Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

11-11-11

Όχι δεν ανοίξαμε ζωντανή γραμμή αριθμολογίας (αν και θα πρέπει να προτείνω στον αρχισυντάκτη μία τέτοια ιδέα! Χμ... ζωντανό πρόγραμμα με ζώδια, κάρτες  ταρώ κλπ! Να δω πως πού θα βάλει ποιον!), αλλά εκείνο το βράδυ, της 11ης Νοεμβρίου, καθόμουν και σκεφτόμουν διάφορα και περίεργα πράγματα. Καταρχάς, συνειδητοποίησα ότι είναι η προτελευταία φορά που θα ζήσουμε τέτοιου είδους ημερομηνία, με κοινή αριθμητική αλληλουχία, με την τελευταία ημερομηνία να είναι η 12η Δεκεμβρίου του 2012. Η επόμενη φορά που θα συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι τον επόμενο αιώνα και θα ξεκινήσει στις 01.01.2101, αν υπάρχει η Γη μέχρι τότε βέβαια!

Η ώρα έχει πάει 1.11 πμ και ακόμη προσπαθώ να συνειδητοποιήσω τις αλλαγές που έζησε ο κόσμος και δη και η τεχνολογία από τον περασμένο αιώνα μέχρι σήμερα. Η γεωμετρική πρόοδος είναι, πραγματικά, ασύλληπτη. Το πως εξελίχθηκε ο ηλεκτρισμός, η επικοινωνία, η μετακίνηση. Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το πρώτο «κλάσμα» υπολογιστή, το Z1 computer τη δεκαετία του 1930, μέχρι την πρώτη μεγάλη υπολογιστική δύναμη ονόματι ENIAC τη δεκαετία του 1940, από τα πρώτα δειλά bytes, hertz ή τις δισκέτες μέχρι τα σημερινά θηρία Terra, GHz αλλά και τους τετραπύρηνους επεξεργαστές και τα CD, DVD, Blu-ray ή τα φλασάκια, από τα απλά τηλέφωνα επικοινωνίας μέχρι τα σημερινά smartphones και τόσα μα τόσα άλλα...

Ο κάθε τομέας της τεχνολογίας επηρεάστηκε δραματικά από το πέρασμα των χρόνων και, μάλιστα, εισχώρησε σαν υγρή δύναμη ακόμη και στην καθημερινότητά μας ή στην εξέλιξη κάθε μορφής Τέχνης... Η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, η μουσική, όλα «μολύνθηκαν» με το… μικρόβιο της τεχνολογίας και της εξέλιξής της. Όπου κι αν κοιτάξουμε υπάρχουν αποδείξεις που αν τις συγκρίνουμε με το παρελθόν, απλά μένουμε ασάλευτοι! Ποιος να φανταζόταν ότι από τις πρώτες κινηματογραφικές, ασπρόμαυρες ταινίες χωρίς ήχο, θα φτάναμε στην κατασκευή CGI σκηνικών ή στη χρήση ειδικών 3D γυαλιών. Πως από τα γραμμόφωνα θα φτάναμε να ξεσηκωνόμαστε σε ρυθμούς ηλεκτρονικής μουσικής ή από τα πρώτα κρατικά κανάλια θα καταλήγαμε να έχουμε δορυφορική πρόσβαση σε όλα τα κανάλια του κόσμου;

Είναι τρελό να το σκεφτεί κανείς, σε πόσους ακόμη τομείς της ζωής μας έχει μπει η εξέλιξη της τεχνολογίας... Τι μένει να ζήσουμε; Τα διαστημικά ταξίδια ή το σπίτι του μέλλοντος; Για να μην αναφερθώ στον τομέα της ιατρικής ή της φαρμακοβιομηχανίας, στη διατροφή, στις συνθήκες διαβίωσης και, γενικότερα, στη θετική αλλά και συνάμα αρνητική επίπτωση που είχε η τεχνολογία στη ζωή του ανθρώπου. Εστίασα, όμως, και στα οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας, τις κονσόλες φορητές και μη. Πώς ξεκίνησε να αναπτύσσεται αυτή η ανεπίσημη Τέχνη και πού κατέληξε...

Στάθηκα, ίσως, γιατί μπορεί σαν είδος, το gaming, να αποδειχτεί ιδιαιτέρως απρόβλεπτο, καθώς ήδη κινδύνεψε να καταδικαστεί λόγω του μεγάλου κραχ και της παρακμής που αντιμετώπισε τη δεκαετία του 1980. Ποιος να φανταζόταν, όμως, ότι από το Odyssey της Magnavox και το Atari 2600 θα φτάναμε στο σημείο να ζούμε τρισδιάστατες εμπειρίες και δυνατότητες όπως High Definition απεικόνιση, Blu-ray αποθηκευτικό χώρο αλλά και Cloud υπηρεσίες... Δεν τολμώ να φανταστώ τι θα εστί gaming σε 100 χρόνια από τώρα. Θα υπάρχει; Θα αποτελεί μια πραγματική εναλλακτική πραγματικότητα που θα καταφεύγει κανείς διακόπτοντας για λίγο τη ροή του χρόνου;

Ξεκινήσαμε από το ναδίρ και έχουμε αγγίξει το ζενίθ της εξέλιξης. Πόσο πιστεύετε ότι μπορεί η εξέλιξη να ξεπεράσει γεωμετρικά και προοδευτικά τη ροή των χρόνων που αναπτύχθηκε; Η ανθρώπινη ζωή περισσότερο επωφελείται ή βάλλεται; Θεωρείτε ότι ο επόμενος αιώνας θα είναι το ίδιο ποικίλος σε αλλαγές όπως αυτός που θα ζήσουμε; Η τεχνολογία έχει αγγίξει τα όριά της; Κι αν όχι, άραγε μέχρι που μπορεί να φτάσει; Και να φανταστείτε ότι όλο το άρθρο αποτελεί ένα κλάσμα από θραύσματα σκέψεων που μπορούν να εκφραστούν πάνω στο εν λόγω ζήτημα...


Αλλάζει όνομα η COSMOTE TV, αυτό είναι το νέο

 
Πρόσθεσε το Enternity.gr στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • romanos.romaidis
    • Φίλε πολύ ωραίο άρθρο και ενδιαφέρον ο προβληματισμός σου! Πάντως η τεχνολογία τρέχει και εμείς δεν την προλαβαίνουμε αυτό έχω καταλάβει,πλέον είναι αναπόφευκτο να βγεί απο την ζωή μας,οπότε η λύση είναι να την χρησιμοποιούμε με προσοχή και με μέτρο.Η τεχνολογία όπως και όλα τα πράγματα σε αυτόν τον κόσμο,έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της,υπάρχει πολύ λεπτή γραμμή πάντως,και είναι εύκολο να ξεφύγεις και να μπείς σε virtual κόσμο και μετά bye bye real world,χαχα :) Πρέπει να συνδυάσουμε την πραγματική μας ζωή να βγαίνουμε να κάνουμε γυμναστική να μην γινόμαστε σαν φυτά σε ένα σπίτι,περικυκλωμένοι απο υπολογιστές και τηλεοράσεις,απο την άλλη μπορούμε κάποιες φορές ως μέσο διασκέδασης και χαλάρωσης να λιώσουμε στην κονσόλα μας,να δούμε την ταινία μας,να μπούμε και στο facebook μας...όλα μπορούν να συνδυαστούν προς το παρόν,τι θα γίνει μελλοντικά όμως?Κανείς δεν ξέρει ίσως κάποτε να μην έχουμε καν την επιλογή να κάνουμε κάτι πέρα απο το να καθόμαστε σε υπλογιστές κτλπ.Εγω πιστεύω θα συνεχίζει να εξελίσεται με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς απο ότι την δεκαετία που πέρασε και θα δούμε σε λίγα χρόνια πράγματα τα οποία δεν μπορούμε να φανταζόμαστε τούτη την στιγμή που μιλάμε. και σίγουρα δεν έχει όρια η τεχνολογία όσο προχωράνε τα χρόνια οι άνρθωποι ολο και κατι καινούριο θα ανακαλύπτουν ή θα θέλουν να ανακαλύψουν,υπάρχει αυτή η τάση..ανέκαθεν ήταν έτσι..πραγματικά απορώ σε 10 χρόνια πως θα είναι οι κονσόλες,οι επεξεργαστές,τα κινητά σε τι σημείο θα φτάσουν όλα αυτά..θα δείξει ο χρόνος φίλε,και θα τα ζήσουμε κιόλας.Λές να προλάβουμε κάνα ταξίδι στο διάστημα με space bus?:P
      Υ.Γ. Πάντως έχει πλάκα πως παρουσίαζαν οι ταινίες των δεκαετιών 1980 ή 1970 για το πως θα είναι το μέλλον στο 2012 ή 2020 πχ,αμάξια πετάνε πόλεις μέσα στα φώτα ουρανοξύστες,cyber punk style όλα..να δούμε αμα θα γίνουν αυτά κάποτε και τι αντίκτυπο θα έχουν στην ζωή μας.

    • lovesfool
    • Δεν είναι μόνο θέμα τεχνολογίας. Τηρουμένων αναλογιών, η ιστορία της ανθρωπότητας, δηλαδή της κοινωνίας συνολικά, ποτέ δεν εξελισσόταν σταδιακά και ομαλά σε κανέναν τομέα της. Πάντα οι εξελίξεις έρχονταν με άλματα.

      Είναι απόλυτα λογικό, εφόσον μιλάμε για γεωμετρική εξέλιξη (όπως όντως σημειώθηκε στη τεχνολογία) κάποια στιγμή να φτάνουμε στο σημείο που η καμπύλη της εξέλιξης χάνει την ανοδική της πορεία και σταθεροποιείται. Σε αυτό το σημείο έχουμε φτάσει εδώ και χρόνια. Δεν μπορούμε να ξανα-ανακαλύψουμε το internet από την αρχή, όπως ακριβώς δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε από την αρχή τον ηλεκτρισμό, ή την πενικιλίνη ή τον ηλεκτρισμό.

      Το επόμενο άλμα θα πρέπει να γίνει με κάτι καινούριο. Μέχρι τότε, απλά θα κάνουμε μικρά βηματάκια στη κορυφή του λόφου που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή.

      Space... the final frontier... these are the voyages of USS Enterprise... to boldly go where no man has gone before... και όλα τα σχετικά.

    • DrManolo
    • Όσο περισσότερα ανακαλύπτουμε και εφευρίσκουμε, τόσο περισσότερο καταλαβαίνουμε πόσο μικροί είμαστε και πόσο λίγα γνωρίζουμε. Γι αυτό και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την εξέλιξη. You can't stop the beat

    • Lacruise
    • Εξέλιξη στην τεχνολογία ναι, ο άνθρωπος σαν ον πάντως δεν έχει προχωρήσει και τόσο.....ακόμα τα ίδια προβλήματα που έχουμε τόσους αιώνες τα έχουμε και τώρα. Η Γη σίγουρα θα υπάρχει, εμείς μπορεί όχι ( οι άνθρωποι εννοώ).

*