Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Peter Molyneux

Πολλοί δημιουργοί video games έχουν καταξιωθεί στην συνείδηση του κοινού με διάφορους τρόπους. Είτε με τη μακρόχρονη παρουσία τους στον χώρο, είτε με τις βαρυσήμαντες δηλώσεις τους, ακόμα και με τον αντισυμβατικό τρόπο ζωής. Από τους “rockstars” του χώρου (όπως ο John Romero), μέχρι τους απλά... περίεργους (λέγε με και Suda51), το σύνολο των developers της βιομηχανίας απαρτίζουν ένα -αν μη τι άλλο- πολύχρωμο σύνολο, με προσωπικότητες που δύσκολα περνάνε απαρατήρητες. Μια από αυτές είναι αδιαμφισβήτητα ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομα του με κάποιους από τους πιο σημαντικούς τίτλους όλων των εποχών. Ο λόγος για τον Peter Molyneux. O Peter Douglas Molyneux γεννήθηκε στις 5 Μαΐου του 1959, στο Guildford του Surrey της Μεγάλης Βρετανίας. Η καριέρα του ξεκίνησε το 1982, με τη διανομή και την πώληση floppy discs που περιείχαν παιχνίδια για τα Atari και Commodore 64. Είχε σκεφτεί πως το να περιλαμβάνει παιχνίδια στις δισκέτες θα λειτουργούσε θετικά για τις πωλήσεις, πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποίησε πως ο κόσμος ενδιαφερόταν περισσότερο για τα παιχνίδια, παρά για τις ίδιες τις δισκέτες.



Έτσι λοιπόν δημιούργησε το “The Entrepreneur”, ένα text-based business simulation στο οποίο οι παίκτες αναλάμβαναν τον έλεγχο μιας καινούριας επιχείρησης, με σκοπό να την οδηγήσουν στην επιτυχία. Μια ασυνήθιστη ιδέα για την εποχή, αλλά όπως ο ίδιο ο Molyneux ανέφερε: «Τότε μπορούσες να βγάλεις ένα παιχνίδι που θα λεγόταν -στην κυριολεξία- “Διαστημικές Φούσκες Επιτίθενται Στον Άρη” και να πουλήσεις 50 εκατομμύρια κόπιες. Οπότε τι έκανα; Ένα business simulation». O Molyneux διένειμε το παιχνίδι μόνος του, αντιγράφοντας εκατοντάδες κασέτες σε δύο (!) recorders της Tandy.  Μετά τη διαφήμιση σε ένα gaming περιοδικό της εποχής, ο Molyneux ετοιμάστηκε για την επιτυχία. Όπως μετέπειτα δήλωσε: «Ήμουν απόλυτα πεπεισμένος πως το παιχνίδι θα πουλήσει σαν τρελό. Σκέφτηκα πως το γραμματοκιβώτιο μου δεν θα είναι αρκετά μεγάλο για να χωρέσει τις παραγγελίες, οπότε έφτιαξα -και αυτό δεν είναι ανέκδοτο- ένα μεγαλύτερο γραμματοκιβώτιο». Τα πράγματα τελικά δεν πήγαν όπως τα σχεδίαζε όμως, με μόνο δύο παραγγελίες να βρίσκουν τον δρόμο τους στο (μεγαλύτερο) γραμματοκιβώτιο - εκ των οποίων ο Molyneux υποπτεύθηκε πως η μία ήταν από την μητέρα του.



Με την αποτυχία του Entrepreneur, ο Molyneux αποφάσισε να αποσυρθεί από τη δημιουργία παιχνιδιών, ιδρύοντας με τον Les Edgar την Taurus Impex Limited, μια εταιρεία που εξήγαγε φασόλια (!) στη Μέση Ανατολή. Η Commodore International τους μπέρδεψε με την TORUS, μια γνωστή εταιρεία networking software και προσφέρθηκε να δώσει στον Molyneux δέκα δωρεάν συστήματα Amiga, για να τον βοηθήσει στο porting του networking software “τους”. Τότε σκέφτηκε: «[...] ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι αυτός ο τύπος δεν ήξερε ποιοι ήμασταν. Είχα ξαφνικά αυτή την κρίση συνείδησης». Σκέφτηκα, «αν αυτός ο τύπος ανακαλύψει ποιοι είμαστε, τότε πάνε οι δωρεάν υπολογιστές. Οπότε του έδωσα το χέρι μου και μετά έφυγα τρέχοντας από το γραφείο». Η Taurus τελικά σχεδίασε ένα σύστημα βάσης δεδομένων για την Amiga, το “Acquisition – The Ultimate Database for The Amiga” και μετά από την λύση της παρεξήγησης με την Commodore, το πρόγραμμα κυκλοφόρησε και γνώρισε σχετική επιτυχία.



Με τα χρήματα από το Acquisition, ο Molyneux και ο Edgar ίδρυσαν την Bullfrog Productions, το 1987. Ο πρώτος τίτλος της νεοσυσταθείσας εταιρείας ήταν το Fusion, ένα scrolling shoot'em up που -παρά τις καλές βαθμολογίες- δε γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία. Τα πράγματα όμως άλλαξαν μετά από δύο χρόνια, με το πρώτο god game στα PC, ή αλλιώς... Populous. Η κυκλοφορία του συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κριτικές και εγκωμιαστικά σχόλια – με τον απλό και ταυτόχρονα ιδιοφυή σχεδιασμό του Molyneux να βρίσκεται στο επίκεντρό τους. To Populous έγινε μεγάλη επιτυχία, με μια πληθώρα βραβείων και πωλήσεις που ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια αντίτυπα.
Την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε το Powermonger, ένα spin off του Populous με έμφαση στην μάχη, το οποίο κατάφερε να λάβει εξίσου καλές κριτικές. Το sequel του Populous δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή του, αναλαμβάνοντας να εμπλουτίσει όλα τα στοιχεία που έκαναν το πρώτο μέρος τόσο αγαπητό. Το Populous II: Trials of the Olympian Gods κυκλοφόρησε το 1991 και καθιερώθηκε από την πρώτη στιγμή σαν ένα instant classic. Η μεγάλη ευελιξία και το πλούσιο gameplay εντυπωσίασε κριτικούς και gamers εξίσου, χαρίζοντας ακόμα μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στον Molyneux και την Bullfrog. Το επόμενο project του Molyneux ήταν -για πολλούς- ένας από τους πιο σημαντικούς τίτλους όλων των εποχών. Ο λόγος για το Syndicate, ένα ισομετρικό real-time tactical shooter, τοποθετημένο σε ένα δυστοπικό, cyberpunk μέλλον, όπου οι μεγάλες επιχειρήσεις κυριαρχούν. Οι παίκτες αναλαμβάνουν τον έλεγχο μιας ομάδας τεσσάρων πρακτόρων, σε αποστολές που περιλαμβάνουν δολοφονίες και κλοπές. Στόχος του παιχνιδιού ήταν η παγκόσμια κυριαρχία, εξαλείφοντας τα αντίπαλα συνδικάτα και τις όποιες “ανταρσίες”.



Ο τίτλος κυκλοφόρησε το 1993 για τον Commodore Amiga και τα PC, με ports σε πολλές πλατφόρμες όπως το SNES, Mega Drive, 3DO και Atari Jaguar. Παρά τις όποιες ενστάσεις για τον βίαιο χαρακτήρα του, το Syndicate απογειώθηκε από τον τύπο και τους gamers, κερδίζοντας μια θέση στην συνείδηση όλων σαν τίτλος - σταθμός για το gaming. Τα επόμενα χρόνια βρήκαν τον Molyneux απασχολημένο με την δημιουργία τίτλων όπως τα Theme Park, Magic Carpet, Hi-Octane και Gene Wars. Το 1994 η Electronic Arts αγόρασε ένα μεγάλο μερίδιο της Bullfrog, με τον Molyneux να αναλαμβάνει την θέση του αντιπροέδρου της EA, ενώ την επόμενη χρονιά η Bullfrog τελικά εξαγοράσθηκε πλήρως. Ο τελευταίος τίτλους του στη Bullfrog ήταν το Dungeon Keeper, που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1997. Σε αυτό το πρωτότυπο RTS, οι παίκτες προσπαθούν να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν ένα dungeon, προστατεύοντάς το από τους “ήρωες” της AI, που προσπαθούν να κλέψουν τους θησαυρούς και να σκοτώσουν τα τέρατα. Το κοινό και ο τύπος “αγκάλιασαν” και αυτό το project του Molyneux, χαρίζοντας του υψηλές βαθμολογίες και μεγάλες πωλήσεις.



Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, εγκατέλειψε την Bullfrog για να ιδρύσει την Lionhead Studios. Το concept για τον πρώτο τίτλο της νεοσυσταθείσας ομάδας ήταν ήδη έτοιμο, με τον Molyneux να καταφέρνει να πείσει τους συνεργάτες του για τη δημιουργία του Black & White. O ίδιος κάλυψε τα έξοδα δημιουργίας του τίτλου (που ξεπέρασαν τα έξι εκατομμύρια δολάρια) και έτσι το Black & White κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2001. Το νέο god game του Molyneux ενθουσίασε για ακόμη μια φορά, με πολύ υψηλές βαθμολογίες να το συνοδεύουν – και μεγάλο αριθμό πωλήσεων. Ανάμεσα στην πληθώρα των βραβείων που απέκτησε είναι αυτό του πιο πρωτότυπου παιχνιδιού (στα Game Critics Awards της E3 του 1999), διαδραστικότητας (BAFTA, 2001), προτίμησης παικτών (Gamespy, CGW), αλλά και του παιχνιδιού της χρονιάς (NY Times). Η αλήθεια είναι πως με το πέρασμα του χρόνου, αρκετοί από τους reviewers που εκθείασαν το Black & White στη συνέχεια άλλαξαν άποψη και το κατέταξαν ανάμεσα στα πιο υπερεκτιμημένα παιχνίδια όλων των εποχών.



Με ένα καλό πρώτο βήμα, ο Molyneux προετοίμασε το έδαφος για μια ακόμη επιτυχία, με έναν τίτλο που αρχικά είχε την ονομασία “Project Ego” και μια ομάδα 150 ατόμων πίσω από την ανάπτυξή του. Στα τέσσερα χρόνια που πήρε μέχρι να βρει τον δρόμο του στα ράφια των καταστημάτων, ο Molyneux ανέλαβε να προωθήσει τον τίτλο με ιδιαίτερο ζήλο, δυστυχώς όμως στην πορεία... το παράκανε. Το Fable τελικά κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2004 και μπορεί να μην ήταν «το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών», τα κατάφερε όμως αρκετά καλά, με πάνω από 50 βραβεία και πωλήσεις που ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το τον τίτλο με τις ταχύτερες πωλήσεις στο Xbox μέχρι τότε.
Τις επόμενες χρονιές βρέθηκε πίσω από το sequel του Black & White, το The Movies, αλλά και τα expansions τους. Το 2006 η Lionhead αποκτήθηκε από την Microsoft Game Studios, με τον Molyneux να εμφανίζεται αισιόδοξος από αυτή τη κίνηση. Στην E3 της ίδιας χρονιάς, μέσα από πολλές συνεντεύξεις δήλωνε πως «Νομίζω πως θα δείτε πολύ περισσότερα, φανταστικά παιχνίδια από τη Lionhead εξαιτίας αυτής της σχέσης (με τη Microsoft)». To 2008 κυκλοφόρησε το Fable 2, αποκλειστικά για του Xbox 360, με τον τύπο να επαινεί την συνέχειά του (σε σχέση με τον προκάτοχό του), ενώ η PETA επαίνεσε τον τίτλο για την φιλική προς τα ζώα φύση του(!). Το πλούσιο promotion προϊδέαζε τους gamers για έναν από τους καλύτερους τίτλους των τελευταίων ετών – και τελικά αρκετοί gamers φαίνεται πως συμφώνησαν. Σύμφωνα με το NPD, το Fable 2 είχε τις καλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες για τον μήνα Οκτώβριο, με πάνω από 790.000 αντίτυπα, παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησε στις 24 του μήνα. Η επιτυχία του τίτλου ήταν μεγάλη, και με πάνω από 3,5 εκατομμύρια αντίτυπα τον Μάρτιο του 2010, ήταν το RPG με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη πλατφόρμα (μέχρι τότε).



Στις 4 Ιουνίου του 2009 ο Molyneux ανέλαβε τη θέση του Creative Director των Microsoft Game Studios στην Ευρώπη, χωρίς να σταματήσει όμως τη δημιουργία τίτλων με τη Lionhead. Πράγματι, την επόμενη χρονιά το τρίτο μέρος της σειράς Fable ήταν ήδη έτοιμο, με τον σχεδιαστή του πάλι να υπόσχεται μια σειρά από χαρακτηριστικά τα οποία ποτέ δεν εμφανίστηκαν. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον τύπο από το να του χαρίσει υψηλές βαθμολογίες, επαινώντας την καλλιτεχνική διεύθυνση, το χιούμορ και το πλούσιο cast των χαρακτήρων (με ηθοποιούς όπως ο Ben Kingsley και ο John Cleese). Το Fable III ήταν το τελευταίο project του Molyneux με την Lionhead (και τη Microsoft, κατ' επέκταση), αφού στις 7 Μαρτίου του 2012 ανακοίνωσε πως θα αποχωρεί, μαζί με τον πρώην CTO της Lionhead, Tim Rance, για να ιδρύσει την 22Cans. Σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου: «Απλά δεν μπορούσα να δεχθώ πως το καλύτερο που πρόκειται να κάνω στη ζωή μου έχει ήδη επιτευχθεί. [...] Ήθελα πολύ να πειραματιστώ, να επινοήσω και να δημιουργήσω πράγματα που χρησιμοποιούν κάθε είδους τεχνολογία που υπάρχει και κάτι τέτοιο είναι σχεδόν προβληματικό για μια μεγάλη εταιρεία όπως η Microsoft».



Ο Molyneux ανήκει αδιαμφισβήτητα σε μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία, τη δική του, ξεχωριστή κατηγορία δημιουργών. Ο τύπος φαίνεται να τον ακολουθεί σε κάθε του βήμα και να δείχνει μια ιδιαίτερη... αδυναμία προς το πρόσωπό του, κάτι που σίγουρα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις μεγάλες υποσχέσεις που δίνει πριν την κυκλοφορία κάθε του τίτλου. Οι περισσότερες από αυτές τις υποσχέσεις σπάνια υλοποιούνται, αυτό όμως δεν εμποδίζει τους τίτλους του να γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και την αγάπη του κοινού. Η μακρόχρονη πορεία του και η προσφορά του στη βιομηχανία των video games του χάρισαν μια θέση στο AIAS Hall of Fame (το 2004), ενώ το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς έλαβε τον τίτλο του ευγενούς από την Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας (ΟΒΕ: Officer of the Most Excellent Order of the British Empire). Τον Μάρτιο του 2007 έλαβε από την κυβέρνηση της Γαλλίας τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων (Chevalier de l' Odre des Arts et des Lettres), ενώ τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς του απονεμήθηκε τιμητικό πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Southampton. Τέλος, τον Μάρτιο του 2011 τιμήθηκε με το βραβείο Lifetime Achievement Award από τα Game Developers Choice Awards ενώ την ίδια χρονιά τιμήθηκε και από την BAFTA.



Ιδιοφυής ή πονηρός; Ευρηματικός ή τυχερός; Ενθουσιώδης ή απλά... ψεύτης; Ο Peter Molyneux είναι ένας από τους ανθρώπους που προκαλούν το ενδιαφέρον όλων και δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο με την παρουσία του. Χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο χαρισματικούς δημιουργούς της βιομηχανίας, ο πολυμήχανος Βρετανός πάντα βρίσκει τον τρόπο να κρατάει τους συνεργάτες του, αλλά και ολόκληρη τη σκηνή, σε εγρήγορση. Αν μη τι άλλο, είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους «παραμυθάδες» της βιομηχανίας. Το κακό είναι πως αρκετοί το εννοούν... και μεταφορικά.
 
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Shepard
    • Έχει προσφέρει πολλά στο Gaming άσχετα με τις υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτε! Είναι ένας ρομαντικός ονειροπόλος που συνέχεια αποζητά το νέο και φρέσκο!

      Το Populous δεν το έχω παίξει ποτε μου! :(

    • mysterious
    • Και ιδιοφυής και πονηρός...και ευρηματικός και τυχερός..και ενθουσιώδης και ψεύτης...μα με μια σου λέξη φίλε μου τον χαρακτήρισες απόλυτα..πολυμήχανος..ο Οδυσσέας της gaming σκηνής!Ωραίο αφιέρωμα! :)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!