* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Monster Hunter: World Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Capcom

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Capcom

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Monster Hunter: World Review
Στους ανθρώπους, όταν έρχεται μια νέα γενιά, η προηγούμενη τείνει να θεωρεί πως υπερέχει και πως το μέλλον της καινούριας είναι χλωμό χωρίς την καθοδήγηση της (juvenoia). Στα video games, με κάθε νέα γενιά μιας σειράς που μετρά ιδιαίτερα πολλά χρόνια στο χώρο, υπάρχει πάντα ένας ορθός σκεπτικισμός, μια μίξη νοσταλγίας και απορίας για το πώς θα δουλέψει το εκάστοτε καινούριο και διαφορετικό στο οικοσύστημα ενός franchise που έχει ήδη γερά θεμέλια στη βιομηχανία. Το Monster Hunter: World είναι το παιδί μιας οικογένειας η οποία μπορεί εύκολα να νιώθει περήφανη με το αποτέλεσμα και που πάνω απ’ όλα δεν έχει να φοβάται τίποτα μιας και καταφέρνει να υπερβεί, εκτός από τις προσδοκίες, όλους τους προκατόχους του.



Η εισαγωγή στο παιχνίδι γίνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Fifth (generation) προς το νέο κόσμο (the New World), έναν ολοκαίνουριο, αχαρτογράφητο μέχρι εκείνη τη στιγμή τόπο, μέχρι που ένα απρόοπτο με την ονομασία Zorah Magdaros -το πρώτο νέο τέρας που κάνει την εμφάνιση του, ιδιαίτερα επιβλητικά μάλιστα αφού έχει το μέγεθος…βουνού, εκτοξεύει φωτιά, λάβα και βράχους - επιχειρεί να βάλει τέλος στην ιστορία πριν καν αρχίσει. Αφού οι ήρωές μας καταφέρουν να φτάσουν στην Astera, τη βάση των κυνηγών κατά την περίοδο εξερεύνησης του νέου κόσμου, η έρευνα γύρω από το Zorah Magdaros και η κατ’ επέκταση μάχη ενάντιά του γίνεται ο βασικότερος στόχος. Στο μεταξύ, οι κυνηγοί πρέπει να ανακαλύψουν τα μυστικά του νέου κόσμου μέσα από καινούριες περιοχές, να παλέψουν και να μελετήσουν πολλά νέα τέρατα και φυσικά να επιβιώσουν σε ένα άγνωστο και όχι ιδιαίτερα φιλόξενο περιβάλλον, εκμεταλλευόμενοι τις πρώτες ύλες που παρέχονται στην φύση του. Το Monster Hunter: World είναι ο πιο ευθύς τίτλος της σειράς μέχρι και σήμερα. Τα main quests που προοδεύουν την ιστορία είναι πιο ξεκάθαρα από ποτέ, από το πώς τα αναλαμβάνει ο παίκτης μέχρι και το αντικείμενο τους. Τόσο ξεκάθαρα που όλο και κάποιος χαρακτήρας από την Astera θα γκρινιάξει για το πόσο επείγον είναι κάτι, ακόμα και αν ο παίκτης αναζητά πληροφορίες στο βιολογικό κέντρο της βάσης, ή απλά τσεκάρει ποιο όπλο θα χρησιμοποιήσει στην επόμενη εξόρμηση του. Αυτό βέβαια συμβαίνει πάντα με γνώμονα το ίδιο το σενάριο, μιας και ένα τεράστιο τέρας απειλεί το νέο σπίτι εκατοντάδων κυνηγών, όμως αποδεικνύεται πιο χρήσιμο να ολοκληρώνονται side quests και να γίνονται συχνά expeditions για αναζήτηση υλικών (για δημιουργία ή αναβάθμιση όπλων, για τροφή, για υψηλότερο Hunter Ranking που αποτελεί ουσιαστικά το level system του τίτλου και συμβάλει στο ξεκλείδωμα περισσότερων αντικειμένων και αγαθών), μιας και η δυσκολία ανεβαίνει από αποστολή σε αποστολή και κάθε επόμενο τέρας απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια και προσοχή.



Η Astera περιλαμβάνει τα πάντα, από μαγειρείο που θα ανεβάσει την αντοχή, την άμυνα ή τη δύναμη του παίκτη, ανάλογα με την περίσταση, μέχρι και χώρο μάζωξης παικτών στο multiplayer για συλλογική προσπάθεια σε κάποιο quest ή στην οργάνωση squad. Κάθε tutorial που προβάλλεται είναι πάντα διαθέσιμο στον παίκτη μαζί, με οπτικό υλικό, κάθε έρευνα που έχει να κάνει με τη φύση κάποιου μέρους ή τα τέρατα είναι επίσης στην ευχέρειά του κάνοντας την όλη εμπειρία να ρέει όσο ομαλά γίνεται, βοηθώντας όσο πρέπει. Ο παραμυθένιος κόσμος του τίτλου είναι αληθινός και πειστικός, αγκαλιάζοντας τον παίκτη ενώ τον καλωσορίζει στις παραδώσεις και τις συνήθειες των κυνηγών. Υπάρχουν τέσσερις περιοχές στις οποίες εκτυλίσσονται όλα τα quests, είτε τα πρωτεύοντα είτε τα προαιρετικά, και που γίνονται τα expeditions που βοηθούν στις έρευνες (investigations) γύρω από τα τέρατα, και το farming. Κάθε μια πετυχαίνει αβίαστα στο να αποτελεί έναν ξεχωριστό κόσμο μέσα στο παιχνίδι, αποδίδοντας εξαιρετικά μια πολύπλευρη ζωντάνια (από τα δέντρα και τα φυτά μέχρι και τον καιρό, και από τα έντομα και τα ζωύφια μέχρι τα ίδια τα τέρατα). Οι χάρτες τους είναι ικανοποιητικά μεγάλοι και τηρούν διαφορετικούς νόμους ανά μέρος. Αυτό σημαίνει ότι σε μια περιοχή θα βρεθεί ένας πιο βαλτώδης τόπος, στον οποίο υπάρχουν και οι αντίστοιχες μορφές ζωής, και σε μια άλλη υπάρχει πιο ζεστός και ξηρός καιρός, με τα ανάλογα τέρατα που συνηθίζουν να ζουν σε τέτοιες συνθήκες.



Κάθε μια από τις περιοχές είναι πλούσια στο σχεδιασμό της, περισσότερο από ποτέ σε οποιονδήποτε Monster Hunter τίτλο, και είναι μέχρι και υπερβολικά γενναιόδωρη στις ορέξεις του παίκτη για εξερεύνηση. Με λίγο (έως πολύ) ψάξιμο στις περιοχές αυτές, βρίσκονται όλα τα υλικά που χρειάζονται για τη δημιουργία βοτάνων, όπλων, παγίδων, πανοπλίας ενώ ακόμα περισσότερα χρήσιμα αντικείμενα πέφτουν ως loot από τα τέρατα που πολεμάει ο παίκτης. Έτσι υπάρχει ο ευχάριστος, αέναος κύκλος της συλλογής αντικειμένων, βελτίωσης του εξοπλισμού του παίκτη, ανόδου του Hunter Ranking, διάθεσης νέων αντικειμένων για συλλογή και πάλι από την αρχή, μέχρι τη δημιουργία του απόλυτου κυνηγού που θέλει να δαμάσει όλα τα τέρατα που θα βρει μπροστά του - είτε αυτό σημαίνει να τα σκοτώσει, είτε να τα αιχμαλωτίσει και να μάθει τα πάντα γι’ αυτά.
Ως προς τα ίδια τα τέρατα, υπάρχει μεγάλη ποικιλία από αυτά με πολλά και διάφορα είδη και…μεγέθη. Τα τέρατα του Monster Hunter: World είναι τα πιο έξυπνα τέρατα της σειράς, με διαφορά, κάνοντας τις μάχες απαιτητικές -με αποτέλεσμα το αίσθημα της επιβράβευσης να είναι μεγαλύτερο από ποτέ με την επίτευξη κάθε νίκης- αλλά και στο μέτρο του δυνατού…αληθινές. Τα τέρατα έχουν νοημοσύνη και ξεχωριστή βούληση. Κάποια θα δουν τον παίκτη να τα προσπερνά και δεν θα αντιδράσουν παραπάνω από το να ρίξουν μια ματιά. Κάποια άλλα θα του επιτεθούν πρώτα ή σε κάποιο άλλο τέρας που θα βρουν στο δρόμο τους. Όταν συμβαίνει αυτό, ο παίκτης έχει την ευκαιρία να τα πολεμήσει, με τα ίδια να αποδυναμώνουν το ένα το άλλο, μέχρι να αποφασίσουν να τον βάλουν στο μάτι από κοινού, ή μέχρι το ένα από τα δύο να επιχειρήσει να το βάλει στα πόδια. Όταν ο παίκτης βρεθεί αντιμέτωπος με ένα τέρας που δείχνει να αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση από αυτή που θεωρεί πως μπορεί να διαχειριστεί, μπορεί να πετάξει μια φωτοβολίδα SOS και έτσι να κληθούν μέχρι και τρεις άλλοι παίκτες να τον βοηθήσουν με το quest του.



Τότε είναι που το παιχνίδι γίνεται ακόμα πιο απολαυστικό, αν και το reward system πατάει λίγο φρένο για να μοιράσει ίσα τα πράγματα. Υπάρχουν στιγμές στο παιχνίδι που τέσσερις παίκτες παλεύουν ένα τέρας στο οπτικό πεδίο ενός δεύτερου που θα αποφασίσει να ριχτεί στη μάχη και εκεί ακριβώς είναι το σημείο που θριαμβεύει ο τίτλος αφού διαχειρίζεται άψογα το χαμό που δημιουργείται από τους κυνηγούς (που για πρώτη φορά μπορούν παίκτες από διαφορετικές ηπείρους να βγουν παρέα για κυνήγι), αλλά και την δύναμη των τεράτων που μάχονται μεταξύ τους και με τους κυνηγούς ταυτόχρονα, και καταστρέφουν οτιδήποτε υπάρχει γύρω τους (βράχους, κορμούς δέντρων, κληματσίδες). Το σύστημα μάχης είναι απλό, όμως ο τρόπος παιχνιδιού μπορεί να αλλάξει δραστικά από τον ένα τύπο όπλου στον άλλο. Με βελτιώσεις όμως στον ήδη γνωστό και κλασικό τρόπο του Monster Hunter, οι αντιπαραθέσεις με τα τέρατα του τίτλου είναι ικανοποιητικά ζόρικες και εντυπωσιακές, αφήνοντας την ελευθερία στον παίκτη να πολεμήσει με το δικό του τρόπο. Οι μάχες κρατούν πολύ και δεν είναι υποθέσεις του ενός λεπτού, αφού κανένα όπλο δεν είναι overpowered (τα πολύ δυνατά είναι συνήθως και τα πιο βαριά, κάνοντας το animation κάθε κίνησης πιο μακροσκελές σε σχέση με μικρότερης δύναμης ελαφριά ή μικρά όπλα). Ευτυχώς, όταν μαζευτούν δύο ή περισσότεροι παίκτες σε κάποιο quest, το παιχνίδι εξισορροπεί την κατάσταση έτσι ώστε να μην πεθάνει το εκάστοτε τέρας υπερβολικά γρήγορα.



Κάθε τέρας έχει διαφορετικές αντοχές και ξεχωριστές αποκρίσεις ανάλογα με τις επιθέσεις που δέχεται. Όλα εξαρτώνται από το σημείο στο οποίο θα εστιάσει τις επιθέσεις του ο παίκτης. Για παράδειγμα, αν σε κάποιο τέρας σπάσει η ουρά του, θα επικεντρωθεί σε επιθέσεις με το κεφάλι, τα πόδια ή τα φτερά του. Οποιαδήποτε κι αν είναι η περίσταση, ο παίκτης πρέπει να είναι συγκεντρωμένος στο στόχο του, κάτι που δεν γίνεται απόλυτα με το target lock, αφού δείχνει να χάνεται μετά από λίγη ώρα χωρίς να υπάρχουν απαραίτητα απότομες κινήσεις από το τέρας. Εδώ μπορεί να είναι αντίπαλος και η κάμερα που επιδέχεται βελτίωσης σε μέρη που είναι στενά και μπορεί να χάσει ακόμα και το χαρακτήρα του παίκτη από το οπτικό της πεδίο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η κάμερα μπορεί να γυρίσει τόσο λάθος, ώστε να πάει χαμένη όλη η μάχη.



Το customization του Monster Hunter: World δέχτηκε μακράν την καλύτερη αναβάθμιση από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της σειράς. Ο παίκτης έχει στη διάθεση του πληθώρα αντικειμένων και ένα θησαυρό επιλογών για την πανοπλία/στολή του και τα όπλα του ίδιου ή του Palico που έχει μαζί του, ενώ η αναβάθμισή τους φέρει παρακλάδια που έχουν να κάνουν με το ποιου τέρατος το μέρος θα χρησιμοποιηθεί. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα του downgrade στον εξοπλισμό, που σημαίνει ότι μπορεί να δοκιμαστεί κάτι διαφορετικό και τα αντικείμενα που δόθηκαν από τον παίκτη για την εν λόγω αναβάθμιση επιστρέφουν στην κατοχή του. Το σύστημα crafting του τίτλου δίνει τη δυνατότητα σε κάθε είδος…κυνηγού να κάνει το χαρακτήρα του να παίζει όσο πιο πιστά γίνεται στο προσωπικό του στιλ, έχοντας πάντα κάτι εναλλακτικό σαν δέλεαρ, με δυνατότητες που είναι πολύ δύσκολο να στερέψουν. Ειδικά σε λιγότερο από 100 με 200 ώρες παιχνιδιού (το main story θα απασχολήσει από 25 μέχρι και 40 ώρες, όμως τα side quests και τα investigations κάνουν το παιχνίδι να τραβήξει πολλές δεκάδες ώρες παραπάνω).



Το Monster Hunter: World νίκησε την κατάρα του υπερβολικού hype. Είναι το καλύτερο παιχνίδι μιας σειράς που μετρά πολλά χρόνια, αλλά και πολλά παιχνίδια και spin-offs, και ίσως το πρώτο Monster Hunter που απευθύνεται στο παγκόσμιο και ευρύ κοινό. Η ιστορία του -και τα αποθέματα προς ανακάλυψη καλουδιών πέρα από αυτήν- είναι πλούσια και πειστική, ενώ καταφέρνει να μην κουράσει μετά από πολλές ώρες gameplay, χάρη στο προσεγμένο του σενάριο, τις πανέμορφες τοποθεσίες του που αποδίδονται εξαίρετα, το παραμυθένιο του soundtrack, τους ρεαλιστικούς ambient ήχους του και την απόλυτη και αναπόσπαστη γεύση Monster Hunter που χτίζεται, κομμάτι-κομμάτι, τόσα χρόνια. 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Η καλύτερη ιστορία στον ομορφότερο κόσμο που έχει επιδείξει ποτέ η σειρά
  • Τεράστια ποικιλία στα πάντα (τέρατα, αντικείμενα, εξοπλισμός, investigations)
  • Ατελείωτες ώρες υλικού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η κάμερα
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Alias
    • Η τελευταια φορα που διαβασα για κακη καμερα ηταν σε περιοδικο στις αρχες των 2000'ς! Πως τα καταφεραν? Θα παιχτει το game

    • LongBeard1986
    • Μετά από 196 ώρες κάψιμο και συνεχίζω, ποτέ δεν παρατήρησα κάποιο πρόβλημα στην κάμερα!!! Κατά τα άλλα άψογο review. Το παιχνίδι είναι απόλαυση και ιδιαίτερα αν παίζεις με παρέα απογειώνετε η όλη εμπειρία.

    • DrManolo
    • Πολύ ωραίο το review, ως fan της σειράς Monster Hunter το απόλαυσα. Χαίρομαι που η Capcom έχει αρχίσει να επιστρέφει στο θρόνο της με πολύ καλούς τίτλους τελευταία, επίσης χαίρομαι που επιτέλους ένα γιαπωνέζικο παιχνίδι με λίγους αλλά φανατικούς οπαδούς μετατρέπεται σε παγκόσμιο φαινόμενο.

Risk και Trivial Pursuit Live! στη συλλογή Hasbro Game Night

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity