Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Δεινή Σαύρα: Τα review που δεν έγραψα

Δεινή Σαύρα: Τα review που δεν έγραψα
Ο Δημήτρης Βασιλάκης γράφει στο νέο του κείμενο για τη στήλη Δεινή Σαύρα, το πόσο καλύτερα βλέπει κανείς ένα παιχνίδι όταν δεν τον απασχολεί να το καλύψει για τις ανάγκες ενός review.

Στα κάμποσα χρόνια που γράφω κριτικές, ουσιαστικά δηλαδή review για videogames, κοιτώντας τα πράγματα από μακριά, πιστεύω πάντοτε ένα πράγμα: ότι τα καλύτερα μου review είναι αυτά που δεν έγραψα ποτέ. Ναι, το ξέρω, πιο κλισέ πεθαίνεις, αλλά το ανωτέρω έχει εφαρμογή σε χίλιες πλευρές της ζωής. Η καλύτερη σου ιδέα είναι αυτή που δεν είπες τελικά, στον αθλητισμό πάντα οι καλύτεροι παίκτες είναι αυτοί που δεν έβαλε ο προπονητής, ενώ καλύτερη δουλειά για σένα είναι αυτή που δεν σε προσέλαβαν ή που σε απέλυσαν γρήγορα.

Μόνο που στη συγκεκριμένη φάση η ατάκα είναι αληθινή και το θέμα είναι ότι δεν έχει να κάνει ούτε να με το να παραθέτεις τσιτάτα ούτε να λες κλισέ. Είναι σαφές ότι θα έγραφες καλύτερο review για παιχνίδι που τελικά δεν έγραψες για έναν πολύ απλό λόγο: όταν παίζεις χωρίς το άγχος του review, σκέφτεσαι πιο καθαρά, διασκεδάζεις, δεν έχεις άγχος, δεν σημειώνεις, δεν κάνεις δουλειά. Πολύ απλά, παίζεις.

Όλα αυτά τα λέω με την αφορμή κυρίως του Forza Horizon 4, το οποίο σας παρουσίασε με εξαιρετικό τρόπο ο συνάδελφος Δημήτρης Βούρδας και το οποίο είχα φέτος την άνεση και την ευκαιρία να παίξω με την ησυχία μου, χωρίς την πίεση του review, με ένα patch να έχει ήδη εφαρμοστεί και με τους server γεμάτους με παίκτες μιας και έπαιξα με τον κανονικό κόσμο και όχι με την προνομιακή πρώιμη πρόσβαση των δημοσιογράφων (την οποία παρεμπιπτόντως είχα πληρώσει για να παίξω, αλλά η καταπληκτική ελληνική αγορά φρόντισε να μη φτάσει ποτέ στα χέρια μου).

Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να απολαύσω καλύτερα το παιχνίδι, αλλά και να καταλήξω μέσα μου να σκέφτομαι πράγματα που είχα διαβάσει και στο δικό μας και σε άλλα review και να τα θέτω υπό στενή παρακολούθηση για την αλήθεια ή όχι των ισχυρισμών τους. Εν ολίγοις μες στο ξερό μου το κεφάλι η κριτική μπορούσε να λειτουργήσει πιο ορθολογικά και λόγω της άνεσης χρόνου αλλά και λόγω της ύπαρξης κειμένων πάνω στα οποία μπορούσα να πατήσω για να διαπιστώσω το αληθές των λόγων τους. Σαφώς, τα συμπεράσματα που έβγαλα ήταν πολύ πιο ολοκληρωμένα σε σχέση με αυτά που θα έβγαζα μόνος μου παίζοντας το παιχνίδι και κυνηγώντας κάποια προθεσμία. Και φυσικά το Forza Horizon 4 δεν είναι το μόνο ανάλογο παράδειγμα.

Θυμάμαι και πέρσι τέτοια εποχή ότι είχα ζήσει ανάλογες σκηνές με το Gran Turismo Sport, το οποίο μάλιστα έπαιξα και κάνα μήνα μετά τη βασική του κυκλοφορία και απόλαυσα ακόμα περισσότερο, κάνοντας όμως και καίριες παρατηρήσεις που δεν είδα σε κανένα review. Γιατί; Διότι οι συνθήκες όταν έπαιξα εγώ ήταν εντελώς διαφορετικές από αυτές που προηγούνται ή ισχύουν κατά την κυκλοφορία του τίτλου. Εξάλλου, έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν για την ιδιομορφία των σύγχρονων review με τις συνθήκες που δημιουργούν patches και updates.

Όμως το πράγμα πάει ακόμα παραπέρα, μιας και η ενεργή ενασχόληση μου με το back log μου σε συνδυασμό με κάποια παιχνίδια που παίζω με την κόρη μου, με έκαναν, ενώ έπαιζα Wolfenstein: New Order και Rush: A Disney/Pixar Adventure, να διαβάσω από επαγγελματική διαστροφή τα review μας, όσο παλιά και εάν ήταν και να καθίσω να συλλογιστώ τι θα έγραφα εγώ σε αντίστοιχη περίπτωση. Μάλιστα, πιστέψτε με, ειδικά στο Rush μπορώ να σας γράψω το πιο αναλυτικό review της παγκόσμιας ιστορίας, μιας και, θα το γράψω, δεν αντέχω, διαθέτει και μία από τις μεγαλύτερες πατάτες σε παιδικό τίτλο που έχω δει στη ζωή μου: σκοτώνεται το παιδάκι με τον «απλό» χαρακτήρα (τον εαυτό του ουσιαστικά) να ξεκλειδώσει τους αγαπημένους ήρωες από τις ταινίες και, όταν πάει να παίξει, αυτοί έχουν λιγότερες ικανότητες από τον απλό χαρακτήρα! Δηλαδή ξεσκίζεται να ξεκλειδώσει τον Κεραυνό Μακουήν και η μόνη ικανότητα που διαθέτει αυτός είναι γκάζι-φρένο-άλμα, ενώ το απλό αυτοκίνητο πετάει με τουρμπίνες. Εκπληκτικά πράγματα.

Είδατε; Πλάκα κάνω με την κόρη μου και ο reviewer ποτέ δεν φεύγει από μέσα μου, εκεί με τσιγκλάει να δω το λάθος, να επαινέσω το σωστό, να το ψάξω διαβάζοντας review του 2014. Και, να ξέρετε, στατιστικά έχω δει ότι στο 80% των περιπτώσεων θα βαθμολογούσα τον τίτλο που βλέπω με την ησυχία μου με βαθμολογία χαμηλότερη από αυτή την συναδέλφων μου. Είναι λες και η πιο καθαρή ματιά σε βοηθάει να βλέπεις τα ελαττώματα πιο εύκολα.

Δεν είναι ότι θέλω να αλλάξω την όλη διαδικασία που περιλαμβάνει τη συγγραφή ενός review, έχει και αυτή μια παράξενη γοητεία. Αλλά έχοντας αρκετό καιρό να γράψω review για οτιδήποτε, δεν σας κρύβω ότι δεν στεναχωριέμαι κιόλας. 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
Αφόρητοι: “Forget Cyberpunk 2077”

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity