The Great Game: Η Microsoft και οι προβλέψιμες εκπλήξεις

Μάνος Βέζος Μάνος Βέζος Enternity.gr Editor In Chief 
04/03/2016 | 13:30
Η Microsoft επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε κουραστεί να αναφέρουμε σε γραπτά, εκπομπές και σε κάθε άλλη ευκαιρία. Το Xbox είναι ένα brand για το gaming που (τυγχάνει) να λαμβάνει χώρα σε μια συσκευή που δεν θεωρείται Windows PC αλλά, και πάλι, τρέχει Windows. Με την ανακοίνωση ότι τα games, από εδώ και πέρα, θα αντιμετωπίζονται ως Universal Windows Applications, το Xbox θα μετασχηματιστεί σε ένα τερματικό με συγκεκριμένες δυνατότητες, αφιερωμένες πρώτιστα στο gaming. Δεδηλωμένα η Microsoft θέλει να στραφεί περισσότερο στον καταναλωτή ώστε να μην εξαρτάται από την εμμονή τις σε εταιρικούς πελάτες. Πάνε οι εποχές που με πωλήσεις Windows και Office σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα το Redmond θεωρούσε πως είναι ώρα να σφυρίζει αδιάφορα μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία. Το κατάλαβε αργά αλλά, ακόμη κι έτσι, χωρίς καν να το δέχεται και η ίδια για πολλά χρόνια, έχει αυτόματα το πληρέστερο οπλοστάσιο για τη νέα πραγματικότητα.

Τα σημαντικότερα προϊόντα της είναι τα ακόλουθα:
- Windows
- Office
- Xbox
- Surface
- Windows Phone
- OneDrive
- Azure/Cloud
- DirectX
- Visual Studio
- Skype

Με ένα ερωτηματικό δίπλα σε Skype, Windows Phone και Surface, οι υπόλοιπες περιπτώσεις είναι δραστηριότητες με μέγεθος και καθόλου αμελητέο τζίρο ή/και κερδοφορία. Και το κομμάτι του Surface παρουσιάζει ανάπτυξη μέσα σε όλα, όχι πτώση ή στασιμότητα. Το ένα πράγμα που λείπει από την Microsoft είναι και το πιο σημαντικό στις μέρες μας. Είναι πίστη ή αυτό που καλύτερα αποδίδεται με τον όρο “platform stickiness”. Όνειρο κάθε εταιρείας με τη δική της πλατφόρμα είναι να καταφέρει να κάνει τον καταναλωτή να επενδύσει τόσο σε αυτήν που, για πρακτικούς ή οικονομικούς λόγους, να γίνει ολοένα και πιο δύσκολο, με το πέρασμα του χρόνου, να αυτομολήσει προς κάποια ανταγωνιστική πλατφόρμα. Και το Xbox είναι το τυράκι. Και το τυράκι αυτό δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί μόνο για να αγοράσει κάποιος ένα παιχνίδι της Microsoft στην ίδια της την κονσόλα, θα χρησιμοποιηθεί και για να φέρει περισσότερο κόσμο και, κατ’ επέκταση, εταιρείες στο Windows Store. Γιατί; Διότι από εκείνο κρατά μερίδια η ίδια, όχι η Valve. Το gaming έχει αποδειχθεί ότι είναι ο καλύτερος δυνατός κράχτης σε οποιοδήποτε app store. Με αρκετούς developers στο Windows Store, θα υπάρχει άλλη ζήτηση για τα cloud services της εταιρείας που ήδη θεωρούνται εκπληκτικά αξιόπιστα μεταξύ των developers, μαζί με εκείνα της Amazon. Και αυτά τα cloud services μπορούν να γίνουν ποιοτική διαφορά και στα games. Αυτή είναι μόλις μία πτυχή, αλλά δείχνει ότι η Microsoft έχει πολλά στο μυαλό της. Κάποτε αντιμετώπιζε κάθε προϊόν ως ξεχωριστή υπόθεση με τη δική του ομάδα (που τσακώνονταν με τις άλλες), το δικό του κοινό και κυρίως επαγγελματικό κοινό, σε δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.



Τώρα το παιχνίδι αλλάζει. Και στο νέο παιχνίδι το Xbox δεν είναι ένα προϊόν. Αν η ιδέα αυτή ακούγεται τρελή, τότε δεν έχετε παρά να δώσετε βάση στην ακόλουθη δήλωση του Satya Nadella, CEO της Microsoft, από τα μέσα του 2015.

Θα υλοποιήσουμε το καλύτερο πρόσωπο του οράματός μας μέσω του Windows device platform και των συσκευών μας, που θα έχουν σκοπό να ενθουσιάσουν τους πελάτες μας, να διευρύνουν την αποδοχή των υπηρεσιών μας, να φέρουν τζίρο, να οδηγήσουν στη δημιουργία νέων κατηγοριών προϊόντων και να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες για το οικοσύστημα των Windows. Θα προσεγγίσουμε τις περί gaming φιλοδοξίες μας ως μέρος του ευρύτερου οράματός μας για τα Windows που σκοπεύουμε να κάνουμε πιο δελεαστικά για τον τελικό χρήστη. Θα ενοποιήσουμε τις προσπάθειές μας σε Xbox Live και first-party gaming κατά μήκος PC, κονσόλας, φορητών συσκευών και νέων κατηγοριών όπως το HoloLens σε μία ολοκληρωμένη πρόταση.

Finally, we will build the best instantiation of this vision through our Windows device platform and our devices, which will serve to delight our customers, increase distribution of our services, drive gross margin, enable fundamentally new product categories, and generate opportunity for the Windows ecosystem more broadly. We will pursue our gaming ambition as part of this broader vision for Windows and increase its appeal to consumers. We will bring together Xbox Live and our first-party gaming efforts across PC, console, mobile and new categories like HoloLens into one integrated play.

Για να το πετύχει λοιπόν όλο αυτό πρέπει να δώσει άλλη ταυτότητα στο ίδιο το Xbox. Από τη μία το κατάλαβε αργά. Από την άλλη, φαίνεται επιτέλους να το κατάλαβε. Μετρήστε πόσα νέα IP ετοιμάζει στη σύντομη ζωή του Xbox One και κάντε μια σύγκριση με τις δύο προηγούμενες γενιές του Xbox. 29 είναι τα first party studios, εκ των οποίων τα 21 είναι για games και από αυτά τα μόνα που είναι πιθανό να θυμάστε είναι τα εξής 8:

- 343 Industries
- Team Dakota
- Turn 10 Studios
- Lionhead Studios
- Rare
- Press Play
- Mojang
- The Coalition

Από αυτά 5 αγοράστηκαν, 2 στήθηκαν εσωτερικά για να αναλάβουν ήδη επιτυχημένα franchises και ένα μόνο στήθηκε εξ αρχής για χάρη του Xbox και, πιο συγκεκριμένα, για χάρη του Forza. Το 2001, όταν έκανε τα πρώτα του βήματα το Xbox, μόνο η Turn 10 Studios υπήρχε και τα υπόλοιπα 7 ήρθαν αργότερα. Φέτος ετοιμάζει 6 μεγάλες παραγωγές σε franchises που της ανήκουν:

- Crackdown 3
- Gears of War 4
- Halo Wars 2
- Quantum Break
- ReCore
- Sea of Thieves

Με εξαίρεση το Quantum Break, όλα τα υπόλοιπα είναι εσωτερικές παραγωγές ολικής. Από τους 6 τίτλους οι 3 δεν είναι sequels και δύο είναι προϊόντα συνεργασίας με τρίτο developer. Ώρα για σύγκριση με το 2015.

- Forza Motorsport 6
- Gears of War Ultimate Edition
- Halo 5: Guardians
- Rare Replay
- ScreamRide
- State of Decay: Year-One Survival Edition

Εδώ έχουμε 6 τίτλους ξανά, πάντα μένοντας στις πιο μεγάλες παραγωγές. 2 είναι αποτέλεσμα εξωτερικής συνεργασίας, ένας νέος τίτλος, και ένα περίπου remaster. Από τους υπολοίπους 4 έχουμε 2 remasters, ένα μεμονωμένο και μια συλλογή, και δύο sequels. Αλλά δείτε το και αλλιώς. Δείτε κάθε τίτλο ξεχωριστά και φέρτε κατά νου το hype που έχετε αισθανθεί. Συνδυάστε το και η εξάδα του 2015 φαντάζει φτωχός συγγενής εκείνης του 2016. Η Μicrosoft κατάλαβε ότι πρέπει να φτιάξει όσα περισσότερα franchises μπορεί για να μην κρέμεται η τύχη της σε δυο-τρία τη φορά. Πρέπει να είναι σε θέση να ρίχνει το βάρος της αλλού και να μειώνει τις πιθανότητες να “κάψει” κάποιο από τα σημαντικά της franchises. Δεν είναι καν επιστήμη, αλλά απλή λογική που η Μicrosoft έδειχνε να προσπαθεί να αποφύγει εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Και διαπίστωσε ότι δεν πάει άλλο έτσι. Εξ ου και δηλώσεις του Phil Spencer για μεγαλύτερη δραστηριότητα από εσωτερικές και αποκλειστικές εξωτερικές παραγωγές.

Το Xbox στο PC
Όλοι πια οι πιο αναγνωρίσιμοι τίτλοι του Xbox One είτε βρίσκονται στο PC, είτε έρχονται, είτε είναι ένα μόλις βήμα από το ανακοινώσουν την παρουσία τους. Και εφόσον μιλάμε για καθαρά αποκλειστικές παραγωγές στις οποίες δεν έχει κανένας άλλος το οποιοδήποτε δικαίωμα είναι απολύτως σίγουρο ότι η διανομή θα γίνεται μόνο μέσω Windows Store και μόνο για Windows 10. Γιατί; Διότι συμφέρει οι περισσότεροι χρήστες Windows να χρησιμοποιούν την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος. Αν η “αποκλειστικότητα” των games σε Windows 10 σας φαίνεται τραβηγμένη κίνηση, προφανώς και δεν έχετε ακούσει ότι από εδώ και πέρα κάθε έκδοση Windows θα υποστηρίζει λιγότερους και κατά μέσο όρο νεότερους επεξεργαστές από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Έτσι θα σπρώξει το μέσο όρο σε καλύτερο hardware αλλά, πάνω από όλα, σε έναν καλό χαμηλότερο κοινό παρονομαστή που μπορεί να χρησιμοποιήσει ως βάση για περαιτέρω εξέλιξη, αντί να περιμένει αιώνες για να προσθέσει κάποιο νέο χαρακτηριστικό, κάποια νέα λειτουργία που να μπορεί να αγγίξει μεγάλο μέρος της εγκατεστημένης βάσης. Πολύ απλά η Microsoft έχει αποφασίσει ότι τα Windows πρέπει να προχωρούν με γοργότερο βήμα. Και, φυσικά, ο υψηλότερος μέσος όρος στο hardware που τρέχει Windows 10, επιτυγχάνεται νέος ελάχιστος κοινός παρονομαστής που μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα το gaming. Ώστε όταν βγαίνει κάποιος τίτλος στο Windows Store, να είναι playable στην πλειοψηφία των συστημάτων με Windows 10, όχι στη μειοψηφία.



Επιπλέον, με την τακτική αυτή, και με αναπόφευκτες λειτουργίες όπως cross buy, θα επιχειρήσει να δημιουργήσει την εικόνα ότι το Xbox είναι συνώνυμο του Microsoft gaming, όχι (μόνο) το όνομα ενός μηχανήματος. Ήδη κοντοζυγώνει το game streaming από Xbox One σε PC, με ή χωρίς Oculus Rift, ενώ δεν έχει εκφραστεί επίσημη αντίρρηση στο game streaming από το PC στο Xbox. Ουσιαστικά η Microsoft έχει ήδη Steambox και της λείπει το Steam. Ακόμη και αν δεν τα καταφέρει στο δεύτερο σκέλος (είναι απείρως δύσκολο ύστερα από τόσα χρόνια αστοχίας), μπορεί να γίνει κάτι ανάλογο του GOG, που δεν είναι μεν Steam αλλά έχει και τη συμπάθεια των χρηστών του Steam.
The Great Game: Η Microsoft και οι προβλέψιμες εκπλήξεις - Σελίδα 2

Copyright © 2011-2016. All rights reserved.

powered by 9

Γίνε μέλος στο Enternity.gr

Είστε ήδη μέλος στο Enternity.gr? Login

close

Επιλέξτε σωστά. Το username δεν μπορεί να αλλάξει.

Γυναίκα Άντρας
captcha code reload code

Δέχομαι να λαμβάνω το Newsletter του Enternity.gr

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης του Enternity.gr

Σύνδεση στο Enternity.gr close login

Αυτόματη είσοδος

*Πατήστε εδώ εάν ξεχάσατε τον κωδικό σας

Υπενθύμιση κωδικού Enternity.gr close remind password
captcha code reload code
*