Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
Διαγωνισμός Trials Rising - Οι διαγωνισμοί με δώρα videogames συνεχίζονται στο Enternity και αυτή τη φορά χαρίζουμε 6 αντίτυπα PS4 για το Trials Rising. >>
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

PS5: Αποκρυπτογράφηση των χρησμών του Mark Cerny

*
Για πολλούς ήταν έκπληξη ότι η Sony μίλησε για πρώτη φορά, διά στόματος Mark Cerny, όχι σε εκδήλωση αλλά σε ένα site/περιοδικό για το επόμενο PlayStation (ή PS5). Βλέποντας τι μοιράστηκε με τον κόσμο βέβαια, όλες αυτές οι πληροφορίες και τα δυο demo δεν θα ήταν ποτέ αρκετά για να στηρίξουν μια εκδήλωση σαν τα αποκαλυπτήρια του PS4 ως πλατφόρμα την πρώτη φορά και ως προϊόν με συγκεκριμένη μορφή και πλάνο τη δεύτερη φορά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η προβολή στο Wired δεν ήταν λογική κίνηση σε επίπεδο επικοινωνίας. Το PlayStation είναι brand που, σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί κάλλιστα να σταθεί μόνο του. Το hype είναι τέτοιο που δεν χρειάζεται όγκος πληροφορίας για να πιάσει η κίνηση. Αρκεί οποιαδήποτε πληροφορία και υπόσχεση. Αυτές θα βάλουμε κάτω στο παρόν κείμενο και θα επιχειρήσουμε να παραμερίσουμε το hype στο οποίο πνίγεται κάποιος φανατικός και να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα για τον περαστικό που αναρωτιέται πού φύτρωσε όλο αυτό το hype, μιας και χτες δεν ήταν εκεί που το θυμάται.

Κυκλοφορία
Τι μάθαμε
Στόχος της Sony για τη διάθεση του νέου PlayStation είναι είτε η άνοιξη είτε το φθινόπωρο του 2020. Είναι αυτό ακριβώς που προβλέπαμε εδώ και καιρό, αυτό που υποστηρίζαμε από τότε που πρωτακούστηκαν θεωρίες για κυκλοφορίες εντός 2019 τις οποίες δεν πήραμε ποτέ στα σοβαρά.

Τι σημαίνει
Σημαίνει ότι η Sony θα διαλέξει ημερομηνία κυκλοφορίας ανάλογα με τις πιθανότητες που βλέπει να έχει πολλά κομμάτια στο λανσάρισμα, σε συνδυασμό πάντα με τις μέχρι τότε κινήσεις του ανταγωνισμού. Αν αναγκαστεί να βγει με σχετικά λίγα κομμάτια (για τα δεδομένα ενός τέτοιου λανσαρίσματος τουλάχιστον) είναι καλύτερη η άνοιξη γιατί η αγοραστική δραστηριότητα είναι πιο μετριοπαθής. Αν μπορεί να έχει αρκετά κομμάτια για να αντέξει λανσάρισμα πάνω στην εμπορικότερη εποχή του έτους, χωρίς να κινδυνεύσει να καταλήξει με μη ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, τότε έχει νόημα να περιμένει μέχρι το τέλος του έτους για ακόμη μεγαλύτερο αρχικό «μπαμ». Δεν είναι σημαντικό για τη γενικότερη πορεία ενός συστήματος ένα τέτοιο ξεκίνημα, είναι σημαντικό για τις εντυπώσεις όμως.

Backwards compatibility
Τι μάθαμε
Το PS5 ή όπως αλλιώς ονομαστεί στο τέλος, θα είναι συμβατό με τίτλους PS4.

Τι σημαίνει
Το τι θα σημαίνει αυτό στην πράξη, πώς θα εξασφαλίζεται, αν θα εφαρμόζονται βελτιώσεις, παραμένει άγνωστο. Για συμβατότητα με ακόμη παλαιότερους τίτλους δεν θα ποντάραμε. Προτιμούμε να πέσουμε έξω πάντως σε αυτό. Όλα αυτά είναι απολύτως πιθανά, αν όχι αυτονόητα, απλά δεν ξεκαθαρίστηκε κάτι στην παρούσα. Αυτό που ειπώθηκε πάντως είναι πως θα βγαίνουν νέοι τίτλοι και σε PS4 και PS5 (Death Stranding κανείς;). Αν θα μιλάμε για μια έκδοση που θα τρέχει καλύτερα στο νέο σύστημα ή διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου παιχνιδιού, μία για κάθε σύστημα, με εκείνη του PS4 να λειτουργεί και στο νέο είναι κάτι που επίσης πρέπει να ξεκαθαριστεί. Προφανώς και προτιμότερη είναι η πρώτη οδός και διευκολύνεται ακόμη περισσότερο από το αμέσως επόμενο στοιχείο.

Optical drive
Τι μάθαμε
Το επόμενο PlayStation θα παίρνει δισκάκια.

Τι σημαίνει
Λογικό. Διευκολύνει την αξιοποίηση της προσωπική συλλογής όποιου αγοράζει αποκλειστικά δισκάκια ή έστω κάποιες φορές. Κυρίως όμως διευκολύνει τη σταδιοδρομία της κονσόλας σε περιοχές και χώρες με δικτυακές υποδομές που δεν είναι ακόμη σε θέση να διαχειριστούν σε χρήσιμες ταχύτητες τον τυπικό όγκο ενός σύγχρονου παιχνιδιού. Όχι χωρίς μαρτύριο τουλάχιστον. Δεν θα ποντάραμε πάντως στο ότι μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος θα συνεχίσει να έχει drive. Το κόστος του δεν δικαιολογείται πλέον αφού σημαντική μερίδα παικτών σε πολλές αγορές δεν το χρησιμοποιούν τόσο, ούτε και το χώρο που πιάνει, χώρος που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί αλλιώς. Μέχρι τότε, αν δούμε μια έκδοση παιχνιδιού στο ράφι που να τρέχει και σε PS4 και PS5, θα καλύπτεται κι εκείνος που προτιμά πάντα δισκάκι.

Επεξεργαστής
Τι μάθαμε
Εκτός του ότι ο επεξεργαστής θα βασίζεται, επίσης όπως περιμέναμε όλοι, στην αρχιτεκτονική Zen 2 της AMD και πως θα κατασκευάζεται στα 7nm, δεν μάθαμε απολύτως τίποτα άλλο.

Τι σημαίνει
Η κατασκευή στα 7nm είναι αυτονόητη γιατί φέρνει κέρδη σε χώρο, κατανάλωση, ισχύ και οποιοδήποτε συνδυασμό αυτών προτιμά εκείνος που σχεδιάζει CPU. Θα φέρει μεγάλο άλμα σε επιδόσεις ανά πυρήνα, όσοι κι αν είναι οι πυρήνες (λογικά 8 θα είναι πάντως), πράγμα αυτονόητο. Η αρχιτεκτονικές Zen έκαναν θαύματα για την AMD, έχουν καλό όνομα, δεν αποτελούν την επιλογή του «φτωχού» όπως θα λέγαμε με την αρχιτεκτονική Jaguar στην οποία βασίζονται οι κονσόλες εδώ και χρόνια. Εκείνη δεν ήταν άξια λόγου ούτε και στην εποχή της πάνω. Βέβαια δεν μάθαμε τίποτα ουσιώδες για την αρχιτεκτονική αυτή διότι δεν έχει παρουσιαστεί από την AMD ούτε και υπήρχε περίπτωση να κάνει αποκαλυπτήρια στη Sony πριν να είναι έτοιμη να κάνει η AMD τα δικά της.

Επεξεργαστής γραφικών
Τι μάθαμε
Ό,τι είπαμε για CPU ισχύει ουσιαστικά και για το GPU του νέου PlayStation. Δεν είναι ακόμη έτοιμη η βασική αρχιτεκτονική, δεν έχει παρουσιαστεί από την AMD, αν και ένα τέτοιο chip θα μπορούσε όντως να αποκαλυφθεί πρώτα από την Sony χωρίς να χαλάσουν τα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας.

Τι σημαίνει
Συνήθως σε GPU έχουμε περισσότερες παρεμβάσεις από τον κατασκευαστή μιας κονσόλας σε σχέση με CPU, αρκετά ώστε να μιλάμε για πιο ειδικές περιπτώσεις στο τέλος. Αυτό που είναι νέο στη συζήτηση είναι η υποστήριξη Ray Tracing. Κανείς δεν ξέρει σε τι μεταφράζεται, αν θα βασίζεται σε ειδικό hardware, σε software, σε συνδυασμό των δύο κ.λπ. Το ερωτηματικό γιγαντώνεται γιατί η AMD δεν έχει ακόμη προϊόν με υποστήριξη για Ray Tracing στο ίδιο το hardware. Σε κάθε περίπτωση βέβαια παραμένει άγνωστος ο αντίκτυπος του Ray Tracing σε επιδόσεις, αναλύσεις κ.λπ. Δεν είναι τυχαίο ότι υψηλές αναλύσεις, καλά frame rates με καλό οπτικό αποτέλεσμα πετυχαίνουν αυτή τη στιγμή που μιλάμε εξαιρετικά ακριβές κάρτες και συχνά με τη βοήθεια scaling για να κλείσουν ψαλίδες στην ανάλυση, ενώ σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για πλήρες render με ray tracing, αλλά για χρήση τους σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Στις κονσόλες τα περιθώρια βελτιστοποίησης είναι άλλα βέβαια, αλλά όπως και να το προσεγγίσει κάποιος το θέμα με τα ελάχιστα δεδομένα που υπάρχουν σε αυτό το στάδιο, πάλι με την απορία θα μείνει.

Για τους αμύητους, το Ray Tracing είναι εναλλακτικός τρόπος σχεδιασμού των γραφικών, που βασίζεται στη χρήση φωτεινών ακτίνων (υπενθύμιση σχολικής Φυσικής: το φως έχει τόσο σωματιδιακή όσο και κυματική φύση, εδώ μας νοιάζει η κυματική) που κάνοντας τη διαδρομή τους, ως άλλο σόναρ να το πούμε χονδροειδώς, σχηματίζουν τα τρισδιάστατα μοντέλα. Όσες περισσότερες ακτίνες, τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα αλλά και πιο βαριά η διαδικασία που το εξασφαλίζει.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • joehok
    • Βλέπω άρθρα στα ξένα και λέω μακάρι να μεταφραστούν στα ελληνικά και βλέπω κ τέτοια άρθρα στα ελληνικά και λέω μακάρι να μεταφραστούν στα ξένα.ποιοτητα. εγώ να προσθέσω μόνο ότι το psvr όπως το εξελαβα δεν θα είναι ακριβώς backwards. Αν ήταν κανονικά θα το έλεγε όπως τα του ps4. Λογικά θα έχουμε περίπτωση όπως με κινεκτ δλδ συμβατό αλλα με ανταπτορα δλδ υπό προϋποθέση.

      • yaponvezos
      • Λες να έχουν αλλάξει το ήδη custom βύσμα που έχουν τώρα; Μπορούν να το κρατήσουν άλλωστε και αν το ζήτημά τους είναι. να έχουν περισσότερο bandwidth για το νέο PSVR ας πούμε, να πειράξουν το controller chip της θύρας αντί για τη θύρα την ίδια. Οπότε να λειτουργεί καλύτερα το νέο αλλά και να κουμπώνει μπαμ μπαμ και το παλιό. Λέμε τώρα.

      • yaponvezos
      • Then again, υπάρχει πάντα και πιθανότητα για το VirtualLink (USB-C). Αν και δεν το έχει ανάγκη η Sony από την άποψη ότι δεν θα την ενδιαφέρει αν μπορεί να συνδεθεί VR headset άλλης εταιρείας. Οπότε και να το υποστηρίξει στο chip, πάλι μπορεί να μείνει στο δικό της περίεργο βύσμα απλά για να υπάρχει διαφορά.

    • PORTAL
    • Για το θεμα της τιμης: Εγω πιστευω οτι η Sony θα ειναι παρα πολυ προσεκτικη διοτι εχει καει στο παρελθον απο ανακοινωση τιμης (Νομιζω οτι δεν εχει ξαναφαει τοσο κραξιμο οσο οταν ειπε στον κοσμο να πιασει δυο δουλειες για να αγορασει το Ps3). Ηταν κατι που της σχεδον της στοιχησε ολη τη γενια. Δεν πιστευω οτι θα ζητησει 500 ευρω. Ειναι βαρυ σαν ψυχολογικο οριο. Θα παει λιγο παραπανω απο την αρχικη τιμη του Ps4 αλλα οχι πολυ.

      Θα τολμησω να κανω και προβλεψη: 450

      Θα εχουν χασουρα απο το hardware για κανα χρονο αλλα θα τα βγαλουν απο αλλου.

      • yaponvezos
      • Με εξυπηρετεί να πέσεις μέσα. Αλλά δεν το βλέπω. Κατά παράδοση δεν επιλέγονται καν τέτοια ενδιάμεσα ποσά για το ξεκίνημα (εξαιρείται η Nintendo, κλασικά). Και να, υπάρχει και το X. Δεν είναι ότι τρέχουν όλοι να το πάρουν, δεν είναι ότι αρέσει σε όλους η τιμή, αλλά δεν ακούω και λαό να υποστηρίζει ότι, δεδομένων των παροχών, είναι παράλογη η τιμή.

    • mysterious
    • Ωραιο αρθρο και αναλυση των ισχυοντων δεδομενων.Σαν χθες μου φανηκε η εναρξη της τωρινης γενιας κονσολων...πλεον μικροτερης διαρκειας γενιες κι αυτο για οσο θα υπαρχουν ακομη με την παραδοσιακη μορφη τους.Παντως κακα τα ψεμματα αν κοστιζει το PS5 500 ευρω μια χαρα τα αξιζει οπως μια χαρα αξιζει και το ΧΒΟΧ ΟΝΕ Χ τα λεφτα του.Να καθαριζεις με μισο χιλιαρικο την αγορα ολοκαινουριας κονσολας και μετα να εχεις να κανεις μονο με συνδρομες και παιχνιδια δεν ειναι καθολου ασχημα.

      • yaponvezos
      • 7 χρόνια θα έχει η γενιά στην πλάτη της το 2020. Κι αν Pro και X σταθούν ως entry point για την άλλη, θα μπορούμε να λέμε ότι τράβηξε και περισσότερο. Αν και debatable το πώς ορίζεται το σημείο αλλαγής σε τέτοιες περιπτώσεις. Κάποιος μπορεί να πει ότι πρέπει να μετρήσουμε από Pro και X και να τα εντάξουμε στην ίδια γενιά με τα νέα, κάποιος θα πει ότι μετράνε από 2013 αφού είναι προέκταση εκείνων. Και καμιά μεριά δεν θα έχει άδικο. Απλά κάποια στιγμή θα χρειαστεί να καταλήξουμε και κάπου για να συνεννοούμαστε πιο εύκολα.

        • mysterious
        • Σωστο το σκεπτικο για τη γενια που ειναι δυνατον να ανηκουν τα Pro και Χ αλλα νομιζω πως ειναι λογικο να θεωρουνται κονσολες της τωρινης γενιας.Απλα προφανως θα ειναι και οι συγκεκριμενες κονσολες που θα "αντεξουν" περισσοτερο στη νεα γενια.

        • yaponvezos
        • Ποιος ξέρει; Μπορεί να αρχίσουμε να ορίζουμε τις γενιές με το System Software. Να βγαίνει νέα έκδοση, να υποστηρίζει τα μοντέλα που υποστηρίζει και αυτά να θεωρούνται πάντα τρέχοντα. Για να γίνει αυτό βέβαια πρέπει και το OS να χτίζεται σε βάθος χρόνου αντί να αλλάζει ουσιωδώς από γενιά σε γενιά. Δεν λέω για το UI. Απλά για πιο σταθερά θεμέλια. Όπως συμβαίνει γενικά με οτιδήποτε θεωρείται «πλατφόρμα».

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!