Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Nokia N9

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nokia

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nokia

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nokia

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Nokia N9
      • 7.7 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (31)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://swipe.nokia.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 9

    ENTERNITY SCORE
*
H Nokia δείχνει να ανακτά το χαμένο έδαφος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, κινούμενη προς νέες κατευθύνσεις, αφού μέχρι πρότινος οι εξελίξεις έδειχναν να την προσπερνούν. Λίγο πριν ανοίξει και επίσημα η αυλαία για τα Windows Phone κινητά της, η φινλανδική εταιρία προσφέρει το Nokia N9, ένα smartphone με λειτουργικό MeeGo και ταυτόχρονα ένα από τα καλύτερα κινητά που πέρασαν φέτος από τα χέρια του Enternity. Ο εξαιρετικά λεπτός του σχεδιασμός, σε συνδυασμό με την απουσία πλήκτρου από την πρόσοψη, κάνουν τη νέα πρόταση της Nokia -τουλάχιστον από στιλιστικής άποψης- μία από τις καλύτερες των τελευταίων ετών.

Nokia N9 Image 01

Οι διαστάσεις της συσκευής είναι ιδιαίτερα μικρές (116.5x61.2x12.1mm) και το βάρος της ξεπερνά οριακά τα 130 γραμμάρια. Το ενιαίο σώμα προσδίδει μία στιβαρή κατασκευή που χαρακτηρίζεται από τμήματα πλαστικού και μετάλλου, ενώ η 3.9 ιντσών AMOLED οθόνη καταφέρνει να κλέψει την παράσταση από τα πρώτα λεπτά που θα πέσει στα χέρια του χρήστη. Η υποστηριζόμενη ανάλυση είναι 480x854 pixels και η διαδικασία προβολής συνολικά είναι εξαιρετική. Τα χρώματα είναι ζωντανά, η αντίθεση κινείται σε πολύ ψηλά επίπεδα και οι αντανακλάσεις του φωτός είναι ελάχιστες, κάνοντας τη χρήση του Ν9 άνετη ακόμη και όταν επικρατεί έντονη ηλιοφάνεια.

Nokia N9 Image 02

Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, πλήκτρο δεν υπάρχει ούτε για δείγμα στο μπροστινό τμήμα της συσκευής. Οι αισθητήρες και η μπροστινή κάμερα βρίσκονται στο επάνω και κάτω μέρος, ενώ παραδοσιακά στα δεξιά της συσκευής θα εντοπίσουμε τα buttons για τη ρύθμιση του ήχου και το «κλείδωμα» της οθόνης.  Στο επάνω μέρος εντοπίζονται οι υποδοχές που είναι: μία 3.5mm για το καλώδιο των ακουστικών, μία για την microSIM και ένα microUSB port για σύνδεση με προσωπικούς υπολογιστές. Τέλος, στο πίσω μέρος υπάρχει η κάμερα με τον αισθητήρα στα 8MP, την υπογραφή Carl Zeiss και το διπλό LED flash.

Nokia N9 Image 03

Από πλευράς λειτουργικού, το MeeGo καταφέρνει από την πρώτη του εμφάνιση να κερδίσει τις εντυπώσεις και να μην δυσκολέψει ακόμη και τον πιο άπειρο χρήστη. Το περιβάλλον ακολουθεί κλασικά τις τάσεις της σημερινής εποχής με τα απλά και διπλά πατήματα στην οθόνη, ενώ η έξοδος από τις εφαρμογές επιτυγχάνεται σέρνοντας το δάχτυλο από τα άκρα προς το κέντρο της. Η βάση του MeeGo βρίσκεται στις τρεις κεντρικές οθόνες που περιλαμβάνουν όλα τα shortcuts για τις εφαρμογές, τις ενημερώσεις και τον τομέα των ενεργών apps.
Όσον αφορά στη συμπεριφορά της συσκευής στα της τηλεφωνίας, το ακουστικό και το μικρόφωνο έδειξαν άριστη συμπεριφορά, ενώ η διαδικασία απομόνωσης του εξωτερικού θορύβου λειτουργεί ιδανικά. Τα γραπτά μηνύματα και τα e-mails γίνονται απλή διαδικασία μέσω των κλασικών clients και του εικονικού πληκτρολογίου, ενώ ιδιαίτερα καλά τα καταφέρνει και η ενσωματωμένη λειτουργία αναπαραγωγής εικόνων και videos. H συμβατότητα με DivX και Xvid είναι αυτό που χρειαζόμασταν και η υποστηριζόμενη ανάλυση έως και 720p λύνει τα χέρια όσων απολαμβάνουν ταινίες στη φορητή τους συσκευή.

Nokia N9 Image 04

Η φωτογραφική μηχανή από την πλευρά της καταφέρνει να εκπληρώσει αξιοπρεπώς τη λειτουργία της με πολύ καλή ποιότητα στα στιγμιότυπα που καταγράφονται σε αναλογία πλευρών 16:9. Όλες οι λειτουργίες και οι εντολές είναι σκορπισμένες πάνω στην οθόνη αφής, χωρίς ωστόσο να εμποδίζουν το χρήστη να δει το «στόχο» του. Οι πολλές επιλογές είναι άμεσα διαθέσιμες και έτσι κάθε λήψη μπορεί να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μοναδικό παράπονο που έχουμε είναι πως η συμπίεση του υλικού είναι εμφανής όταν πχ. φωτογραφίες ή videos προβάλλονται σε πάνελ μεγάλης διαγωνίου.

Nokia N9 Image 05

Το σερφάρισμα στο διαδίκτυο γίνεται μέσω του ενσωματωμένου browser, ο οποίος όμως δεν υποστηρίζει flash. Το περιβάλλον και οι επιλογές δεν κρύβουν το περιεχόμενο και είναι προσαρμοσμένα με τέτοιο τρόπο στην οθόνη ώστε να εμφανίζονται μόνο όταν το επιθυμεί ο χρήστης. Μάλιστα, η μετακίνηση ανάμεσα στα ενεργά tabs είναι άνετη και γρήγορη, χάρη και στο 1GB μνήμης που διαχειρίζεται την όλη διαδικασία. Τι γίνεται όμως με τα περαιτέρω; Η Nokia έχει δηλώσει πως δε θα συνεχίσει να επενδύει στο MeeGo και αυτό ίσως στοιχίσει στο ίδιο το Ν9. Ο λόγος είναι πως το Ovi Store δεν έχει αρκετές εφαρμογές για το λειτουργικό και με τις τελευταίες εξελίξεις και τη στροφή της Nokia προς τα Windows Phones, δεν πρόκειται να αποκτήσει.

Nokia N9 Image 06

Σε μία αγορά λοιπόν που βασίζεται στον εμπλουτισμό του software από τον ίδιο το χρήστη μέσω των συνεχόμενων downloads εφαρμογών, πως θα μπορέσει να σταθεί το N9; Μόνο μέσω του Virtual Machine, που επιτρέπει την χρήση Android εφαρμογών στο MeeGo. Το νέο Nokia είναι συνολικά εξαιρετικό και η αίσθηση που αφήνει είναι εντελώς «φρέσκια», καταφέρνοντας ταυτόχρονα να γίνει άμεσα κτήμα του χρήστη. Δυστυχώς όμως η ίδια η Nokia δεν κατάφερε να το υποστηρίξει όπως πρέπει…


Ανακοινώθηκε η GTA 6 Ultimate Edition και το preorder bonus!

 

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
Πρόσθεσε το Enternity.gr στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
18 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • bahamut zero
    • το design της συσκευης ειναι απιστευτο... ότι καλυτερο υπαρχει αυτη τη στιγμη στην αγορα κατα τη γνωμη μου! παλι καλα που δε θα παει αδικοχαμενο και θα το δουμε και στο nokia lumia 800!

    • Shepard
    • Πολύ καλό αλλά πολύ αργά! Δεν θα τραβήξει ούτε αυτό, ούτε κ το 800 που είναι η αντιγραφή του!
      Προώθηση 300εκατ. για το 800 θα κάνουν... για να δούμε!

    • bahamut zero
    • γιατι να μην τραβηξει το lumia 800? τα πρωτα στοιχεια δειχνουν οτι οι πωλησεις πανε πολυ καλα... δεν περιμενει κανεις να γινει iphone killer σαφως και δεν ειναι και αυτο το θεμα,.. η σειρα lumia πρεπει να γινει δουρειος ιππος για το wp OS στην αμερικη. αυτος ειναι ο στοχος του θεωρω.

    • retronostalgos
    • πολυ καλη σειρα..οχι σαν κατι υπνωτισμενα θυματα που αγοραζουν apple με 1000 ευρω και δεν μπορουν τρεξουν flash χαχαχαχα και υπερηφανευονται και ολας..για τα πανηγυρια..

    • nfs_maniac
    • Μάλιστα... το ότι κάποιος έχει διαφορετικά γούστα απο εσένα φίλος, αυτομάτως τον καθιστά υπνωτισμένο....

    • MeEdIC
    • Έπεσε στα χέρια μου το Lumia 800 προχθές. Το design είναι ομολογουμένως ό,τι καλύτερο έχει παράγει η Nokia εδώ και πολλά χρόνια. Καλή ποιότητα κατασκευής, microSIM και άψογη ανταπόκριση από την οθόνη. Έλα όμως που όταν την περιστρέφεις έστω και λίγες μοίρες, αυτή γίνεται μπλε. Και σε όποιο background πίσω από τα tiles του Mango υπήρχαν διαβαθμίσεις στο μπλε λόγου χάρη, αυτό φάνταζε σαν κάκιστης ποιότητας .png. Δηλαδή το κάνεις που το κάνεις κλώνο του N9 (με Windows στη θέση του meego), βάλε και το ίδιο panel βρε αδελφέ. Εκτός κι αν είναι θέμα λογισμικού, τι να πω.

      Παύλε, το AMOLED panel του N9 δεν πιστεύω να έκανε το ίδιο;

      P.S. Το ClearBlack, ClearBlack όμως. Τα μαύρα του είναι απίστευτα. Δυσκολεύεσαι να διακρίνεις που ξεκινά η οθόνη και που τελειώνει το περιθώριο.

    • retronostalgos
    • φιλος αν απεθυνεσαι σε μενα γνωμη μου,συ ειπας για το αυτοματως καθιστα οχι εγω ναι φιλος?απο την μυγα ξιγκι πας να βγαλεις?ποιος ξερει.. :) ο καθενας οτι γουσταρει παιρνει,ουτε που με νοιαζει εννοειται,απο την τσεπη μου τα εδωσα τα 1 000..οχι φυσικα..εγω για κινητο μεχρι 200 ευρω δινω και αμα..τωρα εχω ενα νοκια παλι και ειμαι κομπλε,

    • nfs_maniac
    • Φίλε μου δεν πάω να βγάλω δικά μου συμπεράσματα, εσύ μόνο σου το έγραψες, δεν έβγαλα κάτι απο το μυαλό μου.. Δεν είναι ξέρεις και κοπλιμέντο να αποκαλείς κάποιους "θύματα" και "υπνωτισμένους" μόνο και μόνο επειδή προτιμάνε κάτι με το οποίο εσύ δεν συμφωνείς. Λεφτά τους είναι (όπως ανέφερες), οτι θέλουν τα κάνουν

    • bahamut zero
    • medic απο οσο εχω διαβασει εχει το ιδιο panel με το n9...πηγα χθες στη vodafone και το δοκιμασα και πρεπει να ομολογησω οτι μου ετρεχαν τα σαλια! θα ξαναπαω σημερα παντως για να δω αν παρατηρησω αυτο που λες...

*