Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Making of Karateka Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Digital Eclipse

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Digital Eclipse

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
To The Making of Karateka είναι ουσιαστικά ένα διαδραστικό ντοκιμαντέρ, που αξίζει να το προσθέσετε στη συλλογή σας για πολλούς και διάφορους λόγους.

Όποιος επιχειρήσει να συγκρίνει τα video games που κυκλοφορούσαν πριν από 40 χρόνια με αυτά τις σύγχρονης εποχής, θα διαπιστώσει τεράστιες διαφορές. Οι νεότεροι είναι πολύ πιθανό να δυσκολευτούν να κατανοήσουν, πως ήταν δυνατό υπολογιστές ή κονσόλες με μόλις λίγα Kilobytes μνήμης να μπορούν να αναπαράγουν τίτλους οι οποίοι διασκέδασαν τους τότε gamers. Οι μεγαλύτεροι, όσοι ζήσαμε το τότε και βιώνουμε το παρόν, είμαστε απλά μάρτυρες μιας τεράστιας τεχνολογικής εξέλιξης. Που σε ένα βαθμό μας έχει παρασύρει και εμάς. Από την άποψη ότι, άντε να προσπαθήσει να παίξει κάποιος ένα παιχνίδι του τότε, έστω και σε emulator. Ξεμάθαμε πλέον από τη λογική της σταδιακής εκμάθησης, της απομνημόνευσης των κινήσεων για ένα άριστο playthrough, ακόμα και οι χαμηλές ταχύτητες κίνησης και απόκρισης στις εντολές χειρισμού φαίνονται ως "ξένες".




Βεβαίως, το retro gaming έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και οι προτάσεις για επιστροφή στα νιάτα μας είναι πολλές και δελεαστικές. Η μια εταιρεία μετά την άλλη προσπαθούν να μας θυμίσουν το ένδοξο παρελθόν, θέλοντας κατ' αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουν βάσεις για το μέλλον. Δεν είναι μόνο τα remasters και τα remakes, είναι και προσπάθειες όπως το The Making of Karateka, που συνδυάζουν την πληροφόρηση, αφήγηση, όπως θέλετε πείτε το, με αρκετές δόσεις gameplay. Για όσους όμως δεν ξέρουν, τι είναι το Karateka. To Karateka είναι μια δημιουργία του Jordan Mechner, ενός από τους ανθρώπους που έθεσαν τα θεμέλια του σύγχρονου gaming. Κυκλοφόρησε το 1984 για Apple II, πέντε χρόνια πριν, το επίσης δικό του, Prince of Persia το οποίο ως γνωστόν άφησε εποχή. Η επιτυχία του Karateka ήταν τόσο μεγάλη που στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε  Amstrad CPC, Atari 7800, Atari ST, Commodore 64, MS-DOS, Nintendo Entertainment System, ZX Spectrum, MSX και Game Boy. Το 2012 ήρθε και ένα remake για PS3, Xbox 360, PC και iOS. Το σενάριο είναι ιδιαίτερα απλό. Ένας Karateka θα πρέπει να σώσει την Princess Mariko που βρίσκεται φυλακισμένη στο κάστρο του Akuma. Ο τελευταίος θα στείλει εναντίον του πρωταγωνιστή όλο του τον στρατό και ο πρωταγωνιστής, με καλά συντονισμένες γροθιές, κλωτσιές αλλά και κινήσεις αποφυγής, θα πρέπει να κατορθώσει να φτάσει ως το σημείο που κρατείται η Mariko. H original έκδοση, για διάφορες πλατφόρμες, περιλαμβάνεται στο The Making of Karateka και το σίγουρο είναι ότι θα παιδέψει τους παίκτες, πάντοτε με την καλή έννοια. Σε περίπτωση που τα βρείτε σκούρα, αλλά θέλετε να δείτε τους τίτλους τέλους, απλά μεταφερθείτε μερικά χρόνια αργότερα, στην έκδοση remaster, που προσφέρει χειρισμό μεγαλύτερης ακριβείας και πολλά άλλα έξτρα.



Από πλευράς παιχνιδιών, στο πακέτο δεν περιλαμβάνεται μόνο το Karateka αλλά και το Deathbounce, που είναι η πρώτη απόπειρα του Mechner να μεγαλουργήσει στη βιομηχανία των video games, όμως ως σήμερα δεν είχε κατορθώσει ποτέ να το κυκλοφορήσει. Το gameplay του μοιάζει πολύ με αυτό του Asteroids, μόνο που τώρα οι εχθροί αναπηδούν στα άκρα της οθόνης και έτσι προέκυψε το όνομα του παιχνιδιού. Εκτός από την πρωτότυπη έκδοση υπάρχει και το Deathbounce: Rebounded, που είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εποχής μας, με καλύτερο επίπεδο απόκρισης στις εντολές χειρισμού. Το μόνο που παραμένει πιστό στο τότε είναι το gameplay, που χαρακτηρίζεται από την απλότητα της δεκαετίας του '80. Πίστες μικρού μεγέθους και ένα τριγωνικού σχήματος sprite που μοιάζει με διαστημόπλοιο να προσπαθεί να εξολοθρεύσει με τα πυρά του ό,τι έρχεται κατά πάνω του. Υπάρχει και κίνηση αποφυγής για να εμπλουτιστεί λίγο η συνταγή.



Όπως όμως προαναφέραμε το The Making of Karateka δεν είναι μόνο τα παιχνίδια αλλά και ο πακτωλός των πληροφοριών που περιλαμβάνει. Μέσα από videos, ηχητικά αποσπάσματα, φωτογραφίες, σημειώσεις, σχεδιαστικά έγγραφα και πολλά άλλα, θα μάθετε όλα όσα θέλετε για την προσπάθεια του Jordan Mechner να δημιουργήσει ένα παιχνίδι, που όμοιό του δεν είχε υπάρξει ως τότε. Δεν λείπει ο σχολιασμός από σημαντικά στελέχη της βιομηχανίας, ενώ με την ευκαιρία θα γνωρίσετε και τον Francis Mechner πατέρα του Jordan, έναν αφανή ήρωα που επηρέασε τη δημιουργία του Karateka, προτείνοντας στον γιό του να σταματήσει να ταλαιπωρείται προσπαθώντας να δημιουργήσει sprites που προσομοίωναν την ανθρώπινη κίνηση και να χρησιμοποιήσει την τεχνική που είναι γνωστή στους animators ως rotoscoping.



Όπως συμβαίνει με παρόμοιες κυκλοφορίες, υπάρχουν φίλτρα για να διαμορφώσετε την απεικόνιση με βάση τις δικές σας προτιμήσεις, περιθώρια οθόνης, αλλά και το εξαιρετικά χρήσιμο Rewind, που θα σας ξελασπώσει πολλές φορές από δυσάρεστες καταστάσεις. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το Watch Mode, που πλέον προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής κεφαλαίου, για να μπορείτε να μεταφέρεστε πολύ πιο γρήγορα σε σημαντικές στιγμές του gameplay. Αν είστε λάτρης του retro gaming, αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα πρώτα βήματα αυτού του σημαντικού κλάδου της διασκέδασης, θα πρέπει κάποια στιγμή να προσθέσετε στη συλλογή σας το The Making of Karateka. Μαθήματα για τους νεότερους, δάκρυα για τους μεγαλύτερους σε ηλικία. 

8.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Θησαυρός γνώσεων και πληροφοριών
  • Το remaster του Karateka αποζημιώνει τους παίκτες
  • Τα πρωτότυπα είναι η καλύτερη εικόνα για την εξέλιξη του gaming
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πολύ δύσκολη έως αδύνατη η ανάγνωση των χειρόγραφων σημειώσεων
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*