Το Stellar Blade αποτελεί μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες του PlayStation για την περασμένη χρονιά και, ταυτόχρονα, έναν θρίαμβο για τη SHIFT UP Corporation δημιουργό του Goddess of Victory: Nikke, η οποία κατάφερε να χαράξει το όνομά της στον χώρο με την ποιότητα της πρώτης της AAA κυκλοφορίας σε παγκόσμιο κοινό. Από το reveal trailer, οι fans και οι δημοσιογράφοι είχαν πολλά να πουν, καθώς ο σχεδιασμός της πρωταγωνίστριας Eve τράβηξε αμέσως τα βλέμματα. Ο χαρακτήρας της έλαβε τόσο επαίνους όσο και κριτική από χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Παρ’ όλα αυτά, η SHIFT UP απέδειξε ότι το Stellar Blade δεν είναι απλώς ένα “Waifu Simulator”, αλλά ένα ολοκληρωμένο και εξαιρετικά διασκεδαστικό παιχνίδι και πλέον είναι διαθέσιμο και για υπολογιστές, πάντα με την υπογραφή της SHIFT UP.
Ως ένα σύντομο recap, η ιστορία του Stellar Blade ακολουθεί την Eve, μέλος της έβδομης διμοιρίας “Airborne Squad”, η οποία έχει ως βασικό στόχο να φτάσει στη Γη, να εξολοθρεύσει την Elder Naytiba και να απελευθερώσει την ανθρωπότητα από την απειλή των Naytibas που έχουν σκορπίσει τον όλεθρο. Η Eve σύντομα θα βρεθεί σε δύσκολες καταστάσεις, ωστόσο θα σωθεί από τον Adam έναν από τους τελευταίους επιζώντες της Γης και σύντομα θα γίνει σύμμαχός στην αποστολή της, αλλά και στην προσπάθειά του να βοηθήσει την πόλη Xion, το τελευταίο οχυρό της ανθρωπότητας. Το Stellar Blade έρχεται στους υπολογιστές με όλο το περιεχόμενο της έκδοσης για PlayStation 5, ενώ παράλληλα διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών για κάθε σύστημα. Υποστηρίζει τεχνολογίες της NVIDIA όπως DLSS 4, NVIDIA DLAA, NVIDIA Reflex, καθώς και το FSR 3 της AMD. Επιπλέον, προσφέρει ανάλυση έως 4K και πλήρη υποστήριξη για ultrawide οθόνες με αναλογίες 21:9 και 32:9. Όσον αφορά τον χειρισμό, ο τίτλος υποστηρίζει πλήρως τόσο το Xbox Controller όσο και το DualSense του PlayStation, με όλες τις δυνατότητές του.

Για τις ανάγκες του review, το Stellar Blade δοκιμάστηκε σε very high preset και ανάλυση 1440p σε υπολογιστή με επεξεργαστή AMD Ryzen 5 5600X, κάρτα γραφικών Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aorus Windforce OC (πρόσφατοι drivers), 32GB RAM και αποθηκευτικό χώρο σε SSD, ενώ για το χειρισμό δοκιμάστηκε με Xbox controller. Με βάση τα specs, παρατηρούμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα από τη SHIFT UP καθώς η Unreal Engine 5 προσφέρει ικανοποιητικό optimization χωρίς θυσίες. Κάθε περιοχή που θα περιπλανηθεί και θα πολεμήσει η Eve αποτυπώνεται υπέροχα στην οθόνη, με τις λεπτομέρειες των περιοχών — σε μεγάλα ή μικρά περιβάλλοντα — να αποδίδονται πλήρως, χωρίς να παρατηρούμε μείωση στα καρέ ανά δευτερόλεπτο, με την κίνηση σε κάθε ενέργεια του χειρισμού να ρέει απόλυτα ομαλά. Το ίδιο παρατηρούμε επίσης και στα μοντέλα των χαρακτήρων, που αποτελούν το μεγάλο χαρτί του τίτλου. Ο σχεδιασμός της Eve αποτέλεσε το selling point του Stellar Blade, και το ίδιο ισχύει και για τους NPC και τα Naytibas, τονίζοντας τις λεπτομέρειες που διαθέτουν τα μοντέλα σε κάθε σκηνή, ενώ οι διάλογοι και τα face animations λειτούργησαν εξίσου ομαλά.

Η χρήση του Xbox Controller για τον χειρισμό είναι άμεση και βολική, με κάθε εντολή - είτε σε combos είτε σε απλές ενέργειες - να εκτελείται άμεσα. Το μοναδικό παράπονο, ωστόσο, στον τρόπο που εκτελούνται οι ενέργειες σε jumping puzzles, είναι το γεγονός ότι ορισμένες φορές η εντολή μπορεί να μη λειτουργήσει σωστά και να δημιουργήσει μικρά ή μεγάλα "ατυχήματα". Το ζήτημα αυτό παρατηρήθηκε εξίσου και στην αρχική έκδοση του τίτλου στο PlayStation 5 και θεωρούμε ότι η SHIFT UP θα μπορούσε να το έχει διορθώσει. Παρ' όλα αυτά, θαυμάζουμε το γεγονός ότι προσπάθησε να προσφέρει την εμπειρία του Stellar Blade «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν», με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Για τα benchmarks του very high preset, το Stellar Blade δοκιμάστηκε χωρίς αλλά και με τη χρήση του DLSS 4, στις επιλογές Quality, Balanced και Performance. Ως αποτέλεσμα, με βασικό preset το παιχνίδι έφτασε κατά μέσο όρο τα 129,8 καρέ ανά δευτερόλεπτο, με το ελάχιστο στα 71 και μέγιστο τα 158,3 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Αναλυτικά με τη χρήση του DLSS 4:
• Στην ποιότητα DLSS Quality, ο μέσος ρυθμός ήταν 124,9 καρέ ανά δευτερόλεπτο (-3,77%), με ελάχιστο 59,9 (-15,66%) και μέγιστο 158,4.
• Στην ποιότητα DLSS Balanced, ο μέσος ρυθμός ήταν 122,7 καρέ ανά δευτερόλεπτο (-5,47%), με ελάχιστο 61,4 (-13,38%) και μέγιστο 158,2.
• Στην ποιότητα DLSS Performance, ο μέσος ρυθμός ήταν 125 καρέ ανά δευτερόλεπτο (-3,69%), με ελάχιστο 63,8 (-10%) και μέγιστο 158,6.
Με βάση τα αποτελέσματα, συνολικά η ροή διατηρείται στα ίδια επίπεδα με ή χωρίς τη χρήση του DLSS, το οποίο παρουσίασε κάποιες διακυμάνσεις λόγω προσωρινής έλλειψης υποστήριξης από τους drivers της Nvidia, καθώς ο τίτλος ήταν διαθέσιμος πριν την επίσημη κυκλοφορία· θετικό είναι ότι η όποια αναδιακύμανση δεν επηρέασε ουσιαστικά τη ροή του gameplay. Ως συνολικό αποτέλεσμα, η εμπειρία που προσφέρει η SHIFT UP δείχνει ότι έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή στον τομέα του optimization, ωστόσο είναι βέβαιο πως για να επιτευχθεί το επίπεδο απόδοσης που αναφέρουμε, η ύπαρξη ενός ισχυρού συστήματος αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση.
Η SHIFT UP Corporation, μέσω της μεταφοράς του Stellar Blade σε υπολογιστές, κατάφερε όχι μόνο να προσφέρει έναν εντυπωσιακό τίτλο, αλλά και να ενισχύσει οπτικά την εμπειρία σε ένα νέο περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας ξανά την ικανότητά της να σταθεί επάξια στο επίπεδο των μεγάλων blockbusters - μέσα από ένα παιχνίδι που, είτε το έχετε ήδη απολαύσει είτε όχι, αξίζει να προστεθεί άμεσα στη συλλογή σας. Αν θέλουμε κάτι τώρα, είναι άμεσα το sequel.




Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity