Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Lords of the Fallen

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Deck 13

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Θα ήταν μάλλον εξαιρετικά δύσκολο να περιγράψει κανείς το Lords of the Fallen χωρίς να αναφερθεί στην From Software και την σειρά Souls. Μπορεί πίσω από τον τίτλο να βρίσκεται η γερμανική Deck 13, ωστόσο είναι αρκετά ξεκάθαρο από πού άντλησε την έμπνευσή του το studio από τη Φρανκφούρτη. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού όταν κάτι ξεπερνά τα όρια της «στείρας» μίμησης και καταφέρνει να παρουσιάσει μια προσωπική ταυτότητα μέσα από την χρήση στοιχείων που έχουν χρησιμοποιηθεί και αλλού, τότε δημιουργείται ένα σύνολο αν μη τι άλλο κολακευτικό και για τις δύο πλευρές. Και το Lords of the Fallen κάνει ακριβώς αυτό, με τις επιρροές του όμως να μην περιορίζονται στους τίτλους “Souls”, αν και εκ πρώτης όψεως οι ομοιότητες είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

Lords of the Fallen Image 01
Παρά την χαρακτηριστική του φυσιογνωμία, o Harkyn σαν χαρακτήρας μάλλον κάθε άλλο παρά αξιομνημόνευτος είναι.
Παρά την χαρακτηριστική του φυσιογνωμία, o Harkyn σαν χαρακτήρας μάλλον κάθε άλλο παρά αξιομνημόνευτος είναι.

Η ιστορία του Lords of the Fallen λαμβάνει χώρα σε έναν μεσαιωνικό, dark fantasy κόσμο, στον οποίο οι άνθρωποι υποφέρουν την οργή του Adyr, ενός Θεού που οι ίδιοι διάλεξαν να απαρνηθούν και να εξορίσουν. Μοναδική τους ελπίδα είναι ο Harkyn, ένας κατάδικος, με τα αποτυπωμένα σημάδια στο πρόσωπό του να του θυμίζουν για πάντα τα εγκλήματα που διέπραξε. Με την βοήθεια ενός μοναχού, ο πρωταγωνιστής θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις ορδές των Rhogar, να ανακόψει την επέλαση τους στο βασίλειο των ανθρώπων και ως τελευταίο αντίτιμο για την ελευθερία του, να αντιμετωπίσει -και να σκοτώσει- έναν Θεό. Παρά την χαρακτηριστική του φυσιογνωμία (η οποία θυμίζει απίστευτα για κάποιον λόγο τον Jeff Bridges), o Harkyn σαν χαρακτήρας μάλλον κάθε άλλο παρά αξιομνημόνευτος είναι. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να αντιληφθεί κανείς το γεγονός ότι η ιστορία λειτουργεί περισσότερο ως μια αφορμή για τη δράση – και η δράση είναι φυσικά εκεί που χτυπάει η «καρδιά» του Lords of the Fallen. Χωρίς διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας και με έναν και μοναδικό πρωταγωνιστή, οι μοναδικές επιλογές στην διάθεση των παικτών ξεκινώντας την περιπέτεια είναι αυτές της πανοπλίας και του τύπου μαγείας που θα χρησιμοποιηθεί. Αν οι τύποι μαγείας δεν μαρτυρούν τα μοτίβα που αναδύονται (Warrior/Cleric/Rogue), τότε η ίδια η ονομασία των διαφορετικών armor sets φροντίζουν να… ξεκαθαρίσουν την κατάσταση, με πρακτικά τρία διαφορετικά play styles.

Lords of the Fallen Image 02

Όπως είναι αναμενόμενο, ο Warrior είναι σε θέση να δεχθεί -αλλά και να προκαλέσει- μεγάλα ποσά damage, με την ευκινησία να μην αποτελεί ζητούμενο. Ο Rogue είναι το ακριβώς αντίθετο, βρισκόμενος συνεχώς εν κινήσει και εκμεταλλευόμενος τα ευάλωτα σημεία των αντιπάλων για να προκαλέσει γρήγορο damage και να αποφύγει τις παρατεταμένες αναμετρήσεις, ενώ τέλος ο Cleric αποτελεί μια «μέση λύση» ανάμεσα στις δύο. Το κάθε set έχει τέσσερα, διαδοχικά διαθέσιμα, spells τα οποία συμπληρώνουν το κάθε στυλ παιχνιδιού, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο τίτλος δεν αναγκάζει το «ταίριασμα» armor και magic set. Τέλος, μετά το πέρας του πρώτου (και κάθε επόμενου) playthrough, ένα επιπλέον «σετ μαγείας» γίνεται διαθέσιμο, για περαιτέρω διαφοροποίηση του χαρακτήρα. Παρά την ύπαρξη spells, τα οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι μοιράζονται πολλές ομοιότητες σε κάθε κατηγορία, το στυλ παιχνιδιού βασίζεται περισσότερο στην επιλογή των όπλων και την χρήση αυτών.
Η ιστορία του Lords of the Fallen λαμβάνει χώρα σε έναν μεσαιωνικό, dark fantasy κόσμο, στον οποίο οι άνθρωποι υποφέρουν την οργή του Adyr, ενός Θεού που οι ίδιοι διάλεξαν να απαρνηθούν και να εξορίσουν.
Από στιλέτα και σπαθιά, μέχρι σφυριά και γιγαντιαία τσεκούρια, το πλούσιο οπλοστάσιο του τίτλου εξασφαλίζει την ποικιλία και το πλήθος επιλογών στην προσέγγιση που θα ακολουθήσουν οι παίκτες, ενώ οι φυσικές αντιστάσεις ή αδυναμίες των εχθρών σε συγκεκριμένα είδη όπλων (π.χ. σφυριά ή λεπίδες) επιβάλλουν την συχνή αλλαγή και την διαρκή αναζήτηση του κατάλληλου όπλου για την κάθε αναμέτρηση. Κατά τα άλλα οι fans της σειράς Souls δεν θα αργήσουν να εξοικειωθούν με το σύστημα μάχης. Τα rolls δεν απουσιάζουν, καθιστώντας τον παίκτη άτρωτο κατά την διάρκειά τους, ενώ τα light και heavy attacks έχουν το αντίστοιχο αντίκτυπο στο health bar των εχθρών, με το αντίστοιχο κόστος σε energy (ή αλλιώς stamina). Ο ρευστός χαρακτήρας της μάχης δίνει μια πιο «συμπαγή» αίσθηση, με τις σωστά χρονομετρημένες επιθέσεις να απαιτούν λιγότερη ενέργεια απ’ ότι κανονικά, δίνοντας ακόμα ένα κίνητρο στους παίκτες για την επίτευξη του βέλτιστου χρονικά input, το οποίο με τη σειρά του αποδίδει τα μέγιστα οφέλη στην επίθεση. Όπως είναι λογικό, το βάρος του κάθε όπλου και τα modifiers του καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα χρησιμοποιηθεί, με την διαχείριση του stamina πολύ γρήγορα να αποτελεί το κλειδί για την επικράτηση σε κάθε αναμέτρηση.

Lords of the Fallen Image 03

Το πλούσιο σύστημα μάχης θα μπορούσε να επωφεληθεί από περισσότερους τύπους εχθρών, αφού ενώ αυτοί διαθέτουν ενδιαφέροντα γνωρίσματα (για παράδειγμα τυφλοί εχθροί που προσπαθούν να καθορίσουν τη θέση του παίκτη μέσα από τον ήχο), πολύ γρήγορα αυτοί επαναλαμβάνονται μέχρι τέλους. Όπως είναι αναμενόμενο, πολύ γρήγορα η κάθε μάχη αποκτά έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι ακόμα και ο πιο «άκακος» αντίπαλος δεν θα τιμωρήσει σκληρά αυτόν που θα επιλέξει να μπει στην μάχη χωρίς πρώτα να έχει μελετήσει καλά το κάθε του βήμα, στέλνοντάς τον πίσω στο τελευταίο checkpoint. Τα τελευταία είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες ιδέες που έχει να παρουσιάσει το Lords of the Fallen, αφού πέραν του προφανούς λειτουργούν ως τρόπος αναπλήρωσης της χαμένης ενέργειας και των healing potions, αλλά και ως το μέρος στο οποίο οι παίκτες μπορούν να «αποθηκεύσουν» τους πόντους XP που έχουν συγκεντρώσει μέχρι στιγμής. Αυτοί συλλέγονται με τον… παραδοσιακό τρόπο, εξολοθρεύοντας τον κάθε αντίπαλο, με το XP που απονέμεται να αναγράφεται στο κάτω μέρος της οθόνης, μαζί με μια ένδειξη ενός πολλαπλασιαστή. Αυτός λειτουργεί ως εξής: Μετά από κάθε επιτυχή αναμέτρηση, ο πολλαπλασιαστής μεγαλώνει, προσφέροντας περισσότερους πόντους αλλά και μεγαλύτερες πιθανότητες για καλύτερο loot.
Αυτός επιστρέφει στην αρχική του τιμή (το 1.00) μετά από την χρήση ενός checkpoint και την «αποθήκευση» του XP που έχει συλλεχθεί μέχρι στιγμής, ή τον θάνατο. Στην περίπτωση που ο Harkyn πεθάνει στο πεδίο της μάχης -και αυτό συμβαίνει πολύ συχνά- τότε ανασταίνεται στο τελευταίο checkpoint και θα πρέπει να επιστρέψει στο σημείο όπου βρήκε το… τέλος του, αν θέλει να ανακτήσει τους πόντους XP που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Για την ακρίβεια, αυτό θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αφού με την πάροδο του χρόνου το ποσοστό που θα ανακτηθεί μειώνεται. Ταυτόχρονα, όταν ο χαρακτήρας βρίσκεται στην άμεση περιοχή του «φαντάσματός» του, τότε λαμβάνει μια ώθηση στα στατιστικά του, κάτι που μπορεί να τον βοηθήσει να «καθαρίσει» την περιοχή πριν ανακτήσει τους χαμένους πόντους εμπειρίας.

Lords of the Fallen Image 04
Στην περίπτωση που ο Harkyn πεθάνει στο πεδίο της μάχης, τότε ανασταίνεται στο τελευταίο checkpoint και θα πρέπει να επιστρέψει στο σημείο όπου βρήκε το… τέλος του
Στην περίπτωση που ο Harkyn πεθάνει στο πεδίο της μάχης, τότε ανασταίνεται στο τελευταίο checkpoint και θα πρέπει να επιστρέψει στο σημείο όπου βρήκε το… τέλος του

Πολύ γρήγορα γίνεται κατανοητό πως το Lords of the Fallen όχι μόνο βασίζεται έντονα στην… πολυπόθητη σχέση «ρίσκου-ανταμοιβής», αλλά μεταφέρει το όλο concept σε ένα ακόμα υψηλότερο επίπεδο, παρουσιάζοντας νέους τρόπους με τους οποίους ο παίκτης μπορεί να επωφεληθεί μέσα από μια πιθανή αποτυχία, πάντα όμως σε ένα πλαίσιο συνεχούς ισορροπίας ανάμεσα στην «ασφάλεια» και ρίσκο. Αυτό το τελευταίο στοιχείο λάμπει στα boss fights, τα οποία και φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν. Στις περίπου 20 ώρες που διαρκεί ένα playthrough, πολυάριθμες αναμετρήσεις με bosses περιμένουν τους παίκτες, bosses τα οποία σε αντίθεση με τη σειρά Souls αφήνουν περισσότερο «χώρο» στους παίκτες να αντιληφθούν με σαφήνεια των κίνδυνο που αντιμετωπίζουν και να επιλέξουν τον κατάλληλο τρόπο δράσης. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως αυτά είναι… «εύκολα», αφού το κλειδί για την επικράτηση και εδώ είναι η απομνημόνευση του μοτίβου επιθέσεων, η αντεπίθεση στα σωστά χρονικά «παράθυρα» και η συνεχής προσαρμογή του τρόπου παιχνιδιού, ακόμα και εν τω μέσω της μάχης. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή του κάθε boss είναι οι διαβαθμίσεις στην health bar, οι οποίες και ενεργοποιούν μια διαφορετική/επιπλέον κίνηση επίθεσης ή ακόμα και αλλαγή στην συμπεριφορά, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μια ξεχωριστή δυναμική σε κάθε αναμέτρηση. Στην ομολογουμένως μικρή περιπέτεια, η εξερεύνηση παίζει έναν σημαντικό ρόλο, αφού θα επιτρέψει στον πρωταγωνιστή να βρει οπλισμό και κομμάτια πανοπλίας που θα του δώσουν το πλεονέκτημα σε κάθε περίσταση, καθώς και σφραγισμένα runes.
Πολύ γρήγορα γίνεται κατανοητό πως το Lords of the Fallen όχι μόνο βασίζεται έντονα στην… πολυπόθητη σχέση «ρίσκου-ανταμοιβής»
Ο Harkyn θα πρέπει να αφαιρέσει τη σφραγίδα - και μάλιστα με την δυνατότητα να «ποντάρει» πόντους XP για μια μεγαλύτερες πιθανότητες αποκάλυψης ενός καλύτερης ποιότητας ρούνου. Οι τελευταίοι «μπαίνουν» στα slots από τα κομμάτια πανοπλίας και τα όπλα, προσφέροντας modifiers στην επίθεση ή την άμυνα. Ο σχεδιασμός της κάθε περιοχής ακολουθεί πιστά στα πρότυπα της σειράς Souls, με πολλά μυστικά, κλειδωμένες πόρτες και shortcuts, με τους δύο διαφορετικούς κόσμους -αν και μικρούς σε μέγεθος- να κρύβουν πλήθος από κρυφά σημεία. Η εξερεύνηση συχνά αναδύει ένα… άρωμα Diablo (κάτι που βοηθάει και η θεματολογία του σκηνικού), ενώ σε αρκετά σημεία η πρόσβαση επιτρέπεται μεταγενέστερα, με τον Harkyn να επιστρέφει στα ίδια σημεία και να ανακαλύπτει νέες περιοχές, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο και έναν τόνο… Metroidvania στην περιπέτεια.

Lords of the Fallen Image 05

Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται στην οθόνη με την βοήθεια της μηχανής γραφικών Fledge, με την οποία η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει μια αδιαμφισβήτητα εξαιρετική, αλλά και ταυτόχρονα ελλιπή δουλειά. Εξαιρετικός φωτισμός, όμορφα particle effects, υψηλής ανάλυσης textures, όλα συμβάλλουν στην δημιουργία ενός εκ των πλέον ομορφότερων συνόλων μέχρι στιγμής στην τρέχουσα γενιά συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας. Τα παραπάνω όμως, δυστυχώς συντροφεύονται από πληθώρα bugs, texture pop-in, συχνά frame drops, προβλήματα clipping και κακό lip-syncing. Τα προβλήματα στην κάμερα είναι επίσης συχνά, αφού πολλές φορές αυτή εστιάζει σε σημεία μακριά από τη δράση και απαιτεί επανακαθορισμό της προοπτικής από τον χρήστη. Από ηχητικής άποψης, την δράση «ντύνουν» όμορφες συνθέσεις, πιστές στην ατμόσφαιρα του τίτλου, ενώ από την άλλη οι ερμηνείες των χαρακτήρων είναι μάλλον κακές, χωρίς να βοηθούν στο ελάχιστο την ήδη αδύναμη ιστορία.



Από την αποκάλυψή του, το Lords of the Fallen τράβηξε τα βλέμματα με κύριο λόγο την ομοιότητά του με την σειρά Souls. Όπως φαίνεται όμως, η ομάδα της Deck 13 δεν περιορίστηκε σε μια απλή μίμηση ή αντιγραφή των μηχανισμών της From Software. Οι ομοιότητες είναι εμφανείς, σίγουρα, ωστόσο το Lords of the Fallen εμπλουτίζει τον χαρακτήρα του με μια σειρά από έξυπνες και ενδιαφέρουσες προσθήκες. Κάτω από την επιφάνεια εμφανίζονται γνώριμες πτυχές τίτλων από τις οποίες η ομάδα ανάπτυξης άντλησε έμπνευση, όπως το Diablo, το Darksiders, ακόμα και το The Witcher. Ταυτόχρονα όμως δεν περιορίζεται στην ενσωμάτωση διαφορετικών στοιχείων, αλλά προσφέρει και νέες ιδέες που εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο στα ήδη υπάρχοντα concepts. Και για την ακρίβεια τα καταφέρνει τόσο καλά, ώστε η μικρή του έκταση και διάρκεια να λειτουργεί μάλλον αρνητικά, αφού είναι έντονη η αίσθηση που μένει στον χρήστη ότι θα μπορούσε να είναι πολλά περισσότερα. Το Lords of the Fallen μπορεί να μην κρύβει τις επιρροές του, ωστόσο προσφέρει ένα αυθεντικά ενδιαφέρον και απολαυστικό σύνολο, κάνοντας το ένα πραγματικό sleeper hit.
 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σύστημα μάχης
  • Γραφικά
  • Ρίσκο/Ανταπόδοση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Bugs
  • Μικρό μέγεθος/διάρκεια
  • Ιστορία - Χαρακτήρες
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
18 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • dawnstar
    • Μολις πεσει η τιμουλα του θα αγοραστει.

    • mazos
    • Mαλλον θα περιμενω για Bloodborne..

    • apollyon
    • Για κανά 5ευρω καλό είναι. Και με τα review που δέχεται γενικά δεν θα αργήσει και πολύ να πέσει η τιμή του.

    • greenkiller.13
    • Τα πρωτα στοιχεια που ψαχνω σε ενα RPG παιχνιδι ειναι τρια,το συστημα μαχης του,το ποσο δενεσαι με τους χαρακτηρες και η ιστορια του(δε θελω να παιζω ενα παιχνιδι για 20+ ωρες για το τιποτα και για κανενα λογο)
      Συμφωνα με το review απο οτι βλεπω τα δυο τελευταια στοιχεια δε θα τα βρω εδω,κριμα και φαινοταν πολυ ωραιο.Ακομα σκοπευω να το αγορασω καποια στιγμη,αλλα οταν θα πεσει κατα πολυ η τιμη του

    • Harkyn
    • Κατατοπιστικοτο review!Απο το livestream σου στο twich είχα ψηθεί Κώστα για τον συγκεκριμένο τιτλο, οποτε μολις πεσει λίγο η τιμή του θα αγοραστεί.

    • mistac75
    • Γιατί ένα παιχνίδι 20 ωρών να θεωρείται μικρό;

    • babis_1984
    • Κωσταντινε απ οτι καταλαβαινω τα παιδια εκαναν φιλοτιμη προσπαθεια.

      Θα το εχω στα υποψιν μου.

    • korko
    • αρχικά πολύ ωραίο το review και αναλυτικότατο.στα του παιχνιδιού τώρα.τα γραφικά είναι εξαιρετικά και το gameplay πολύ καλό ενώ έχει και πολλά αντικείμενα για να ντύσεις τον παίκτη σου.στα αρνητικά είναι η μέτρια έως ανύπαρκτη υπόθεση και τα πολλά bugs καθώς και οι χαρακτήρες που δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο...πάντως είναι ευχάριστο παιχνίδι και αρκετά δύσκολο ειδικά σε κάποια bosses.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Ωραίο φαίνεται αλλά μπερδεύτικα με τόσα που βγαίνουν.Shadows of mordor,αυτό,bloodborn και μερικά αλλά χαμός γίνεται σε αυτή την κατηγορία,δεν ξέρεις ποιο να επιλέξεις.Γιαυτό καμιά φορά χωρίς κάποιο παιχνίδι να είναι κακό λόγο κορεσμού δεν πουλάνε.Σίγουρα θα το δοκιμάσω στο pc αλλά πολύ στο μέλλον.

    • AnimaPura
    • Λεπτομερέστατο το review και πάλι, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο κράξιμο παγκοσμίως για τις ομοιότητες με τα Souls. Είναι ένα πιο προσιτό Souls-like παιχνίδι, δεν βρίσκω τον λόγο αυτό να αποτελεί αιτία για μερικές σχετικά χαμηλές βαθμολογίες.

    • peterf76
    • εγω θα το τιμήσω μόλις κανω update το Pc

    • vbakis
    • H τιμη του για PS Plus users ειναι για 2 μερες στα 34,99 απο την προσφορα 12 Deals of Christmas

    • Phoenix77
    • Δεν το έχω παίξει γιατί δεν το έχω, αλλά φαίνεται παιχνιδάρα!

    • dawnstar
    • Του εβαλα 7 λογο των πολλων bugs.Σε οποιον αρεσει το demon soul και dark soul θα τους αρεσει αν δεν ειχε τοσα bugs (μεχρι που crasharei στο ps4)θα μιλουσαμε για εναν τρομερο τιτλο του 2014 μετα απο ενα update (6giga) η κατασταση εχει βελτιωθει αλλα εχει ακομα θεματα παντως ειναι ωραιο παιχνιδι.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!