Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

The Persistence Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Firesprite

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
The Persistence Review
Πρωτοδοκιμάσαμε το The Persistence πριν μερικούς μήνες και, παρότι δεν ήταν η προτεραιότητα της εκδήλωσης, μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Μάλλον όχι άδικα κατά πως φαίνεται. Ο πιο απλός τρόπος να περιγράψει κανείς τη γενικότερη αίσθηση που αφήνει το The Persistence είναι να μιλήσει για Dead Space και roguelike αλλά σε VR. Κι επειδή το ρεύμα των roguelike έχει καταντήσει κάπως κουραστικό, χωρά και μια διευκρίνιση πως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα φαντάζεται κανείς με την πρώτη. The Persistence είναι το όνομα ενός «πληγωμένου» σκάφους που έχει παγιδευθεί στο βαρυτικό πεδίο μιας μαύρης τρύπας. Όλο το πλήρωμα είναι νεκρό, οι βιολογικοί εκτυπωτές προσπάθησαν να βοηθήσουν την κατάσταση μα κατάφεραν να φτιάξουν μόνο μεταλλαγμένες εκδοχές του πληρώματος, με εξαίρεση, βέβαια, την πρωταγωνίστρια μηχανικό. Η έννοια του βιολογικού εκτυπωτή, που παίρνει στροφές κάθε φορά που χάνει ο παίκτης, στηρίζει μονομιάς την ιδέα της επαναφοράς, της νέας προσπάθειας ύστερα από τον αυτονόητο θάνατο που περιμένει κανείς σε roguelike.



Στόχος είναι να φτάσει ο παίκτης στο 5ο και τελευταίο κατάστρωμα του σκάφους και να κάνεις τις απαραίτητες επισκευές προκειμένου να δραπετεύσει το σκάφος τη μαύρη τρύπα, διαφορετικά δεν υπάρχει σωτηρία. Κάθε κατάστρωμα βέβαια συντίθεται τυχαία (γεγονός που επίσης εξηγείται στο lore) και η σύνθεση αλλάζει κάθε φορά που μεσολαβεί θάνατος. Η αισθητική παραμένει σταθερή φυσικά, δεν συναρπάζει με την πρωτοτυπία της, ωστόσο διαφορετικά είδη χώρων, όπως τα ιατρεία, έχουν και λίγο συγκεκριμένο χαρακτήρα. Πάντως υπάρχουν διάφορα είδη δωματίων που, ασχέτως δομής, έχουν να παίξουν συγκεκριμένο ρόλο. Κάποια περιλαμβάνουν προκλήσεις και οδηγούν σε ανταμοιβές ή και δράματα. Άλλα υπάρχουν περισσότερο για εξερεύνηση και πάει λέγοντας. Οπότε έχουμε ένα κατάστρωμα, με δωμάτια σε συγκεκριμένους «ρόλους», τα οποία δωμάτια αλλάζουν δομή και τρόπο με τον οποίο συνδέονται με τα υπόλοιπα κάθε φορά που πεθαίνει η πρωταγωνίστρια. Η πρόοδος, αναμενόμενα, δεν είναι απλή υπόθεση. Ηλεκτρικοί πίνακες είναι κίνδυνος από μόνοι τους, τόσο για τον παίκτη όσο και για τους εχθρούς του, οι τελευταίοι βέβαια είναι το πρώτο μέλημά του. Για το μεγαλύτερο διάστημα κάθε εχθρός είναι φόβος και τρόμος αφού μια-δυο απροσεξίες αρκούν για να τελειώσουν όλα. Πράγμα που κάνει τον ήχο πολύ σημαντικό παράγοντα, τόσο ως βοηθό για τη χωρική τοποθέτηση των πιθανών απειλών, όσο και ως δημιουργό ατμόσφαιρας. Η ομάδα ανάπτυξης τον αξιοποιεί όντως εξαιρετικά, κάνοντας τον παίκτη να αναρωτιέται πάντα τι μπορεί να σημαίνει για τα επόμενα βήματά του ο ένας ή ο άλλος ήχος. Το αποτέλεσμα είναι τόσο καλό ώστε να θυμίζει το Dead Space στα καλά του.



Το stealth λοιπόν, τόσο λόγω ατμόσφαιρας όσο και των κινδύνων που ελλοχεύουν, είναι λίγο πολύ δεδομένο. Έτσι κι αλλιώς ο παίκτης έχει στη δούλεψή του ένα απλό εργαλείο που δεν μπορεί να κάνει και πολλά πέραν της φαντασμαγορικής εξαγωγής DNA από τους μεταλλαγμένους, πράγμα που ισοδυναμεί με one hit kill, αρκεί βέβαια να γίνουν όλα πισώπλατα. Μια ασπίδα που επιτρέπει parrying σε χέρια που ξέρουν τι κάνουν είναι μικρή βοήθεια στην αρχή, αλλά ο ρόλος της βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου και την αναπόφευκτη πρόοδο. Σε αντίθεση με ένα τυπικό rogulike, μπορεί η πρόοδος στο χάρτη να ξεκινά από το μηδέν μετά το θάνατο του χαρακτήρα, ο κόπος κάθε απόπειρας δεν πάει χαμένος όμως ενώ αργότερα εξασφαλίζονται και αντικείμενα που μας επιτρέπουν να πάμε μονομιάς σε άλλο κατάστρωμα, εφόσον βέβαια έχουμε ολοκληρώσει τα προηγούμενά του. Στην πράξη, με την  εξαγωγή DNA εξασφαλίζουμε stem cells (βλαστοκύτταρα κοινώς), που χρησιμοποιούνται μετά την ήττα για τη βελτίωση του επόμενου κλώνου. Περισσότερη ενέργεια, πιο αθόρυβη κίνηση και βασικές αλλά ουσιώδεις ιδιότητες δημιουργούν τη βάση για την επόμενη προσπάθεια που έχει, πλέον, περισσότερες πιθανότητες να μας βγάλει λίγο παραπέρα. Επόμενο μέρος του πλάνου, πέραν από την επιβίωση προφανώς, είναι η εξασφάλιση σχηματικών για όπλα και αναβαθμίσεις τους που δεν είναι ανάγκη να ενεργοποιηθούν από την αρχή μεταξύ προσπαθειών, αν και είναι απαραίτητο να κατασκευάσει ο παίκτης από την αρχή τον εξοπλισμό που προτιμά.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Blackstorm
    • Με έψησες τώρα και δεν είναι καλό αυτό

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity