Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Περίεργοι καιροί στο gaming

Τον τελευταίο καιρό -και με αποκορύφωμα την φετινή Ε3- παρατηρώ μια γενικότερη... ανησυχία από πλευράς gamers. Αλήθεια, τι πηγαίνει στραβά και κανείς πλέον δεν εντυπωσιάζεται με (σχεδόν) τίποτα; Οι εταιρείες παραγωγής δεν έχουν πλέον να μας παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό; “Στέρεψε” η έμπνευση των δημιουργών και τα πάντα είναι μια στείρα και ανούσια επανάληψη; Ή μήπως οι gamers έχουν πλέον κορεστεί από την πληθώρα των παραγωγών; Ας προσπαθήσουμε να αναγνωρίσουμε την κατάσταση, ψάχνοντας να βρούμε την “αλήθεια” πίσω από αυτή τη κατάσταση -η οποία συνήθως βρίσκεται κάπου... στη μέση.

Προσωπικά μου έκαναν τεράστια εντύπωση οι αντιδράσεις του κοινού στις ανακοινώσεις που έλαβαν χώρα στην φετινή Ε3. Το Need for Speed: Most Wanted δεν έλαβε ιδιαίτερα θερμής υποδοχής. Το Dead Space 3 επίσης. Το Forza Horizon αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό και αμφιβολίες. Το Tomb Raider, το Halo 4, το Medal of Honor, το Crysis 3, το Star Wars 1313 επίσης. Αυτά όμως είναι τα πιο πρόσφατα παραδείγματα σε μια κατάσταση η οποία επικρατεί στο gaming τον τελευταίο καιρό γενικότερα. Επιπρόσθετα, για κάθε τίτλο που κάποιος θα επικροτήσει, θα υπάρξουν ακόμα πέντε οι οποίοι θα τον κατηγορήσουν με τον ίδιο (και μεγαλύτερο) ζήλο.

Σίγουρα, το να μην έχουν όλοι την ίδια άποψη είναι κάτι απόλυτα σεβαστό, φυσιολογικό -και υγιές, αλλά τον τελευταίο καιρό οι περισσότερες συζητήσεις καταλήγουν σε ένα ατελείωτο flame war, με τις γραμμές να χαράσσονται ξεκάθαρα και τις όποιες... “διαλλακτικές” απόψεις να χάνονται ανάμεσα στις κατηγορίες ανάμεσα στους μεν και τους δε (με τη... “αρνητική” πλευρά να υπερέχει ξεκάθαρα). Αλήθεια, δεν μπορώ να θυμηθώ πότε άλλοτε επικρατούσε τέτοια διαμάχη για κάθε (μα κάθε) ανακοίνωση ή κυκλοφορία. Τα πράγματα όμως δε σταματάνε εκεί. Ο κόσμος βιάζεται να κατηγορήσει και να κακολογήσει το οτιδήποτε, πριν καν καλά καλά ανακοινωθεί. Όλοι μας μπορούμε να θυμηθούμε ένα (πρόσφατο ή όχι) παράδειγμα.

Γιατί όμως όλη αυτή η γκρίνια; Γιατί όλη αυτή η εμπάθεια; Σίγουρα, σε ένα βαθμό ευθύνονται οι ίδιες οι εταιρείες ανάπτυξης και διανομής που έχουν φέρει το gaming σε ένα σημείο, αν μη τι άλλο... πρωτόγνωρο. Από την άλλη όμως, δε φέρουν και οι ίδιοι οι gamers μερίδιο ευθύνης για τη κατάσταση την οποία ζούμε; Όταν το κοινό επικροτεί (με τον έναν και μοναδικό τρόπο που μπορεί, δηλαδή με την αγορά) προσπάθειες οι οποίες έχουν σκοπό το εύκολο κέρδος, τότε και οι εταιρείες του χώρου δε θα ακολουθήσουν την ίδια ακριβώς προσέγγιση και για την επόμενη παραγωγή; Για παράδειγμα, όλοι κατακρίνουν τα DLC κι όμως οι πωλήσεις των DLC αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Όλοι κατακρίνουν την έλλειψη έμπνευσης από πλευράς δημιουργών κι όμως οι πωλήσεις τίτλων που φανερώνουν ακριβώς αυτό (την έλλειψη καινοτομίας) σημειώνουν πωλήσεις εκατομμυρίων.

Σε αυτή τη κατάσταση δεν είναι χωρίς ευθύνη και ο Τύπος του χώρου. Αλήθεια, πόσες φορές έχουμε διαφωνήσει με βαθμολογίες που έχουν “κερδίσει” τίτλοι οι οποίοι τελικά δεν τις άξιζαν; Πόσες φορές έχουμε κατηγορήσει το x,y,z site - περιοδικό για “πληρωμένες” βαθμολογίες και “ξεπούλημα”; Από την άλλη όμως ας σκεφτούμε και πόσες φορές έχουμε επικροτήσει βαθμολογίες τυφλά, πόσες φορές ο κόσμος έχει εκφράσει ενστάσεις και παράπονα για χαμηλές βαθμολογίες σε τίτλους που “αξίζουν τουλάχιστον 9/10”. Τίτλους που μετά από λίγους μήνες εμείς οι ίδιοι θα κατηγορήσουμε για τον όποιο λόγο. Εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε θεσπίσει τα “θέματα-ταμπού”, τα οποία κανείς δεν τολμάει να εξερευνήσει/σχολιάσει γιατί πολύ απλά κάνουν... τζιζ;

Τι φταίει για όλα αυτά; Αυτό είναι κάτι που δύσκολα κάποιος μπορεί να εντοπίσει και να καθορίσει μέσα σε λίγες γραμμές. Αυτός ο προβληματισμός όμως δεν εκφράζεται λόγω της αιτίας πίσω από αυτή τη κατάσταση. Κατά την προσωπική μου άποψη, εμείς οι ίδιοι οι gamers θα πρέπει να καθορίσουμε τι είναι αυτό που πραγματικά ζητάμε -και μετά να το συζητήσουμε (με φίλους ή όχι). Ζητάμε την επανάληψη και την “εύκολη” διασκέδαση με τίτλους που δεν προσφέρουν κάτι καινούριο; Ζητάμε την συνεχή πρωτοπορία και την διαφορετικότητα σε κάθε τίτλο; Οι αριθμοί μπορούν πολύ εύκολα να φανερώσουν τι ακριβώς ζητάμε - δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς.

Ακόμα και όταν το βρούμε όμως, θα πρέπει αρχικά να συνειδητοποιήσουμε πως ο τρόπος που μπορούμε να αποκτήσουμε αυτό που ζητάμε είναι ένας (και βρίσκεται στο... πορτοφόλι μας) - και στη συνέχεια να “μάθουμε” πως όταν κάποιος διαφωνεί δε χρειάζεται να τον κάνουμε με το ζόρι να συμφωνήσει. Ζούμε στη χώρα που “γέννησε” τη δημοκρατία. Δεν νομίζω πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κάνουμε μια πολιτισμένη συζήτηση, στην οποία υπάρχουν και απόψεις που βρίσκονται κάπου... στη μέση.
 
14 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Whitey
    • "και στη συνέχεια να “μάθουμε” πως όταν κάποιος διαφωνεί δε χρειάζεται να τον κάνουμε με το ζόρι να συμφωνήσει. Ζούμε στη χώρα που “γέννησε” τη δημοκρατία."

      Άντε βρε νούμερο! *πετάει νερό* (sorry, had to)

      Πες τα, πες τα και ξανά πες τα! Μόνο εγώ έχω χάσει τα είδη παιχνιδιών? FPS βλέπω (κυρίως), Action, RPG (και δυστυχώς όχι J-RPG) τι άλλο? Αυτό ήταν. Να'ναι καλά παιχνίδια όπως το Rayman Origins που μας θυμίζουν τι σημαίνει Platform και ορισμένα Arcade/PSN παιχνίδια που μας δείχνουν την ποικιλία ειδών! Δηλαδή πρέπει να καταφύγει κανείς στο Wii (no offense) για να παίξει κάτι διαφορετικό (και δεν εννοώ casual)?

    • GiannisP
    • Το γιατί πολύς κόσμος αντέδρασε αρνητικά σε παιχνίδια όπως NFS, Tomb Raider, Dead Space 3, Star Wars 1313 και άλλα, είναι επειδή βλέπει ότι αυτά τα IPs χρησιμοποιούνται πλέον ως «κέλυφος». Τα παιχνίδια αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τους προκατόχους τους και χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες μονάχα για να προσελκύσουν τον καταναλωτή, επειδή αυτά τα ονόματα ξέρει και αυτός. Όταν μια γενιά φτάνει σε τέλμα από πλευράς μηχανισμών και ιδεών, το μόνο που μπορεί να γίνει για να κρατηθούν οι πωλήσεις είναι να χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα μεγάλα ονόματα με ανακυκλωμένες ιδέες.

      Αν αυτό το Tomb Raider με αυτό το gameplay είχε κάποια καινούργια ονομασία (ας πούμε, Souvlaki Raider), ο κόσμος δεν θα το αγόραζε επειδή θα έβλεπε τους μηχανισμούς και θα ξενέρωνε. Όταν όμως λέγεται “Tomb Raider” και έχει και την Lara να προσπαθεί –και καλά- να επιβιώσει, αμέσως όλοι το βλέπουν με άλλο μάτι. Το marketing είναι αυτό που μετράει πλέον και όχι η ουσία και οι μηχανισμοί (και δυστυχώς).

      Επομένως, ο κόσμος βλέπει ότι όλα τα μεγάλα ονόματα χρησιμοποιούνται για να τον κοροϊδέψουν, ενώ πολλές φορές -όπως στην περίπτωση του Forza Horizon- έχουμε ολόκληρη μετατόπιση ενός franchise, με τον τίτλο να περνά στην κατηγορία των casual games από τα core, βάζοντας μπροστά ο ισχυρό IP των “Forza”.

      Προσωπικά βρίσκω σωστό να μπορούμε να πούμε μια άποψη από ένα gameplay video ή μια παρουσίαση ενός demo στην E3. Εξάλλου γι αυτόν τον λόγο γίνονται οι παρουσιάσεις -για να δούμε έναν τίτλο πριν κυκλοφορήσει και να κρίνουμε αν είναι του γούστου μας.

      Ακόμα όμως και η γκρίνια είναι κάτι το θετικό. Πιστεύω ότι όποιος γκρινιάζει τουλάχιστον μπαίνει στον κόπο να «φιλτράρει» κάποια πράγματα και δεν τρώει το κουτόχορτο που του προσφέρουν οι εταιρείες. Ωστόσο, όπως λες και στο άρθρο, πρέπει κάποια στιγμή η γκρίνια να περάσει και στα νούμερα –στις πωλήσεις. Όσο ο κόσμος αγοράζει ολοένα και περισσότερα “one-button-to-rule-them-all” games, τόσα περισσότερα θα βγαίνουν.

    • Connie GR
    • Εγώ προσωπικά πιστεύω πως τα πράγματα δεν είναι τόσο άσπρα/μαύρα.

      Παρατηρώ πως πολύς κόσμος απλά θέλει να "θάψει" οτιδήποτε βλέπει, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Δεν μπορώ να σκεφτώ γιατί κάποιος θα μπει στον κόπο να αφιερώσει χρόνο για να κατακρίνει κάτι το οποίο ξέρει από πιο πριν τι θα είναι. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι ο κόσμος δεν πρόκειται να "αγκαλιάσει" κάτι ακόμα και αν οι developers "συμμορφωθούν" με τις απαιτήσεις τους.

      Για παράδειγμα βλέπω πολλά σχόλια στο Star Wars 1313 να λένε πως "δεν θέλουμε άλλο παιχνίδι Star Wars, θέλουμε το Battlefront 3". Προσωπικά θεωρώ πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για κάποιον να καταλάβει πως ένας τέτοιος τίτλος απλά δεν πρόκειται να γνωρίσει επιτυχία, δεδομένης της σύγχρονης κατάστασης στη βιομηχανία του gaming.

      Το ότι η βιομηχανία αλλάζει πρόσωπο δε σημαίνει πως οι τίτλοι είναι "κέλυφος". Όταν κάποιος αγοράσει ένα "Need for Speed" πιστεύω πως ξέρει πολύ καλά τι θα βρει, έτσι δεν είναι; Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι τι η κοινότητα κρίνει ως "κέλυφος". Με αυτό το σκεπτικό, το Mass Effect 3 είναι ένα "κέλυφος" ενός RPG, αλλά η αντιμετώπιση της κοινότητας δεν είναι ίδια (αν εξαιρέσουμε το θέμα του ending).

      Προσωπικά δεν αισθάνομαι πως θα με κοροϊδέψει κανείς αν αγοράσω το Most Wanted ή το Dead Space 3 ή το Medal of Honor ή το Crysis 3, γιατί πολύ απλά ξέρω τι θα αγοράσω. Είναι απλό. Απλά το βρίσκω ανούσιο να προσπαθώ να πείσω τους πάντες ότι οι παραπάνω τίτλοι είναι ότι χειρότερο και να κατακρίνω όποιον πει κάτι θετικό. Αν θελήσω να παίξω κάτι... διαφορετικό, κάτι που θα μου δώσει μια ξεχωριστή εμπειρία, επιλογές υπάρχουν αρκετές. Το θέμα είναι να υπάρχει η σωστή πληροφόρηση, κάτι που δυστυχώς δεν επιτυγχάνεται με τα flame wars, τις "δογματικές" αντιλήψεις και τις βαθμολογίες που φοβούνται τους χρήστες (και αντίστροφα).

    • FonikhSoupia
    • Τα πράγματα σίγουρα δεν είναι ασπρόμαυρα! Υπάρχουν και οι πολλές αποχρώσεις του γκρι!
      Ο κόσμος θα αγκαλιάσει το καλό (πχ. Witcher 2) αλλά θα θελήσει και το "κενό" πχ CoD γιατί ξέρει ακριβώς τι θα πάρει.
      Στο τέλος όμως οι πωλήσεις είναι που κάνουν τη διαφορά. Και αυτές δείχνουν ότι τελικά ο κόσμος τα προτιμάει τα ήδη υπάρχοντα IP απλά και μόνο επειδή ξέρει σίγουρα τι παίρνει!

    • feugatos
    • Στο θέμα του "κέλυφους" κύριο λόγο έχουν οι Publishers, οι οποίοι πάντα επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους με το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Ένας τρόπος να το κάνουν αυτό είναι χρησιμοποιώντας ήδη γνωστά ονόματα.

      Το "κέλυφος" πλέον έχει γίνει "μόδα" με την μορφή των Reboots κυρίως. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει κάποιο τίτλο να φέρει ένα γνωστό όνομα πάνω του και να έχει ελάχιστη έως και καθόλου σχέση με τον αρχικό τίτλο. Τρανό παράδειγμα για μένα αποτελεί το Prince of Persia του 2008, όπου κράτησαν ένα-δύο στοιχεία του αρχικού παιχνιδιού, αλλά στην ουσία δεν έπαιζες κάποιο Prince of Persia από την τριλογία του Sand of Time (αυτή που έκανε και πιο γνωστό το franchise στο κοινό). Απλά το Prince of Persia μπήκε ως όνομα για να τραβήξει μεγαλύτερο κοινό.

      Αυτό είναι καθαρά θέμα marketing και δεν φταίει 100% o publisher αφού τελικά εμείς οι ίδιοι τους "ωθούμε" στο να κάνουν κάτι τέτοιο. Δυστυχώς η μάζα του αγοραστικού κοινού δεν "ψάχνεται" αν θες όσο θα έπρεπε. Οπότε είναι λογικό να προτιμάει ένα όνομα που ξέρει από κάποιο που δεν ξέρει και το βλέπει πρώτη φορά.

      Έτσι όμως πάμε σε μια άλλη τακτική των publisher, το milking ενός franchise που με τη σειρά του οδηγεί στα ατελείωτα iterations (βλέπε Assassin's Creed ή Call of Duty) που έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της καινοτομίας στα παιχνίδια. Όταν για παράδειγμα η Activision έχει δύο studios να δουλεύουν πάνω στα Call of Duty ώστε να βγάζει ένα καθε χρόνο (δηλαδή ο developer έχει δύο χρόνια στη διάθεση του για να αναπτύξει τον τίτλο) μην περιμένουμε να δούμε ουσιαστικές διαφορές. Ναι την ίδια μηχανή γραφικών θα χρησιμοποιήσουν, ναι θα επαναχρησιμοποιήσουν παλιά μοντέλα και textures, ναι το "νέο" παιχνίδι θα είναι ένα απλό re-skin του παλιότερου.

      Γενικά πάντως εν μέρει φταίμε κι εμείς οι ίδιοι που η βιομηχανία του gaming έχει πάρει αυτή τη "στροφή". Και τη στιγμή που ο χώρος του gaming έχει γίνει πλέον μια "βιομηχανία" που παίζονται εκατομμύρια δεν είναι περίεργο που βλέπουμε τέτοια φαινόμενα. Το ίδιο γίνεται και με τις ταινίες, το ίδιο γίνεται και με άλλα προϊόντα. Πέρασε πια ο καιρός που το gaming ήταν πάνω απ' όλα τρόπος έκφρασης.

      Τέλος όσο αφορά το "θάψιμο" τίτλων που από πριν ξέρεις το πως θα είναι, απλά θα πω ότι είναι ένδειξη έλλειψης λογικής και νοημοσύνης. Αν κάτι δεν αρέσει σε σένα, δε σημαίνει ότι δε θ' αρέσει σε μένα ή ότι δεν είναι καλό. Απλά σημαίνει ότι δεν αρέσει σε σένα. Τέλος! Μην προσπαθείς να μου επιβάλεις την άποψη σου. Εσύ είσαι εσύ, έχεις τα γούστα σου και τις απόψεις σου κι εγώ είμαι εγώ. Αν έχεις να κάνεις κάποιο επικοδομητικό σχόλιο για ένα παιχνίδι που μου αρέσει κάντο. Σαν homo sapiens όχι σα neanderthal. Αν δεν μπορείς να δεχτείς το γεγονός ότι μου αρέσει ένα παιχνίδι που δεν αρέσει σε σένα, άντε στην υπόγα του σπιτιού της μάνας σου, σπάσε το DVD του παιχνιδιού που αγόρασες με τα λεφτά της, φάτο με το κουταλάκι και ξέρνα αίμα. Ε αμάν!

      Σόρρυ για το κλείσιμο αλλά δεν μπορούσα να κρατηθώ.


      Αυτά τα ολίγα!

    • GiannisP
    • Κώστα (connie) δεν εννοούσα έτσι όπως το έθεσες το "κέλυφος", αλλά περισσότερο όπως το κατάλαβε ο feugatos. Εννοούσα δηλαδή τις περιπτώσεις μεγάλων IPs που αλλάζουν εντελώς πρόσωπο ανάλογα με την περίσταση. Τα NFS Most Wanted, Mass Effect 3 και Crysis 3, τελικά δεν ήταν και το καλύτερο παράδειγμα για το "κέλυφος", γιατί δεν άλλαξαν και τόσο σε σχέση με μερικά χρόνια πριν.

      Πιο πολύ "κέλυφος" είναι παιχνίδια όπως τα Tomb Raider (όπου απ έξω το "κέλυφος" γράφει Lara και μέσα έχει …uncharted), το Star Wars 1313 (ίδια περίπτωση), το Resident Evil 6 (όπου από το RE4 ουδεμία σχέση έχει με "Διαβολικό Κάτοικο"), ή και το Halo 4 (όπου έχει επηρεαστεί σαφέστατα τα τελευταία χρόνια από τα CoD).

      Κατά την γνώμη μου όταν ένα franchise φτάνει στο τέλος πρέπει να τελειώνει. Αυτή η "ζόμπι" κατάσταση, όπου IPs παραμορφώνονται και "ξανα-ζωντανεύουν" με κάποιο τρόπο -όπως τα Gears of War: Judgment και Splinter Cell: Blacklist- εμένα μου κάνει μόνο εκμετάλλευση και δεν μπορώ να το δω θετικά.

      Είμαστε στο τέλος μιας γενιάς και κανείς δεν μπορεί να πάρει το ρίσκο να φτιάξει ένα νέο ΑΑΑ franchise με καινούργιες ιδέες, γιατί αυτό θα θαφτεί κάτω από τους τόνους hype των μεγάλων IPs. Όσο τραβιέται αυτή η γενιά, άλλο τόσο τραβιούνται και τα IPs και, επομένως, όλο και πιο συχνά θα βλέπουμε υπότιτλους όπως: “Blacklist”, “Reloaded”, “Revolution”, “Revelations”, “Brotherhood”, “Judgment” και πασχαλινά αυγά.

    • vonzuchter
    • Τα παιχνιδια πλεον ειναι μπουρδες σε ποσοστο που φτανει το 90%. Δεν υπαρχουν φρεσκες ιδεες και με τη τεχνολογια την υπαρχουσα δε μπορει να γινει κατι καινουριο που θα εντυπωσιασει. Gameplay MHΔΕΝ. Aντοχη στο χρονο μηδεν. Kαι αν δεν υπηρχε και το mutliplayer οι πιο πολλοι τιτλοι θα ηταν τιτλοι του τριημερου. Τo black ops το τερματισα σε 3 απογευματα.
      Ο βασικοτερος λογος ειναι οτι οι εταιρειες τα κονομανε και αυτο μονο τις νοιαζει. Οσο τα κονομανε τοσο δε θα τις νοιαζει. Η βιομηχανια εχει γιγαντωθει τοσο και μπηκαν τα σκυλια οι καπιταλες οι γραβατακηδες. Οι εταιρειες απο τα διαμερισματα που στεγαζοταν και εκει που ανηκαν στους προγραμματιστες συνηθως και ηταν παρεες λιγων ανθρωπων , ξαφνικα εγιναν κολοσσοι που στεγαζονται σε τεραστιες εκτασεις και σε ουρανοξυστες και αντι για τους προγραμματιστες ανηκουν σε καπιταλια. Μπλεχτηκαν οι μετοχοι, οι γραβατακηδες ,οι παρουσιασεις, τα quarters , διαφημισεις στο τελικο του super bowl κατι αδιανοτητο για τη βιομηχανια πριν 15 χρονια .... Παλαιοτερα για να πουλησει ενα παιχνιδι και για να βγαλει ουσιαστικο κερδος καποιος απο αυτο επρεπε να ειναι παιχνιδαρα. Ποσοι τα κονομησαν δεκαετια 80 και μεχρι λιγο πριν την εποχη του 486 και στη συνεχεια του PS1 οποτε και αρχισε η γιγαντωση της βιομηχανιας? η νιντεντο? η αταρι? αντε και 2 με 3 εταιριες του επιπεδου της sierra και της microprose. Οι υπολοιποι κατι εταιριουλες με 10 και 15 ατομα προσωπικο ενα ξεροκοματο εβγαζαν και για να το βγαλουν αυτο το μεροκαματο επρεπε να κατσουν να βγαλουν κατι αξιολογο. Τωρα κανουμε τα τερτιπια που ανεφεραν τα παιδια παραπανω και βαζουμε και ενα γκομενακι με σορτσακι και μεγαλο στηθος στη παρουσιαση στην Ε3 και τα κονομησαμε. Βαζουμε και ενα εντυπωσιακο ψαρωτικο ονομα στο παιχνιδακι μας και ειμαστε κομπλε. κοπαναμε και μια τιμη 69.99 και ε δε θα τσιμπησουν μερικες εκατονταδες χιλιαδες κοροιδακια και αλλα τοσα πιτσιρικια. Τα βγαλαμε τα λεφτουδακια μας και οι γραβατακηδες ειναι χαρουμενοι αφου τα βελακια στους πινακες των quartes θα ειναι στα ψηλα. Μονη ελπιδα να αλλαξει αυτο ειναι να αντιδρασουμε με το να μην αγοραζουμε. Παραδειγματα πολλα. Ο εμετος που ακουγε στο ονομα fifa soccer απο το 1998 μεχρι και το 2006 ηταν το χειροτερο ποδοσφαιρακι ολων των εποχων. Οταν ο κοσμος σταματησε να το αγοραζει (σε αυτο βοηθησε φυσικα και το PRO της κοναμι) εκατσαν κατω εκει στην ΕΑ εστρωσαν κωλο και εβγαλαν τη παιχνιδαρα που ειναι σημερα το ΦΙΦΑ... Το ιδιο και το NBA live. Μολις βγηκε η παιχνιδαρα το ΝΒΑ2Κ και ο κοσμος σταματησε να αγοραζει (τη προσβολη για το gaming και για το αθλημα της καλαθοσφαιρισης το ΝΒΑ live) , η ΕΑ σταματησε να το βγαζει και ειπαν θα κατσουν να στρωσουν παλι κωλο να βγαλουν ενα παιχνιδι της προκοπης. Η μονη λυση μαγκες ειναι να σταματησουμε να αγοραζουμε. βγηκε ενα παιχνιδι. βλεπουμε το demo οταν ειναι δυνατον και αν ειναι οι γνωστες μπουρδες να σαπισει στα ραφια. Μονο ετσι θα ξαναδουμε τιτλους που θα μας μαγεψουν οπως καποτε το ufo enemy unknown και το quake και το jedi knight

    • Nek Food
    • Το αρχικό που παρατηρώ στην δεύτερη παράγραφο με τους τίτλους που δεν δέχθηκαν και τόσο θερμά οι gamers είναι ότι όλοι τους συνοδεύονται από κάποιο νουμεράκι δίπλα τους, έστω και "νοητά" (κι ας μην το αναφέορυν δηλαδή). Κανείς δεν λέει ότι όλα τους θα είναι κακά, αλλά φυσικά όσο καλά και να είναι πέφτουν στην παγίδα της επανάληψης και της φθοράς. Χοντρικά; Been there, done that... όντως ξέρω τί να περιμένω και αν δεν αποτελεί milking και αιτία για γκρίνια, δεν αποτελεί απαραίτητα και λόγος ενθουσιασμού για κάποιον, ας πούμε σαν εμένα.

      Όμως, το αντίθετο συμβαίνει με όσους ξεφεύγουν έστω και από την παγίδα της νοητής συνέχειας και προσπαθούν να φτιάξουν κάτι νέο κι ας έχει μέσα λίγο πολύ τα γνωστά. Beyond, The Last of Us, Watch Dogs, Dishonored είναι κάποιοι τίτλοι από "δοκιμασμένα" καλά στούντιο, που ουσιαστικά μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι είναι εγγύηση ποιότητας. Νέοι τίτλοι από στούντιο που νομίζω κάνουν την μικρή υπέρβαση και δοκιμάζουν την δημιουργία ενός νέου IP, λίγο διαφορετικό ίσως, ίσως λίγο από τα ίδια, αλλά με νέους χαρακτήρες και ιστορίες, με νέο σχεδιασμό τοπίων, με κάποια ρίσκα λόγω του άγνωστου θα έλεγε κανείς, αλλά όμως που δεν συνοδεύεται από την αυτόματη αίσθηση deja vu από την ανάγνωση του τίτλου τους και μόνο.

    • alex4444
    • Παντως ο ενθουσιασμος εχει αρχισει και χανεται κατα ενα ποσοστο και γι αυτο που ειπε ο φιλος GiannisP. Βλεπουμε τα ιδια IP's ξανα και ξανα. Μην τολμησει και κανει επιτυχια ενας τιτλος, παμε κατευθειαν για 5 συνεψεις, σαν το Παρασκευη και 13 αλλες εποχες.

      Οτι και να μου προσφερει ενα Halo, οσο και να αλλαξει gameplay στο βαθος θα ναι ενα Halo. Καμια εκπληξη. Aν τους ιδιους μηχανισμους τους βλεπαμε σε ενα αλλο παιχνιδι με αλλο ηρωα, κι ας εμοιαζε, ισως μας εκανε κλικ. Το zombiu ειναι ενα ακομη παιχνιδι με ζομπι. Ολα εχουν ιδιαιτερα χαρακτηριστικα και μικρες διαφορες, αλλα αυτο που αρεσε στον κοσμο ειναι οτι προκειται για κατι καινουριο. Πιο πολλες οι πιθανοτητες εκπληξης οταν βγαινει νεο IP. Τα Watch Dogs και Last of us θα τυγχαναν ιδιας αντιμετωπισης αν λεγοντουσαν GTA:Cyber wars και Uncharted:Last of us? Η το Beyond Heavy Rain 2?

      Σαφως κι υπαρχουν τιτλοι που αξιζουν συνεχειας η που λογω της φυσεως τους επιβαλλεται η συνεχεια. Παιχνιδια ομως σαν το Gears of War, Halo κλπ ειναι το πολυ για 2 τιτλους, και μετα για να τα θυμασαι σαν περασμενα μεγαλεια(βλ.Half life). Το resident evil επρεπε να χει τελειωσει εδω και χρονια. Ειναι κριμα να βλεπεις τετοια απομυθοποιηση ιστορικων ιδεων.
      Πρεπει ολες αυτες οι ωραιες ιδεες να δινουν τη θεση τους σε νεους τιτλους με και διαφορετικο σεναριο-πρωταγωνιστες-κοσμο. Νομιζω πως και μονο η ελλειψη του μεγαλου ονοματος πιεζει τις εταιρειες να κανουν κατι παραπανω για να ξεχωρισει απο τη μαζα. Ειναι αλλιως να ξερεις πως εχεις την ασπιδα της fanbase ακομη κ αν αποτυχεις παταγωδως(Operation racoon city)

    • vonzuchter
    • @alex4444 Egw gravatakias capitalist. Egw diafwno with alex4444. must parousiasw grafimata sto powerpoint stoys stock holders kai sto CEO with ta velakia na deixnoyn pros ta panw. profit profit profit. apolysw 25000 atoma an call of duty 34 de poulhsei arketa. Egw parousiasei nees idees like COD white ops , Halo 22 etc.. Egw bgalei kai DLC me extra periexomeno vrakaki gia ton barbarian sto diablo gia na deiksoyn velakia akoma pio psila. Egw thelei kosmos mhn agorazei used paixnidia. thelei koroidakia gamers pay 70 dollars gia na paizei 3 apogeymata paixnidia kai meta petaei diskaki skoupidia kai agorazei allo. egw feygei twra paei bank eispraksei bonus giati resident evil 76 phge kala

    • teras
    • Το θέμα είναι πολύπλοκο αλλά και πολύ απλό.
      Αν όλοι οι gamers έιχαμε συλλογικό μυαλό τότε θα μπορούσαν να απαντηθούν πολλά ερωτήματα.
      Είναι θέμα γούστου και καταναλωτικής συμπεριφοράς.

      Πολλοί θεωρούμε ότι τα DLC δεν είναι καλή πρακτική. Την ίδια στιγμή πολλοί άνθρωποι περιμένουν το επόμενο πακέτο με χάρτες για κάποιο παιχνίδι και το αγοράζουν την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του.

      Είναι σωστό να προσπαθήσουμε να τους πείσουμε πως αυτό που κάνουν βλάπτει το gaming γενικότερα;

      Είναι σωστό να παρέμβουμε σε αυτό που διασκεδάζει τον άλλο ακόμα και αν είναι ένα παιχνίδι που βγαίνει κάθε χρόνο με διαφορετικά skins και δεν προσφέρει κάτι καινούργιο από τη στιγμή που τον διασκεδάζει;

      Σύμφωνα με το άρθρο αλλά και τη λογική η απάντηση είναι ναι και όχι.

      Δεν έχω το δικαίωμα να σου πω ότι με το να αγοράζεις το COD κάθε χρόνο κάνεις κακό στο gaming, αλλά από την άλλη έχω το δικαίωμα να το πιστεύω και να το καταθέτω σαν άποψη. Τώρα αν αυτό το εκλαμβάνεις σαν γκρίνια ή προσπάθεια να σε πείσω για κάτι δεν με απασχολεί.
      Στην τελική κανείς δεν μπορεί να πείσει κανέναν για τίποτα στον υπέροχο κόσμο του Internet :P

    • Connie GR
    • teras, αν και... teras (j/k), δεν υπάρχουν αρκετά +1 για το post σου. Απλά.

    • redismagik
    • το πρόβλημα προέρχεται από μας περισσότερο και λιγότερο από τις εταιρείες.όταν επικροτούμε παιχνίδια κάθε χρόνο όπως το cod και προ τότε γιατί να μπούνε στη διαδικασία να κάνουν κάτι διαφορετικό?και το κοινό έχει αλλοιωθεί με το πέρασμα του καιρού.μια fps γενιά έχει μετατραπεί το μεγαλύτερο ποσοστό, που το μονο του ενδιαφέρον είναι τα kills και τα στατιστικά online!όλοι ζητάμε νέες ιδέες και νέες εικόνες.όσο επικροτούμε με τις αγορές μας όλα τα παραπάνω να είστε σίγουροι ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες ότι νέο τους παρουσιαστεί θα τις κρατάνε στα συρτάρια τους καλά κριμένα.

    • F33L
    • το χουν ξεφτιλισει με τα dlc ομως μαν.. και να χανε και φθηνη αρχικη τιμη παει στο διαολο.. (τα base games)

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!