*

I Am Setsuna Review

Μάνος Βέζος Μάνος Βέζος Enternity.gr Editor In Chief 
10/04/2017 | 11:30
Το I Am Setsuna εμφανίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι, για PC και PS4, ως πρώτος τίτλος του Tokyo RPG Factory, νεότευκτου studio της Square Enix με στόχο την παραγωγή κλασικού τύπου JRPG. Πρόσφατα, με αφορμή την εκκίνηση του Nintendo Switch, συμπεριλήφθηκε μεταξύ των πρώτων τίτλων του συστήματος. Όλα καλά μέχρι εδώ. Η μεταφορά η ίδια είναι καλή έτσι κι αλλιώς, με το οπτικό αποτέλεσμα να κινείται στο επίπεδο του PS4, με τη διαφορά όμως ότι στο Switch το frame rate μένει στα 30fps. Η οπτική ισότητα δεν είναι μεγάλη υπόθεση βέβαια αφού ο τίτλος επιδεικνύει πιο προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση παρά ιδιαίτερο τεχνικό τομέα, χωρίς βέβαια να πειράζει κιόλας. Άλλωστε πρόκειται για τίτλο-ωδή σε JRPG της δεκαετίας του 1990 και κυρίως στα Chrono Trigger και στα Final Fantasy της εποχής των 16-bit. Η κάμερα μένει ψηλά λοιπόν, οι χαρακτήρες είναι στιλιζαρισμένοι αναλόγως και πάει λέγοντας. Ένα ενδιαφέρον glitch μας έτυχε, σε συγκεκριμένη τοποθεσία (“οθόνη”), όπου το χιόνι αποφάσιζε να “αναβοσβήνει” σε ροζ χρώμα.



Θέτοντας λοιπόν τη νοσταλγία ως απόλυτη προτεραιότητα, το I Am Setsuna βάζει τον παίκτη στη θέση ενός εκτελεστή που αναλαμβάνει να δολοφονήσει μια νεαρή κοπέλα. Τα πράγματα αλλάζουν βέβαια όταν συνειδητοποιεί πως εκείνη θέλει να ξεκινήσει ένα ταξίδι στο τέλος του οποίου σκοπεύει να θυσιαστεί προκειμένου να κερδίσει ο κόσμος λίγα χρόνια ηρεμίας και ανεμελιάς, χωρίς να ανησυχεί μονίμως για πιθανές επιθέσεις τεράτων. Μετά από αυτό το “τι κάνει Final Fantasy X” στα κεραμίδια, τα πράγματα συνεχίζουν εξίσου προβλέψιμα. Τα κλασικά αρχέτυπα χαρακτήρων παρελαύνουν, μεταξύ αυτών και ο απαραίτητος μιμητής του Auron. Δεν πειράζει όμως. Το κλίμα στον κόσμο του παιχνιδιού είναι βαρύ, όχι μόνο επειδή όλα είναι καλυμμένα από χιόνι και πάγο, αλλά και διότι οι προβληματισμοί και τα βάσανα των χαρακτήρων, πέρα από την ίδια τη βασική ιδέα, κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Κατά μία έννοια. Η οπτική ισότητα δεν είναι μεγάλη υπόθεση βέβαια αφού ο τίτλος επιδεικνύει πιο προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση παρά ιδιαίτερο τεχνικό τομέα, χωρίς βέβαια να πειράζει κιόλας. Διότι η εξέλιξη των χαρακτήρων, σε γενικές γραμμές, δεν οδηγεί πουθενά, ενώ τα ενδιαφέρονται θέματα που θίγονται δεν εξερευνώνται ποτέ στην πράξη.
Η οπτική ισότητα δεν είναι μεγάλη υπόθεση βέβαια αφού ο τίτλος επιδεικνύει πιο προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση παρά ιδιαίτερο τεχνικό τομέα, χωρίς βέβαια να πειράζει κιόλας.
Σίγουρα, δεν είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια JRPG που μπορεί να πέσει στα χέρια σας -υπολογίστε την ολοκλήρωσή του σε 20 ώρες περίπου-, ωστόσο όλα κινούνται αργά και γραμμικά για το μεγαλύτερο μέρος της περιπέτειας, πριν πάνε το άλλο άκρο πριν το τέλος, με τους δημιουργούς να συμπιέζουν βιαστικά τις εξελίξεις. Η διάρκεια δεν είναι ο περιοριστικός παράγοντας φυσικά. Η διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου όμως δείχνει ότι η μίμηση μιας κλασικότερης εποχής είχε μεγαλύτερη σημασία από την αξιοποίηση της μίμησης αυτής. Κάτι που εκτείνεται και στους, γενικά, καλούς μηχανισμούς. Η κίνηση στο χάρτη δεν φέρνει αναμετρήσεις, στις επιμέρους τοποθεσίες οι εχθροί εμφανίζονται, μπορούν να αποφευχθούν αν υπάρχει χώρος για ελιγμό, εκτός αν μιλάμε για κάποια προκαθορισμένη αναμέτρηση, ενώ η μεριά/γωνία προσέγγισης καθορίζει αν θα ξεκινήσει ο παίκτης με πλεονέκτημα άρα το περιθώριο να επιτεθεί σίγουρα πρώτος, ή όχι.



Στη μάχη ζει και βασιλεύει το σύστημα Active Time Battle του Chrono Trigger, δηλαδή πριν μπορέσει ένας από τους τρεις χαρακτήρες του party να εκτελέσει κάποια κίνηση, πρέπει να γεμίσει πρώτα μια μπάρα. Τότε ανοίγει ο δρόμος για απλή επίθεση, να χρησιμοποιήσει κάποιο αντικείμενο, ή να ενεργοποιήσει Tech, ειδική κίνηση που καταναλώνει MP, ενώ, υπό συνθήκη, ενεργοποιεί και τη συμμετοχή άλλου ή άλλων χαρακτήρων. Αν η βασική μπάρα γεμίσει, αλλά και λιγότερο όταν ο χαρακτήρας δέχεται επίθεση ή εκτελεί κάποια κίνηση, γεμίζει σιγά σιγά και μια ακόμη μπάρα, η οποία έχει τρία επίπεδα, μπορεί να γεμίσει τρεις φορές δηλαδή. Με αυτή γεμάτη έστω και αν πρόκειται για το πρώτο επίπεδο, όταν εκτελείται μια άλλη κίνηση και πατηθεί κι ένα πλήκτρο ακόμη εγκαίρως, τότε μια επίθεση μπορεί να καταλήξει ισχυρότερη, το heal να κάνει καλύτερη δουλειά ή να αντιμετωπίσει και ailments ακόμη και αν δεν είναι σχεδιασμένο να το κάνει κ.λπ. Αυτή είναι η βασικότερη διαφορά του συστήματος από τη νόρμα του Chrono Trigger, αλλά πηγαίνει ακόμη παραπέρα.


Στη μάχη ζει και βασιλεύει το σύστημα Active Time Battle του Chrono Trigger, δηλαδή πριν μπορέσει ένας από τους τρεις χαρακτήρες του party να εκτελέσει κάποια κίνηση, πρέπει να γεμίσει πρώτα μια μπάρα.

Ανάλογα με την επίθεση που οδηγεί στο θάνατο κάποιου τέρατος, πέφτουν και ανάλογα μέρη του πλάσματος, μαζί με άλλα αντικείμενα. Αυτά πωλούνται ύστερα τόσο για χρήμα, άλλωστε μόνο έτσι εξασφαλίζονται έσοδα, ή για την εξασφάλιση των διαφόρων spritnites. Αυτά καθορίζουν τα διαθέσιμα Techs ενώ προσφέρουν και passive buffs/abilities. Τα spritnites βέβαια ενεργοποιούνται όταν μπουν σε υποδοχές που βρίσκουμε σε talismans. Και υπό συνθήκη το talisman μπορεί να ενισχύει τις ιδιότητες του spitnite. Μέσα σε όλα, τυχαία, χωρίς να μπορεί να κάνει ο παίκτης κάτι για αυτό, προκύπτει το λεγόμενο Singularity, που μπορεί να δώσει ταχύτητα, αντιστάσεις, ισχύ, γρηγορότερη αναπλήρωση μπάρας κ.λπ. για το υπόλοιπο της μάχης. Το κερασάκι είναι το γεγονός ότι το levelling ανεβάζει τα HP, όχι όμως τα στατιστικά του χαρακτήρα. Αυτό γίνεται με την απόκτηση καλύτερων όπλων, τα οποία κοστίζουν. Οπότε καταλαβαίνετε γιατί πρέπει να διαλέγετε πώς ξεκάνετε πλάσματα για να αποκτήσετε πολύτιμα υλικά, τα οποία και μπορεί να μοσχοπουλήσετε.
 
I Am Setsuna Review - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity