Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Κόψε-Ράψε: Ευτυχώς χώρεσε κι αυτό

*
Στο σημερινό Κόψε-Ράψε, ο Λεωνίδας Μαστέλλος μεταφέρει μερικές από τις εντυπώσεις του, μιας και επιτέλους ολοκλήρωσε το πέρασμα στη νέα γενιά μηχανημάτων με την πρόσφατη αγορά του PS5 το οποίο πλέον κάθεται δίπλα στο Xbox Series X.
 
Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από την κυκλοφορία των νέων μηχανημάτων και -από τύχη είναι η αλήθεια- κατάφερα επιτέλους να τα αποκτήσω και τα δύο. Η διαθεσιμότητά τους στην αγορά είναι ακόμα δύσκολη, οπότε χρειάζεται αρκετή υπομονή. Έχοντας πλέον και το PS5 εδώ και λίγες ημέρες, μπορώ να μεταφέρω επιτέλους ορισμένες από τις εντυπώσεις μου και από τα δύο μηχανήματα. Εννοείται ότι δεν πρόκειται να αναφερθώ στους τίτλους του ενός ή του άλλου (άλλωστε οι τίτλοι που είναι πραγματικά next gen αργούν ακόμη), αλλά στα ίδια τα μηχανήματα.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι το μέγεθος. Ή μάλλον τη διαφορά μεγέθους μεταξύ των δύο. Το PS5 είναι πράγματι θεόρατο, τόσο που ίδρωσα να το χωρέσω στο τραπεζάκι του σαλονιού (οριζόντια κιόλας, ούτε καν κατακόρυφα). Από την άλλη, το Series X είναι σημαντικά μικρότερο και πιο εύκολα διαχειρίσιμο (για να μην πω ότι κουβαλιέται και πιο εύκολα). Παραδόξως, παρά τη διαφορά μεγέθους και τα δύο μηχανήματα ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ λειτουργούν πολύ πιο αθόρυβα (αν και νομίζω ότι το πρόβλημα ήταν πιο έντονο στα μηχανήματα της Sony). Αυτό μπορεί να μην φαίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, όμως στην καθημερινή χρήση ο δυνατός θόρυβος, π.χ. του PS4 Pro, κουράζει και χαλάει και την ατμόσφαιρα του όποιου παιχνιδιού (με εξαίρεση τους τίτλους προσομοίωσης πτήσης, αφού το ανεμιστηράκι του μηχανήματος συγχρονιζόταν με τον ήχο του κινητήρα του αεροπλάνου, κυρίως στην απογείωση), ειδικά αν παίζει κανείς αργά το βράδυ (που θεωρητικά επικρατεί περισσότερη ησυχία). Είναι αστείο πραγματικά να παίζει κανείς για κάποιες μέρες στο PS5 και ξαφνικά να γυρίζει στο PS4 Pro. Ο θόρυβος προκαλεί έκπληξη, παρά το ότι το μηχάνημα είναι πολλά χρόνια στην αγορά και θα έπρεπε λογικά να τον έχουμε συνηθίσει.


Ας περάσω όμως και λίγο στα χειριστήρια. Εδώ η Sony σίγουρα έκανε περισσότερη δουλειά, ειδικά με το σύστημα δόνησης και τις σκανδάλες. Τόσο η δυνατότητα του χειριστηρίου να μεταφέρει διάφορα εφέ του παιχνιδιού στο χειριστήριο, όσο και το παιχνίδισμα που γίνεται με την αίσθηση που αφήνουν οι σκανδάλες ανάλογα με το  τι κάνει ο παίκτης στο παιχνίδι, κερδίζουν άμεσα τις εντυπώσεις. Εννοείται ότι όλα αυτά επηρεάζουν σημαντικά τη διάρκεια της μπαταρίας, ενώ η έντονη δόνηση ίσως και να κουράζει ώρες-ώρες τα χέρια του παίκτη. Παρόλα αυτά, νομίζω ότι πρέπει να παραδεχτούμε τη Sony για την προσπάθεια που έκανε να προσφέρει κάποιες νέες λειτουργίες χωρίς να πειράξει τη βασική αίσθηση του χειριστηρίου. Η Microsoft έπαιξε σίγουρα πολύ πιο συντηρητικά, αλλά αυτό δεν είναι καταστροφικό. Και τα δύο χειριστήρια κάθονται σωστά στα χέρια (στα δικά μου τουλάχιστον) και νομίζω ότι αυτό μετράει περισσότερο από ό,τι άλλο. Το μόνο που θέλω να δω είναι αν οι developers θα αξιοποιήσουν σωστά και έξυπνα τα του DualSense. Για την ώρα είμαι αισιόδοξος από όσα έχω δει, αν και κάποιοι μάλλον δεν ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιήσουν σωστά.

Να κλείσω με κάτι που ακόμα με εντυπωσιάζει και στα δύο μηχανήματα. Αυτό φυσικά δεν είναι άλλο από τον SSD που έχουν. Πράγματι, η μείωση των loading times αποτελεί για μένα τη σημαντικότερη ή μάλλον την πιο χρήσιμη εξέλιξη που φέρνουν τα νέα μηχανήματα. Εννοείται ότι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα, μιας και οι περισσότεροι τίτλοι δεν έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να τον εκμεταλλεύονται πλήρως, αλλά ακόμα και έτσι, το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει. Να αναφέρω εδώ το παράδειγμα του Control, το οποίο με έκανε να βρίζω κάθε φορά που έχανα στο PS4 και έπρεπε να περιμένω και εγώ δεν ξέρω πόσο για να συνεχίσω. Το ίδιο παιχνίδι στο PS5 μοιάζει μαγικό. Πραγματικά ανυπομονώ να δω τι θα καταφέρουν οι ομάδες ανάπτυξης σε λίγο καιρό με τον SSD και πώς θα τον αξιοποιήσουν για να βελτιώσουν και άλλα πράγματα στα παιχνίδια.

Φυσικά για να τα δούμε όλα αυτά, πρέπει να δούμε τα παιχνίδια πρώτα. Γιατί το να έχεις γρήγορα, δυνατά και αθόρυβα μηχανήματα δεν σημαίνει τίποτα αν το μόνο που μπορείς να παίξεις είναι τίτλοι της προηγούμενης γενιάς.

Καλοί δεν λέω, αλλά άντε τελειώνετε θέλουμε να δούμε κι άλλα πράγματα. 
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!