*

Google Reader no more

Enternity Community Enternity Community  
16/03/2013 | 13:07
To Enternity δίνει βήμα στους αναγνώστες του για να δουν τις απόψεις τους δημοσιευμένες στον τομέα των blogs. Αν έχετε αναπτύξει μια σκέψη σε κείμενο από 300-600 λέξεις, μπορείτε να το στείλετε στο info[at]enternity.gr και μετά από επιλογή της συντακτικής ομάδας, τα καλύτερα θα δημοσιευτούν και θα προσφέρουν και τους ανάλογους πόντους στους συντάκτες τους.

Του χρήστη JimP

Πολλοί δεν γνώρισαν καν αυτό το προϊόν της Google, και ναι, σίγουρα δεν ήταν για όλους. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. RSS... μία σημαντική ανακάλυψη από τις αρχές του 2000 κατάφερε να εγκαθιδρυθεί μόλις το 2005. Στην ουσία πρόκειται για μία λειτουργία Τροφοδοσίας Περιεχομένων ενός website η οποία διαχειρίζεται από Ειδικούς Ελεγκτές (aggregators), είτε μέσα από τον περιηγητή (Browser) είτε από τρίτο πρόγραμμα ή υπηρεσία. Η ουσία της ανακάλυψης τότε ήταν πως σε μία όλο και αυξανόμενη δεξαμενή πληροφοριών ο χρήστης εν προκειμένω να επισκέπτεται κάθε site που "ακολουθεί" και να βλέπει το νεότερο περιεχόμενο σπαταλώντας χρόνο και κοπιάζοντας, να μπαίνει σε έναν διαχειριστή RSS, και να βλέπει σε ένα σημείο όλο το νέο περιεχόμενο από τις πηγές που ο ίδιος έχει επιλέξει. Με τα RSS λοιπόν, ο χρήστης εξοικονομούσε πολύ χρόνο και κόπο αφού τα είχε "όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα".

Το θέμα είναι ότι ο απλός χρήστης του Internet δεν είχε ανάγκη από τα RSS, δεν ακολουθεί δα και δεκάδες site καθημερινά, αλλά υπάρχουν στον αντίποδα άτομα που όντως τους έλυνε τα χέρια αυτή η καινοτομία, και ως αποτέλεσμα από το 2005 και έπειτα έγινε το μπαμ. Δεν άργησε βέβαια να μπει στο παιχνίδι η Google λανσάροντας τον δικό της διαχειριστή RSS. Εκεί που καινοτόμησε η Google ήταν πως ο αναγνώστης της ήταν Cloud based, δηλαδή το περιεχόμενο μπορούσες να το δεις και να το επεξεργαστείς από οποιοδήποτε υπολογιστή! Είτε ήσουν στο σπίτι είτε στη δουλειά, ακόμα και σε σπίτι φίλου ή στο κινητό, πληκτρολογούσες reader.google.com και ήσουν καλυμμένος!  τα feeds σου και οι ενημερώσεις σου ήταν διαθέσιμες παντού. Αυτό λοιπόν ώθησε όλο και περισσότερους χρήστες να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τον Google Reader και έτσι με τη σειρά της η Google όλο και τον εμπλούτιζε. Προστέθηκαν λειτουργίες σημειώσεων και social χαρακτηριστικά όπου χρήστες που ήταν συνδεδεμένοι με το gReader μπορούσαν να γίνουν φίλοι και να μοιράζονται μεταξύ τους αναρτήσεις. Ήταν το πρώτο βήμα για το αντίπαλο δέος του facebook και ήταν πολύ επιτυχημένο (έστω στο μικρό του κοινό) και μιας που ανέφερα το facebook να πω πως στα φόρτε του το gReader είχε λειτουργίες διαμοιρασμού με twitter, facebook, e-mail, και φυσικά ιδιότητα να μαρκάρεις αναρτήσεις των τροφοδοσιών με αστέρι ώστε να τις κρατάς για πάντα και να μην εξαφανίζονται.

Κάπου εκεί μπήκα και εγώ στον κόσμο του Reader, μετά την έλευση των συνδέσεων DSL αυξήθηκαν και τα Site που επισκεπτόμουν άρα η λύση των RSS Aggregators ήταν επιτακτική, μπορούσα να πάω φερ' ειπείν σε ένα Intenet Cafe και να έχω τα feeds μου -για παράδειγμα την ουρά των Podcasts που είχα να κατεβάσω και δεν μπορούσα με την ταχύτητα του σπιτιού-, να έβλεπα μία σελίδα από το ιστορικό του προηγούμενου και να μου άρεσε και να κρατούσα τη διεύθυνση της στις σημειώσεις του gReader για αργότερα. Και τα χρόνια πέρασαν, o Google Reader έγινε αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητάς μου, οργανωμένος με κατηγοριοποιημένα Feeds και στημένος στα δικά μου γούστα ήταν μόνιμη ωριαία ασχολία πέρα από τον έλεγχο των e-mail μου. Στα τέλη του 2011 η Google άρχισε να λανσάρει νέο οπτικό στυλ στα προϊόντα της αλλά και το αντίπαλο δέος του Facebook, το Google Plus. Όταν έφτασε η στιγμή της "αναβάθμισης" του gReader η Google έκανε το αδιανόητο, αφαίρεσε λειτουργίες διαμοιρασμού, όπως επίσης τις σημειώσεις και όλο τη social υποδομή κρατώντας μόνο τις λειτουργίες email και +1 του Google+. Εκτός αυτών η αποδοτικότητα του αναγνώστη είχε επίπτωση καθώς είχε θέματα rendering των τροφοδοσιών και επίσης είχε λιγότερα item prefetch, δηλαδή φόρτωνε πιο αργά.

Η κατακραυγή ήταν όπως αναμένονταν τρομακτική, με τον καιρό όμως οι χαμένες λειτουργίες μπορεί να μην επέστρεψαν, η κατάσταση του αναγνώστη βελτιώθηκε, όχι όμως, όπως στην πρωτεύουσα κατάσταση. Παρ'όλα αυτά εξακολουθούσε να είναι ο καλύτερος RSS Aggregator οπότε αν και έχασε πολύ κόσμο τότε, ποτέ δεν έπεσε τόσο σε δημοτικότητα επειδή αυτό που έκανε το έκανε πολύ αποτελεσματικά, άλλες εταιρίες δεν έχουν την υποδομή της Google για το σκανάρισμα του ιστού, και bots όπως το Google Crawler ήταν υπεύθυνα για το αποτελεσματικό Prefetch αντικειμένων, τη χρήση offline mode, και ένα μαγικό χαρακτηριστικό, μπορούσε να σου δώσει ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ίδιες και προτεινόμενες ροές τροφοδοσίας για τις υπάρχουσες που έχεις περασμένες. Χαρακτηριστικά που κανείς άλλος δεν είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα και τώρα. Η Google όμως για να στηρίξει το plus θυσίασε ένα μεγάλο κομμάτι του gReader, με αυτή της την απόφαση πάμπολλοι χρήστες το εγκατέλειψαν, όπως επίσης εκείνη την περίοδο η καρτέλα Reader από την ενοποιημένη μπάρα των προϊόντων Google έφυγε από το άμεσο οπτικό πεδίο και κρύφτηκε πίσω από τις επιλογές more, στο δε ελληνικό Google δεν υπήρξε ποτέ, ούτε καν στα "περισσότερα", όπως επίσης ήταν και ένα από τα ελάχιστα προϊόντα που δεν μεταφράστηκε. Ναι, προφανώς δεν ήταν διαδεδομένο στη χώρα μας.

Ενάμιση χρόνο μετά και η Google λοιπόν αποφάσισε να καταργήσει τον αναγνώστη της. Ισχυρίστηκε μείωση στο ενδιαφέρον και πτωτικές τάσεις στους χρήστες. Από τη μία όταν η ίδια η εταιρία καταστρέφει το προϊόν της πως μπορεί να ρίχνει το φταίξιμο τους χρήστες; μα από την άλλη κάπου κρύβετε μία αλήθεια... Οι intenetικές συνήθειες δεν είναι οι ίδιες με το 2005. Πλέον η ροή πληροφοριών είναι αρεστή στους χρήστες από πιο casual σημεία, Twitter και Facebook είναι ο νούμερο ένα προορισμός για άμεσες ενημερώσεις από τις πηγές που ακολουθεί ο περισσότερος κόσμος, όντας και συνυφασμένες με social πέπλο καταλαβαίνουμε γιατί "έπιασαν". Από αυτή την πίτα λοιπόν θέλει να κλέψει η Google με το Plus και ο Reader της στεκόταν εμπόδιο. Μετά την ανακοίνωση του κλεισίματος βγήκαν πολλά στη φόρα. Η Google, όπως μαρτυρούν πολλά άρθρα, ποτέ δεν το πήρε στα σοβαρά, ποτέ δε το πίστεψε και οι πρώην μηχανικοί του απόρησαν και που κράτησε τόσο. Επίσης το κόστος δεν ήταν το θέμα, το κέρδος δεν ήταν το ζήτημα, όλα όδευαν για έναν διαφορετικό σκοπό, το κοινωνικό δίκτυο... Το κακό δεν είναι ότι η Google ήθελε ένα δικό της Κοινωνικό Δίκτυο, το κακό είναι ότι αντί να αναπτύξει και να υποστηρίξει αυτό που "έπιασε" με το Google Reader πήγε και έκανε έναν κλώνο του Facebook που ξεκίνησε αποτυχημένα και προσπαθεί με νύχια και με δόντια να το κρατήσει και να το υποστηρίξει. Αντί να επενδύσει στη διαφορετικότητα έπαιξε το σίγουρο χαρτί αλλά απέτυχε.

Μπορούμε λοιπόν με βεβαιότητα να πούμε ότι η Google θυσίασε τον αναγνώστη για το Google Plus. H ενημέρωση από τα Social δίκτυα δεν είναι σοβαρή ενημέρωση, βοηθάει μεν να χτιστεί μία κοινότητα και να βγουν κάποια στατιστικά, αλλά δεν είναι αποτελεσματική ενημέρωση. Έλα όμως που ο κόσμος αυτό θέλει, και οι εταιρίες επίσης, καθώς τώρα η ενημέρωση μέσω των κοινωνικών δικτύων μπορεί και αποφέρει ΚΕΡΔΟΣ!! Παρόλα αυτά δε σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθούν οι τροφοδοσίες RSS επειδή άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες ενός μέρους των χρηστών. Το θέμα είναι πως τα RSS συμβάλουν σε ένα ανοιχτό και ελεύθερο Internet, μη χειραγωγούμενο με πρωτεύων σκοπό την αμεσότητα και τη ευκολία, όμορφες και ισχυρές λέξεις αλλά ο κόσμος δεν είναι τόσο αγνός. Σε μία εποχή όπου οι κινήσεις μας και προτιμήσεις μας από τα κοινωνικά δίκτυα και τις ηλεκτρονικές αναζητήσεις καταγράφονται και πωλούνται τα RSS δεν βοηθούν στο κέρδος.

Για παράδειγμα εγώ, έχω περί τα 150 διαφορετικά sites ως εγγραφές στον αναγνώστη μου, είναι δυνατόν να μπαίνω σε 150 site καθημερινά να βλέπω τι νεότερο έχουν; Όχι, έχω περασμένα τα feeds τους στον αναγνώστη και βλέπω αυτόματα τις νεότερες αναρτήσεις, ως εδώ καλά και γνωστά, το πρόβλημα όμως το έχουν τα δείνα sites, εγώ δεν κάνω κλικ να μπω στις αυτούσιες ιστοσελίδες τους, άρα τα site αυτά δεν βλέπουν την πιθανή επισκεψιμότητα, page views, returning visitors, stay time, δεν πατάω και δε βλέπω τις πιθανές διαφημίσεις τους ή δε βλέπω τυχόν πράγματα που προμοτάρουν. Αυτά είναι ζημιά για οποιοδήποτε site η blogs, έτσι λοιπόν αντί να δώσουν βάρος στα RSS για τις όμορφες κουβέντες που είπα παραπάνω, προτιμούν να προμοτάρουν τις σελίδες στο Twitter και το Facebook όπου από εκεί μαζεύουν Active Followers μέσω likes, και επισκεψιμότητα στο site, επειδή από το facebook μπορείς να δεις μόνο τίτλο και μία εικόνα οπότε για να αναγνώσεις το περιεχόμενο πρέπει να κάνεις κλικ.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως όλα είναι "μπίζνα". η απόφαση της Google να σταματήσει τον Αναγνώστη είναι ίσως το πρώτο και το μεγαλύτερο καρφί στο φέρετρο των RSS, όχι ότι θα σταματήσουν να υπάρχουν, αλλά ελπίζω να έδωσα αρκετές πληροφορίες για να μπείτε στο νόημα. Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της παύσης λειτουργίας και το Internet θρηνεί, από το Ρόιτερ, μέχρι και όλα τα τεχνολογικά site ανακοίνωσαν με μετριοπάθεια την είδηση και αρκετά να εκφράζουν την πικρία τους, οι χρήστες δε εν βρασμώ επιτέθηκαν φυσικά στη Google και ενώ γράφτηκαν χιλιάδες σχόλια και θέματα σε φόρουμ, αποδείχτηκε ότι η πλειοψηφία των Internet Users ακόμα δεν ξέρουν τι είναι ο Google Reader και τα Rss. Παρόλα αυτά μέτρησα τρεις petitions, μία εκ των οποίων από το site του λευκού οίκου με χιλιάδες υπογραφές. Μέχρι και ο Χίτλερ αντέδρασε!!!

Δύο μέρες μετά και η Google αποσύρει σιωπηλά την εφαρμογή για Android, δίνοντας τέλος και στην παραμικρή ελπίδα για να άρει την απόφασή της. Η ειρωνεία της όλης υπόθεσης είναι ότι έμαθα τα νέα μέσα από τον Google Reader...Υπάρχει ζωή μετά την 1η Ιουλίου, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, θα βρεθεί άλλος Agreggator να ικανοποιήσει την δίψα πληροφοριών, το θέμα είναι πως εγώ πανικοβλήθηκα, το community του Enternity τι άποψη έχει για την τροπή αυτή;
 
User Article: The Rivals
Σχόλια (12)

Εμφάνιση των 1 έως 12 σχολίων | Εμφάνιση όλων των σχολίων | Μετάβαση στο τελευταίο σχόλιο

  • ckastam
    ckastam 18/03/2013

    Νομιζω πως το ζουμί έγκειται στο γεγονός πως οι χρήστες δεν έχουν ουδεμία δύναμη - τα κοινωνικά ανεβοκατεβάζουν και προσθοαιφαιρουν εφαρμογές και πρότυπα δίχως να τους ενδιαφέρει αν οι χρήστες χάσουν την άνεση τους...σε έναν αγωνα ανταγωνισμό και ανούσιας πολλές φορές καινοτομίας για να τους κρατήσουν στην σφαίρα επηρροη τους

    το ίδιο συμβαίνει κατα κόρον με το φβ - το ίδιο κανει και η γοογλε, το ίδιο έκανε και η microsoft με το live messenger

    λες και τα κοινωνικά τους δίκτυα είναι πουκάμισα που περνάει η μόδα τους επειδή ο versace αποφάσισε νεο λοοκ στην καινουρια του κολλεξιον ΑΝΟΙΞΗ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020

    0
  • alex4444
    alex4444 18/03/2013

    Εχεις γραψει ενα εξαιρετικο κειμενο, απο τα λιγα σχολια ομως καταλαβαινεις ποσο λιγους ποσοστικα αφορα το rss feed. Η Google λοιπον απο τη στιγμη που ειναι απο τις μεγαλυτερες εταιρειες παγκοσμιως κοιταει τους αριθμους και ετσι βαναυσα κοβει ομαδες που θεωρει περιττες κι ας κανουν καλα τη δουλεια τους.

    Οσο για το google+, πιο μεγαλη αποτυχια σαν ιδεα δεν εχω ξαναδει. Μαλλον πιστεψε πολυ στις δυναμεις της και νομιζε πως με επιθετικο μαρκετινγκ και συνδεση του mail της με ολες τις υπηρεσιες της θα καταφερνε να κανει το fb αχρηστο. Οπως πολυ σωστα ειπες κι εσυ, η λογικη λεει οτι δε χτυπας στα ισια κατι τοσο πετυχημενο, πρεπει να χεις κατι διαφορετικο να προσφερεις. Οπως και το fb αν ηταν της ιδιας λογικης με hi5/myspace δε θα υπηρχε πια.

    0
  • Ernesto
    Ernesto 18/03/2013

    Η αληθεια ειναι οτι δεν ειχα ασχοληθει πολυ με το rss feed της google γτ προτιμουσα οτι μ αρεσει να το βαζω στα αγαπημενα μου (και πολλες φορες να μην επιστρεφω κι ολας και να εχω τζαπα γεματα τα αγαπημενα), ομως αποτελει μεγαλο πληγμα γι αυτους που ασχολουνται καθημερινα αρκετη ωρα με το browsing και θελουν να διαβαζουν ο,τι νεο βγαζουν οι 150 (στην περιπτωση σου) σελιδες, κατι που ειναι αδυνατον να γινει αλλιως. Προφανως η google δεν ενδιαφερθηκε γι αυτο παρα μονο για το κερδος που (νομιζε) οτι θα της αποφερει το google+, το οποιο συμφωνω με τον αλεξ4444 οτι ειναι μεγαλη αποτυχια

    0
  • cscs
    cscs 26/03/2013

    Με το που πρωτοβγήκε η είδηση, έψαξα και βρήκα το fiddle. Αρκετά εύχρηστο, αλλά κάτι παλεύει με τους λογαριασμούς και τελικά δεν μου άρεσε (παρ'όλη την ευχρηστία του και προτίμηση από τους ιντερνετόβιους).
    Τελικά, έχω καταλλήξει στο gReader, του οποίου και η ΔΩΡΕΑΝ έκδοση υπερκαλύπτει. Συν του ότι μέχρι το κλείσιμο του Google Reader θα έχουν φτιάξει δική τους μηχανή και θα είναι standalone.

    0
  • velianitis
    velianitis 27/03/2013

    Αν και άνθρωπος της πληροφορικής, ποτέ δεν μπόρεσα να μπω στη λογική του rss feed. Ίσως να μην μου ταιριάζει σαν χαρακτήρας και να θέλω εγώ να ανακαλύπτω τις ειδήσεις στο δικό μου χρόνο.

    0
  • NikitoGR
    NikitoGR 27/03/2013

    Κριμας....

    0
  • kostasrogue
    kostasrogue 29/03/2013

    Δεν κανει την ίδια δουλειά το currents?

    0
  • meetcause
    meetcause 01/04/2013

    Πάμε παρακάτω...

    0
  • Holyshock
    Holyshock 12/04/2013

    Για όπιον χρησιμοποιεί καθημερινά rss (προσωπικά δεν την παλεύω χωρίς αυτά γιατί έτσι τσεκάρω στα γρήγορα διάφορα site ή blog για να δω τη νέα έχουν ανεβάσει) προτείνω το feedly κάνει αμέσως integrate με το google reader απλά δεν είναι τόσο απλό εμφανησιακά όσο το reader αλλά κάνει μια χαρά την δουλεία του.

    0
  • zulu
    zulu 23/04/2013

    Εγώ χρησιμοποιώ το www.netvibes,com από το 2005, το οποίο είναι πολύ ανώτερο των υπολοίπων.

    0
  • zulu
    zulu 23/04/2013

    www.netvibes.com

    0
  • Babis19944
    Babis19944 16/10/2013

    Ποτε δεν καταλαβα πως μπορω να χρησιμοποιω το RSS Feed.. xD

    0
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή και να έχετε κάνει login

Copyright © 2011-2017. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
click refresh to show captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr

Δεν έχετε λογαριασμό? Κάντε εγγραφή πατώντας εδώ

close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
click refresh to show captcha code reload code
Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity