Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Super Mario 3D All-Stars Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nintendo

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η συλλογή Super Mario 3D All-Stars είναι μια ακόμα απόδειξη ότι, η Nintendo κατέχει την τέχνη του να φτιάχνει παιχνίδια που αντέχουν στο χρόνο.

Η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Super Mario 3D All-Stars δεν ήταν κάτι που έσκασε ως κεραυνός εν αιθρία. Η αλήθεια είναι ότι κάτι περιμέναμε ως «δώρο» από τη Nintendo για τα 35 χρόνια ζωής του Mario στις κονσόλες της, όμως η ιαπωνική εταιρεία, φρόντισε -όπως συνηθίζει- να κρατήσει καλά φυλαγμένες τις ανακοινώσεις της μέχρι την τελευταία σχεδόν στιγμή. Το μόνο θετικό για τους fans είναι το σύντομο διάστημα ανάμεσα σε ανακοίνωση και ημερομηνία κυκλοφορίας, γεγονός που σημαίνει λιγότερη αγωνία και που συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη χαρά ότι θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν σε μια σύγχρονη κονσόλα τρία από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών.



Χρονολογικά, προηγείται το Super Mario 64, που ήρθε από τα μέρη μας το 1997, για το Nintendo 64. Είναι η πρώτη φορά που είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον Mario και όλους τους υπόλοιπους ήρωες του Mushroom Kingdom σε έναν τίτλο 3D και επιπλέον, η πρώτη φορά που σε τίτλο του franchise, η Nintendo έδωσε στους παίκτες την ευκαιρία να χρησιμοποιούν τον δεξί αναλογικό μοχλό για την περιστροφή της κάμερας. Ο κακός της υπόθεσης δεν θέλει ιδιαίτερες συστάσεις. Δεν είναι άλλος από τον Bowser, που με μαγικά κόλπα κατόρθωσε να φυλακίσει τους φίλους του Mario στο κάστρο της Peach και ο διάσημος υδραυλικός πρέπει να συγκεντρώσει όσο το δυνατό περισσότερα power stars για να τους σώσει.



Φτάνουμε στο 2002, οπότε οι κάτοχοι GameCube είδαν να τοποθετείται στα ράφια των καταστημάτων το Super Mario Sunshine. Δεν είναι μόνο ο Luigi που το ‘χει η μοίρα του να μην μπορεί να περάσει ευχάριστες διακοπές. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στον Mario. Όχι μόνο θα πρέπει να επαναφέρει τη λιακάδα στο Isle Delfino αλλά θα πρέπει να «καθαρίσει» και το όνομά του, μιας και κατηγορείται από τους κατοίκους του νησιού ότι μόλυνε τον τόπο τους, γεμίζοντας τους τοίχους με γκράφιτι. Βασικό του όπλο το FLUDD, μια δεξαμενή νερού που κουβαλάει στην πλάτη του, η οποία θα αποδειχτεί ότι έχει πολλαπλές και ιδιαίτερες χρήσεις.



Το ταξίδι ολοκληρώνεται χρονολογικά το 2007. Είναι η εποχή του Wii, η εποχή που η Nintendo έχει λανσάρει τα motion controls και ψάχνει έναν τρόπο να φέρει το Mario franchise σε νέα επίπεδα. Το καταφέρνει μέσω του εκπληκτικού Super Mario Galaxy, με τον διάσημο υδραυλικό να φτάνει κυριολεκτικά μέχρι τα αστέρια. Αποστολή του είναι να βοηθήσει την Rosalina να επισκευάσει το αστρόπλοιό της συγκεντρώνοντας όσο περισσότερα Power Stars, κάτι που θα ανοίξει το δρόμο για την απελευθέρωση της Peach από τα νύχια του Bowser.



Όπως μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρεία στα παιχνίδια της σειράς Super Mario, η εξερεύνηση και η δράση συνδυάζονται αρμονικά, δημιουργώντας ένα μοναδικής ομορφιάς μωσαϊκό. Οι παίκτες έχουν την απόλυτη ελευθερία, είτε απλά να ολοκληρώσουν την περιπέτεια, είτε να αποκαλύψουν ακόμα και το παραμικρό μυστικό, γεγονός που κάνει το κάθε παιχνίδι ενδιαφέρον για οποιαδήποτε ηλικία. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, θα κληθούν να αναδείξουν κυριολεκτικά τις ικανότητες που σιγά σιγά έχουν χτίσει κατά τη διάρκεια της εκμάθησης των μηχανισμών του gameplay και κάθε επιτυχία θα αποτελεί κάτι σαν βατήρα που εκτοξεύει την ψυχαγωγία. Ο σχεδιασμός των επιπέδων αναδεικνύει ιδανικά τη δημιουργικότητα κάθε ομάδας ανάπτυξης. Ακόμα και αν χρειαστεί να περάσετε από το ίδιο σημείο ξανά και ξανά, όλο και κάτι νέο θα υπάρχει να σας κεντρίσει το ενδιαφέρον. Το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να κάνετε παρέα με το συναίσθημα της ανίας.  Από την άλλη, οι παγίδες και τα εμπόδια που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε δεν είναι λίγα. Μάλιστα, σταδιακά θα ανακαλύψετε πως ενδεχομένως να υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι να τα προσπεράσετε, γεγονός που ανεβάζει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον του gameplay, προσφέροντας στους λάτρεις της ποικιλίας δυνατότητα για πειραματισμούς. Οι εχθροί, πολλών και διαφόρων ειδών. Με το που θα σας αντιληφθούν θα κάνουν την εξόντωσή σας αυτοσκοπό τους, όμως ευτυχώς ο Mario έχει όλα τα απαραίτητα μέσα για να αναδειχτεί νικητής από κάθε μάχη. Όσο για τα boss fights, αποτελούν ακόμα μία ευχάριστη νότα, με την επιτυχία να μην σερβίρετε στο πιάτο, καθώς το μυαλό των παικτών θα πρέπει απαραίτητα να πάρει λίγες στροφές.



Οπτικά, η Nintendo έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για να αναβαθμίσει την όλη εμπειρία. Όχι πως είναι δυνατό να γίνουν θαύματα, ούτε θα πρέπει να περιμένετε κάτι τέτοιο. Ειδικά στο Super Mario 64 που κοντεύει να κλείσει 25 χρόνια ζωής. Εκεί η απεικόνιση παραμένει σε format 4:3, ενώ τα άλλα δύο παιχνίδια τρέχουν σε 16:9. Θα έλεγε κανείς ότι με το «γυάλισμα» που έχει πέσει, από θέμα γραφικών, οι τίτλοι έχουν έρθει μια γενιά μετά. Είναι λες και το Super Mario 64 έχει γίνει παιχνίδι του GameCube, το Super Mario Sunshine του Wii και το Super Mario Galaxy του Wii U. Μάλιστα, όπου είναι δυνατό έχουν αναβαθμιστεί ακόμα και τα cutscenes. Παρόλα αυτά, παιδικές ασθένειες, όπως η κάμερα στα δύο πρώτα παιχνίδια που πότε πότε φεύγει εκτός πλάνου αλλά και η ανυπακοή που δείχνει συχνά πυκνά, έχουν κληροδοτηθεί αυτούσιες στις τωρινές εκδόσεις. Ο χειρισμός έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα του Nintendo Switch, είτε παίζετε σε docked, είτε σε handheld, είτε σε tabletop mode. Καλοδεχούμενη η προσθήκη της εκτέλεσης του spin στο Super Mario Galaxy με το πάτημα ενός και μόνο πλήκτρου, ενώ αν θέλετε να συνεχίζετε να ταλαιπωρείτε τον καρπό σας, η κλασσική μέθοδος είναι επίσης διαθέσιμη. Προσοχή μόνο, μην διανοηθείτε να παίξετε Super Mario Galaxy με χειριστήριο που δεν υποστηρίζει motion controls, γιατί θα απογοητευτείτε οικτρά.



Το ταξίδι γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο όταν συνοδεύεται από την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Όσοι αγοράσουν τη συλλογή, όχι μόνο θα απολαύσουν το soundtrack εντός κάθε παιχνιδιού, αλλά και ξεχωριστά, μέσω του Music Player Mode. Σε περίπτωση που έρχεστε για πρώτη φορά σε επαφή με παιχνίδι της σειράς, θα πρέπει να σημειωθεί η επένδυση που έχει κάνει η Nintendo όλα αυτά τα χρόνια στον ηχητικό τομέα και μάλιστα η χρήση ολόκληρης ορχήστρας για τις ανάγκες ηχογράφησης του soundtrack για το Super Mario Galaxy.




Φτάνοντας στο τέλος ενός τέτοιου κειμένου, μένει κανείς με την απορία γιατί τα αριστουργήματα πρέπει να κρίνονται συνεχώς κατά τη διάρκεια των ετών. Ίσως επειδή απαιτείται να πει κάποιος σε όλους τους υποψήφιους αγοραστές ότι, ναι, η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, το Super Mario 3D-All Stars στέκει επάξια στη σημερινή εποχή. Μετά από τα παραπάνω, όπως καταλαβαίνετε, κάτοχος Nintendo Switch και Mario fan που δεν θα δώσει την απαραίτητη σημασία σε αυτή την τριάδα, έχει υπογράψει εγγυημένο συμβόλαιο να καεί στην κόλαση του gaming. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

10

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολλά και τα διαβάσατε στο κείμενο
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δεν βλέπω ή δεν φοράω τα γυαλιά μου;
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Nintendotaliban
    • Το συγκεκριμένο review είναι off κατά τη γνώμη μου.Το γιατί δε με αφορά(σεβαστές οι απόψεις και τα προσωπικά γούστα),απλώς θα παραθέσω κάποια ζητήματα για τον αντίλογο.Έχουμε και λέμε,βαθμολογία:αν είναι να κριθούν τα παιχνίδια συλλήβδην,γιατί όχι 30/10;Και λίγο είναι το δεκάρι.Το θέμα είναι όμως ότι και πάλι το sunshine 10 στην εποχή του δύσκολα το λεγε κάποιος.Αν είναι να κριθεί ως συλλογή αυτή καθ'εαυτή,μόνο από τη δουλειά που (δεν)έγινε στο mario64, 10 δεν μπαίνει.Ούτε το πενιχρό extra υλικο που δεν δικαιολογεί την επετειακή φάση(θυμάται κανείς τί είχε δώσει για τα 25 χρόνια στο wii;η μέρα με τη νύχτα)Για τα παρελκόμενα της κυκλοφορίας με τα limited σκηνικά και το ότι τα τρία παιχνίδια της συλλογής είναι emulated,δεν θα αναλύσω παραπάνω,είναι γνωστά σε όλο το internet.Mου κάνει και λίγο εντύπωση που δεν αναφέρεται κάτι,έστω επιγραμματικά στο review.Μήπως μετράνε στα θετικά και αυτά;

      • vonzuchter
      • Περιμενες απο νιντεντο remaster και οχι emulation? Σου εχει δωσει μεχρι τωρα remaster? Oλα emulated τα παιζουμε.

      • vonzuchter
      • οσο για το Sunshine ειναι επος , ειδικα για την εποχη του

      • nkav64
      • Σε αυτό το site έχουμε αναφέρει πολλές φορές τις απόψεις μας για το 10άρι. Παρακάτω το πιο πρόσφατο παράδειγμα από τη μουσική δωματίου.

        https://www.enternity.gr/Article/Blogs/%CE%9C%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%A4%CE%BF-10-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%BA%CF%8C/59660.html

        Το 10 λοιπόν δεν πάει στο παιχνίδι που οπτικά σε "ανάβει", σε κάνει να κοιτάς την τηλεόραση λες και για πρώτη φορά βλέπεις τον καλύτερο πίνακα του κόσμου. Το 10 παει στο παιχνίδι που σε καθηλώνει στην καρέκλα και ξεχνάς όλα όσα βρίσκονται γύρω σου. Είναι κυρίως θέμα ψυχαγωγίας και λιγότερο ικανοποίησης της όρασης και της ακοής. Σα να λέμε ότι δεν θα πρέπει να βάλουμε 10 σε ένα εξαιρετικό φαγητό, επειδή η εμφάνισή του δεν αρμόζει στα "standards" του Instagram. Θα πει κάνεις ναι αλλά άλλο θέμα η γεύση άλλο το παιχνίδι. Συμφωνώ, όμως επαναλαμβάνω, η ουσία του παιχνιδιού δεν είναι το περιτύλιγμα (πχ γραφικά), αλλά το πόσο σε καθηλώνει το gameplay. Προσωπικά, αν μου έλεγαν πάρε το Bubble Bobble, όπως το έπαιζες τη δεκαετία του '80 στον Commodore 64, και παίξε το στο καλύτερο hardware του κόσμου, πάλι 10 θα του έβαζα και ας μην είχε γίνει καμία δουλειά στα γραφικά, ας ήταν ένα απλό port.

        Για το περιεχόμενο της συλλογής και remasters ή remakes, δεν έταξε κάτι η Nintendo, πέρα από μια οπτική αναβάθμιση, οπότε για ποιο λόγο να την κρίνω αρνητικά; Για κάτι που μπορεί να είχα στο μυαλό μου και τελικά τα όνειρά που αποδείχτηκαν απατηλά; Επίσης, με οποιονδηποτε τρόπο και αν τρέχει η συλλογή, δεν είναι κάτι που ενδιαφέρει τον reviewer. Τη στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχουν crashes, δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθεί κανείς.

        Αυτό που κρίνεται είναι το προϊόν που παίρνει κάποιος στα χέρια του, όχι το τι θα μπορούσε να παίζει ανεπίσημα. Αν είναι έτσι να κρίνουμε και να κατακρίνουμε σκληρά τις εταιρείες που δεν ενσωματώνουν στα παιχνίδια τους mods από users που αναβαθμίζουν την εμπειρία.

        Διαβάζω και ξαναδιαβάζω για την έλειψη του Super Mario Galaxy 2. Και πάλι, θα μέτραγε ως αρνητικό, μόνο αν η Nintendo το είχε τάξει και τελικά λησμόνησε να το προσφέρει με τη συλλογή. Το ίδιο θα μπορούσε να ειπωθεί και με το Super Mario 3D Land. Στο τέλος, θα καταλήξουμε να λέμε γιατί δεν τα έδωσε όλα σε ένα πακέτο να ησυχάσουμε.

        Τέλος σε ό,τι έχει να κάνει την τιμή, είτε 60 είτε 40 είτε 20, αλλάζει κάτι στην ποιότητα ή στο gameplay;

    • vonzuchter
    • ενταξει στη χωρα του 'πλεηστέσιο΄ δεν ειναι σπουδαιο γεγονος αυτο το επετειακο μαριο. Αλλα Γερμανια γινεται πανικ. Σε ολες τις σελιδες της νιντεντο στα σολιαλ μηντια. Και το 64 και το Sunshine και το Galaxy τα ζηταει ο κοσκακης καιρο τωρα. Ο γιος μου 10 ετων τα εχει λιωσει ολα σε emulators τα 2 πρωτα και στο WiiU το galaxy. Αν μη τι αλλο η νιντεντο τουλαχιστον ακουει τι ζηταει ο πελατης. Αρνητικο που δεν ειναι το Galaxy 2 στην συλλογη. Τωρα για τις μουρμουρες περι emulated ε τι να κανουμε. Εmulated τα παιζαμε ετσι και αλλιως. Eμενα με νοιαζει να μπορω να παιζω στο Switch μου. Τα λεφτα ειναι λιγα. Αν σκεφτουμε ειδικα τι σαβουρα αγοραζουμε με αυτα τα λεφτα. Προκεται για 3 απο τους ιστορικοτερους τιτλους στην ιστορια του gaming.

      • Nintendotaliban
      • Έχεις δίκιο,όλα emulate τα παίζουμε...Ειδικά ένα mario64 που κυκλοφορεί εδώ και λίγο διάστημα με clean textures και 1080 ανάλυση...Του ρίχνει στα αυτιά του επίσημου που έβγαλε στη συλλογή και δεν ζητάει εξηνταράκι,έχει διαφορά.Τώρα όσον αφορά τα άλλα δικηγορίστικα της νιτεντο που λες,δεν πας μία στη γωνία να δείς αν έρχομαι;

        • ehnikaras
        • Το τι ανεπίσημο κυκλοφορεί δεν είναι θέμα επίσημης κριτικής. Από εκεί και πέρα ομορφα κι ωραία σου μίλησε το παλικάρι και δεν σε ειρωνεύτηκε. Το δεν πας μια στη γωνία να δεις αν έρχομαι τι είναι; Το επίσημο moto σου όταν φτάνεις σε αδιέξοδο;

        • Nintendotaliban
        • ehnikaras Είσαι σίγουρος ότι δεν ειρωνεύτηκε;Γιατί οι 6 στις 8 προτάσεις που έγραψε full στην ειρωνεία είναι,για ρίξε μια δεύτερη ματιά

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!