Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ! ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR >>
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Το Ορυχείο: Telltale, η αλήθεια πίσω από τα παραμύθια

*
Ο Ηλίας Παππάς σχολιάζει στο νέο του κείμενο για τη στήλη "Το Ορυχείο" τις εξελίξεις στην Telltale Games και το πως όλα τα παραμύθια δεν έχουν αίσιο τέλος.

Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε και επίσημα ότι η Telltale Games έκλεισε τις πόρτες της. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μόνο μια μικρή ομάδα απέμεινε στα γραφεία για να ολοκληρώσει το Minecraft Story για το Netflix, ενώ όποια άλλη κυκλοφορία υπήρχε στα σκαριά, όπως το τέλος του The Walking Dead, ακυρώθηκε μέχρι νεωτέρας. Εν συνεχεία ένας πρώην εργαζόμενος της εταιρείας, ο Vernie Roberts Jr., κατέθεσε μήνυση αντιπροσωπεύοντας τον εαυτό του και τους συναδέλφους του ενάντια στην Telltale, κατηγορώντας τη για αμέλεια πληρωμών και λοιπών αμοιβών. Η εταιρεία, που δεν έδωσε την απαιτούμενη από το νόμο δίμηνη προειδοποίηση για τις επερχόμενες απολύσεις, απέκρυψε την αλήθεια από τους εργαζομένους της μέχρι την τελευταία στιγμή, στερώντας τους τη δυνατότητα να ψάξουν έγκαιρα για άλλη εργασία.

Ως κερασάκι στην τούρτα κανένας από τους απολυμένους δεν πήρε αποζημίωση, ενώ την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, θα είναι και δίχως ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Περισσότεροι από 250 άνθρωποι έμαθαν με το χειρότερο τρόπο ότι τα παραμύθια δεν έχουν πάντα αίσιο τέλος.

Το κλείσιμο της Telltale δεν είναι η μεγαλύτερη έκπληξη, μιας και τα προβλήματα της εταιρείας ήταν γνωστά σε όσους παρακολουθούν τη βιομηχανία από κοντά. Η μεγαλύτερη έκπληξη είναι πώς κατέστη δυνατό να περάσει τόσος καιρός δίχως ο Τύπος να ασχοληθεί -στο σύνολό του- με τις αιτίες πίσω από την πτωτική της πορεία.

Ο λόγος που πρέπει να γίνουν κατανοητές αυτές οι αιτίες είναι επειδή η Telltale βρίσκεται στη λίστα με τις σημαντικότερες εταιρείες της βιομηχανίας. Οδηγεί, δεν οδηγείται. Άλλαξε τα δεδομένα στον τομέα της γραφής, της αφήγησης και της σκηνοθεσίας, καταφέρνοντας παράλληλα να κάνει μαζικό ένα νέο οικονομικό μοντέλο, το “επεισοδιακό”, αλλά και να μοντερνοποιήσει μία από τις πιο ιστορικές μας κατηγορίες: τα adventures. Το The Walking Dead παραμένει ακόμα, σχεδόν εφτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του, ένα από τα δέκα καλύτερα videogames της γενιάς μας και ένας αδιαμφισβήτητος συναισθηματικός σταθμός

Δεν μπορώ να πω ότι με σόκαρε το γεγονός όταν όλοι κατέδειξαν την έλλειψη πωλήσεων ως τη βασική αιτία για το ότι έκλεισε η εταιρεία. Είναι ένας από τους λόγους, σίγουρα. Για όποιον μάλιστα θέλει να είναι και οικονομικά τελεολογικός, η έλλειψη πωλήσεων είναι και ο μοναδικός λόγος για την οποιαδήποτε εμπορική αποτυχία.



Οι  πωλήσεις, όμως, είναι μόνο ένα αποτέλεσμα που απλά οδηγεί σε ένα άλλο αποτέλεσμα. Πίσω από την έλλειψή τους δεν κρύβεται πάντα η κακή ποιότητα ενός προϊόντος ή ο κορεσμός της αγοράς, όπως πολλοί βιάστηκαν να υποστηρίξουν. Μάλιστα, όπως είχα δείξει και στο πρώτο Ορυχείο, η καραμέλα της έλλειψης πωλήσεων/ενδιαφέροντος είναι μία εύκολη δικαιολογία που χρησιμοποιούν οι εκδότες όταν δεν μπορούν να κάνουν τα απαραίτητα βήματα ανανέωσης στις κυκλοφορίες τους, δικαιολογία που χρησιμοποίησε -ω, τι έκπληξη!- και η Telltale στην επίσημη ανακοίνωσή της.

To κλείσιμο της Telltale ήταν προδιαγεγραμμένο, μη πω και προγραμματισμένο, εδώ και μερικά χρονιά. Αν αυτό σας φαίνεται τραβηγμένο ίσως να έχετε δίκιο. Ίσως όμως και να αλλάξετε άποψη διαβάζοντας τα παρακάτω. Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε, όταν μιλάμε για κορυφαίες εταιρείες της βιομηχανίας, να μη μένουμε στην επιφάνεια διότι έτσι δημιουργούνται συγκεκριμένες τάσεις και καταναλωτικές συνήθειες που κάνουν κακό όχι μόνο στα videogames και σε όσους εργάζονται σε αυτά, αλλά και στα ίδια τα στάνταρντ μας για το τι πρέπει να υποστηρίξουμε ως καταναλωτές.

Ας σκάψουμε λίγο βαθύτερα.

Πριν τα ζόμπι
Η Telltale ιδρύθηκε από τρεις πρώην εργαζόμενους της LucasArts, τους  Kevin Bruner, Dan Connors και Troy Molander, οι οποίοι αποφάσισαν να προχωρήσουν στη σύστασή της όταν η LucasArts ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τα adventures, το 2004. Μέχρι το 2012, όπου και κυκλοφόρησε το The Walking Dead, η Telltale είχε κυκλοφορήσει, μεταξύ άλλων, ένα νέο Sam & Max, ένα νέο Monkey Island και ένα νέο Back to the Future. Ανάμεσα σε αυτά κυκλοφόρησε μια σειρά από CSI για την Ubisoft και τίτλους βασισμένους στο Jurassic Park, Wallace & Grommit και Homestar Runner. Για μια περίοδο προσπάθησε -αποτυχημένα- να ασχοληθεί και με το είδος των puzzle.

Είναι πολύ σημαντικό να σημειώσουμε εδώ ότι κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων η Telltale απολαμβάνει έναν θετικό ρυθμό ανάπτυξης. Ήδη από την επιτυχία του Sam & Max το 2006 έχει καταφέρει να προσελκύσει νέους επενδυτές (Matthew Le Merle και Keiretsu Forum) που έφεραν κεφάλαια της τάξεως των $6εκ., ενώ παράλληλα έχει αποδείξει ότι το μοντέλο των κυκλοφοριών με ολιγόωρα επεισόδια ήρθε για να μείνει.  
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • WolfRathmA
    • Καταπληκτικό άρθρο!

      • Talk Show Host
      • Σε ευχαριστώ πολύ. Είναι τραγικό ότι όλα αυτά συνέβαιναν τόσο καιρό και πόσα ακόμα θα μάθουμε σιγά σιγά.

        • Sephiroth
        • Και βγαίνουν και άλλα συνέχεια. Αδιανόητο πραγματικά το επίπεδο σκατίλας

    • PORTAL
    • Αν και adventuras δε θα κλαψω για την Telltale. Απο το (καλο) Walking Dead και μετα, μας σερβιρε το ιδιο παιχνιδι καθε χρονο. Ειχε καταντησει ανιαρο. Και αν δεν εκλεινε, θα συνεχιζε στο ιδιο μοτιβο. Το ειχε προγραμματισει αλλωστε. Οχι απλα sequel, αλλα και πανομοιοτυπο gameplay. Ε ενταξει ρε παιδια, καντε και τιποτα αλλο. Οι τυποι αρμεγανε την ιδια αγελαδα. Δεν γινεται μια ομαδα που βγαζει adventures να μην εχει δημιουργικοτητα. Υπογραφουν την καταστροφη τους. Αυτα ειναι για τις μεγαλες εταιριες με τα παιχνιδια που απευθυνονται στις μαζες (FIFA, 2K, COD κτλ). Ποσες φορες να παιξω κλωνους του Walking Dead; Οκ το πρωτο ηταν καλο αλλα με καλυψε. Φτανει ομως, παμε παρακατω. Η Telltale δεν ηθελε να παει παρακατω. Παρε το ιδιο παιχνιδι με Batman. με Wolf Among Us (ποιον;), με Back to the future...Βαρεθηκε ο κοσμος.
      Επισης κατι που δεν θα ξεχασω με τιποτα ειναι οτι πουλουσαν το Walking Dead :Season Two (ετσι ακριβως η ονομασια στο store) και σου δινανε μονο το πρωτο επεισοδιο.. Φοβερο κολπακι δε λεω..μεχρι να το καταλαβει ο αγοραστης και να σου γυρισει μπουμερανγκ.
      Καλυτερα που εκλεισε η Telltale. Δεν ειχε τιποτα αλλο να προσφερει στο gaming.

      • Talk Show Host
      • Νομίζω είσαι λίγο αυστηρός. Τόσο το Tales of the Borderlands όσο και το Batman: Enemy Within ήταν εξαιρετικά και άνετα από τα καλύτερα σενάρια που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Walking Dead τα έχουμε πει ενώ και το Wolf, στα χέρια άλλης εταιρείας, θα ήταν κάκιστο. Αναφέρω στο άρθρο γιατί και πώς καταπιέστηκε η ομάδα και το ότι έκλεισε είναι τραγικό για τις δουλειές που χάθηκαν. Έχει εξαιρετικό ταλέντο η εταιρεία και θα το δείξει όταν οι άνθρωποί της αρχίσουν να προσλαμβάνονται από άλλες εταιρείες. Και να μην ξεχνάμε και ότι άνοιξε και νέο δρόμο εμπορικά με τα επεισόδια. Πάρα πολύ σημαντική εταιρεία.

    • mysterious
    • Πραγματι τρομερο αρθρο.Προσωπικα δε μου εκανε εκπληξη η καταληξη της εταιριας,ξανοιχτηκε υπερβολικα πολυ και εγινε απληστη.Καταιγισμος κυκλοφοριων δινοντας σου την εντυπωση οτι καθε μηνα ειχαμε και καινουριο παιχνιδι.Λατρεψα το walking dead κι ακομη περισσοτερο το The wolf among us(οσο το λατρεψα αλλο τοσο μισησα την εκνευριστικα broken κατασταση του)αλλα ακομη κι εγω ο ιδιος ελεγα φτανει ρε παιδια,τι κανετε;

      Και παρε καινουριες σειρες και παρε νεες σεζον και παρε την υποσχεση μας να σε μπουχτησουμε οσο δεν παει αλλο.Εχω και τα batman,borderlands,game of thrones χωρις να τα εχω ακουμπησει ακομη και προκαταβολικα δεν αμφιβαλλω για την ποιοτητα τους,ισα ισα.Απλα ηταν αδυνατον να τα παιξω ολα μαζεμενα!Εννοειται οτι ολα τα παιχνιδια της εταιριας τα πηρα κοψοχρονια.Για ποιο τρελο λογο να εκανα το αντιθετο οταν κυκλοφορουσε το ενα μετα το αλλο;

      Νομιζω οτι πεταξαν πολυ κοντα στον ηλιο και αναμενομενα καηκαν.Κριμα για τον κοσμακη που εχασε τη δουλεια του και κανενα κριμα για τους καραγκιοζηδες της διοικησης που επαιζαν παιχνιδια στην πλατη του.Με αμειωτο ρυθμο οπως και οι κυκλοφοριες τους.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!