
Η επιλογή ενός επεξεργαστή σαν του Xbox 360, με αρχιτεκτονική Power PC και τρεις (άντε τέσσερις) πυρήνες, δε μπορεί να προσφέρει από πλευράς επιδόσεων κάτι εντυπωσιακό. Όταν κυκλοφόρησε το σύστημα της Microsoft, ο επεξεργαστής κατασκευαζόταν στα 90nm, με αποτέλεσμα να έχει φοβερά προβλήματα ανόδου της θερμοκρασίας και ως εκ τούτου να δημιουργηθεί το γνωστό πρόβλημα με το Red Ring of Death. Πλέον βέβαια, καθώς κατασκευάζεται στα 45nm, φαίνεται να έχουν λυθεί τα συγκεκριμένα προβλήματα, όμως η Microsoft εξακολουθεί να έχει ένα τεράστιο τροφοδοτικό έξω από τη κονσόλα, χαρακτηριστικό που σχεδόν σίγουρα η Nintendo δε θα θέλει να φέρει το νέο της προϊόν. Δυνατότητες για κατασκευή επεξεργαστή με μικρότερη λιθογραφία υπάρχουν, όμως δύσκολα θα υλοποιηθεί κάτι τέτοιο στη παρούσα φάση, αφού το κόστος θα είναι τεράστιο.

Έτσι, o γράφων εκτιμά πως ο επεξεργαστής θα λειτουργεί κοντά στα 3GHz (ίσως και λίγο χαμηλότερα), ώστε να κρατηθεί σε φυσιολογικά επίπεδα η παραγόμενη θερμότητα και να μη χρειάζεται κάποιο τεράστιο σύστημα ψύξης. Άλλωστε, δε νομίζω η Nintendo να θελήσει να παρουσιάσει μια συσκευή που θα είναι διπλάσια σε διαστάσεις από την υπάρχουσά της, δεν είναι καθόλου καλό από πλευράς marketing και προώθησης. Σίγουρα θα υπάρξουν βελτιώσεις από πλευράς αρχιτεκτονικής, ίσως με περισσότερη L2 cache (που θα χωράει αφού χάρη στα 45nm ο επεξεργαστής θα έχει μικρό footprint) η οποία θα είναι και ταχύτερη. Όμως, αν τελικά η αρχιτεκτονική είναι παρόμοια με αυτή του επεξεργαστή του Xbox 360 (κάτι που οδηγεί στην πιο εύκολη μεταφορά τίτλων και στη νέα κονσόλα, που αποτελεί πρωτεύοντα στόχο για τη Nintendo), δύσκολα μπορεί η CPU του «Wii 2» να είναι πάνω από 20% ταχύτερη από αυτή του συστήματος τρέχουσας γενιάς της Microsoft.
Πηγαίνοντας τώρα στο τομέα των γραφικών, από αυτά που έχουν διαρρεύσει φαίνεται πως η επιλογή της Nintendo είναι η σειρά R700 της AMD, η οποία είχε εξοπλίσει τις κάρτες Radeon HD4000. Βέβαια, το συγκεκριμένο GPU το είχαμε δει σε ένα τεράστιο αριθμό παραλαγών, από τις φθηνές και αδύναμες Radeon HD4300 μέχρι τις πανίσχυρες αλλά εξαιρετικά ενεργοβόρες Radeon HD4800. Θεωρώ αδύνατο να χρησιμοποιηθεί ο κορυφαίος πυρήνας της HD4870/HD4890, αν σκεφτεί κανείς ότι οι κάρτες αυτές είχαν συστήματα ψύξης… μεγαλύτερα από το ίδιο το Wii. Πιο λογικό φαίνεται ένα GPU που θα μοιράζεται χαρακτηριστικά και επιδόσεις με τις κάρτες HD4770, οι οποίες κατασκευάζονται στα 40nm, αλλά μάλλον με χαμηλότερη συχνότητα λειτουργίας, αφού τα 80Watt της μέγιστης κατανάλωσης είναι αρκετά.

Η σύγκριση σε επίπεδο τρανζίστορ μεταξύ μιας τέτοιας GPU και του υποσυστήματος γραφικών του Xbox 360, θέλει τη πρώτη να έχει πάνω από 800 εκατομμύρια έναντι μόλις 250 εκατομμυρίων. Οπότε ακόμα και η επιλογή ενός χειρότερου υποσυστήματος γραφικών από πλευράς Nintendo (πχ HD4670/HD4650) κατασκευασμένο στα 40nm και με επιπλέον χρήση embedded DRAM (όπως στο Xbox 360) μπορεί να φέρει στη κονσόλα υψηλές επιδόσεις (για τα δεδομένα της Nintendo), χωρίς τα επίπεδα κατανάλωσης (και άρα εκλυόμενης θερμότητας) να είναι δύσκολο να ελεγχθούν. Για τα δεδομένα των υπολογιστών, μια κάρτα HD4670 θεωρείται σήμερα εξαιρετικά αδύναμη, όμως για τα δεδομένα μια κονσόλας, πιθανόν να είναι αρκετή η παρεχόμενη ισχύς, εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες βελτιστοποιήσεις.

Μη ξεχνάμε πως η σειρά R700 παρουσιάστηκε από την ATI πριν από 2,5 χρόνια και θα έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα όταν η Nintendo θα κυκλοφορήσει τη next gen πρότασή της. Πάντως σίγουρα, θα μπορεί να αναπαράγει HD/Full HD παιχνίδια, υποστηρίζοντας αρκετά χαρακτηριστικά βελτίωσης της ποιότητας. Τι συμπέρασμα βγαίνει από τα παραπάνω και αν όντως οι φήμες επαληθευτούν; Ότι για ακόμα μια φορά η Nintendo δε φαίνεται να θέλει να προσπεράσει με εντυπωσιακό τρόπο τα specs των ανταγωνιστών της, αλλά απλά να φέρει στην αγορά μια συσκευή με νέας γενιάς χαρακτηριστικά, που θα είναι εύκολη στη κατασκευή, με χαμηλό κόστος και ικανοποιητικές διαστάσεις. Για ακόμα μια φορά, θα προσπαθήσει να μας καταπλήξει με κάποιο νέο τρόπο ελέγχου (θα αναφερθώ στις θεωρίες που έχω σε άλλο σχετικό post) και δε θα προσπαθήσει να προσφέρει φωτορεαλιστικά γραφικά, από άλλο πλανήτη. Όπως και να έχει, θα δικαιωθώ ή θα διαψευσθώ, πλήρως ή τμηματικά, σε ένα περίπου μήνα. Μέχρι τότε, έχω το δικαίωμα να αναλύω τις σκέψεις μου…
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077



Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity