Τα πτώματα τους τράβηξαν, αλλά σύμφωνα με το Neeson αν το δυστύχημα συνέβη κοντά στη φωλιά τους δε θα ησυχάσουν αν οι άνθρωποι δε φύγουν ή δεν τους σκοτώσουν. Άνθρωποι γεμάτοι φόβο, απελπισία, ένταση ενάντια στην αρχέγονη προσωποποίηση της άγριας φύσης σε όλο το μίσος και την οργή της. Το «The Grey» είναι κάτι παραπάνω από ταινία επιβίωσης ή την ενήλικη εκδοχή από «Το κάλεσμα της άγριας φύσης». Ελάχιστη σχέση έχει επίσης με τη λογική του «Into the Wild» αλλά κινείται πιο κοντά στη λογική του θρίλερ. Πρωταγωνιστής εδώ δεν είναι τόσο η δύναμη της θέλησης ή η ευρηματικότητα του ανθρώπινου νου, αλλά ο ίδιος ο αγώνας - η πρωτόγονη δίψα για επιβίωση, η διαρκής πάλη μέχρι την τελευταία ανάσα. Μια πάλη απέναντι σε ένα θάνατο που μπορεί να έχει έρθει πολύ πριν και, τουλάχιστον, εξασφαλίζει αξιοπρέπεια.
Διαφέρει από τις ταινίες επιβίωσης γιατί το μοτίβο της είναι το ακριβώς αντίθετο, το τέλος και πώς το διαχειρίζεσαι. Η μελαγχολία και ο λυρισμός αυτός είναι διάχυτος κυρίως στο δεύτερο μισό της ταινίας, όπου το ύφος αλλάζει και γίνεται βαθιά ανθρώπινο, μέχρι το συγκλονιστικό, σχεδόν φιλοσοφικό φινάλε. Εκεί είναι που το «The Grey» κερδίζει κατά κράτος το θεατή, δείχνοντας ένα ρωμαλέο πρόσωπο που θα επιδεχόταν και άλλες ερμηνείες για όποιον ήθελε να δει την ταινία σα μεταφορά, μόνο που δε δίνονται ιδιαίτερα δικαιώματα προς αυτή την κατεύθυνση. Τα ψυχογραφήματα των χαρακτήρων, αναμενόμενα σε κάποιο βαθμό, δεν κουράζουν και ευτυχώς δεν είναι συχνά. Οι μεταξύ τους σχέσεις αποτυπώνονται έξυπνα και στη συμπεριφορά της αγέλης που τους καταδιώκει, κάτι που δίνει μια επιπλέον διάσταση.
Η σκηνοθεσία είναι καλή, αλλά είναι δύσκολο να μη σκεφτείς πως η ίδια ακριβώς ταινία στα χέρια ενός μεγάλου σκηνοθέτη θα ήταν αριστούργημα. Δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο ψεγάδι και έχει μερικές ξεχωριστές στιγμές, αλλά ο Joe Carnahan θα μπορούσε να είχε διαχειριστεί κάπως καλύτερα τους χρόνους ώστε η ταινία να αναπνεύσει λίγο πιο άνετα και να περάσουν ακόμα πιο έντονα τα όσα έχει να πει. Οι ηθοποιοί καταφέρνουν να αποδώσουν έντονα τους χαρακτήρες τους με λιτότητα. Ειδικά ο Neeson δίνει μια πολύ σημαντική ερμηνεία, παίζοντας με το βλέμμα, το σώμα και την παραμικρή κίνησή του βασισμένος στην επιβλητική του παρουσία. Θυμίζει και πάλι τον πολύ σημαντικό ηθοποιό που αγαπήσαμε.
Πρωταγωνιστής όμως είναι και η φωτογραφία και το περιβάλλον. Η αδάμαστη φύση κυριαρχεί παντού, απειλητική, ξένη, ένα πεδίο μάχης αλλά και τόπος σοφίας. Αξίζει να σημειωθεί πως οι καιρικές συνθήκες είναι πραγματικές και όχι αποτέλεσμα CGI, με τη θερμοκρασία να φτάνει τους -40ο. Η μουσική, τέλος, είναι στο πνεύμα της ταινίας και το θέμα του φινάλε αφήνει μια απερίγραπτη εντύπωση.
Τελειώνοντας, το «The Grey» αφήνει στο θεατή ένα πολύ δυνατό συναίσθημα πληρότητας. Για αυτό και μόνο αξίζει να το παρακολουθήσει κάποιος, αν και γενικότερα είναι ταινία-έκπληξη, από τις απρόσμενα καλές κυκλοφορίες που θα μείνουν σε κάποιους θεατές. Μια διαφορετική ταινία επιβίωσης, χωρίς ηρωισμούς, αυτοθυσίες και κανιβαλισμούς, αλλά με μια βαθιά αξιοπρέπεια και ανθρώπινη διάσταση. Και μην ανησυχείτε, έχει και αρκετές σκηνές με αίμα και κυνηγητό…
Η CD Projekt RED δεν έχει ανακάμψει πλήρως από το λανσάρισμα του Cyberpunk 2077




Πολύ καλό το review!!! Σίγουρα είναι ένα ακόμα κίνητρο για να πάω να τη δω μέσα στο σκ.!!!! Φαίνεται συγκλονιστική!!!
Θα παω καιγω να την δω . Ο Λιαμ ειναι απο τους αγαπημενους μου actor. :P
Το φινάλε είναι από τα δυνατότερα που έχω δει τα τελευταία χρόνια, ή σκέψη από πίσω μου θύμισε σε κάποια πράγματα το "Αποκάλυψη τώρα". Πραγματικά συγκλονιστικό. Το άλλο στοιχείο που μου άρεσε πολύ ήταν πως εδώ ο Άνθρωπος είναι ο Ξένος, ο Εισβολέας, και για αυτό τον καταδιώκει η φύση. Δεν εισβάλουν οι λύκοι σε ένα χωριό αλλά το αεροπλάνο πέφτει κοντά στη φωλιά τους.
Ωραίο κείμενο Tobajaras αλλά για κάποιο λόγο εμένα δεν μου κίνησε καθόλου το ενδιαφέρον..Μια καλή ταινία αλλά μεχρι εκεί..Δεν ξέρω γιατί αλλά σε αρκετά σημεία με άφηνε αδιάφορο...Παρόλο που είναι πιο 'down to earth' ταινία επιβίωσης, ήταν πάρα πάρα πολύ προβλέψιμη σε αρκετά σημεία της ταινίας...Τι εννοώ..Σε μια καθαρά αμερικάνιά ταινία επιβίωσης ξέρεις τι θα περιμένεις.Αυτη μου έκανε λίγο πιο 'ψαγμένη' και μάλλον γι αυτό με ψιλοαπογοήτευσε
Σόρυ για το double-posting..Δεν εννοούσα οτι το κείμενο δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον αλλά η ταινία..Μην υπάρξουν παρεξηγήσεις...
τετοιες ταινιες ειναι για αγορα σε blu ray ....
Να δείτε την ταινία... τέλος!
Εγώ σίγουρα θα την δω ! μια τέτοια Τάνια δεν νομίζω ότι χάνετε !
...Τάνια...??? :D
silver_knight από την άποψη ότι έλεγες "αυτός τώρα θα την πατήσει" ή "τώρα θα πεταχτούν οι λύκοι" και όντως γινόταν ναι, ήταν σχετικά προβλέψιμη. Επειδή όμως η ταινία βασιζόταν αλλού δε με ενόχλησε, και νομίζω πως δύσκολα βρίσκεις πρωτοτυπία σε παρόμοιες ταινίες.
Εμενα μου αρεσε πολυ.Θα συμφωνησω στο 100% στο review και θα πω οτι η ερμηνεια του neeson ηταν συγκλονιστικη.Το τελος ειδικα ηταν βαθια συγκινητικο καθως και σοκαριστικο.
Αν δε διάβαζα το review θα μου ήταν αδιάφορη. Τώρα με τσίγκλισες Tobajaras
Θα τη δω σίγουρα,αν και μάλλον θα περιμένω την blu ray έκδοση.
Εγω θα της εβαζα 9/10.
Την λατρεψα αν και στο τελος μου αφησε μια μελαγχολια. Φταιει και το μουσικο θεμα του τελους που ηταν εξαιρετικο.
Απο τις καλύτερες ταινίες του κ Liam (με πρώτη και καλύτερη κατ ΄ εμε τους Αθλιοους στον ρόλο του Γιάννη Αγγιάνη) με υπαρξιακές ανησυχίες.
Άργησα να την δω (λόγο άγνοιας) και μπορώ να πω της έβαζα άνετα 8 καθώς ήταν καθηλωτική(ατμοσφαιρική),με μόνο αρνητικό το προβλέψιμο σενάριο κάποιες στιγμές.
καλή φαίνεται θα την δω...