** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Gran Turismo Sport Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Polyphony Digital

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SCE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Gran Turismo Sport Review
Το πάθος του Kazunori Yamauchi για το μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι γνωστό χρόνια τώρα. Ξεκινώντας το ψηφιακό αντίτυπο του Gran Turismo Sport που μας παραχωρήθηκε για την κριτική που διαβάζετε αυτήν τη στιγμή, το μεράκι του Ιάπωνα δημιουργού είναι έκδηλο από τη πρώτη στιγμή. Το εντυπωσιακό εισαγωγικό video καταφέρνει να μας βάλει στο κλίμα και δημιουργεί αδημονία για την οδήγηση των τεράτων που απεικονίζονται σε αυτό. Η εγγραφή μας στα online κατάστιχα του Gran Turismo Sport ακολουθεί και, μετά, η διαδικασία απόκτησης των πολύτιμων διπλωμάτων, προκειμένου να έχουμε δικαίωμα συμμετοχής σε online και offline αγώνες. Τα διπλώματα και κάποιες δοκιμασίες με κώνους μετέπειτα αποτελούν και το campaign του τίτλου, με το Gran Turismo mode να λάμπει αυτή τη φορά διά της απουσίας του, αφού φέτος τα κίνητρα είναι διαφορετικά. Σε περίπτωση που ολοκληρώσετε τη διαδικασία των διπλωμάτων και θέλετε να αποφύγετε πάση θυσία το online, μονόδρομο αποτελεί η επιλογή του arcade. Εκεί συμμετέχετε και οργανώνετε αγώνες εναντίον της AI σε μια από τις 17 τοποθεσίες, οι οποίες, αν και ακούγονται (και είναι) λίγες, τουλάχιστον παρέχουν περίπου 40 παραλλαγές πιστών στο σύνολό τους.



Όπως αναφέραμε όμως και προηγουμένως, το ζουμί του Gran Turismo Sport βρίσκεται στο επονομαζόμενο (ακολουθώντας τον τίτλο) Sport Mode. Εδώ κάθε εβδομάδα έχετε την ευκαιρία να συμμετέχετε σε πολλαπλούς αγώνες κάθε μέρα, οι οποίοι εκτείνονται σε τρεις κατηγορίες και τρεις αντίστοιχες διαδρομές. Οι διαδρομές είναι ανοικτές κάθε μέρα για προπόνηση και καταγραφή των χρόνων που σημειώνετε, οι οποίοι χρόνοι χρησιμοποιούνται ως qualifiers για την κατάταξή σας όταν οι αγώνες είναι διαθέσιμοι. Προς τιμήν της Polyphony Digital, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν παρουσιάστηκαν αποσυνδέσεις, το matchmaking στη δημιουργία των αγώνων ήταν γρήγορο σε κάθε περίπτωση αλλά και οι αγώνες προχώρησαν με μηδενικό lag. Κατά τη διάρκεια του matchmaking αποκτούν νόημα και οι δύο δείκτες που χαρακτηρίζουν τον κάθε παίκτη, ο δείκτης απόδοσης και ο δείκτης αθλητικής άμιλλας. Οι τιμές των δύο κυμαίνονται από Ε (δεν καταφέραμε να πέσουμε πιο κάτω ή να δούμε έστω πιο χαμηλό) μέχρι και S που είναι και ο υψηλότερος. Σε online αγώνα το matchmaking φροντίζει να σιγουρευτεί ότι θα αντιμετωπίσετε οδηγούς με παρόμοιους δείκτες με τους δικούς σας γεγονός που στις περισσότερες των περιπτώσεων σημαίνει παρόμοια απόδοση και συμπεριφορά εντός της πίστας. Για την απόδοση, το παιχνίδι φροντίζει ακόμα και πριν από την προπόνησή σας να εφαρμόσει βελτιώσεις ή downgrading στο αμάξι με το οποίο θα τρέξετε, έτσι ώστε να εξασφαλίσει ότι όλοι οι διαγωνιζόμενοι τρέχουν με ίδια αναλογία βάρους/ιπποδύναμης.



Όσο ο δείκτης αθλητικής άμιλλας ανεβαίνει, τόσο η συμπεριφορά εντός της πίστας είναι σωστότερη, καλύτερη από πλευράς παικτών που συμμετέχουν σε κάθε αγώνα. Επειδή όμως ατυχήματα συμβαίνουν και στους καλύτερους, σε περίπτωση που πάει να γίνει κάποια σύγκρουση, η μηχανή του Gran Turismo Sport προλαμβάνει και μετατρέπει το αυτοκίνητο-στόχο  σε ghost car. Μπορεί να μην κατορθώνει να προλάβει πάντα το αναπόφευκτο, όμως λειτουργεί σωστά και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προλαβαίνει ένα ατύχημα που πιθανώς θα κατέστρεφε τον αγώνα των εμπλεκομένων οδηγών. Όσο ανεβαίνει ο δείκτης της αθλητικής άμιλλας, το ghosting των αυτοκινήτων μειώνεται ενώ στα υψηλότερα Α και S ranks απενεργοποιείται εντελώς, με το σκεπτικό ότι οι παίκτες έχουν φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο που θα τους επιτρέψει να αποφύγουν τις κακοτοπιές. Ο συγκεκριμένος τρόπος ταξινόμησης των παικτών αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του online mode καθώς και το μυστικό της επιτυχίας για το online του Gran Turismo Sport γενικότερα, αφού κατορθώνει στις περισσότερες των περιπτώσεων να εξασφαλίζει εντυπωσιακούς αγώνες, χωρίς «κανίβαλους» που μπαίνουν στο online μόνο και μόνο για να καταστρέψουν την εμπειρία των υπολοίπων. Μοναδική παραφωνία σε όλο αυτό είναι οι χρονικές ποινές. Βλέπετε σε περίπτωση σύγκρουσης, ο αόρατος αγωνοδίκης του παιχνιδιού δίνει χρονική ποινή σε όλους τους εμπλεκόμενους, ξενερώνοντας έτσι αυτόν ο οποίος απλά πήγαινε στον δρόμο του και βρέθηκε στην πορεία ενός άλλου οχήματος που είτε με είτε χωρίς πρόθεση, έχασε τον έλεγχο. Μικρό το κακό βέβαια και η αλήθεια είναι ότι όσο ανεβαίνετε ranks θα το συναντάτε ολοένα και λιγότερο το φαινόμενο αυτό, όμως δεν παύει να είναι υπαρκτή η πιθανότητα να πέσει κάποιος πάνω σας, να καταστραφεί ο αγώνας σας και να λάβετε και κάποια ποινή επιπλέον χωρίς ουσιαστικό λόγο.



Η μεγάλη παγίδα και η αχίλλειος πτέρνα του τίτλου όμως είναι η ίδια του η online υπόσταση. Σε κάθε περίπτωση, πλην του arcade mode, η σύνδεση στο internet κρίνεται απαραίτητη, ακόμα και για να σώσει το παιχνίδι αυτόματα τον καλύτερο χρόνο που σημειώσατε σε κάποια δοκιμασία του -τρόπον τινά- campaign, ή ακόμα και τις τροποποιήσεις που κάνατε στα αυτοκίνητα που έχετε συλλέξει. Για τη συμμετοχή σας στο Sport Mode δε, εξυπακούεται η ύπαρξη συνδρομής PS Plus κάτι λογικό και αναμενόμενο αφού πρόκειται για αμιγώς online multiplayer mode.
 
Gran Turismo Sport Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity