
Παρόλα αυτά, ξεκινήσαμε να παίζουμε το νέο R&C με όλη την καλή διάθεση και μηδενικές προκαταλήψεις, δίνοντας του έτσι μια ευκαιρία να μας δείξει τι έχει να προσφέρει. Αποτέλεσμα, μία από τις πιο διασκεδαστικές R&C εμπειρίες που είχαμε βιώσει μέχρι σήμερα. Να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι σε καμία περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι του βεληνεκούς του A Crack In Time, ούτε καν του επίσης “budget” τίτλου Quest For Booty. Στο storyline είναι υποτυπώδες, αφού θέλει το πλανητικό αμυντικό σύστημα να δέχεται επίθεση από έναν αγανακτισμένο πρώην οπαδό του Captain Qwark, που μετά τα χρόνια αφοσίωσης στον ήρωα του, απηύδησε και αποφάσισε να πάρει το αίμα του πίσω στήνοντας ένα σχέδιο εκδίκησης που θα έκανε τον Qwark να φανεί ως ο υπαίτιος τρομοκράτης πίσω από τις επιθέσεις.

Νωρίς ακόμα μέσα στο παιχνίδι, ο παίκτης αντιλαμβάνεται πως το story υπάρχει απλά για να υπάρχει, δίχως να έχει να προσφέρει κάτι στο κύριο storyline της σειράς. Κάτι το οποίο δε μας ενοχλεί, μιας και το παιχνίδι φαίνεται να είναι εν ειρήνη με το concept αυτό. Δεν προσπαθεί να αποδείξει πως είναι κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι. Οι developers στην Insomniac γνώριζαν ευθύς εξαρχής ότι ετοίμαζαν έναν τίτλο με κόστος μικρό, προοριζόμενο ως budget προσθήκη στο Χριστουγεννιάτικο line-up του PlayStation 3, και καλό θα ήταν να το γνωρίζουν και οι παίκτες πριν προβούν στην όποια αγορά. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με έναν μη διασκεδαστικό R&C τίτλο. Εν αντιθέσει, αν του δώσετε μια ευκαιρία, το gameplay του θα σας ανταποδώσει τη χάρη με ένα εθιστικό σύνολο gunplay και base capturing στοιχείων.

Ουσιαστικά η δομή έχει ως εξής. Στόχος της κάθε αποστολής είναι να παραβιάσουμε τη βάση του κάθε πλανήτη, την οποία έχουν καταλάβει οι Grungarians, επαναφέροντας έτσι την πλανητική ασπίδα σε πλήρη λειτουργία.Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει στην πορεία να καταλάβουμε τις δεκάδες mini βάσεις μέσα στο χάρτη, οι οποίες μας δίνουν πρόσβαση σε νέα όπλα και φυσικά σε ιδιαίτερα πολύτιμες βίδες, το νόμισμα του παιχνιδιού. Και σα να μην έφτανε αυτό, καθόλη τη διάρκεια της αποστολής, οφείλουμε να προστατεύουμε και τη βάση μας, η οποία περιέχει έξι γεννήτριες ισχύος, με την καταστροφή του να σημάνει και το game over.
Ως αποτέλεσμα, κάθε αποστολή μετατρέπεται σε έναν ακατάπαυστο αγώνα για κατατρόπωση εχθρών, ενίσχυση της βάσης μας με αμυντικά συστήματα και απώθηση κυμάτων επιθέσεων από τις δυνάμεις των μισθωμένων Grungarians. Εδώ είναι που τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον. Η ισορροπία του gameplay είναι τόσο καλά δομημένη, που στην αρχή η πίεση που δέχεται ο παίκτης μπορεί να αποδειχθεί τεράστια - σε σημείο που η σήμανση “7+” της PEGI στο κουτί αδικεί τον τίτλο, η πρόκληση που προσφέρει είναι σε σημεία βασανιστικά διασκεδαστική. Όλα τα παραπάνω με την καλή έννοια, αφού ποτέ δεν λέμε όχι σε μία καλή δοκιμή των gaming δυνατοτήτων μας.

Επίθεση, απόκτηση όπλων και χρημάτων, επιστροφή στη βάση για ενίσχυση της, επίθεση ξανά, επιστροφή για απώθηση των κυμάτων επιδρομών, επίθεση για άλλη μία φορά. Κάπως έτσι εξελίσσεται το παιχνίδι, με κάποιες διαφοροποιήσεις εδώ κι εκεί. Ακούγεται βαρετό, αλλά πιστέψτε μας, είναι το άκρως αντίθετο. Σίγουρα δε θα λέγαμε όχι σε λίγα περισσότερο όπλα, αλλά δε μπορείς να τα έχεις όλα σε αυτή τη ζωή. Μιλώντας για ποσότητες, οφείλουμε να σας προειδοποιήσουμε πως το single player κομμάτι είναι ιδιαίτερα μικρό. Το πολύ 4 με 5 ώρες θα χρειαστεί κάποιος για να ολοκληρώσει έστω και μία φορά τις διαθέσιμες αποστολές, αν και το ζουμί εντοπίζεται στο replayability τους. Ψέματα, ασύστολα ψέματα. Το ζουμί εντοπίζεται στο multiplayer στοιχείο, κάτι που αν και ακούγεται περίεργο για έναν R&C τίτλο, είναι απόλυτα αληθές. Όπως και στο Deadlocked επί εποχές PlayStation 2, το QForce είναι σχεδιασμένο από τα θεμέλια για παιχνίδι πολλαπλών παικτών.

Προσκαλέστε έναν φίλο στον κόσμο σας και η κάθε αποστολή αποκτά ακαριαία έναν συνεργατικό αέρα που δύσκολα συναντάς αλλού, σε μία συνεχή μάχη μεταξύ επίθεσης και άμυνας. Έχετε όρεξη για λίγο ανταγωνιστικό παιχνίδι; Πάρτε το φίλο σας και μπείτε σε ένα παιχνίδι 2 εναντίον 2, με στόχο της εξολόθρευση της βάσης της αντίπαλης ομάδας. Διάφορες mini βάσεις εντοπίζονται φυσικά στον χάρτη, σε λογική capture the flag λογική, αφού όποιος τις κατέχει έχει και το οπλικό και οικονομικό πλεονέκτημα. Εκεί οι ικανότητες του κάθε παίκτη πραγματικά θα δοκιμαστούν, αφού εκεί έξω υπάρχουν κάποια τέρατα στρατηγικής, ήδη βετεράνοι στο αντικείμενο. Και πάλι όμως, υπάρχουν και επιλογές για τον πιο casual παίκτη, σε αγώνες μικρού βεληνεκούς 1 Vs. 1, ενώ πετύχαμε ακόμα και παίκτες πρόθυμους για εκπαίδευση, με περιόδους ανακωχής ενδιάμεσα και ανασυγκρότησης. Το community με άλλα λόγια φαντάζει απόλυτα υγειές, κάτι που δε θα περίμενες από έναν -για κάποιους εσφαλμένα φυσικά- “παιδικό” τίτλο.

Οπτικά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες εκπλήξεις, μιας και η μηχανή γραφικών δε φαίνεται να έχει δεχτεί κάποια βελτίωση μετά το φαντασμαγορικό A Crack In Time. Ίσως μικρές βελτιώσεις στο μοντέλο του Ratchet και ένα πραγματικά σταθερό frame rate, που δε λέει να πέσει ακόμα και ο πλανήτης να κοπεί στα δύο από τις εκρήξεις. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με ένα οπτικοακουστικό σύνολο της κλίμακας των κύριων περιπετειών του διάσημου ντουέτου, αλλά στο κάτω-κάτω ποτέ δεν ήταν αυτός ο στόχος του QForce. Μηδενικά ήταν και τα προβλήματα που εντοπίσαμε στο online τμήμα, με κανένα απολύτως lag παρά τη συνεχή δράση, ούτε και disconnect.
Με τιμή μικρότερη των 20 ευρώ, το Ratchet & Clank: QForce αποτελεί μία εξαίσια πρόταση τόσο για Χριστουγεννιάτικο δώρο, όσο και για δώρο στον εαυτό σας, ειδικά αν είστε φίλοι της σειράς και δεν μπορείτε χωρίς την ετήσια R&C δόση σας όσο περιμένετε για ένα καθώς πρέπει sequel στο A Crack In Time.
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077



Έχει και Cross Buy!! Πάντως πριν λιγες μερες το είχα δει στα Media Markt σε τιμή μεγαλύτερη των 20€.
Για την τιμη του φαινεται μια χαρα!
Για 15 ευρώ αυτά που προσφέρει μια χαρά είναι. Πάντως είναι ευχάριστος τίτλος και ενώ λες ότι θα βαρεθείς τελικά εθίζεσαι.