Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Mark of the Ninja

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Klei Entertainment

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microsoft Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Klei Entertainment μετά τους δύο τίτλους Shank, επιστρέφει με το Mark of the Ninja και καταφέρνει για μία ακόμα φορά να κλέψει τις εντυπώσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι βρίσκεται στο νούμερο τέσσερα της αντίστοιχης λίστας του Enternity με τα καλύτερα indie games του 2012. Ωστόσο είναι λογικό σε αρκετούς να γεννιέται η αμφιβολία ως προς τι το ξεχωριστό μπορεί να προσφέρει ένα 2D stealth game στη σημερινή εποχή. Η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, όμως η υλοποίηση του είναι αψεγάδιαστη δίνοντας τελικά στον παίκτη μία εμπειρία που θα τον κρατήσει κολλημένο μπροστά από την οθόνη του.

Mark of the Ninja Image 01
 
Ο ήρωας μας ανήκει σε μία φυλή από Ninjas. Μάλιστα περιλαμβάνεται στους εκλεκτούς της φυλής που "μαρκάρονται" με tattoo από το μελάνι ενός ιδιαίτερα σπάνιου φυτού της ερήμου το οποίο τους προσφέρει αυξημένες φυσικές ικανότητες. Το αντίτιμο που καλούνται να πληρώσουν οι σημαδεμένοι είναι ότι σιγά σιγά οδηγούνται στην παράνοια με το χαρακίρι να αποτελεί τη μοναδική τους επιλογή. Η φυλή μας λοιπόν δέχεται επίθεση και κάπου εκεί ξεκινάει η δράση. Η ιστορία μας δίνεται με τη μορφή cut scenes μεταξύ των επιπέδων. Αν και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί από τα βασικά στοιχεία του τίτλου καταφέρνει να συνδέσει την αλληλουχία της δράσης χωρίς να περνάει τελείως απαρατήρητη αλλά και χωρίς να κουράζει τον παίκτη αποσπώντας τον από την ουσία του gameplay.

Mark of the Ninja Image 02

Στο κομμάτι του gameplay, το στοιχείο που μας έκανε εντύπωση περισσότερο από όλα είναι η επιλογή του παραγωγού να δώσει ένα ξεκάθαρο stealth προσανατολισμό. Σε μία εποχή που το action στοιχείο κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλο και περισσότερα είδη, το Mark of the Ninja ακολουθεί αντίθετη πορεία. Το γεγονός ότι ελάχιστα χτυπήματα από τον εχθρό είναι ικανά για να μας θέσουν εκτός μάχης κάνει την όποια προσπάθεια για μία πιο action προσέγγιση από τη μεριά του παίκτη σχεδόν απαγορευτική. Στην πράξη όμως είναι τόσες πολλές οι επιλογές που δίνονται για ένα σιωπηλό χτύπημα που η επιλογή αυτή τελικά δεν θα ξενίσει ακόμα και τους λιγότερο μυημένους στην κατηγορία. Σε αυτό συμβάλει καθοριστικά και το level design, το οποίο είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και στις περισσότερες των περιπτώσεων μας δίνεται η δυνατότητα να φτάσουμε στον στόχο ακολουθώντας όλες τις πιθανές διαδρομές του χάρτη. Μάλιστα καθώς προχωράμε στο παιχνίδι και ανάλογα με τις επιδόσεις μας, ξεκλειδώνονται επιπλέον ικανότητες, οι οποίες προσθέτουν ακόμα περισσότερες επιλογές συνθέτοντας τελικά μία μεγάλη γκάμα από διαφορετικούς τρόπους εκτελέσεως των εχθρών.
Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην εμπειρία του τίτλου παίζουν ο φωτισμός, οι ήχοι αλλά και το περιβάλλον στο σύνολο του. Με όλα αυτά θα κληθούμε να αλληλεπιδράσουμε και να τα εκμεταλλευτούμε προς όφελος μας κινούμενοι ως επί το πλείστον στις σκιές. Οι πληροφορίες από τα παραπάνω στοιχεία δίνονται στον παίκτη με τρόπο άμεσο και έτσι δεν έχουμε "φθηνή" επιπρόσθετη δυσκολία. Η Klei Entertainment δείχνει έτσι κι αλλιώς ότι σκοπός της είναι να προσφέρει challenge (γεγονός που το καταφέρνει) βασιζόμενη καθαρά στην ουσία του gameplay που είναι το stealth. Οι εχθροί σταδιακά γίνονται πιο δυνατοί, ενώ η ύπαρξη επιλογής για new game+ με αυξημένη δυσκολία δίνει ακόμα μεγαλύτερο βάθος στον τίτλο.

Mark of the Ninja Image 03

Επίσης στον κόσμο του παιχνιδιού υπάρχουν διάσπαρτα collectibles, αλλά και δωμάτια με puzzles τα οποία προσθέτουν -δευτερεύοντα μεν, ευχάριστα δε- στοιχεία στον τίτλο τα οποία συμβάλλουν και αυτά στην επίτευξη μεγαλύτερου σκορ που όπως ήδη αναφέραμε μας δίνει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες και αντικείμενα για τον ήρωα μας. Ο χειρισμός αν και δεν ήταν λίγες οι φορές που χρειάστηκε να πραγματοποιήσουμε σύνθετες κινήσεις σε μικρό χρονικό διάστημα δεν μας απογοήτευσε σε καμία στιγμή. Άμεσος και απλός περιόρισε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μας στο κομμάτι της σχεδίασης και όχι σε αυτό της εκτέλεσης. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε βέβαια ότι τα παραπάνω ισχύουν στην περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να παίξει με gamepad καθώς το πληκτρολόγιο σίγουρα απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο προσαρμογής. Οπτικά το παιχνίδι είναι όμορφο χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. Βασικά του χαρακτηριστικά είναι η σκοτεινή comic αισθητική και το εξαιρετικό animation του ήρωα που κλέβει την παράσταση.

Mark of the Ninja Image 04

Τέλος, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ακριβώς αυτή που θα περιμέναμε για έναν τίτλο του είδους. Αληθοφάνεια στις κινήσεις των εχθρών δεν υπάρχει αλλά δεν είναι κιόλας αυτό το ζητούμενο του. Μάλιστα είναι και το μοναδικό σημείο στο οποίο εντοπίσαμε κάποιες αδυναμίες αφού σε ορισμένες περιπτώσεις η αντίδραση τους ήταν εκτός ακόμα και από τα πλαίσια που θέτει το ίδιο το παιχνίδι αλλά ήταν λίγες σε αριθμό και σε καμία περίπτωση δεν είναι ικανές να αλλοιώσουν τη συνολική εικόνα του παιχνιδιού. Θα ήμασταν άδικοι αν κρίναμε αρνητικά το δημιούργημα της Klei Entertainment για ένα στοιχείο στο οποίο πάσχουν όλοι οι τίτλοι του είδους. Είτε για τεχνικούς είτε για σχεδιαστικούς λόγους δεν έχουμε δει ακόμα ρεαλισμό, αλλά από τη στιγμή που οι υπάρχοντες μηχανισμοί προσφέρουν διασκέδαση δεν είναι κάτι το οποίο να μας προβληματίζει άμεσα.



Συνοψίζοντας, το Mark of the Ninja δεν φέρνει την επανάσταση στον χώρο. Για την ακρίβεια ούτε καν το προσπαθεί. Το μυστικό του βρίσκεται στην ιδανική υλοποίηση και τον αρμονικό συνδυασμό ήδη γνωστών μηχανισμών. Μία καθαρή stealth εμπειρία που χωρίς στοιχεία που να αποσκοπούν στον εύκολο εντυπωσιασμό καταφέρνει το στόχο της να διασκεδάσει τον χρήστη. Πέρα όμως από το προφανές πετυχαίνει κάτι εξίσου σημαντικό, καθώς αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι η indie σκηνή έχει τις δυνατότητες να προσφέρει τίτλους που ακόμα και αν υστερούν στον τεχνικό τομέα σε σχέση με αυτούς από τα μεγάλα studios της βιομηχανίας, αξιοποιώντας την δημιουργικότητα και τον σωστό σχεδιασμό είναι άμεσα συγκρίσιμοι αν όχι και καλύτεροι έστω και αν υπολείπονται εκατομμύρια δολάρια σε προϋπολογισμό. Για όσους ενδιαφέρονται μπορούν να το προμηθευτούν είτε μέσω Steam, είτε μέσω XBLA.


 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
17 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • gavros10
    • Οντως ειναι καταπληκτικο παιχνιδι. Εχει παρα πολλα ωραια στοιχεια αλλα εμενα δυστυχως δεν με κρατησε μετα τις 3 ωρες παιχνιδιου γιατι δεν μου αρεσουν τα παιχνιδια που βασιζονται στο stealth. Βλεπε hitman absolution, φοβερο παιχνιδι, απιστευτα γραφικα αλλα δεν εχω τοση υπομονη.

    • SirLvr
    • Πολύ καλό review! Το παιχνίδι είναι το καλύτερο stealth και indie που έχω παίξει. Για μένα αξίζει 10!

    • majorfox
    • η χαρα του ρετροgamer !

    • Deathracer2009
    • Kαταπληκτικο το παιχνιδι!!! Το συνιστω σε ολους.

    • Shepard
    • Δεν θα πω πολλα... το stealth στα καλυτερα του!

    • xaralampos_1984
    • Παιχνιδαρα παιδια.Με πολυ καλο stealth,με ενα σεναριο που στεκεται καλα,και η διαρκεια του ακρως ικανοποιητικη.Μακαρι να δουμε και συνεχεια.

    • Spahar
    • 10αρι άνετα, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για παιχνίδι που κάνει full price 12-15 ευρώ και έχει διάρκεια ίση ή μεγαλύτερη από πολλούς ΑΑΑ high budget τίτλους.

    • whraziel
    • ξερουμε τιποτα για psn παιδια ?

    • basiliseven
    • 7-8 θα του εβαζα γιατι δεν σε κρατα οπως το shank με multiplayer ή survival και εχει μονο ενα αρκετα συντομο θα ελεγα story αλλα οντως για indie πολυ καλος τιτλος

    • kmanikas13
    • Φοβερό , όντως είναι η χαρά του retrogamer όπως είπε ένας φίλος απο πάνω !!

    • Spahar
    • @σύντομο? Προφανώς παίζει ρόλο και η προσέγγιση του καθενός, εγώ που το τελείωσα έχοντας πάρει τα πάντα σε κάθε πίστα το χρονόμετρο του Steam έγραψε πάνω από 10 ώρες (κοντά στις 15 αν θυμάμαι). Τώρα με new game+ (το οποίο δεν έχω τελειώσει ακόμα) λέει 20 ώρες.

    • G3n3raL86
    • Ό,τι πρέπει μαζί με Dishonored μέχρι να βγει το Thief 4.

    • pRonOoBGR
    • Μου χει κανει μια ιδιαιτερη περιεργια! Θα το ψαξω να δω τι παιζει!

    • El Grekoz
    • παιδια οποιος θελει να ασχοληθει με το συγκεκριμενο παιχνιδι σε υπολογιστη,πρεπει να παρει αμεσα χειριστηριο (αν δεν εχει ηδη)...με πληκτρολογιο δεν παιζεται ευκολα...

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!