Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Dakar Desert Rally Review

  • Dakar Desert Rally
    • 3+ pegi 3+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://www.dakarthegame.com/en/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 4

    ENTERNITY SCORE
*
Tο Dakar Desert Rally προδίδεται τελικά από το μεγαλείο του project που έχει επιχειρηθεί από τους ανθρώπους του παιχνιδιού.

Η δημιουργία ενός video game για τον θρυλικό αγώνα του Ράλι Ντακάρ είναι από μόνη της μία γιγαντιαία δοκιμασία. Όντας εντελώς διαφορετικό από κάθε άλλη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού, το πρωτάθλημα rally raid, όπως είναι η επίσημη ονομασία της διοργάνωσης, μέρος της οποίας αποτελεί και ο εμβληματικός αγώνας, διεξάγεται μακριά από πίστες, σε διαδρομές που δεν είναι συγκεκριμένες κι απαιτεί περισσότερα από απλές ικανότητες οδήγησης. Έτσι, εάν λάβει κανείς υπόψη την απήχηση του event, το γεγονός πως το Dakar Desert Rally αποτελεί μόλις την πέμπτη διαδεδομένη προσπάθεια δημιουργίας ενός τέτοιου τίτλου, αποτελεί μάλλον κάτι φυσιολογικό.




Εάν σκεφτούμε και τις απαιτήσεις που είχε στο παρελθόν ένας τέτοιος αγώνας, όταν ξεκινούσε από το Παρίσι για να οδηγήσει τους αγωνιζόμενους μετά από σχεδόν τρεις εβδομάδες ακατάπαυστης οδήγησης στις χώρες της δυτικής Σαχάρα και μέχρι την πρωτεύουσα της Σενεγάλης, το Ντακάρ, γίνεται αντιληπτό ότι το μέγεθος του εγχειρήματος, είναι ακόμη και με την τωρινή τεχνολογία μάλλον ανέφικτο. Όμως, οι πολεμικές συγκρούσεις στην περιοχή κι η ανάγκη για περισσότερη ασφάλεια έφεραν τον αγώνα πρώτα στη λατινική Αμερική και μετέπειτα στην Σαουδική Αραβία που έχει τόσο τα χρήματα, όσο και την άμμο να διεξαγάγει έναν τέτοιο αγώνα. Όπως κι ο κανονικός αγώνας διεξάγεται σε ένα πιο μικρό κομμάτι του πλανήτη, έτσι κι οι απαιτήσεις μειώνονται σημαντικά για την ρεαλιστική απεικόνιση του αγώνα στις κονσόλες και τους υπολογιστές.



Όλος αυτός ο πρόλογος γίνεται καθώς είναι μάλλον αναγκαίο να αντιληφθεί ο εκάστοτε παίκτης, ότι δεν θα ασχοληθεί με έναν αγωνιστικό τίτλο σαν όλους τους άλλους. Ακόμη κι αν απλουστεύθεί ο τρόπος παιχνιδιού, στον οποίο ο οδηγός πρέπει να πάει από την εκκίνηση στον τερματισμό μέσα από συγκεκριμένα checkpoints, η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή. Οι άνθρωποι της Saber Interactive έχουν δημιουργήσει μία πληθώρα τεράστιων χαρτών, στο οποίο απεικονίζονται πάρα πολλές διαδρομές, όχι μόνο του αγώνα, αλλά και συμπληρωματικών υποστηρικτικών αγώνων προετοιμασίας. Το μέγεθος και κυρίως η ποικιλία των χαρτών είναι πραγματικά ασύλληπτος και αποτελεί χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων που έχουν οι νέες πλατφόρμες, ειδικά εάν προσθέσουμε ότι η συνολική έκταση του παιχνιδιού είναι μερικές φορές μεγαλύτερη από τον πρόγονο του τίτλου, το Dakar 18, που είχε μάλλον τον μεγαλύτερο χάρτη στα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς.



Εκτός από τις τρεις παραδοσιακές κατηγορίες (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, φορτηγά) που αποτελούν διαχρονικά τον κορμό των συμμετοχών, στο πρωτάθλημα συμμετέχουν πλέον ATV (οι γνωστές γουρούνες), buggies και διάφορα άλλα τετράτροχα off-road οχήματα, το μέγεθος κι η ποικιλία των διαθέσιμων οχημάτων είναι σε πολύ υψηλό βαθμό. Το γεγονός ότι έχουν προστεθεί και τα επίσημα οχήματα από τους τρεις τελευταίους αγώνες, βάζει στο μενού κι οδηγούς θρύλους, όπως ο Sebastien Loeb, ο Carlos Sainz και ο Nasser Al-Attiyah, όπως επίσης και πολυνίκης του αγώνα, όπως ο Mathias Walkner, ο Cyril Despres και ο Dmitry Sotnikov. Όταν ο παίκτης βγει στον αχανή αγωνιστικό χώρο, έχει τρεις επιλογές. Την απλή, εύκολη έκδοση, με όλες τις βοήθειες, που του επιτρέπει να πάει παντού με το γκάζι πατημένο στο πάτωμα, την ρεαλιστική έκδοση που του δίνει συνοδηγό ή σημειώσεις και πυξίδα, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και την τρίτη βάρβαρη έκδοση που του δίνει απλά τις σημειώσεις και κλείνει όλο το υπόλοιπο HUD και τον αφήνει να βρει τα πάντα μόνος του. Η ρεαλιστική εκδοχή είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη, καθώς δίνει μία πολύ πιστή εμπειρία του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί αυτός ο αγώνας, δηλαδή μία ισάξια δοκιμασία οδηγικών ικανοτήτων, πλοήγησης, επαφής με το περιβάλλον και ψυχολογικής δύναμης για να ολοκληρωθεί η κάθε μία από τις διαδρομές των αγώνων.



Το δυστυχές είναι ότι δεν υπάρχει ίση ποιότητα σε κάθε κατηγορία. Τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες έχουν δουλευτεί αρκετά, αν και οι μηχανές είναι πολύ πιο άγουρες στον χειρισμό, ενώ τα φορτηγά είναι σαφώς χειρότερα, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες είναι απλά unplayable, παρότι έχουν διατεθεί τρία (!) updates που υποτίθεται θα βελτίωναν αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού. Το βασικό θέμα είναι τα physics, τα οποία καταρρέουν όταν ο παίκτης περάσει με κάποια παραπάνω ταχύτητα από την αναμενόμενη, καθώς και το γεγονός ότι εκτός άμμου ή ασφάλτου, όλες οι υπόλοιπες επιφάνειες (νερό, γρασίδι, λάσπη) οδηγούν σε απροσδόκητα bugs, τα οποία παραμένουν επίσης μετά τα προαναφερθέντα updates, αν και σίγουρα σε μικρότερο βαθμό. Αν και δικαιολογημένη, εξαιτίας του αχανούς περιεχομένου του, άκρως προβληματική είναι κι η απεικόνιση των ομολογουμένως εντυπωσιακών τοπίων του παιχνιδιού. Τα γραφικά δεν στηρίζονται από πουθενά, μετά από ένα όριο ταχύτητας και πάνω, το μοντέλο καταστροφών είναι ανύπαρκτο, ενώ σε ειδικές με καταιγίδα το αποτέλεσμα είναι δραματικό. Σε εκείνο το σημείο, όσο υπομονή κι αν έχει δοθεί, όση κατανόηση κι αν υπάρχει, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η δουλειά που έγινε, δεν είναι τελικά αρκετή.



Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων, όμως επαφίεται και στη φύση του αγώνα και η αλήθεια είναι πως σε εκείνο το σημείο ο ρεαλισμός μάλλον θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ένα επίπεδο κάτω. Όταν μετά από σχεδόν 15 ώρες ενασχόλησης, έχει ολοκληρωθεί μόλις ένας υποστηρικτικός αγώνας και χρειάζεται να ολοκληρωθούν άλλοι τρεις κατατακτήριοι αγώνες ίσης ή και μεγαλύτερης διάρκειας, για να ξεκινήσει απλά το επίσημο κομμάτι του αγώνα, αποτελεί κάτι πολύ δύσκολο για να παραμείνει βιώσιμο σε διάρκεια μίας νορμάλ ενασχόλησης με τον τίτλο. Ειδικά όταν η ανταμοιβή είναι ελάχιστη και δεν αφορά την χειροπιαστή βελτίωση του οχήματος, καθώς υφίστανται αλλαγές που αφορούν κυρίως την παρουσίαση του. Έτσι, η απουσία κατανομής της διάρκειας, με έναν αντίστοιχο τρόπο όπως γίνεται με τη δυσκολία, εκτός από πασιφανής είναι κι ενδεικτική του πολύ κακού τρόπου με τον οποίο βασίζεται το παιχνίδι στις αντοχές του εκάστοτε παίκτη.



Συμπερασματικά, το Dakar Desert Rally προδίδεται τελικά από το μεγαλείο του project που έχει επιχειρηθεί από τους ανθρώπους του παιχνιδιού. Το εκπληκτικό τεχνικό εγχείρημα μπορεί να καθηλώσει στα πρώτα λεπτά ή ακόμη και στις πρώτες ώρες ενασχόλησης, όμως ο συνδυασμός της επαναληψιμότητας, της εγγενούς δυσκολίας και της κακής τεχνικής δυναμικής του παιχνιδιού, επιφέρει ένα αποτέλεσμα που δύσκολα θα βρει πάτημα να σταθεί σε ένα πολύ ανταγωνιστικό κοινό. Οι ομοιότητες ενός open-world τίτλου, που πρακτικά είναι και το Dakar, με άλλους όπως το Forza Horizon ή το The Crew, κάνουν ακόμη πιο δυσχερή την κατάσταση, ενώ η μειωμένη απήχηση που έχει ο αγώνας, ειδικά έχοντας κυκλοφορήσει πολύ μακριά από την διεξαγωγή του αγώνα, ο οποίος πλέον γίνεται στις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου. Παρόλα αυτά, εάν κριθεί σαν βάση για κάτι που θα βελτιωθεί στο μέλλον, ειδικά με την ποιότητα κι η ποικιλία που διαθέτει ο τίτλος, τότε η συζήτηση αλλάζει δραματικά. Ας ελπίσουμε να υπάρχει κάτι τέτοιο στο μέλλον. 

4

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πραγματικά αχανής χάρτης με τρομερή ποικιλία διαδρομών και περιβάλλοντος
  • Πλήρες ρόστερ οχημάτων και συμμετοχών από το πρόσφατο παρελθόν του αγώνα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μέτριος τεχνικός τομέας, παρά τα πολλά διορθωτικά updates
  • Άθλια physics εκτός των βασικών διαδρομών
  • Υπερβολικά μεγάλη διάρκεια, χωρίς το απαραίτητο αντίκρισμα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*