Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Monolith Soft

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Καταφέρνει να αναθερμάνει το ενδιαφέρον μας για το franchise το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition; Η απάντηση στο review μας.

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πολλές μεταφορές, ήπια remaster κ.λπ. στο Switch, αν μη τι άλλο για να μην πάνε χαμένοι τίτλοι που πρωτοκυκλοφόρησαν στο Wii U και ουσιαστικά δεν είχαν ποτέ το περιθώριο να γνωρίσουν ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Σπανιότερο συμβαίνει με τίτλους του Wii όμως όπως στην περίπτωση του Xenoblade Chronicles. Ο τίτλος ήρθε με το ζόρι στη Δύση, πρώτα στην Ευρώπη (περιέργως) ύστερα στη Βόρειο Αμερική, αργότερα είδαμε μιας αμφιβόλου λογικής μεταφορά -αλλά καλή δεδομένων των περιορισμών- στο 3DS και, με τα πολλά, ήρθε η ώρα να φτάσει και στο Switch, όχι όμως ως απλή μεταφορά αλλά ως «Definitive Edition». Η Nintendo δεν μιλά για remaster, δεν υπόσχεται remake, χωρίζει όμως τη διαφορά στη μέση, προχωρά σε αλλαγές που βελτιώνουν το σύνολο κυρίως εκεί που πρέπει και, κάπως έτσι, το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition δικαιολογεί τον ίδιο του το χαρακτηρισμό.



Η κυκλοφορία αυτή είναι «πακέτο». Περιλαμβάνει το πρωτότυπο παιχνίδι (με βελτιώσεις), περιλαμβάνει όμως και μια ολοκαίνουρια, το Future Connected, όπου συνεχίζεται η ιστορία μετά το τέλος του παιχνιδιού. Πρόκειται για προσθήκη που έχει παρόμοια διάρκεια με το Torna expansion του Xenoblade Chronicles, δηλαδή μπορεί να απασχολήσει τον παίκτη για 10 και πλέον ώρες, ανάλογα με το ρυθμό του καθενός. Ο Shulk, ο πρωταωνιστής του βασικού παιχνιδιού, είναι παρών, ωστόσο η ιστορία εστιάζει στην Melia και -κυρίως- στο κλείσιμο διαφόρων ανοιχτών θεμάτων που δεν είχαν διευθετηθεί στο πρωτότυπο παιχνίδι. Η ιστορία αυτή είναι αυτόνομη και διαθέσιμη από την αρχή. Επομένως μπορεί να την ξεκινήσει ο παίκτης χωρίς να έχει ασχοληθεί καθόλου με τη βασική ιστορία. Φυσικά οφείλει τα να πιάσει κανείς με τη σειρά, εκτός πια αν θυμάται τα πάντα οπότε δεν έχει να χάσει κάτι στην πράξη, πέραν του βελτιωμένου τεχνικού τομέα που συναντάμε στη νέα αυτή έκδοση. Ακριβώς επειδή το Future Connected προσφέρεται μονομιάς σε οποιονδήποτε, έχει τους δικούς του «κανόνες». Όλο το party ξεκινά σε επίπεδο 60, οι επιλογές σε χαρακτήρες είναι λιγότερες, τα chain attacks να λείπουν και τη θέση τους να παίρνουν special attacks, όπως και η ικανότητα του Shulk να βλέπει στο μέλλον με τη βοήθεια του σπαθιού του, Monado, ενώ όλα γίνονται συνοδεία Nopon που με τη σειρά τους μπορούν να εντοπίσουν ευκολότερα πρώτες ύλες που μετατρέπονται ακόμη ευκολότερα σε αναβαθμίσεις. Δεν είναι εφικτή η χρήση του party που έχει αναπτύξει ο παίκτης στο βασικό παιχνίδι, ακόμη και αν παίξει την επέκταση μετά τον τερματισμό του. Στο Future Connected όλα λαμβάνουν χώρα στο ώμο του Sionis, σε μια συγκεκριμένη περιοχή του ενός από τους δύο νεκρούς τιτάνες που συνθέτουν τον κόσμο του παιχνιδιού, η οποία είχε κοπεί από το πρωτότυπο και τώρα τη βλέπουμε πρώτη φορά, ασφαλώς με όλες τις τεχνικές βελτιώσεις. Γενικότερα πρόκειται για καλοδουλεμένη επέκταση που κλείνει τρύπες, αποσυμφορίζει το σύνολο των μηχανισμών, χωρίς βέβαια να υπόσχεται μια ιστορία με τη φιλοδοξία της βασικής, πράγμα αναμενόμενο. Λειτουργεί ως επιστέγασμα καλύτερα από πολλές άλλες επεκτάσεις ή και παιχνίδια ολόκληρα, οπότε σίγουρα θα απασχολήσει τους φίλους της σειράς και δη του πρώτου Xenoblade Chronicles. Το ότι διατηρεί, παρά τις διαφορές εδώ κι εκεί, τις αρετές της βασικής εμπειρίας είναι ασφαλώς ευτύχημα.



Ευτύχημα που μπορεί να γνωρίσουν ακόμη περισσότεροι παίζοντας την κεντρική ιστορία. Το Xenoblade Chronicles, 10 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στα μέρη μας καταφέρνει να ξεχωρίζει και πάλι. Αποτελεί το πιο ισορροπημένο μέρος της σειράς, με ιδέες που προκύπτει ότι χρειάζονται μικρές παρεμβάσεις για να αντέξουν ακόμη περισσότερο στο χρόνο, κι αυτό με δεδομένο πως παρότι σχεδιασμένο για solo play, το Xenoblade Chronicles δανείστηκε από MMO με επιτυχία που είναι έκδηλη και το 2020. Επιπλέον η νέα αυτή έκδοση κάνει το σύνολο, παρά την ηλικία του, πιο δελεαστικό παίκτες που το συναντούν πρώτη φορά, δίνει όμως κι επιχειρήματα στους γνώστες του να ζήσουν άλλη μια φορά το πολύωρο ταξίδι. Ο τεχνικός τομέας είναι βελτιωμένος, όχι οριζοντίως όμως. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι σαφώς καλύτερα αλλά και σχεδιαστικά ανανεωμένα, διάφορες τοποθεσίες παρουσιάζονται οριακά καθαρότερες, κάπου συναντούμε νέα textures, κυρίως βρίσκουμε τα παλαιότερα με όποια οφέλη φέρνει η υψηλότερη ανάλυση απεικόνισης και την εντύπωση που επηρεάζει η σύγχρονη αναλογία στο καδράρισμα κ.λπ. Δεν έρχονται τα πάνω κάτω, γίνονται όμως στοχευμένες αλλαγές σε καίρια σημεία ή περιεχόμενο στο οποίο εστιάζει συνεχώς ο παίκτης (όπως οι χαρακτήρες δηλαδή). Τα περισσότερα μουσικά κομμάτια έχουν διασκευαστεί, διατηρείται όμως επιλογή για αναπαραγωγή των πρωτοτύπων. Επιπλέον, εφόσον υπάρχει save file του Xenoblade Chronicles 2 στο σύστημα, ο παίκτης εξασφαλίζει με το καλημέρα 100.000 Gold. Περιλαμβάνεται επίσης Event Theater που επιτρέπει την αναπαραγωγή των cut-scenes ενώ οι περιφερειακές αλλαγές ολοκληρώνονται με το Time Attack mode στο οποίο ο παίκτης καλείται να ολοκληρώσει προκλήσεις όσο πιο γρήγορα μπορεί.



Προηγουμένως ήταν θέμα χρόνου να συνδυαστούν κομμάτια από διαφορετικές πανοπλίες χάριν στατιστικών και συχνά η εμφάνιση του χαρακτήρα κατέληγε… αλλοπρόσαλλη. Δεν προέκυπτε κάποιο πρακτικό πρόβλημα έτσι, μόνο αισθητικό. Πάει και αυτό όμως. Ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κομμάτια που επιθυμεί, ώστε να έχει τα καλύτερα δυνατά στατιστικά, τοποθετώντας άλλα σε fashion slots για να κρατήσει την εμφάνιση που θέλει, ακόμη κι αν αυτή είναι τελικά η αρχική και απλούστερη για κάθε χαρακτήρα. Αυτές οι παροχές είναι επουσιώδεις όμως σε σχέση με τις παρεμβάσεις στην κανονική ροή του παιχνιδιού, παρεμβάσεις που λύνουν προβλήματα ή απλά αντιμετωπίζουν εμμονές του παρελθόντος που ορθώς δεν έχουν θέση στο σήμερα. Και κάπως έτσι η συγκεκριμένη έκδοση κάνει το βασικό παιχνίδι καλύτερο και φιλικότερο. Για αρχή, όταν είναι ώρα για Arts, το UI δείχνει στον παίκτη αν είναι σε θέση κατάλληλη για την αξιοποίησή τους. Έτσι κι αλλιώς η θέση στο χώρο έπαιζε ρόλο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να την υπολογίζει κανείς «με το μάτι». Και μιας και λέμε για UI, αυτό έχει επίσης προσαρμοστεί ώστε να μη χάνεται το ίδιο εύκολα ο παίκτης μέσα στην άπειρη πληροφορία καθώς προσπαθεί να ελιχθεί κατά τη διάρκεια της μάχης. Το χάσιμο χρόνου σε διαδιακαστικά θέματα μειώνεται ποικιλοτρόπως. Υπάρχει δυνατότητα για auto-run για παράδειγμα. Ακόμη πιο σημαντική αλλαγή είναι η σήμανση στο χάρτη των σημείων που πρέπει να προσεγγίσουν για να ολοκληρώσουν το ένα ή το άλλο quest, ακόμη κι όταν αυτό είναι fetch quest, άρα έχει στόχο την περισυλλογή αντικειμένων και πρώτων υλών. Εδώ μπορεί να αναρωτηθεί κανείς αν μια τέτοια διευκόλυνση αποτρέπει τελικά τον παίκτη από την εξερεύνηση του τεράστιου και ακόμη όμορφου κόσμου του παιχνιδιού. Σχεδιάστηκε άλλωστε ώστε να κρύβει μικρά και μεγάλα μυστικά σχεδόν οπουδήποτε και σίγουρα εκεί που συχνά δεν το περιμένει κανείς. Εξαρτάται από τον παίκτη όμως. Ο κόσμος είναι σχεδιασμένος όπως και πρώτα, ώστε να προκαλεί την περιέργεια του παίκτη, όχι απλά να την εκβιάζει. Ταυτόχρονα δεν απαιτεί την εξονυχιστική εξερεύνησή του, οπότε καταλήγει φιλικότερο σε παίκτες που θα πιέζονταν χωρίς καθοδήγηση.



Η πίεση μειώνεται ακόμη περισσότερο με αλλαγές στη διαχείριση του Colony 6, η αναστήλωση του οποίου μπορεί να προγραμματιστεί καλύτερα, μιας και ο παίκτης μπορεί να ελέγχει χρήματα και πρώτες ύκες ανά πάσα στιγμή, από το σχετικό μενού. Οι παρεμβάσεις δίνουν πιο μοντέρνα ισορροπία στον τίτλο, χωρίς να αλλοιώνουν την αρχική του ταυτότητα. Αυτός ο ρόλος μένει σε δυο προαιρετικές ρυθμίσεις που μπορούν να χρησιμοποιούνται ανά πάσα ώρα και στιγμή, χωρίς η μία να αποκλείει την άλλη. Με το Casual Mode η δυσκολία πηγαίνει… περίπατο. Είναι ό,τι πρέπει για τον παίκτη που θέλει να εστιάσει στην ιστορία και την εξερεύνηση χωρίς λοιπά άγχη. Από την άλλη υπάρχει το Expert Mode που κατ’ ουσίαν δίνει περιθώριο στον παίκτη να αυξομειώνει το level των χαρακτήρων όποτε το επιθυμεί. Γιατί όμως; Τι νόημα έχει; Στην πρωτότυπη εκδοχή του Xenoblade Chronicles η εξερεύνηση ήταν σημαντικό μέρος της εμπειρίας και ταυτόχρονα αιτία για διάλυση της ισορροπίας στο levelling. Όσο μεγαλύτερη η περιέγεια του παίκτη, τόσο πιο παντοδύναμος κατέληγε, σε βαθμό που μπορούσε να κάνει το υπόλοιπο του παιχνιδιού περίπατο για το λάθος λόγο. Τώρα ο παίκτης μπορεί να ρίξει το επίπεδό του όσο εξυπηρετεί μια περιοχή. Μπορεί και να το ανεβάσει βέβαια στα αναμενόμενα επίπεδα και να φέρει το παιχνίδι στα μέτρα του, έστω κι αν τελικά το προτιμά ανισόρροπο. Με τη γενικότερη αυτή προσέγγιση το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition μπορεί να φανεί φρέσκο σε κάποιους παλιούς και να κερδίσει και αρκετούς νέους. Μπορεί να φαίνεται η ηλικία του, παραμένει όμως ξεχωριστό RPG, ακόμη και σήμερα. Τόσο που οι ίδιοι του οι δημιουργοί δεν κατάφεραν να αιχμαλωτίσουν τη φαντασία των ίδιων τους των fans με τις παραγωγές που ακολούθησαν, παρά τις εμφανώς φιλότιμες προσπάθειες και τις μεγάλες ιδέες. Στα παράδοξα της υπόθεσης καταλογίζεται τόσο ότι, σε τεχνικό επίπεδο τουλάχιστον, δεν έχει γίνει αρκετή δουλειά τελικά ώστε να θεωρηθεί και ξεχωριστή περίπτωση remaster η έκδοση αυτή, ενώ, φυσικά, δεν επρόκειτο ποτέ και για remake. Αδυνατεί έτσι να μείνει στο νου ως ιδιαίτερο παράδειγμα της μιας ή της άλλης κατηγορίας, την ίδια στιγμή που φροντίζει με διαφορετικό τρόπο να μη φεύγει με τίποτα από τον ίδιο νου. Ακόμη και με τους αναχρονισμούς που μένουν, ακόμη και με την ηλικία κάποιων ιδεών και προσεγγίσεων.



Η νέα αυτή έκδοση είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί μέχρι σήμερα στο πρωτότυπο Xenoblade Chronicles. Κι όμως, ακόμη δικαιούται περισσότερα. Καλύψτε το κενό στη συλλογή κι ονειρευτείτε για τη συνέχεια. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ευεργετικό remaster στο gameplay
  • Επέκταση που κλείνει τρύπες
  • Φιλικότερο σε περισσότερους από κάθε προηγούμενη έκδοση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Όχι ιδιαίτερο φιλόδοξο remaster
  • Δεν επιτρέπεται καν η μεταφορά προόδου του party στο Future Connected
8 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • 3nws1th5
    • My dear Vezoness we are anxiously waiting for your deadly premonition 2 review. Το νου σου φίλτατε, όχι κάτω από 7..

    • clapiotis
    • Ωραίο review για ένα καταπληκτικό παιχνίδι. Θα του έδινα 9 αντί για το 8 που βλέπω εδώ, Επίσης, μία παρανόηση που πρόσεξα. Ο τίτλος δεν ήρθε ποτέ με το ζόρι στην Ευρώπη. Ήταν πάντοτε προμελετημένο να κυκλοφορήσει εδώ. Το πρόβλημα εντοπιζόταν στην αρχική καθολική άρνηση μόνο της Nintendo στις ΗΠΑ να δεχτεί το συγκεκριμένο παιχνίδι μαζί με 2 ακόμα RPG.

      • clapiotis
      • OFF TOPIC: Φτιάξτε την αρχική σελίδα. Γραφιστικά είναι απαράδεκτη για site του 2020. Τόσο ωραία θέματα με τόσο καλούς συντάκτες και χάνονται όλα αυτά σε αυτό τον αχταρμά.

        • Sephiroth
        • Οτιδήποτε έχει να κάνει με τα του site, σε παρακαλώ είτε στο ειδικό section του forum, είτε με PM σε μένα, είτε με mail στο info-at-enternity.gr. Και θα σε παρακαλέσω, αν σε ενδιαφέρει να κάνεις εποικοδομητική κριτική, να σημειώσεις ακριβώς τι δεν σου αρέσει και τι σε ενοχλεί.

        • geocool
        • Φαντάζομαι μιλάει για αυτό που είχα γράψει και εγώ στο "Προτάσεις για βελτίωση του site" στο forum. Έχουν περάσει 3 χρόνια και ακόμα πιστεύω ότι το προηγούμενο design της αρχικής ήταν πολύ καλύτερο.

        • Sephiroth
        • Καθένας έχει την άποψή του παιδιά, απλά αντιλαμβάνεστε α) ότι το design δεν μπορεί να αρέσει σε όλους β) δεν γίνεται να ικανοποιήσουμε τους πάντες

        • geocool
        • Προσωπικά όταν αναφέρομαι σε design δεν μιλάω για αισθητική και λανθασμένα ο περισσότερος κόσμος το ταυτίζει γιατί αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του και το τελευταίο κιόλας. Σε θέμα αισθητικής συμφωνώ, ο καθένας έχει την άποψη του. Αλλά ένα βασικό κομμάτι του design είναι το UX και εκεί χάνει η αρχική σελίδα. Υπάρχουν κανόνες στο design, δεν είναι όλα υποκειμενικά. Φαντάζομαι ότι και το παλικάρι που το αναφέρει από πάνω έχει κάποια σχέση με το χώρο βάση ενός άλλου comment που έχει κάνει για το design. (https://www.enternity.gr/Article/Games/News/H-Iroha-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-Samurai-Shodown-(trailer)/59614.html?comall=1#comment224470) - See more at: http://www.enternity.gr/Article/Games/Reviews/Xenoblade-Chronicles-Definitive-Edition-Review/61413.html?comall=1

        • Sephiroth
        • Παιδιά, για να μην ταλαιπωρούμε τους πάντες με κάτι άσχετο με το review, αν έχετε κάποια επαγγελματική πρόταση να μας κάνετε, με χαρά να τη δούμε. Στείλτε μου στο papapavlou-at-enternity.gr.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!