόμα θέματα
  • Καλός ο πειραματισμός, αλλά η εταιρεία συνεχίζει και βασίζεται υπερβολικά πολύ στα nerf
  • Εντυπωσιακό αλλά και κάπως μονοδιάστατο, σε ό,τι αφορά τις τακτικές και τη σύνθεση του deck, το νέο class
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!