Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Yu Suzuki

Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων στη βιομηχανία του gaming που έχουν αφιερώσει όλη τους τη ζωή σε μία εταιρεία. Αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι αρκετές και μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ενός επιτυχημένου «γάμου» είναι σαφώς ο Yu Suzuki. Ο ταλαντούχος Ιάπωνας δημιουργός γεννήθηκε στις 10 Ιουνίου του 1958 και από την ημέρα που άρχισε να ασχολείται με τα video games μέχρι και το τέλος της καριέρας του αφιερώθηκε στη SEGA, σε σημείο να θεωρείται ως κάτι αντίστοιχο του Shigery Miyamoto στη Nintendo.



Έχοντας βάλει την υπογραφή του σε πάρα πολλές arcade παραγωγές όπως το Space Harrier, το Out Run και το After Burner, αλλά και νεότερα τρισδιάστατα games όπως τα Virtua Racing, Virtua Fighter και Shenmue δεν έχει ξεχωρίσει άδικα στους φανατικούς υποστηρικτές της ιαπωνικής εταιρείας και δικαιολογεί όσο δεν πάει τη βράβευσή του από την Ακαδημία των Αλληλεπιδραστικών Τεχνών και Επιστημών, στο Hall of Fame της οποίας μπήκε το 2003. Μεγάλωσε σε ένα δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον, ωστόσο ο πατέρας του Yuzuru Suzuki τον έκανε να ασχοληθεί με την μουσική και τις τέχνες γενικότερα. Πέρναγε τις ώρες του με μοντελισμό, αλλά και ετοιμάζοντας διάφορες κατασκευές από πλαστικό.



Όσο μεγάλωνε, η ιδέα να ασχοληθεί με κάτι δημιουργικό έγινε σχεδόν αυτοσκοπός και μετά από έντονη επιθυμία να γίνει οδοντίατρος, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον προγραμματισμό σε προσωπικούς υπολογιστές. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Επιστημών της Okayama στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ενώ ταυτόχρονα έπαιζε και κιθάρα στον ελεύθερο χρόνο του. Ο Yu Suzuki μπήκε στη SEGA Enterprises το 1983 με την ιδιότητα του προγραμματιστή και μέσα στον πρώτο χρόνο ενασχόλησής του με τα projects της ιαπωνικής εταιρείας, είδαμε το Champion Boxing, ένα 2D boxing arcade game.



Με την ενσωμάτωση του στο AM2 studio της SEGA, ο Suzuki εργάστηκε πάνω σε έναν τίτλο που τον χαρακτήρισε, το Hang On. Το Hang On κυκλοφόρησε το 1985 στα arcades, συνοδεία μάλιστα μιας ειδικής μοτοσυκλέτας, την οποία και ο αναβάτης προσπαθούσε να γύρει ανάλογα με το που θέλει να οδηγήσει το δίτροχο που βρισκόταν στην οθόνη. Η ομάδα ανάπτυξης ασχολήθηκε την ίδια χρονιά με το third person Space Harrier, ενώ ένα χρόνο μετά ο Suzuki επιβεβαίωνε την αγάπη του για τα αυτοκίνητα της Ferrari με το Out Run. Ο παίκτης είχε τη δυνατότητα να διαλέξει διαδρομή από τις δύο που του προσφέρονταν στο τέλος κάθε τμήματος που ολοκλήρωνε, αποφασίζοντας ο ίδιος ουσιαστικά τι θα αντιμετώπιζε στη συνέχεια.
Μάλιστα, από τα βασικά χαρακτηριστικά του Out Run ήταν και η μουσική, με τον παίκτη να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία κομμάτια. Στα επόμενα 4 χρόνια, ο Suzuki ασχολήθηκε με σχεδόν κάθε κυκλοφορία της SEGA, ξεκινώντας από το After Burner και συνεχίζοντας με τίτλους όπως τα Power Drift και G-LOC και όσο προχωρούσε και κέρδιζε εμπειρίες, αποφάσισε πως έπρεπε να ενσωματώσει το τρισδιάστατο περιβάλλον στις μελλοντικές κυκλοφορίες της εταιρείας. Κάτι τέτοιο τον βοήθησε να υλοποιήσει το μετέπειτα hardware της SEGA, προσφέροντας έτσι αρχικά το 1991 το Virtua Racing, έναν τρισδιάστατο εξομοιωτή αγώνων Formula 1.



Δύο χρόνια αργότερα η σειρά “Virtua” τίτλων έφερε στη δημοσιότητα ένα 3D fighting game, το Virtua Fighter, το οποίο και είναι ένα από τα μακροβιότερα στην εν λόγω κατηγορία και αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία πάτησαν ανταγωνιστικές σειρές, όπως τα Tekken και Soul Calibur. Ένα χρόνο αργότερα, η χρήση τρισδιάστατων μοντέλων έφερε στο προσκήνιο το Virtua Cop, το οποίο και αποτέλεσε τη βάση για την κατηγορία των on-rails shooters με ειδικές arcade καμπίνες να ακολουθούν με όπλα και τον παίκτη/τους παίκτες να στοχεύουν τα αντικείμενα που έρχονταν προς το μέρος τους. Ως ανήσυχο πνεύμα, ο Suzuki ήθελε να εμπλακεί με κάτι πιο σύνθετο, όπως την κατηγορία των adventure games και έτσι ήρθε η ιδέα του Shenmue.



Ο τίτλος κόστισε υπερβολικά πολλά χρήματα στη SEGA (σχεδόν 70 εκατομμύρια δολάρια) για την εποχή, με το ρεκόρ του budget αυτού να σπάει το 2008 από το Grand Theft Auto IV. Προσφέροντας πολλά νέα χαρακτηριστικά όπως έναν τρισδιάστατο ανοιχτό κόσμο, quick time events και μη γραμμικό gameplay, το game έγινε σύντομα επιτυχία και απέκτησε ιδιαίτερα φανατικό κοινό. To 1999 εκπλήρωσε και ένα όνειρό του, να παρουσιάσει ένα τίτλο με την υπογραφή της Ferrari. Έτσι, δημιουργήθηκε το Ferrari F355 Challenge, το οποίο κυκλοφόρησε σε arcade συστήματα στις 11 Οκτωβρίου του εν λόγω έτους, ενώ έφτασε στο Dreamcast ένα χρόνο αργότερα. Η τελευταία μεταφορά του έγινε στο PlayStation 2 το Σεπτέμβριο του 2002. Το 2009 ξεκίνησαν οι πρώτες φήμες περί απόσυρσης του Yu Suzuki από τη SEGA μετά από 26 χρόνια ενασχόλησης, ωστόσο σε πρώτη φάση διαψεύστηκε από το αμερικανικό τμήμα της εταιρείας.



Αντίθετα, αποκαλύφθηκε πως ανέλαβε υπεύθυνος του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης για το νέο studio AM Plus, ωστόσο οι τίτλοι που δόθηκαν στην κυκλοφορία για την ιαπωνική αγορά δεν ξεχώρισαν ιδιαίτερα. Αυτή τη στιγμή διατηρεί συμβουλευτικό ρόλο στην εταιρεία και δεν έχει αποκοπεί εντελώς, ενώ έχει δημιουργήσει και το δικό του ξεχωριστό studio, την YS NET, η οποία ασχολείται περισσότερο με social και browser games. Το 2010 υπήρξε φήμη για εμφάνισή του στην Ε3, κάτι που ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Η αναμονή μας πάντως για οτιδήποτε νέο αποφασίσει να προσφέρει παραμένει μεγάλη. Μέχρι να έχουμε κάτι νεότερο, ταξιδεύουμε στο παρελθόν και στα εξαιρετικά games που έχει ήδη προσφέρει.


 
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • vonzuchter
    • τετοιοι ανθρωποι εβγαιναν τοτε που κουμαντο εκαναν οι δημιουργοι και ceo και μανατζερς κτλπ ηταν οι δημιουργοι. απο τοτε που κουμαντο κανουν οι αποφοιτοι των οικονομικων τμηματων του χαρβαρντ οι δημιουργοι εχουν γινει ρολιστες και κομπαρσοι και αναλωσιμοι

    • Shepard
    • Shenmue... τα λογια ειναι περιττα!

      @vonzuchter δυστυχως ετσι ειναι! Παντου κανουν κουμαντο οι μαρκετιστες και οι οικονομολογοι! Για αυτο αλλωστε εχει περιελθει σε τελμα παγκοσμιως το ολο συστημα.

    • doa5
    • RESPECT!!!! Τιποτε αλλο!!

    • mysterious
    • Τι τιτλάρες έχει βγάλει ο τύπος..πόσο μπροστά ήταν για την εποχή του.Μπορεί να λέμε τους Ιάπωνες ανώμαλους,περίεργους κλπ. αλλά οι άνθρωποι είναι ιδιοφυίες.Απίστευτα μυαλά.

    • MrDododi
    • Συμφωνώ με Shepard, τι παιχνιδάρα είναι αυτή;! Sega τρέλανε μας πάλι και βγάλε αν όχι κονσόλα, Shenmue 3!!!

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!