Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Armored Core VI: Fires of Rubicon Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Armored Core VI: Fires of Rubicon αποτελεί μια πάρα πολύ καλή περίπτωση ενός τίτλου δράσης, με στιβαρό σενάριο, απίστευτες μάχες, τρομερά σταθερό τεχνικό τομέα αλλά και μεγάλα επίπεδα customisation.

Μπορεί η From Software να έχει γίνει διάσημη τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη των Dark Souls και των Souls-like παιχνιδιών της, όμως αυτό δεν σημαίνει πως μπορεί να αναπτύσσει μόνο τέτοια είδη τίτλων. Μιλάμε άλλωστε για μια ομάδα με πολύ πλούσια ιστορία στη βάση της οποίας βρίσκεται μεταξύ άλλων και το πρώτο παιχνίδι της σειράς Armored Core που κυκλοφόρησε το μακρινό 1997 για το πρώτο PlayStation, ή PSone αν προτιμάτε.




Έχουμε εδώ λοιπόν την επιστροφή του franchise δέκα ολόκληρα χρόνια μετά το πέμπτο μέρος που είχε κυκλοφορήσει για PlayStation 3 και Xbox 360. Στο Fires of Rubicon η δράση μεταφέρεται στον πλανήτη Rubicon, με το σενάριο να είναι προσπελάσιμο από τον οποιονδήποτε χωρίς να χρειάζεται να έχει παίξει τους προηγούμενους πέντε τίτλους της σειράς. Στο μακρινό μέλλον, η ανθρωπότητα είχε ανακαλύψει στον πλανήτη Rubicon 3 μια πηγή ενέργειας ονόματι Coral. Εξυπακούεται πως τίποτα δεν είναι τόσο εύκολο σε ότι αφορά τα ράλι ενέργειας, οπότε ο πλανήτης Rubicon 3 εξερράγη καθιστώντας το Coral πρακτικά μη ανακτήσιμο. Πενήντα χρόνια μετά όμως, διάφορες εταιρείες έχουν κατορθώσει να έχουν ξανά πρόσβαση στον πλανήτη Rubicon και φυσικά στο Coral και γλυκοκοιτούν την ανάκτηση του σαν πηγή ενέργειας για ακόμα μια φορά. Σε όλο αυτό το σκηνικό οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο του 621, ενός πιλότου που το παρελθόν του τον έχει αφήσει με σοβαρά τραύματα και η μόνη του λύση για την ιατρική του αποκατάσταση είναι οι μισθοφορικές δουλειές στα απομεινάρια του Rubicon 3 και φυσικά τα χρήματα που αυτές θα φέρουν.



Η ολοκλήρωση του campaign μάς πήρε περίπου 20 ώρες και η ιστορία του 621 μας κράτησε το ενδιαφέρον στις περισσότερες από αυτές, με τις ανατροπές της φυσικά, χωρίς να διεκδικεί δάφνες γραφής ή πρωτοτυπίας. Αποτελεί βλέπετε το ιδανικό σκηνικό για την κυρίως παράσταση της From Software, που δεν είναι άλλη από το γεμάτο δράση gameplay του Armored Core 6. Ιδανικός σύμμαχος στο gameplay αποτελεί ο χειρισμός του mech ο οποίος είναι απλός και εύκολος για τον οποιοδήποτε. Ακόμα και εντός του πρώτου επιπέδου ο παίκτης κάνει πολύ γρήγορα κτήμα του τον τρόπο που το μεγάλο και βαρύ mech κινείται στους τρεις άξονες, πως σημαδεύει, τι πυρά δέχεται και πως πρέπει να τα αποφεύγει. Αυτές είναι άλλωστε οι πολύ βασικές αρχές μιας και ως τίτλος της From Software το Armored Core 6 δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε και από τον πιο ειδικό του είδους ως βατός. Ευτυχώς τα spikes της δυσκολίας περιορίζονται σε συγκεκριμένα bosses ή σημεία συγκεκριμένων αποστολών που απαιτούν επιπλέον συγκέντρωση από πλευράς μας, ή φυσικά τροποποίηση του mech μας και εκ νέου προσπάθεια με αναβαθμισμένα ή πιο ταιριαστά χαρακτηριστικά. Επιπροσθέτως το checkpoint system είναι αρκετά γενναιόδωρο, επαναφέροντας μας συνήθως σε κοντινό σημείο χρονικά με αυτό που χάσαμε.



Το mech μας φέρει τέσσερα slots για όπλα και ασπίδες, είτε melee είτε lasers τα οποία χρησιμοποιούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους, με τη χρήση των τεσσάρων shoulder buttons. Μπορούμε να τα εξοπλίζουμε με όποιο όπλο βολεύει περισσότερο στον τρόπο παιχνιδιού μας. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ξεκλειδώνουμε διαφορετικά abilities και όπλα που διαφοροποιούν πάρα πολύ το gameplay και μας επιτρέπουν να φτιάξουμε οτιδήποτε απαιτούν οι συνθήκες. Μπορεί το inventory μας κάποια στιγμή να γεμίζει, όμως αφού πουλήσουμε οποιοδήποτε κομμάτι εξοπλισμού, το buy back του δεν έχει επιπλέον κόστος οπότε άνα πάσα στιγμή μπορούμε να το αποκτήσουμε εκ νέου. Πέραν του εξοπλισμού και των χρηματικών απολαβών που αποκτούμε από τις αποστολές, υπάρχει και ένα ξεχωριστό arena mode που τοποθετεί το mech μας εναντίον συγκεκριμένων εχθρών, η ολοκλήρωση της οποίας μας ανταμείβει με ακόμα περισσότερο currency και εξοπλισμό, οπότε είναι κάτι που συνιστούμε.



Αξίζει να σταθούμε και στο εντελώς διαφορετικό στυλ παιχνιδιού που έχει επαναφέρει η From Software, τόσο σε σχέση με τα τελευταία παιχνίδια Souls αλλά και το αντίστοιχο open world αδερφάκι τους, Elden Ring. Το κάθε mech στον Rubicon έχει μια μπάρα που ονομάζεται load, αλλά σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσαμε να πούμε πως λειτουργεί σαν αντίθετη stamina. Οταν η μπάρα load γεμίσει, τότε ο εχθρός ακινητοποιείται και τότε μπορούμε να του περάσουμε σοβαρή ζημιά με τα χτυπηματα μας. Ταυτόχρονα όμως, όσο ο εχθρός δεν δέχεται χτυπήματα, η μπάρα του Load αδειάζει. Συνεπώς το παιχνίδι μας προκαλεί να βρισκόμαστε σε συνεχή επίθεση, αλλά και να κινούμαστε προκειμένου να αποφύγουμε τα χτυπήματα των εχθρών, κάτι που σε κάποια bosses αποδεικνύεται πάρα πολύ δύσκολο. Εξού και τα spikes στη δυσκολία στα οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως. Μεγάλος μας σύμμαχος σε αυτό αποτελεί η ύπαρξη των δύο modes στόχευσης, αφού μπορούμε να επιλέξουμε ανά πάσα στιγμή τι μας βολεύει, μεταξύ ελεύθερης στόχευσης αλλά και lock on σε κάθε εχθρό. Η επιλογή της ελεύθερης στόχευσης μας δίνει περισσότερη ακρίβεια στις βολές μας, όμως το lock on μας κλειδώνει την κάμερα, ένα πολύ χρήσιμο feature με τη διαρκή κινητικότητα που απαιτεί το gameplay του τίτλου.



Οι αποστολές στο Armored Core 6 μας δίνονται μέσω του μενού, με τον χειριστή του 621 ονόματι Handler Walter να μας κάνει και το βασικό briefing για την εκάστοτε αποστολή. Αφού ολοκληρώσουμε τα objectives σε κάθε επίπεδο, βγαίνουμε στο μενού του σεναρίου και από εκεί μπορούμε να τροποποιήσουμε το mech μας, τόσο σε ότι αφορά τα οπλικά του συστήματα όσο και το οπτικό κομμάτι του και φυσικά να επιλέξουμε την επόμενη μας αποστολή. Αν και υπάρχει συνήθως επιλογή μεταξύ δύο ή τριών διαθέσιμων αποστολών, η πρόοδος στο σενάριο είναι γραμμική και ελάχιστο ρόλο παίζει στην εξέλιξή του ποια θα επιλέξουμε να πραγματοποιήσουμε πρώτη. Αν κάτι χρήζει ξεχωριστής μνείας, αυτό δεν είναι άλλο από τον τεχνικό τομέα του τίτλου. Παρά τον χαμό εντός της οθόνης, το performance mode του PlayStation 5 αποδεικνύεται σταθερότατο στα 60fps και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση σε όποιους developers αποσκοπούν να αναπτύξουν και να κυκλοφορήσουν τέτοια παιχνίδια με τόσο φρενήρη δράσης.



Συνολικά, δέκα χρόνια μετά το Armored Core 5, μπορούμε να πούμε πως το έκτο μέρος αποδεικνύει και πως οποιαδήποτε σειρά μπορεί να σταθεί το 2023 αν υπάρχουν σωστές βάσεις, αλλά και πως η From Software δεν έχει ξεχάσει να φτιάχνει και άλλα είδη παιχνιδιών πέραν των Souls like. Το Armored Core VI: Fires of Rubicon αποτελεί μια πάρα πολύ καλή περίπτωση ενός τίτλου δράσης, με στιβαρό σενάριο, απίστευτες μάχες, τρομερά σταθερό τεχνικό τομέα αλλά και επίπεδα customisation που επιβεβαιώνουν πως ο καθένας μπορεί να βρει τον δικό του τρόπο παιχνιδιού και να το απολαύσει. Ακόμα και τα απότομα spikes στη δυσκολία δεν μας ενόχλησαν τόσο, αφού πέραν του πρώτου boss, μας προκάλεσαν να βρούμε το σωστό loadout για την περίσταση και να μην παλεύουμε ξανά και ξανά μόνο και μόνο για το git gud του πράγματος. Υπάρχει κι αυτή η οδός στα videogames. 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Φρενήρης ρυθμός δράσης που υποστηρίζεται από τον χειρισμό και τον σταθερό τομέα
  • Ενδιαφέρον σενάριο χωρίς πολλές φανφάρες που υποστηρίζει τη δράση χωρίς ποτέ να μας αποσπά απο αυτήν
  • Φοβερά επίπεδα customisation μέσω εύκολων μενού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποια bosses θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο βατά
  • Αν και τίτλος δράσης, το όλο κλίμα των mech μπορεί να κάνει πολλούς παίκτες να το προσπεράσουν αδίκως
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*