Αφήνοντας τα του σεναρίου, η πρώτη εντύπωση που δίνει το Sacred 3 είναι πως μοιάζει περισσότερο με spin off (όπως το Sacred Citadel) παρά με πραγματικό sequel. Μπορεί ο οπτικός τομέας να έχει ενισχυθεί σημαντικά, ωστόσο η παρουσίαση του τίτλου τον κάνει να μοιάζει με handheld κυκλοφορία και δη από εκείνες που βρίσκονται σε online υπηρεσίες κινητών τηλεφώνων και που πολλές φορές διατίθενται δωρεάν! Δεν υπάρχει ποικιλία στις βασικές επιθέσεις των ηρώων, οι εχθροί από την αρχή μέχρι και το τέλος χρησιμοποιούν τις ίδιες επιθέσεις ενώ και η όλη εξέλιξη είναι γραμμική και επαναλαμβανόμενη. Επιπλέον, οι επιλογές παραμετροποίησης που έχουν οι χαρακτήρες είναι περιορισμένες και γραμμικές: δεν υπάρχει loot (όπλα, εξοπλισμός, crafting αντικείμενα, ρούνοι κλπ) όπως στα προηγούμενα Sacred, αφού κάθε κλάση αποκτά σταδιακά 3 όπλα τα οποία τα αναβαθμίζει με gold ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την πανοπλία, η οποία ουσιαστικά είναι μία και απλά αναβαθμίζεται όσο ο ήρωας σημειώνει πρόοδο.
H πρώτη εντύπωση που δίνει το Sacred 3 είναι πως μοιάζει περισσότερο με spin off, παρά με πραγματικό sequel.
Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει είναι η χρήση και η αναβάθμιση των combat arts, των spells δηλαδή που χρησιμοποιούν οι ήρωες στη μάχη και παρόλο που σε κάθε πίστα επιτρέπονται μοναχά δύο combat arts, η παραμετροποίηση που επιτρέπουν στον παίκτη μπορεί να τα κάνει καθοριστικά για την αποτελεσματική εξόντωση κυμάτων εχθρών ή ακόμα και να εστιάσουν σε έναν μόνο ισχυρό εχθρό, στοιχείο που σίγουρα έχει επηρεαστεί από τα προηγούμενα Sacred, αφού το βάθος των παραμέτρων των spells ήταν από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του gameplay, κάτι που ισχύει και εδώ. Ένα άλλο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι τα Spirits, ψυχές πολεμιστών που μπορεί να αποκαλυφθούν στον παίκτη κατά τη διάρκεια του campaign και προσφέρουν ένα σημαντικό buff στον ήρωα αλλά με τίμημα ένα εξίσου σημαντικό debuff. O τρόπος απόκτησης αλλά και το level up των Spirits είναι άγνωστα και βασίζονται καθαρά στην τύχη. Επίσης, τα boss fights είναι από τα δυνατά σημεία του τίτλου και μάλιστα μερικές μονομαχίες είναι ιδιαίτερα απολαυστικές ενώ αναδεικνύουν τον οπτικό τομέα του τίτλου λόγω των εντυπωσιακών εφέ που παρουσιάζονται κατά την εξέλιξη της εκάστοτε αναμέτρησης. Αν το Sacred 2 ξεχώρισε για τον τεράστιο ανοιχτό κόσμο του, για τα εκατοντάδες quests και για τη μεγάλη διάρκεια του, το Sacred 3 καταργεί θεαματικά τα παραπάνω και προσφέρει έναν απλό χάρτη με γραμμικά εξελισσόμενες πίστες, μικρή διάρκεια και σχεδόν ανύπαρκτα quests ενώ υπάρχει τουλάχιστον ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο σε κάθε πίστα προκειμένου να επιτευχθεί πρόοδος, όπως το να γυρίσει ο ήρωας έναν τροχό 6 φορές, να φορτίσει ενέργεια μία πύλη και να αποφύγει τα διάφορα χαλάσματα που πέφτουν κατά πάνω του.
Μεταξύ των βασικών τοποθεσιών επί του χάρτη υπάρχουν sub missions που και αυτές χωρίζονται σε δύο επαναλαμβανόμενες κατηγορίες: είτε πρέπει να αντιμετωπιστούν 5 κύματα εχθρών ή ζητείται από τον παίκτη να εξολοθρεύσει κάθε εχθρό που θα συναντήσει στο πέραμα του και όλα αυτά με αντάλλαγμα gold καθώς και φίλτρα ή επιπλέον slots στο γρήγορο inventory. Πραγματικός σκοπός των αποστολών αυτών δεν είναι να εφοδιάζουν τον παίκτη με χρυσό και φίλτρα μόνο αλλά δίδεται η εντύπωση πως… εξοικονομούν χρόνο για να επιμηκύνουν πλασματικά τη διάρκεια της παραγωγής.
Φειδωλές συγκριτικά με τους προκατόχους είναι και οι κλάσεις αφού εδώ είναι μονάχα τέσσερις (πέντε στην pre-order έκδοση του τίτλου) και χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσής τους (εμφάνιση, χρώμα κλπ). Επιστρέφει το fan favorite Seraphim ενώ και οι υπόλοιποι ήρωες θυμίζουν συνδυασμούς κλάσεων από τα προηγούμενα Sacred κάτι που είναι θετικό και συνάμα νοσταλγικό: ο Warrior θα θυμίσει μία εναλλακτική έκδοση του Shadow Warrior,
Ο πυρήνας του gameplay του Sacred 3 είναι το co-op, τόσο το local όσο και το online, για έως και 4 παίκτες
Εν κατακλείδι, μπορεί από το φιλτράρισμα όλων όσων αναφέρθηκαν να βγαίνει το συμπέρασμα πως το Sacred 3 είναι μία κακή παραγωγή αλλά αυτό θα ήταν άδικο ως κρίση και κατάληξη, καθότι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του είναι ότι φέρει το όνομα Sacred και λυγίζει από το βάρος αυτό ενώ, αντιθέτως, αν ήταν μία spin off κυκλοφορία με μία χαμηλότερη τιμή από αυτή που απαιτείται για την απόκτησή του, τότε σίγουρα και διαφορετική βαθμολογία θα έπαιρνε και οι γραμμές αυτές θα ήταν πολύ διαφορετικές.
Αφήνοντας τα άλλα στην άκρη, έχουμε έναν ιδιαίτερα διασκεδαστικό συνεργατικό τίτλο με δράση, πρόκληση, όμορφο τεχνικό τομέα και αρκετά καλό soundtrack.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κάποιες από τις πίστες θυμίζουν έντονα το artwork και τις τοποθεσίες του Sacred 2, αφού η Keen Games βασίστηκε στην επίκληση στο συναίσθημα για να κερδίσει τους fans και να τους οδηγήσει στην απόκτηση του πονήματός της. Με τα δεδομένα που ισχύουν τώρα, το Sacred 3 αποτυγχάνει να γίνει άξιος συνεχιστής μίας ιδιαίτερης σειράς action RPG, καταλήγει να απογοητεύσει τους φανατικούς του franchise και ουσιαστικά αμαυρώνει την πολύχρονη αναμονή της δημιουργίας του.Στον αντίποδα, όμως, έχουμε έναν ιδιαίτερα διασκεδαστικό συνεργατικό τίτλο με δράση, πρόκληση, όμορφο τεχνικό τομέα και αρκετά καλό soundtrack. Με την κυκλοφορία του Diablo III: Reaper of Souls Ultimate Evil Edition όμως, το Enternity θα πρότεινε την επένδυση στο Sacred 3 μόνο σε πτώση τιμής ενώ όσοι διψούν για μία πραγματική Sacred εμπειρία θα χρειαστεί να περιμένουν λίγο ακόμα καθότι οι πρώην εργαζόμενοι στην Ascaron, ετοιμάζουν το Unbended, ένα νέο επερχόμενο RPG βασισμένο στα δύο πρώτα Sacred. Οπότε, υπομονή…
Αναλυτικό review Στάθη μπράβο.Θα μείνω στο σημείο που λες ότι "το μεγαλύτερο μειονέκτημά του είναι ότι φέρει το όνομα Sacred" και δυστυχώς για τους fans της σειράς δεν είναι το παιχνίδι που περιμέναμε.Αυτό που το σώζει είναι το co-op το οποίο θα ήθελα να δοκιμάσω.Αν υπήρχε τουλάχιστον λίγο loot ίσως να μην έπαιρνε τόσο χαμηλές βαθμολογίες,γιατί αυτό δείχνει την προχειρότητα της παραγωγής.Επίσης από το γεγονός ότι ένας από τους designers του παιχνιδού βγήκε και δήλωσε ότι αυτό δυστυχώς δεν είναι το παιχνίδι που θα έπρεπε να είναι καταλαβαίνεις ότι απογοήτευσε.
Εδώ το post με τις δηλώσεις του.
http://steamcommunity.com/app/247950/discussions/0/35219681839092913/
To κείμενο είναι ακριβοδίκαιο και αντιμετωπίζει τον τίτλο με συμπάθεια, αλλά σαν κυκλοφορία δεν της αξίζει απολύτως καμία.
Πολύ σωστά σημειώνεται πως αν έφερε ένα διαφορετικό όνομα θα είχε τύχει πιο θετικής αντιμετώπισης. Από την άλλη, όταν δε σέβεσαι δύο καταξιωμένους τίτλους με δεδομένη αγοραστική βάση, και σα να μην έφτανε αυτό βάζεις ολόκληρο χαρακτήρα σα Day One DLC, τι περιμένεις? Επίσης επειδή ξέρεις πως το παιχνίδι είναι πατάτα προσπαθείς να κρατήσεις τον Τύπο στην αφάνεια, μη στέλνοντας review codes παρά μόνο την τελευταία στιγμή. Σαν παιχνίδι, πέρα από το ότι δεν έχει καμία σχέση με hack 'n' slash τύπου Diablo, είναι μετριότατο ακόμα για για τη νέα του συνομοταξία - στην οποία ανήκει και το Dungeon Siege 3. Οικτρές ελλείψεις σε όπλα, customisation, skills, combos, γενικά ενα μονότονο και βαρετό gameplay χωρίς κίνητρο. Τραγικό.
Κοντολογίς μια λοιδορία ενός αγαπητού και τιμιότατου franchise που με πολύ καλή φήμη. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ εμπορικές πρακτικές από την πλευρά των developers/ publishers σε συνδυασμό με μια πλήρη αποτυχία να δημιουργηθεί κάτι όχι "σαν τα παλιά" αλλά απλά αξιοπρεπές. Πατάτα της χρονιάς και, επί προσωπικού, πίσσα και πούπουλα.
Το κείμενο δε χρειάζεται σχόλια, είναι ένα καλό review για ένα κακό παιχνίδι που, μιλώντας καθαρά σα χρήστης και καταναλωτής, δεν πρέπει να του χαριστεί κανείς.
βασικά, δεν υπάρχει sacred 3. Μόνο Divinity Original Sin. 35 ώρες έχω γράψει, είμαι μόλις Level 9 και ίσα που έφυγα από τη πρώτη πόλη...
λέω να κάνω και ένα stream κάποια στιγμή, θα δούμε
Με έχετε μπριζώσει και οι δυο (Tobajaras και Dimcar) με το Divinity, με βλέπω να παίζω για κανα χειμώνα :P
ρε δεν υπάρχει σου λέω... ΤΟ κάψιμο! έχει και ένα μυστικό. F5.
Λύσσα κακιά. Που να σας χέσω, που θα προλάβω να παίξω τα άλλα;;;; :/
Πολύ αναλυτικό review Στάθη. Τα περαστικά μου!! :P
Κρίμα που βγήκε μάπα, γιατί το πρώτο μου άρεσε πάρα πολύ. Μου φαίνεται πως θα καταφύγω σε Divinity μιας και έχω να ασχοληθώ με αυτή τη σειρά χρόνια. Αρχικά θα ξεθάψω τους δύο πρώτους τίτλους από την ντουλάπα...
ωραιο review,το παιχνιδακιι λιγα πραγματα.
Παιχνίδακι της κακιάς ώρας για κινητά, οπως ορθά αναφέρθηκε στο ριβιού που δεν αξίζει ν ασχολήθεί κανείς ούτε στο τσάμπα. Ακόμα και το 5 το κολακευει, στο μετακριτικ ο μ.ο. χρηστών του δίνει 1,4.
Για φέτος μόνο Divinity.
Σοκ και δεος για το πως καταντησε το αγαπημενο Sacred....τι σοι RPG ειναι αυτο οταν λειπουν οι δυο βασικοτεροι πυλωνες,αυτοι της εξερευνησης και του loot;εδω ακομη και το War in the north ειχε loot που ηταν πιο απλοικο πεθαινεις!Πραγματικα απαραδεκτη εκμεταλλευση της επωνυμιας του παιχνιδιου.Ωραιο review-αναλυση παντως και κυριως δικαιο.
@Tobajaras +100
Πολυ ωραιο Review, παρολα αυτα (αφήνοντας την οποια "προϊστορια" του παιχνιδιου στην ακρη) εχοντας παιξει το παιχνιδι σε Χ360 μπορω να πω ότι μου αρεσει που είναι γραμμικο (είμαι της πολυ παλιας σχολης) και δεν ψαχνω από εδώ και από εκει που να παω και ετσι μπορω να ευχαριστηθώ ένα παιχνιδι για το "παιχνιδι". Από εκει και περα εάν καποιος δεν βαριεται τα επαναλαμβανομενα "μοτίβα" για τον "καθαρισμο" της "πιστας" και θελει να ευχαριστηθεί ένα hack 'n' slash με πολύ ωραια γραφικα, να μην περναει την ωρα του προσπαθώντας να βρει τα καταλληλα customisation σε skills kai combos για να "προχωρησει", εαν ψαχνει ικανοποιητικα "δυσκολους" (τοσο-οσο) bosses που δεν "παλαβωνεις" πως θα τους κερδισεις, πιστευω ότι είναι μια καλη αγορα, για ολους τους υπολοιπους απλα δεν αξιζει να ασχοληθείτε.
7 μόνο και μόνο για το co-op....Sacred απ το 2 και μετά μόνο co-op και ξερό ψωμί!!!!!!!!
sacred ti moy thymese tora..to 2 itan poly kalo game