Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Περί συναυλιών και καφέ

Όσοι ενδιαφέρεστε για τον καφέ διαβάστε το πρώτο μέρος του blog. Όσοι για τις συναυλίες το δεύτερο. Όσοι και για τα δύο, διαβάστε το όλο.

Ξέρετε το «Σπόρο»; Είναι ένα κατάστημα στη Σπ. Τρικούπη 21 στα Εξάρχεια. Όπως ανεβαίνετε τη Στουρνάρη στρίβετε αριστερά μόλις φτάσετε στην πλατεία και στα 50 μέτρα θα δείτε ένα μεγάλο ηλιοτρόπιο με μάτια. Πρόκειται για ένα κατάστημα που προωθεί ένα διαφορετικό είδος εμπορίου. Διακινεί προϊόντα βιολογικά πιστοποιημένα που παράγονται σε τοπικούς, συνήθως αυτοοργανωμένους, αγροτικούς συνεταιρισμούς σε όλο τον κόσμο . Το κλου είναι πως πρόκειται για μέρος ενός παγκόσμιου μη κερδοσκοπικού δικτύου, αφιλοκερδούς ουσιαστικά, όπου το οικονομικό πλεόνασμα επιστρέφει σε μεγάλο βαθμό στον αρχικό παραγωγό αφού αφαιρεθούν τα πάγια κόστη. Οι ίδιοι αποκαλούνται «αλληλέγγυοι προμηθευτές», καθώς συνεργάζονται απευθείας με τους τοπικούς συνεταιρισμούς παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και τις μεγάλες πολυεθνικές, πετυχαίνοντας έτσι πολύ καλύτερες τιμές για τους καλλιεργητές από αυτές της αγοράς και μια ανταγωνιστική τιμή για τον τελικό καταναλωτή.

Για όσους δεν το ξέρουν, η διακίνηση των αγροτικών πρώτων υλών ανήκει σε πολύ μεγάλο βαθμό σε πολυεθνικές όπως η Glencore, η Nestle και η Unilever, οι οποίες λειτουργούν μονοπωλιακά ή στην καλύτερη περίπτωση σαν καρτέλ και αμείβουν πολύ φτωχά τους παραγωγούς. Η όλη λογική είναι να στηριχθούν και έμπρακτα τοπικές απόπειρες ώστε οι πληθυσμοί να ξεφύγουν από την ανέχεια, να έχουν δίκαιες τιμές για τα εμπορεύματά τους και να ενισχυθούν οι τοπικές κοινότητες. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πολλές χώρες, όπως τη Βραζιλία και το Μεξικό, υπάρχουν σχετικά κινήματα όπως αυτό των Ζαπατίστας, που ξεκίνησε υπερασπιζόμενο τα δικαιώματα των ιθαγενών και των μικροκαλλιεργητών. Στο παράδειγμα του καφέ, ο «Σπόρος» εισάγει απευθείας την Τσιάπας, την περιοχή των Ζαπατίστας στο Μεξικό.

Οι περίπου 2.500 παραγωγοί καφέ οργανώνονται σε συνεταιρισμούς που λαμβάνουν αποφάσεις συλλογικά. Πέρα από την άνοδο του βιοτικού επιπέδου των παραγωγών, η λειτουργία των συνεταιρισμών ενδυναμώνει συνολικά τις ιθαγενείς κοινότητες καθώς μέρος των εσόδων τους ενισχύει και τις υπόλοιπες αυτόνομες δομές, όπως τα συστήματα εκπαίδευσης και υγείας. Ο καφές ανήκει στην ποικιλία arabica, ανώτερη ποιοτικά από την ποικιλία robusta που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Περιέχει περίπου τη μισή ποσότητα καφεΐνης και χαρακτηρίζεται από πιο πλούσια γεύση και απαλό άρωμα. Η καλλιέργειά του γίνεται συνήθως σε περιοχές με μεγάλο υψόμετρο και έντονη υγρασία, συνθήκες που θεωρούνται ιδιαίτερα ενισχυτικές της ποιότητάς του. Τα δενδρύλλια του καφέ αναπτύσσονται κάτω από τη φυσική σκιά των δέντρων, χωρίς έτσι να διαταράσσεται η οικολογική ισορροπία της περιοχής. Στην παραγωγή του εφαρμόζονται αποκλειστικά βιολογικές μέθοδοι: οι Ζαπατίστας απορρίπτουν τη χρήση οποιουδήποτε χημικού μέσου, απόφαση η οποία βασίζεται στην καλά θεμελιωμένη σχέση σεβασμού με τη φύση. Ο καφές ψήνεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα για εσπρέσο, φίλτρο, μπρίκι και ντεκαφεϊνέ (ποτέ δεν το κατάλαβα αυτό) και η τιμή του βρίσκεται εδώ, στην ιστοσελίδα του «Σπόρου».

Το πολιτικό σκέλος της υπόθεσης μπορεί να σας ενθουσιάζει, να σας ενδιαφέρει, να σας είναι αδιάφορο, να το θεωρείτε ψέμα ή και καταγέλαστο. ένα πράγμα όμως είναι σίγουρο, ο καφές είναι καταπληκτικός! Πάμε και για μουσικούλα τώρα! Για να δούμε τι θα παίξει ζωντανά μέσα στον Ιούνιο. Όπως πάντα συμπληρώνετε και αντιπροτείνετε! Με τυχαία σειρά…

5/6 οι Cult παίζουν στο Gagarin. Τιμή 38 ευρώ. Δε με βλέπω…
6/6 η Cesaria Evora εμφανίζεται στο Λυκαβηττό. Προπώληση: € 25 (Φοιτητικά), 35, 40, 50, 65 (Διακεκριμένη Ζώνη). Μια από τις μεγαλύτερες σύγχρονες φωνές. Σε όποιον αρέσει η έθνικ μουσική, επιβάλλεται.
7/6 έρχονται οι Interpol στο Entertainment stage (Ιερά Οδός 7-13). Τιμή 38 ευρώ. Δεν είμαι φαν.
7/6 η Marianne Faithful εμφανίζεται στο Λυκαβηττό. Τιμή 35 και 45 ευρώ (διακεκριμένη ζώνη). Δε θέλει σχόλια.
9/6 οι Empty Frame εμφανίζονται στο 6 D.O.G.S. Είσοδος 5 ευρώ. Με κοινές επιρροές του γκρουπ το Νικ Κέιβ και τον Τομ Γουέιτς, μελωδία, ψιλομελαγχολία και έγχορδα στις ενορχηστρώσεις, αξίζει τον κόπο να πάω για ένα ποτό (που μάλλον θα γίνουν πολλά).
15/6 ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου έρχεται στο Θέατρο Πέτρας. Τιμή 15 ευρώ (ταμείο 18). Χεχεχεχε, μας βλέπω να γινόμαστε ντίρλα…
16/6 οι Maraveyas Illegal, Τεχνόπολις στο Γκάζι. Τιμή 12 ευρώ (ταμείο 15). Πλάκα θα έχει αλλά μάλλον δεν…
17/6 τι άλλο, το Sonisphere στη Μαλακάσα! Iron Maiden, Slipknot, Mastodon, Rotting Christ, Moonspell, Gojira, Nightfall Virus, Need, Total Riot. 65 ευρώ γενική είσοδος, 80 του Pitch A, 100 της διακεκριμένης θέσης. Σα μια metal μέρα του Rockwave αλλά με ονόματα που έχουμε ξαναδεί αρκετές φορές.21/6 παίζουν οι Clutch στο Gagarin. Τιμή 25 ευρώ (20 μέσω Internet). BANG BANG BANG BANG! Δε χάνεται με τίποτα!
22/6 το Ejekt Festival (ο Θεός να το κάνει) στην Πλατεία Νερού στον Ολυμπιακό Πόλο στο Φάληρο. Τιμή 55 ευρώ. Amy Winehouse, Moby, The Vaccines. Αν ήμουν σίγουρος ότι η Winehouse μπορούσε να τραγουδήσει θα ψηνόμουν, αλλά με τόση ένδεια line-up ούτε λόγος.
29/6 οι Σωκράτης Μάλαμας στο Λυκαβηττό. Τιμή 20 ευρώ (φοιτητικό 15). Ε, εδώ θα γίνουμε εντελώς ντίρλα!

Και ένα ακόμα τραγουδάκι για το καλοκαίρι που έρχεται!




Αλλάζει όνομα η COSMOTE TV, αυτό είναι το νέο

 
Πρόσθεσε το Enternity.gr στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • DrManolo
    • Το πολιτικό σκέλος του blog με ενθουσίασε! Όσον αφορά τις συναυλίες θα τιμήσω Gagarin ως θαμών (κ αναφέρομαι στους Clutch), θα το σκεφτώ για Sonisphere αν και τα πιο πολλά τα χουμε ξαναδεί το μόνο που με χαλάει είναι το γ@μ*χwραφο, Σωκράτη και Θανάση ευτυχώς θα εμφανιστούν σε πολλά τοπικά φεστιβάλ και τους επόμενους μήνες. Όσο για Amy είπαν δεν θα ρθει διότι είναι σε κλινική detox - ξανά. Μακάρι να τα καταφέρω με τη δουλειά και να τιμήσω 6 DOGS. Πολύ ωραίο το αρθράκι κ ενημερωτικόν, περιμένουμε και για τον Ιούλιο που προμυνήεται πολύ hot ! thanx John ! : )

*