Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Yoshi’s Island DS VC Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Artoon

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Βρισκόμαστε σε μία ιδιαίτερη εποχή για τον Yoshi, με τον αγαπημένο χαρακτήρα της Nintendo να συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας εξαιτίας του Yoshi’s Woolly World και των εξαιρετικών (Woolly) Amiibo. O αγαπημένος μας δεινόσαυρος είχε καταφέρει να ενθουσιάσει το κοινό πολύ πριν την εποχή της κλωστής και της βελόνας, στηριζόμενος στη φήμη ενός θρυλικού παιχνιδιού. Όχι, δεν αναφερόμαστε στο Super Mario World, μιλάμε για το Super Mario World 2, το οποίο, λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του, έγινε γνωστό ως το τρομερό και φοβερό Yoshi's Island. Για πολλούς αποτελεί τη χρυσή στιγμή του Yoshi, ενός χαρακτήρα που στοχεύει στις καρδιές μικρών και μεγάλων με το γλυκό του ύφος και τα χαρακτηριστικά του φωνητικά (Yoshiiiii). Το 1995 απέδειξε όμως ότι μπορεί να στηρίξει ένα ολόκληρο παιχνίδι ως βασικός χαρακτήρας και μάλιστα με αξεπέραστο για την εποχή art style, δημιουργώντας ένα είδος μύθου ως το «καλύτερο 2D platformer ever». Με ποιον τρόπο μπορεί να προσεγγίσει ένας developer το follow-up ενός τόσο σημαντικού τίτλου, όταν μάλιστα η «μαμά» Nintendo έχει αποτύχει σε παρόμοιο εγχείρημα το 1998 για το Nintendo 64 (Yoshi’s Story); Μα φυσικά μένοντας πιστός στις βάσεις του αυθεντικού Yoshi's Island και προσπαθώντας να αλλάξεις όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα.


Η Artoon είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του εν λόγω παιχνιδιού ως Yoshi’s Island 2 και για κάποιους ακατανόητους λόγους ο τίτλος άλλαξε την τελευταία στιγμή.

Αυτήν την αίσθηση αποκομίζει -τουλάχιστον- ο παίκτης μετά τα πρώτα 30-45 λεπτά ενασχόλησης με το Yoshi's Island DS. Η Artoon είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του εν λόγω παιχνιδιού ως Yoshi’s Island 2 και για κάποιους ακατανόητους λόγους ο τίτλος άλλαξε την τελευταία στιγμή. Η φορητή περιπέτεια του Yoshi βγάζει ζεστή και όμορφη αίσθηση που θυμίζει έντονα μέρες του 1995, με τους developers να μην έχουν προσπαθήσει να συγκαλύψουν την πηγή έμπνευσης του περιβάλλοντος και των εχθρών. Σίγουρα οι νέες πίστες και εχθροί δεν φέρνουν αέρα ανανέωσης στο franchise, αλλά το Yoshi's Island DS κάνει προσπάθεια να συνεχίσει την κληρονομιά που άφησε ο προκάτοχός του, 11 χρόνια νωρίτερα, με τον πιο πιστό τρόπο. Ακόμη και η ιστορία εξελίσσεται σε γνώριμα πλαίσια, με τον Mario να εμφανίζεται και πάλι ως Baby Mario. Εκείνος όμως δεν είναι ο μοναδικός ήρωας της Nintendo που μας συστήνεται με πάνες και πιπίλα, μιας και αυτήν τη φορά συμβάλουν οι Baby Peach, Baby Donkey Kong, Baby Wario και Baby Bowser. Οι δύο τελευταίοι βοηθούν αποσπασματικά στην περιπέτεια του Yoshi, αλλά οι υπόλοιποι λειτουργούν καταλυτικά στην αναζήτηση των υπόλοιπων μωρών και του Baby Luigi, που απήχθησαν από τον Kamek μέσα από τα σπίτια τους, με  τον πελαργό να του χαλάει (εν μέρει) τα σκοτεινά του σχέδιά την τελευταία στιγμή. Η ιστορία έχει ενδιαφέρουσα πλοκή για τα δεδομένα ενός 2D platformer της Nintendo, κυρίως επειδή εμφανίζονται τόσοι πολλοί γνώριμοι χαρακτήρες. Μέσα από αυτή την πολυπρόσωπη παρουσία γεννήθηκαν μερικοί ενδιαφέροντες μηχανισμοί. Aυτή είναι και η μεγαλύτερη διαφοροποίηση συγκριτικά με παλαιότερα Yoshi games.



H Artoon αποφάσισε να δώσει σε κάθε «μωρό» μία συγκεκριμένη ιδιότητα, η οποία βοηθά τον Yoshi να ξεπεράσει διάφορα εμπόδια και να προχωρήσει από level σε level. Με τον Baby Mario τρέχουμε πιο γρήγορα, με την Baby Peach χρησιμοποιούμε μία ομπρέλα που μας επιτρέπει να πετάμε με την βοήθεια του αέρα και με τον Baby DK ξεκινούν οι «ταρζανιές», οι οποίες συμπεριλαμβάνουν αναρρίχηση και χρήση των σχοινιών και κληματαριών. Ακόμα και τα αυγά του Yoshi αποκτούν διαφορετικές ιδιότητες ανάλογα με τον αναβάτη, κάτι που αλλάζει το gameplay του Yoshi's Island DS σε σημαντικό βαθμό, εξισορροπώντας λίγο τα πράγματα την έλλειψη πραγματικά καινούριων ιδεών στον τομέα του level design.
Η ιστορία έχει ενδιαφέρουσα πλοκή για τα δεδομένα ενός 2D platformer της Nintendo, κυρίως επειδή εμφανίζονται τόσοι πολλοί γνώριμοι χαρακτήρες.
Χαμένη ευκαιρία αποτελεί η προσθήκη των Baby Wario και Baby Bowser, μιας και παίζουν καθαρά δευτερεύοντα ρόλο, για μικρό αριθμό πιστών και χωρίς να συμβάλουν ουσιαστικά σε επαναληπτικές επισκέψεις σε προηγούμενες πίστες. Από τη στιγμή που οι ιδιότητές τους δεν παίζουν ρόλο σε προηγούμενα levels (εφόσον επιστρέψουμε για τα υπόλοιπα collectibles), τα δύο «κακά» μωρά μπορούν να χαρακτηριστούν ξεκάθαρα ως συμπληρωματικοί χαρακτήρες που δεν προσφέρουν ούτε στην περίπτωση ουσιαστικού backtracking.


Το εικονικό DS που απεικονίζει και τις δύο οθόνες στην οθόνη είναι μια χαρά, εφόσον το απολαμβάνετε σε μεγάλη τηλεόραση.

Η ποσότητα των collectibles δεν είναι απλώς ικανοποιητική, αλλά αναμένεται να χαροποιήσει εκείνους που ψάχνουν τις πίστες εξονυχιστικά. 30 αστέρια, 20 coins και 5 λουλούδια, όλα αυτά βρίσκονται σε κάθε πίστα και όποιος θελήσει να «ξεκλειδώσει» έξτρα περιεχόμενο, καλά θα κάνει να επικεντρωθεί από την αρχή στην αναζήτησή τους. Τα collectibles είναι μοιρασμένα σ’ έναν κόσμο που μοιάζει εμφανώς πιο μεγάλος, κυρίως εξαιτίας της χρήσης και των δύο οθονών. Το Yoshi's Island DS βασίζεται και στις δύο οθόνες, με τον Yoshi να βρίσκεται παραδείγματος χάριν στην κάτω οθόνη και να στοχεύει και να πυροβολεί έναν εχθρό ή ένα αντικείμενο το οποίο αιωρείται στην πάνω οθόνη. Το εν λόγω design αφήνει θετικότατες εντυπώσεις, αν δεν μιλούσαμε για την έκδοση του Wii U, η οποία προσκρούει σε ένα σημαντικό πρόβλημα. Η κονσόλα δεν μπορεί να έχει τις δύο οθόνες κοντά, όπως το Nintendo DS ή έστω το 3DS, με αποτέλεσμα ο χρήστης να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα διαφορετικές οπτικές, από τις οποίες μόνο η μία αποτελεί καλή επιλογή. Το εικονικό DS που απεικονίζει και τις δύο οθόνες στην οθόνη είναι μια χαρά, εφόσον το απολαμβάνετε σε μεγάλη τηλεόραση. Αν προσπαθήσετε να μεταφέρετε την εν λόγω οπτική στο Gamepad, έχετε τις δύο μικρές εικονικές οθόνες του DS στριμωγμένες στην οθόνη του Wii U GamePad, όπου εκεί τα πράγματα γίνονται πάρα πολύ μικρά. Σε τέτοια μεγέθη δεν γίνεται να απολαύσει κανένας έναν τόσο όμορφο τίτλο. Σε ό,τι αφορά το μοίρασμα των οθονών σε τηλεόραση και GamePad, δηλαδή όταν βλέπετε την πάνω οθόνη του DS στην TV και την κάτω στο GamePad, αυτό κάνει τον τίτλο ουσιαστικά unplayable, μιας και δεν μπορεί να υπάρξει σοβαρό κυνήγι των collectibles κοιτώντας συνεχώς πάνω-κάτω από τη στιγμή που τα πάντα προχωρούν σύμφωνα με τον βηματισμό σας.



Οι virtual οθόνες πρέπει να ’ναι κοντά, κολλητά, με την επιλογή της τηλεόρασης ως βασική πλατφόρμα να αποτελεί μονόδρομο για όποιον δεν θέλει να “ξενερώσει” στα πρώτα 10 λεπτά και να χάσει τη μαγεία του τόσο ιδιαίτερου art design. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης σε μεγάλη οθόνη, η αγορά του αυθεντικού τίτλου για το Nintendo DS ή το 3DS είναι πολύ πιο σοφή επιλογή. Γιατί η δύναμη του Yoshi's Island DS αντλείται από τα παραμυθένια τοπία, την εξερεύνηση ενός διαφορετικού περιβάλλοντος που στηρίζεται στις δύο οθόνες, στοιχείο που μαζί με τους μηχανισμούς το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμη και σήμερα. Το Yoshi's Island DS μπορεί να μην φτάνει τα στάνταρ του «θρυλικού» Super Mario World 2: Yoshi's Island λόγω της εκ του ασφαλούς προσέγγισης των developers σ’ ότι αφορά το art style, αλλά παραμένει εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να απολαύσουν μία στιβαρή περιπέτεια με τον Yoshi και τα μωρά του, περιπέτεια που θα σας διασκεδάσει πολύ περισσότερο και με ουσιαστικότερο τρόπο απ’ ότι το Yoshi’s Story του N64 ή το πιο φρέσκο Yoshi's New Island στο Nintendo 3DS.


 
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ο μηχανισμός με την αλλαγή των μωρών
  • Διασκεδαστικό gameplay
  • Εξαιρετικό art style που δεν το «χορταίνεις»
  • Μπόλικα collectibles που ανεβάζουν το συνολικό playtime
  • H χρήση των δύο οθονών
  • Ικανοποιητικός βαθμός δυσκολίας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οπτικά και στιλιστικά δεν ανανεώνει το concept και το art style της σειράς, απλώς τα συνεχίζει
  • Ο δευτερεύων ρόλος των Baby Bowser και Baby Wario
  • Προβληματική μεταφορά της λογικής των δύο κολλητών οθονών στο Wii U. Η χρήση μίας τηλεόρασης με αρκετές ίντσες αποτελεί μονόδρομο για την έκδοση της Virtual Console
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*