Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Outer Worlds 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Obsidian Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microids

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • The Outer Worlds 2
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://outerworlds2.obsidian.net/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    9.5

    ENTERNITY SCORE
*
Το The Outer Worlds 2 είναι μια εξαιρετική προσπάθεια της Obsidian να κερδίσει πίσω τη θέση της ως μια από τις πιο σπουδαίες ομάδες ανάπτυξης παιχνιδιών RPG.

Η κυκλοφορία του πρώτου The Outer Worlds μοιάζει σαν μια μακρινή ανάμνηση. Η Obsidian από το 2019 κυνήγησε άλλα projects, όχι πάντα με το αποτέλεσμα που περιμέναμε. Έπειτα από έξι χρόνια, η ομάδα ανάπτυξης επιτέλους επιστρέφει εκεί που ξεκίνησαν όλα με ένα sequel που όχι μόνο τίμα την κληρονομιά του αλλά αποδεικνύει πως  το studio έχει πολλά ακόμα να προσφέρει.  




Το The Outer Worlds 2 μας ταξιδεύει στο γαλαξία της Arcadia, ένα πλούσιο αλλά απομονωμένο σύστημα αστέρων υπό τον έλεγχο της αυταρχικής φατρίας με το όνομα Protectorate. Ο πρωταγωνιστής, πράκτορας του Earth Directorate, αναλαμβάνει να εξερευνήσει μυστηριώδη ρήγματα στο χωροχρόνο που προκαλούν αναταράξεις σε εταιρικά και πολιτικά μέτωπα. Όπως σε προηγούμενους τίτλους της Obsidian, ο τόνος της ιστορίας καθώς και το narrative του είναι πιο χιουμοριστικό, αυτή τη φορά πιο σωστό σε σύγκριση με το πρώτο παιχνίδι. Ακολουθεί ένα μοτίβο που δεν κουράζει και κινεί το ενδιαφέρον κάνοντας μας να αναρωτιόμαστε τι θα συνέβαινε αν ακολουθούσαμε κάποιο άλλο μονοπάτι. Παράλληλα, μας διχάζει για το ποια φατρία να υποστηρίξουμε και δίνει κίνητρο για εξερεύνηση, καθώς το παιχνίδι περιλαμβάνει πάρα πολλά μυστικά και λεπτομέρειες για την ιστορία του. Η δομή του κόσμου του The Outer Worlds 2 βρίσκεται σε μια ισορροπία. Τα περιβάλλοντα είναι πιο εκτεταμένα αλλά εξακολουθούν να είναι προσεκτικά σχεδιασμένα. Σε όλο το μέρος του χάρτη υπάρχουν τοποθεσίες που μπορούμε να επισκεφθούμε, έχουν νόημα και έχουν την ανάλογη ανταμοιβή.



Ένα κομμάτι στο οποίο δόθηκε περισσότερο σημασία, ακούγοντας τα παράπονα των καταναλωτών, είναι το character customization. Πέρα από τις αρκετές επιλογές ως προς την εμφάνιση του χαρακτήρα, πλέον δεν γίνεται διαλογή ενός συγκεκριμένου class και perk tree. Υπάρχουν τα Skills, Traits (θετικά και αρνητικά) και Flaws (δυνάμεις που προσφέρουν ένα θετικό και ένα αρνητικό αποτέλεσμα). Παράδειγμα, η επιλογή ενός Trait μπορεί να δίνει bonus σε ένα συγκεκριμένο τομέα, ωστόσο σε ένα άλλο να υπάρχει κάποιο μειονέκτημα. Το σύστημα αυτό δίνει έμφαση στις αποφάσεις και επηρεάζουν την πρόοδο της ιστορίας. Από την άλλη, τα Skills όπως το engineering και το hacking επαναπροσδιορίζουν τη προσέγγιση στην εκάστοτε κατάσταση, κυρίως εκτός μάχης. Τα παραπάνω συστήματα οδηγούν το παίκτη να σκεφτεί τι διαδρομή θα ακολουθήσει στο playthrough του. Μπορεί να πορευτεί διπλωματικά, να δράσει με μυστικότητα ή να σκοτώσει χωρίς έλεος τα πάντα στο πέρασμά του. Όλα έχουν τις επιπτώσεις τους στην ιστορία και το πως ο κόσμος βλέπει το πρωταγωνιστή. Η πιο ευχάριστη αναβάθμιση στο gameplay ωστόσο έρχεται στο κομμάτι του combat και της κίνησης. Η μεγάλη ποικιλία των όπλων, σε συνδυασμό με τα Skills, προσφέρουν πολύ πιο ενδιαφέρον σύστημα μάχης από ότι στο πρώτο παιχνίδι. Επιπλέον, η κίνηση του πρωταγωνιστή έγινε πολύ πιο ευέλικτη. Υπάρχουν double-jumps, slides ενώ το parkour έγινε πιο ομαλό. Τα όπλα από την άλλη έχουν διαφορετική συμπεριφορά σε σχέση με το προηγούμενο τίτλο. Το καθένα έχει τη δική του ικανοποιητική αίσθηση όταν ο πρωταγωνιστής τραβάει τη σκανδάλη. Από το οπλοστάσιο του χαρακτήρα ωστόσο δεν λείπουν και διάφορα gadgets που τον κάνουν να κινείται πιο αργά στο χρόνο, να εξαφανίζει τα πτώματα των αντιπάλων του ή να του παρέχουν ασπίδα ενάντια σε μερικά effects καθώς και σε χτυπήματα από τους εχθρούς.



Περισσότερη έμφαση έχει δοθεί και στο κομμάτι του σεναρίου και των χαρακτήρων. Τα NPCs, τα factions και οι companions παίζουν πολύ πιο σημαντικό ρόλο στην ιστορία από όσο περιμέναμε. Οι επιλογές όχι μόνο επηρεάζουν μερικές καταστάσεις στην ιστορία αλλά αλλάζουν και το τρόπο που ο κόσμος ανταποκρίνεται και αντιδράει στον πρωταγωνιστή. Τα μέλη της ομάδας δεν είναι απλά ‘’βοηθοί’’, έχουν αποκτήσει περισσότερη ζωντάνια και είναι πιο χρήσιμοι στο combat αλλά και σε σημεία της ιστορίας μέσω διαλόγων. Έχουν τις δικές τους απόψεις για το κόσμο και σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να αντιδράσουν ευχάριστα ή δυσάρεστα στις πράξεις του πρωταγωνιστή. Πολύ πιθανό είναι και να φύγουν εντελώς από το party γίνει κάτι που δεν τους αρέσει καθόλου. Αν δεν φύγουν, προσφέρουν αρκετή βοήθεια και πάρα πολλές φορές σώζουν από θανατηφόρες καταστάσεις. Το κάθε companion έχει τα δικά του skills και όπλα και υποστηρίζουν είτε ενεργά (κάνοντας damage σε εχθρούς) είτε παθητικά (κάνοντας heal). Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει δύο από τους έξι διαθέσιμους companions του για να τον συνοδεύσουν στην περιπέτεια του. Τέλος, όπως και στο πρώτο παιχνίδι, έτσι και εδώ ο κάθε companion έχει το δικό του personal quest, όπου γίνονται γνωστές λεπτομέρειες για το παρελθόν του.



Οι διάλογοι ανάμεσα στους χαρακτήρες είναι πλούσιοι, όλοι τους με το ανάλογο και συνάμα εντυπωσιακό voice acting, που μερικές φορές καλύπτεται από την έλλειψη μορφασμών και έκφρασης. Παράδειγμα, σε πολλά περιστατικά ενώ ο τόνος ήταν δραματικός και η ερμηνεία των ηθοποιών ήταν εξαιρετική, η έλλειψη αντιδράσεων από τους χαρακτήρες χαλούσε το σκηνικό. Η ομάδα ανάπτυξης θα μπορούσε να δώσει λίγο παραπάνω προσοχή σε αυτό το κομμάτι καθώς και σε αυτό του AI. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι companions τηλεμεταφέρονταν και σταματούσαν να ακολουθούν τον πρωταγωνιστή, ενώ οι εχθροί σε μερικά σημεία κολλούσαν – πχ σε πόρτες – και έκανε το combat ελάχιστα πιο ενοχλητικό άλλα παράλληλα πιο εύκολο. Τέλος, μερικές αποστολές έμοιαζαν με προηγούμενες τους, με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση ενός quest να ήταν περισσότερο μια ταλαιπωρία παρά ευχάριστο.



Στο τεχνικό τομέα, το The Outer Worlds 2 είναι καλά σχεδιασμένο για το μοντέρνο hardware, παρά τις απαιτήσεις της μηχανής Unreal Engine 5. Η δοκιμή του παιχνιδιού έγινε σε υπολογιστή με επεξεργαστή AMD Ryzen 5 5600X και κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce RTX 4060. Οι ρυθμίσεις είχαν οριστεί στα Ultra σε ανάλυση 1080p και η δοκιμή έγινε με και χωρίς τη χρήση των τεχνολογιών upscaling και performance που προσφέρει η NVIDIA. Χωρίς αυτές και σε κλειστά περιβάλλοντα που δεν υπήρχαν πάρα πολλά αντικείμενα ή εχθροί, το παιχνίδι έτρεχε σταθερά στα 90-95 FPS, ενώ σε ανοιχτούς χώρους όπου υπήρχαν πολλά assets και NPCs, τα FPS έπεφτε στα 65-70 FPS. Με τη τεχνολογία DLSS της NVIDIA, το παιχνίδι σταθερά και ανεξάρτητα το περιβάλλον έτρεχε στα 110-120 FPS. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, προτιμότερο είναι να τρέξετε το παιχνίδι με ενεργοποιημένες τις τεχνολογίες της κάρτας γραφικών για πιο ομαλό gameplay.



Συνοψίζοντας, το The Outer Worlds 2 είναι μια αξιοπρεπή προσπάθεια της Obsidian να κερδίσει πίσω τη θέση της ως μια από τις πιο σπουδαίες ομάδες ανάπτυξης παιχνιδιών RPG. Εξαιρώντας κάποιες μικρές ατέλειες, το παιχνίδι προσφέρει άπλετη ελευθερία ως προς την προσέγγιση, εξελιγμένο combat και mobility system και σενάριο με αφηγηματικό βάθος όπου η κάθε απόφαση έχει συνέπεια σε ένα ζωντανό και χιουμοριστικό κόσμο.

PS6: Η Sony προετοιμάζει το έδαφος υποχρεώνοντας τους devs να χρησιμοποιούν το low power mode του PS5

 
EDITOR’S CHOICE

9.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ελευθερία ως προς τη προσέγγιση, ο παίκτης μπορεί να παίξει το παιχνίδι με όποιο τρόπο θελήσει
  • Βελτιωμένο σύστημα μάχης
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία με συνέπειες των πράξεων
  • Καλύτερα companions σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι
  • Το περιβάλλον του παιχνιδιού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το ΑΙ και οι αντιδράσεις των χαρακτήρων ήθελαν παραπάνω βελτίωση
  • Χωρίς τεχνολογίες upscaling, η επίδοση του παιχνιδιού πέφτει
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*