Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
AOC C27G2U: Μεγάλος διαγωνισμός με δώρο monitor - Κερδίστε το εξαιρετικό curved gaming monitor AOC C27G2U για το PC σας! >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Persona 5 Strikers Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Omega Force

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Atlus

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αξίζει να ασχοληθείτε με το Persona 5 Strikers; Διαβάστε στο αναλυτικό μας review.

Η πρωταρχική αποκάλυψη του Persona 5 Strikers κατάφερε να προκαλέσει, σίγουρα, ανάμεικτες αντιδράσεις, με τη μία πλευρά να αδημονεί για τις όποιες νέες προσθήκες θα επέφερε το gameplay σε στυλ Dynasty Warriors και την άλλη να καταδικάζει απευθείας τις εν λόγω αλλαγές έχοντας πάντα ως φόβο την αλλοίωση της μοναδικότητας που χαρακτήριζε ανέκαθεν τη σειρά Persona. Η ίδια η Atlus, publisher του τίτλου, παρουσιάζει το Persona 5 Strikers ως ένα «απλό» spinoff του διακεκριμένου Persona 5, όμως αυτό που τελικά επιτυγχάνει -προς έκπληξη όλων- είναι το λανσάρισμα ενός παιχνιδιού που μπορεί να σταθεί μόνο του σε όλους τους τομείς. Αναπτύσσοντας ακόμα περισσότερο τους αγαπητούς χαρακτήρες της συντροφιάς των Phantom Thieves και υιοθετώντας με μοναδικό τρόπο το gameplay άλα-musou, το επονομαζόμενο spinoff του Persona 5 καταφέρνει να χαρίσει άφθονο ενδιαφέρον περιεχόμενο σε fans -και μη- της σειράς.



Η πλοκή τοποθετεί τον παίκτη αμέσως μετά τα γεγονότα του Persona 5, αγνοώντας μερικώς το περιεχόμενο που προστέθηκε στο Persona 5 Royal, ακολουθώντας τους Phantom Thieves σε μία νέα περιπέτεια. Η αγαπητή συντροφιά έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες για μία χαλαρωτική εκδρομή στην εξοχή, χωρίς να γνωρίζουν, όμως, πως τα πλάνα τους πρόκειται να πάρουν διαφορετική τροπή από αυτή που φαντάζονταν. Για ακόμα μία φορά, άνθρωποι εξαφανίζονται ξαφνικά στους δρόμους του Tokyo, πράγμα που οδηγεί τον πρωταγωνιστή Joker και την ομάδα του να διερευνήσουν την κατάσταση. Έπειτα από μία σειρά γεγονότων ανακαλύπτουν πως ορισμένες ισχυρές προσωπικότητες αιχμαλωτίζουν αθώους ανθρώπους σε κόσμους που έχουν δημιουργήσει στο Metaverse, οι οποίοι ονομάζονται Jails. Εκ πρώτης όψεως, τα Jails παρουσιάζουν τρανταχτές ομοιότητες με τα Palaces του Persona 5, στην πραγματικότητα όμως οι έννοιες τους διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους. Ενώ τα Palaces αποτελούσαν την απεικόνιση του κόσμου μέσα από τα μάτια του εκάστοτε εγκληματία που αντιμετώπιζαν οι  Phantom Thieves, τα Jails σχετίζονται με τον Monarch αυτόν καθαυτό, δηλαδή με το άτομο το οποίο έχει δημιουργήσει την εν λόγω τοποθεσία στο Metaverse, με βάση τα προσωπικά του παρελθοντικά τραύματα και τις δυσκολίες που έχει περάσει. Συστήνοντας αυτή τη νέα λεπτομέρεια στην ιστορία, το Persona 5 Strikers εξανθρωπίζει τους ανταγωνιστές της πλοκής, υποκινώντας πολλές φορές τόσο τους χαρακτήρες, όσο και τους ίδιους τους παίκτες να νιώσουν συμπάθεια και κατανόηση απέναντι τους. Μάλιστα, από ένα σημείο της προόδου του κάθε Jail και έπειτα, ο παίκτης παύει να τους αντιμετωπίζει ως τους «κακούς» της ιστορίας, αλλά ως άτομα που πρέπει και θέλει να βοηθήσει και να σώσει.



Γενικότερα, το σενάριο του τίτλου έχει γραφτεί με εντυπωσιακά λεπτομερή τρόπο, είτε όσον αφορά τη γενικότερη ανάπτυξη της ιστορίας, είτε την περαιτέρω εξέλιξη του κάθε χαρακτήρα. Οι διάλογοι παρουσιάζουν συνοχή καθ’ όλη τη διάρκεια των 70 περίπου ωρών που θα επενδύσετε στο παιχνίδι, και προσδίδουν ολοένα και περισσότερο βάθος στην σκιαγράφηση του κάθε χαρακτήρα. Μάλιστα, πέρα από τους ήδη γνωστούς ήρωες του Persona 5, εισάγονται δύο νέες προσωπικότητες καθοριστικές για την έκβαση της ιστορίας. Μέσα στις πρώτες, μόλις, ώρες της ιστορίας, ο τίτλος μας συστήνει την Sophia, μία προηγμένη μορφή τεχνητής νοημοσύνης, η οποία έχει προγραμματιστεί με μοναδική εντολή «το να είναι η σύντροφος της ανθρωπότητας». Βάσει αυτού, η Sophia γνωρίζει τον Joker και την συμμορία του και αποφασίζει να τους συντροφεύσει στη νέα τους περιπέτεια και να συμβάλλει στο να αλλάξουν τις καρδιές και να «σώσουν» τους Monarchs των Jails και όλων των υπόλοιπων ατόμων που έχουν παγιδευτεί στο Metaverse. Ενώ, εκ πρώτης όψεως, η ύπαρξη της Sophia στο σενάριο μοιάζει καθαρά υποστηρικτική, στην πορεία αποκαλύπτεται στον παίκτη πως οι απορίες της σχετικά με την ανθρώπινη λογική και τα συναισθήματα τοποθετούνται στους διαλόγους με τρόπο τέτοιο, που ο παίκτης μπαίνει στη διαδικασία να αναλογιστεί πολλαπλούς ηθικούς προβληματισμούς της μοντέρνας κοινωνίας. Πέρα από τροφή για σκέψη, η Sophia αποτελεί και τον νέο διαθέσιμο χαρακτήρα που προστίθεται στο roster των Phantom Thieves και η χρησιμότητα της είναι διττής φύσεως. Ενόσω βρίσκεται στον πραγματικό κόσμο, συνομιλεί με τη συμμορία μέσω των κινητών τηλεφώνων τους, ως μία τεχνητή νοημοσύνη που τους βοηθάει να βρουν στοιχεία για την κάθε υπόθεση με εντυπωσιακή ταχύτητα, συνιστώντας παράλληλα και το διαδικτυακό μαγαζί στο οποίο αποκτά πρόσβαση ο παίκτης και εξοπλίζεται με τις απαραίτητες προμήθειες, προτού βουτήξει στο αφιλόξενο Metaverse. Πέραν αυτού, όμως, σε κάθε εξόρμηση στα Jails, η Sophia είναι πλήρως διαθέσιμη και αποκτάει ανθρώπινη υπόσταση, αποτελώντας μία χρήσιμη προσθήκη στο σύνολο των διαθέσιμων χαρακτήρων.



Παρόλο που δεν είναι playable, η δεύτερη προσωπικότητα που εισάγεται στο σύμπαν του Persona 5 φέρει το όνομα Zenkichi Hasegawa. Ο Zenkichi είναι ένα μέλος του αστυνομικού σώματος, που προτίθεται να βοηθήσει τους Phantom Thieves δίνοντας τους στοιχεία, στα οποία έχει πρόσβαση μόνο η αστυνομία και συμβουλεύοντας τους με την χρήση των επαγωγικών ικανοτήτων του. Ο χαρακτήρας του Zenkichi καταφέρνει για ακόμα μία φορά να εκπλήξει τον παίκτη, καθώς πίσω από την ώριμη, αλλά ταυτόχρονα αφελή προσωπικότητα του, βρίσκεται μια τραγική ιστορία, που αποκαλύπτεται σταδιακά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και προκαλεί έντονη συγκίνηση. Η ιστορία του παιχνιδιού κατάφερε αναμφίβολα να εξελιχθεί στο Persona 5 Strikers, όμως το στοιχείο που προσέδωσε μία ξεχωριστή πινελιά στον τίτλο, δεν είναι άλλο από το gameplay του. Όπως προαναφέρθηκε, το Strikers έχει εφαρμόσει με μοναδικό τρόπο την συνταγή των παιχνιδιών της σειράς Warriors. Παρόλα αυτά, σε αντίθεση με την εν λόγω σειρά, όπου κεντρικός σκοπός είναι ο αφανισμός ενός υπερβολικά μεγάλου αριθμού εχθρών, χωρίς ιδιαίτερο κόπο, εδώ έχουν χρησιμοποιηθεί ενδιαφέρουσες ιδέες, οι οποίες προσδίδουν μία παραπάνω ένταση στο -για ορισμένους- ξεπερασμένο turn-based system των προηγούμενων Persona, χωρίς όπως να μεταποιούν την μοναδικότητα του πυρήνα του franchise. Κάθε φορά που εξερευνάτε το Metaverse θα πρέπει να διαλέξετε τέσσερα μέλη των Phantom Thieves για να θέσετε ως τη βασική σας ομάδα. Κάθε χαρακτήρας διαθέτει μοναδικά light και strong attacks, αλλά και special moves, με τον καθένα να επιτελεί διαφορετικό σκοπό. Για παράδειγμα, άλλοι χαρακτήρες κάνουν paralyze, άλλοι defence break, άλλοι burn, με το κάθε status effect να ρίχνει την άμυνα του αντιπάλου, ανάλογα το στοιχείο που εκπροσωπεί εκείνος. Αν και οι απλοί εχθροί αντιμετωπίζονται με σχετικά απλούς τρόπους, κατά την διάρκεια των boss fights θα χρειαστεί να ανακαλέσετε όλες σας τις γνώσεις σχετικά με τις ισχυρά και τα αδύναμα σημεία του κάθε στοιχείου.



Πέρα από την δυσκολία του παιχνιδιού, που αποτελεί παράγοντα που το κάνει ήδη να ξεχωρίζει από τη σειρά Warriors, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί και στην ανάμειξη του action gameplay με το turn-based. Πιο συγκεκριμένα, όσο ο παίκτης πορεύεται στο Metaverse συλλέγει πολλαπλά personas, όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Το κάθε persona έχει τα δικά του ξεχωριστά στατιστικά, το δικό του element (στοιχείο), ενώ όσο ανεβαίνει το επίπεδο του, μαθαίνει νέες μοναδικές επιθέσεις. Κατά τη διάρκεια της μάχης διαλέγετε εκείνο που θέλετε να χρησιμοποιήσετε με το πάτημα ενός κουμπιού και στιγμιαία σταματάτε το χρόνο, ούτως ώστε να μπορέσετε να οργανώσετε καλύτερα τη στρατηγική σας, ένα σύστημα που επαναφέρει στην μνήμη των παικτών την κλασική φύση των μηχανισμών της σειράς. Φυσικά, ο κύριος πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, ο Joker, όπως και στο Persona 5, μπορεί να χρησιμοποιήσει πολλαπλά personas, δίχως περιορισμούς. Μάλιστα, εκείνος είναι υπεύθυνος και για τη διαχείριση τους, η οποία πραγματοποιείται στο Velvet Room. Ομολογουμένως, όλο το μενού διαχείρισης των personas μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως υπερφορτωμένο και αχρείαστα περίπλοκο, καθώς θα χρειαστεί ουκ ολίγες φορές κατά την περιπέτεια σας να ταξιδέψετε στο Velvet Room, να θυσιάσετε τα personas που δεν χρειάζεστε, σε εκείνα που πρόκειται να χρησιμοποιήσετε, ούτως ώστε να ανέβουν επίπεδο, να επιλέξετε επανειλημμένως τις επιθέσεις που θέλετε να έχουν κ.λπ. Το γεγονός ότι αυτή η διαδικασία πρέπει να επαναλαμβάνεται συχνά εντός ενός χρονικού διαστήματος 70 ωρών, καθιστά τη διαχείριση των personas αρκετά πληκτική.



Παρά τη φρενήρη δράση του gameplay και τις εξαιρετικά δημιουργικές ιδέες όσον αφορά τον συνδυασμό δύο αρκετά διαφορετικών genres πρέπει να τονιστεί πως ορισμένες φορές συμβαίνουν πολλά πράγματα στην οθόνη και  ίσως να είναι υπερβολικά πολλά. Ο συνδυασμός πληθώρας ζωντανών χρωμάτων στα εφέ, ο τεράστιος αριθμός αντιπάλων που βρίσκονται ταυτόχρονα στην οθόνη και το φορτωμένο «πληθωρικό» UI δεν βοηθούν τον παίκτη στο να ανταποκριθεί σε ορισμένες αναμετρήσεις που απαιτούν ταχύτητα, στρατηγική και συγκέντρωση. Αυτό, σε συνδυασμό με την αδυναμία επιτυχούς εκτέλεσης ορισμένων animations επιθέσεων μπορεί να οδηγήσει τον παίκτη εύκολα στο να χάσει τον έλεγχο και να βρεθεί σε μία μη αναστρέψιμη κατάσταση. Ευτυχώς, ο τίτλος έχει στις ρυθμίσεις την επιλογή του Performance Mode στις κονσόλες -αφού στο PC η επιδόσεις εξαρτώνται άμεσα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μηχανήματος – το οποίο κλειδώνει το παιχνίδι στα 60 fps, μειώνοντας την ποιότητα των γραφικών, έναντι των 30 fps του Quality mode. Ειλικρινά, όμως, η ποιοτική διαφορά στα γραφικά δεν είναι καν αισθητή, καθώς δεν είναι και αυτός ο τομέας στον οποίο επικεντρώνεται ο τίτλος. Τα γραφικά γενικότερα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη εξέλιξη συγκριτικά και με τον προκάτοχο του τίτλου, που κυκλοφόρησε περίπου πέντε χρόνια πριν. Άλλωστε, η συνταγή της επιτυχίας του franchise και ιδιαιτέρως των τίτλων που ανήκουν στο σύμπαν του Persona 5 στηρίζεται στο εικαστικό στυλ που θυμίζει σχέδια απευθείας βγαλμένα από manga και anime, με ζωηρά χρώματα και εκκεντρικά σχεδιασμένους χαρακτήρες. Συνεπώς, εννοείται πως ορισμένες τεχνικές βελτιώσεις θα ήταν ευπρόσδεκτες, όμως η μοναδικότητα του τομέα της παρουσίασης συμπληρώνει και με το παραπάνω αυτό το μικρό κενό. Τέλος, όπως λογικά  γνωρίζουν ήδη πολλοί, ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Persona 5 να ξεχωρίσει ήταν το άριστο soundtrack του. Παρομοίως, οι αναζωογονητικοί ρυθμοί jazz του προηγούμενου τίτλου επιστρέφουν στο Strikers, με ορισμένα soundtracks να κάνουν την επανεμφάνιση τους και άλλα να παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε παρόμοιες συχνότητες παίζοντας εύθυμα με τα συναισθήματα των παικτών.



Στο τέλος της ημέρας, το Persona 5 Strikers καταφέρνει να εντυπωσιάσει τον παίκτη πέρα από κάθε προσδοκία. Προσαρμόζεται με οργανικό τρόπο στις αλλαγές που δέχονται οι μηχανισμοί του και θέτει ισχυρές βάσεις για τυχόν μελλοντικούς τίτλους της σειράς που θα μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιήσουν έναν αντίστοιχο, αν όχι ίδιο, συνδυασμό από genres. Το σενάριο και οι διάλογοι που έχουν γραφτεί με αμέριστη προσοχή στη λεπτομέρεια, η μουσική που ανεβάζει αυτομάτως τη διάθεση και τα εφέ γεμάτα ζωντάνια υπερισχύουν έναντι των όποιων πταισμάτων του παιχνιδιού και παραδίδουν στους παίκτες μία ολοκληρωμένη και διασκεδαστική εμπειρία. Όπως φαίνεται, αν υπάρχει διάθεση για δημιουργία, ακόμα και ένα υποτιθέμενο spinoff, μπορεί να μετατραπεί σε ένα επιτυχημένο -έστω και μικρότερου βεληνεκούς- sequel.

 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σενάριο και διάλογοι που αναπτύσσουν περισσότερο τη πλοκή του ήδη εξαιρετικού Persona 5
  • Νέοι χαρακτήρες, είτε σύμμαχοι είτε ανταγωνιστές, που απογειώνουν την ιστορία και υποβάλλουν τον παίκτη σε ηθικούς προβληματισμούς
  • Δημιουργικός συνδυασμός των action και turn-based genres
  • Για ακόμη μια φορά, ένα από τα καλύτερα soundtracks στη βιομηχανία
  • Άκρως διασκεδαστικό gameplay και σύστημα μάχης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οι γρήγοροι ρυθμοί του gameplay ίσως δημιουργήσουν «πονοκέφαλο» σε ορισμένες στιγμές
  • Επιβαρυμένο User Interface
  • Αχρείαστα πολύπλοκο σύστημα διαχείρισης των personas
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!