Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Tokyo Mirage Sessions #FE Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Atlus

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όσο περίεργο και αν ακούγεται, το Tokyo Mirage Sessions #FE είναι υπόθεση που κρατάει χρόνια και ας ανακοινώθηκε μόλις πριν από 3. Είναι επίσης η πρώτη παραγωγή της Atlus σε HD, κάτι που και πάλι δεν μπορεί να φανταστεί με τίποτα κανείς τη σήμερον. Συν τοις άλλοις, μπορεί να παρουσιάστηκε ως “πνευματικό” cross over μεταξύ Shin Megami Tensei και Fire Emblem αλλά, στην πράξη, είναι πρωτίστως συγγενής του πρώτου και ύστερα οικοδεσπότης στοιχείων του Fire Emblem. Πάνω από όλα όμως, είναι ταγμένο στην ιαπωνική showbiz, στα βάσανα των απανταχού Idols που κάνουν το δυτικό pop στερέωμα να φαίνεται απλά ανοργάνωτο. Και αυτό και αν θέλει εξήγηση. Στο Tokyo Mirage Sessions #FE ο παίκτης ελέγχει τον Itsuki Aoi, που πλαισιώνεται από την Tsubasa Oribe και τον Touma Akagi. Ο πρώτος απλά προσπαθεί να βοηθά τους φίλους του, η δεύτερη έχει όνειρο να γίνει Idol ακολουθώντας τα βήματα της αδελφής της που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς προ ετών και ο τρίτος είναι ήδη στο “κουρμπέτι” και κάνει ό,τι μπορεί για να αναρριχηθεί. Το παιχνίδι λαμβάνει μεν χώρα σε περιοχές του σύγχρονου Tokyo, πραγματεύεται έναν κόσμο που υφίσταται κατά βάση στην πραγματικότητα, αλλά δεν ξεχνά τι εστί Shin Megami Tensei. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος αυτός δέχεται εισβολή από πλάσματα που είναι γνωστά ως Mirage. Τα Mirage είναι ουσιαστικά χαρακτήρες/πλάσματα από τον κόσμο του Fire Emblem. Κατά κανόνα επιτίθενται σε ανθρώπους και δη σε καλλιτέχνες διότι χρειάζονται το Performa των ανθρώπων.



Το Performa είναι λοιπόν orbs που ουσιαστικά λειτουργούν ως υλική αναπαράσταση συναισθημάτων, εμπειριών και πηγών έμπνευσης που μπορεί να έχει ένας καλλιτέχνης και προκύπτει φυσικά από τα βιώματά του. Είναι φυσικά και η πρώτη ύλη, συχνά απαραίτητη για να προχωρήσει κανείς στο main quest, πάνω στην οποία χτίζονται τα πιο ενδιαφέροντα skills. Αλλά όλα στον καιρό τους. Δεν υπάρχει τρόπος να ξεκινήσει κανείς το παιχνίδι, να δει γρήγορα γρήγορα το πρώτο dungeon (τα dungeons βρίσκονται στην Idolasphere, τον κόσμο στον οποίο ζουν τα Mirage), και να μη σκεφτεί ότι έμπλεξε άσχημα με γλυκανάλατο μελόδραμα. Atlus είναι αυτή βέβαια και με τα πολλά (και με την προσθήκη αρκετών κοριτσιών που κάνει οποιονδήποτε ιαπωνόπληκτο να αναρωτιέται αν ξεκίνησε για shoujo, του είπαν ότι είναι απλά shounen και έγινε harem για να πάρει το αίμα του πίσω) βάζει κάποια πράγματα σε σειρά. Η Tsubasa ψάχνει τη δική της φωνή και θέση στον κόσμο, ο Itsuki παθαίνοντας και οργανώνοντας μαθαίνει περισσότερα για τα προβλήματα των νεαρών ανθρώπων, ο Touma προσπαθεί να γίνει ο ήρωας που πάντα ήθελε ώστε να επηρεάσει θετικά τις ζωές άλλων.
Το Tokyo Mirage Sessions #FE είναι η πρώτη παραγωγή της Atlus σε HD, κάτι που και πάλι δεν μπορεί να φανταστεί με τίποτα κανείς τη σήμερον.
Ακόμη και ψυχρή εκ πρώτης όψεως Kiria παλεύει να συμφιλιώσει την εικόνα που έχει η ίδια για τον εαυτό της με εκείνη που ξέρει ότι όλοι περιμένουν από την ίδια. Η εσωτερική αναζήτηση δεν φτάνει σε φοβερό βάθος βέβαια, μιας και το Tokyo Mirage Sessions #FE θέλει να φτιάχνει, όχι να χαλά διαθέσεις. Στρέφει τη σκέψη αλλά δεν την πάει και πολύ μακριά. Αλλά δεν είναι περίεργο. Τα πλήθη ανθρώπων στις διάφορες περιοχές του Tokyo είναι χρωματιστά περιγράμματα, οι NPC με λόγο ύπαρξης ελάχιστοι, το χρώμα και η μουσική παντού ανά πάσα ώρα και στιγμή. Στην πράξη όμως τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Το “ψωμί” είναι τα ίδια τα dungeons. Το καθένα έχει διαφορετικό ύφος, όπως ένα τηλεοπτικό studio η κινηματογραφικό σκηνικό εποχής κ.λπ. Όλα ενσωματώνουν και κάποιον κεντρικό γρίφο που επηρεάζει την πλοήγηση ή απλά βάζει τον παίκτη να τρέχει πέρα-δώθε. Με τις αναμετρήσεις να είναι random (υπάρχουν περιφερόμενα πλάσματα-σύμβολα μάχης που αποφεύγονται μεν, αλλά όχι τόσο εύκολα ώστε να αγνοούνται), οι μεγάλες διαδρομές σημαίνουν πολλές μάχες και levelling. Αν παίρνετε στα σοβαρά όσα έχετε να κάνετε η τακτική αυτή στην επιλογή των διαφόρων στόχων των quests σημαίνει ότι σπάνια χρειάζεται grind ύστερα από μετωπική με boss, ακόμη και αν αυτό σας παιδέψει μερικές φορές μέχρι να σκύψει κεφάλι.


Δεν υπάρχει τρόπος να ξεκινήσει κανείς το παιχνίδι, να δει γρήγορα γρήγορα το πρώτο dungeon και να μη σκεφτεί ότι έμπλεξε άσχημα με γλυκανάλατο μελόδραμα.

Στη μάχη τρεις χαρακτήρες χωρούν κάθε φορά, με το πεδίο αυτής να μοιάζει με κυκλική συναυλιακή σκηνή (με κοινό μάλιστα), και εδώ αρχίζει και φαίνεται ο συνδυασμός των δύο franchises που υποσχέθηκαν Atlus και Nintendo. Υπάρχουν και καλά Mirage. Αυτά, όπως και τα πιο διαβολικά, είναι χαρακτήρες από το Fire Emblem (π.χ. Caeda, Cain, Chrom κ.ά.) που λειτουργούν ουσιαστικά όπως τα Persona του…Persona. Μεταμορφώνονται σε όπλα, Carnage όπως τα ονομάζει το παιχνίδι, και ο ήρωας αλλάζει εμφάνιση καθώς το κραδαίνει, με τρόπο που να θυμίζει το Mirage που χρησιμοποιεί (και το οποίο δεν αλλάζει βέβαια - το ζευγάρωμα είναι αυτό που είναι), παίρνει δηλαδή το Carnage Form. Η χρήση κάθε όπλου εξασφαλίζει νέα skills εκτός από καλύτερες επιθέσεις. Όταν “στερέψει” από νέα skills, είναι ώρα να χρησιμοποιηθεί άλλο όπλο για να πάρουν σειρά κι άλλα skills. Αρκεί βέβαια να υπάρχει το κατάλληλο είδος Performa, στις κατάλληλες ποσότητες, ώστε να γίνει η σύνθεση του νέου όπλου με τη βοήθεια της Tiki, το λεγόμενο Unity. Αντίστοιχα σημαντικά Performa που εξασφαλίζονται σε διαφορετικά στάδια του main quest αλλά και σε side quests (θα αναφερθούμε σε αυτά αργότερα) επιτρέπουν την εκτέλεση Radian Unity που ουσιαστικά εξασφαλίζει passive skills, σε αντίθεση με τα active που εξασφαλίζει κανείς με τη χρήση των όπλων. Αργότερα τα πράγματα πάνε παραπέρα με τη δυνατότητα εξέλιξης/εξειδίκευσης του class κάθε φιλικού Mirage, με τη χρήση Master Seals. Η μεταμόρφωση αλλάζει δραματικά και τα βασικά στατιστικά του ίδιου του χαρακτήρα με τον οποίο συνεργάζεται το εκάστοτε Mirage. Τα skills είναι μεν πολλά αν τα βάλει κάποιος σε λίστα, ωστόσο οι χαρακτήρες δεν έχουν άπειρα skill slots. Όταν τα πράγματα σφίξουν ο παίκτης πρέπει να διαλέξει ποιο skill να κρατήσει και ποιο να αφήσει πίσω του, αντιμετωπίζοντας τελικά κόστος ευκαιρίας και διαμορφώνοντας το ποιόν του χαρακτήρα. Ακόμη και η Tsubasa που είναι καταφανώς υπολογισμένη ως healer μπορεί να καταλήξει αποκλειστικά healer με ελάχιστα επιθετικά skills ή και κάπου στη μέση, αν όχι ακόμη πιο κοντά στο άλλο άκρο. Οι επιλογές δηλαδή δεν είναι διακοσμητικές και είναι λογικό να απαιτούν κάποιο πλάνο και λίγη σκέψη παραπάνω.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Scott_Pilgrim
    • Φαίνεται καλό τελικά από αυτά που διαβάζω. Δεν είμαι μεγάλος φαν της σειράς FE αλλά είμαι καμένος με τα megaten οπότε με ιντριγκάρει. Ελπίζω κάποια στιγμή να βρω ένα Βι γιού για το τίτλο αυτό...

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!