Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: Στο first, third party δεν χωρεί

*
Στο νέο κείμενο της στήλης «Μουσική δωματίου», η συντακτική ομάδα του Enternity σχολιάζει το πως αντιμετωπίζει η κοινότητα τα third party exclusives, με αφορμή το χαμό που έγινε με το Final Fantasy VII Remake.

Το θέμα που τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών του Facebook Group του Enternity ήταν το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσει σε Xbox One το Final Fantasy VII Remake. Διαψεύσθηκε το ενδεχόμενο αυτό από την Square Enix, ωστόσο η ιστορία αυτή παραμένει μια καλή αφορμή για κουβέντα σχετικά με τη σύγχρονη μοίρα των λεγόμενων «third party exclusives» αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζει ο κόσμος.

Δημήτρης Βασιλάκης
Να με συμπαθάτε το γέρο, αλλά αυτή την ιστορία με τα timed exclusives δεν την κατάλαβα ποτέ μου. Έχοντας μάθει την αγορά απ’ έξω κι ανακατωτά και αγοράζοντας day 1 ένα παιχνίδι το χρόνο, πάντα περιμένω αρκετά πριν αγοράσω κάτι για να το πάρω φθηνά κι ωραία, μιας και το backlog μου το κουβαλάω αυτές τις μέρες σε επτά (7) τεράστιες κούτες. Οπότε δεν καταλαβαίνω προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός για τα timed exclusives. Φυσικά και θα ήθελα να βγει το remake στο Xbox One αλλά και να μη βγει πάλι συγκεντρώνει πιθανότητες να το παίξω, μιας και έχω καλές αναμνήσεις από τον τίτλο ως θεατής του Νίκου Παπακωνσταντίνου στα φοιτητικά μου χρόνια, γιατί τα JRPG που έχω παίξει στην καριέρα μου είναι κάτω από 5. Επίσης φυσικά και τη θεωρώ λογική κίνηση και ας το διέψευσε η Square Enix. Από εκεί και πέρα θα έλεγα ότι ζω για την εποχή που δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός να μη μας σπάνε τα νεύρα τα fanboys, αλλά όπου έσκασαν μονοπώλια δεν χάρηκε κανείς.

Μάνος Βέζος
Παρατήρησα ότι μερίδα του κόσμου πρόλαβε να αντιδράσει άσχημα στο ενδεχόμενο να δούμε το Final Fantasy VII Remake σε Xbox One και η αλήθεια είναι πως, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις (π.χ. Devil May Cry 4) στην προκειμένη θεωρώ ότι ήταν λογικό να αντιδράσει αρνητικά. Όχι επειδή έχει καμιά υποχρέωση το franchise να αγνοεί τη μια ή την άλλη πλατφόρμα (τα ακούγαμε κι αυτά όταν ανακοινωνόταν το Final Fantasy XIII και για Xbox 360) αλλά διότι η Square Enix έχει δηλώσει ρητά και κατ’ επανάληψη πως το Remake ετοιμάζεται για PS4 και μόνο. Στη σύγχρονη πραγματικότητα βέβαια ακόμη κι αυτό μπορεί να μεταφραστεί «για την ώρα», ωστόσο η αλήθεια είναι πως καλό είναι να μη φτάσουμε να παίζουμε τόσο πολύ με τις λέξεις και σίγουρα όχι με τρόπο που οριακά να γλιτώνει μια εταιρεία από το να κατηγορηθεί στα σοβαρά και λογικά για ψευδείς δηλώσεις. Στον επιχειρηματικό κόσμο, από ένα σημείο κι έπειτα, κάτι τέτοια διώκονται κιόλας, δεν κατακρίνονται απλώς. Και, προσωπικά, θεωρώ ότι δεν διώκονται αρκετά. Η γραμμή μεταξύ αλήθειας και παραπλάνησης καλό είναι να μην κινείται σε όρια νευρικής ανορεξίας μέχρι να γίνει αόρατη.

Από εκεί και πέρα βέβαια, ακόμη και οι περιπτώσεις σαν του Final Fantasy VII Remake, αν υποθέσουμε ότι δεν θα το δούμε ποτέ σε Xbox One (συν ότι όλες οι δηλώσεις μπορούν να θεωρηθούν αληθινές αν βγει τελικά ο τίτλος στο επόμενο Xbox για παράδειγμα), είναι εξαιρετικά σπάνια διότι τέτοιες τακτικές δεν είναι βιώσιμες. Με την απαιτούμενη επένδυση για μια παραγωγή τέτοιου μεγέθους να διογκώνεται ολοένα και περισσότερο, όποιος platform holder και να θέλει. να εξασφαλίσει πραγματική αποκλειστικότητα (και όχι με ημερομηνία λήξης) πρέπει να δώσει τόσα χρήματα σε developer/publisher, προκειμένου ο τελευταίος να ξέρει ότι δεν θα καταλήξει να ζημιώνεται ύστερα από τέτοια επένδυση, που καταλήγει λογικό να θεωρήσει προτιμότερο να τα δώσει για να βγάλει ο ίδιος παιχνίδι, με τις δικές του ομάδες.

Για αυτό και η μεγάλη αποκλειστικότητα σε παραγωγή τρίτου έχει εκλείψει σχεδόν ολοκληρωτικά και βγάζει νόημα μόνο όταν γίνεται εκ του ασφαλούς, όταν ο developer ξέρει ότι οι πιθανές πωλήσεις στις πλατφόρμες που θα αφήσει στην άκρη μπορούν να θεωρηθούν αμελητέες, ωστόσο αυτό δεν είναι αυτονόητο ή κανόνα. Δεν είναι πια ζήτημα του αν έχει κάποιος χρήματα να τάξει σε κάποιον άλλον, αλλά του ότι δεν έχει νόημα να τάξει τόσα χρήματα σε οποιονδήποτε άλλον για οποιονδήποτε τίτλο τέτοιου βεληνεκούς.

Και όταν σπάνε κάποιες αποκλειστικότητες του παρελθόντος, όταν μια σειρά που ταυτίζεται με μια πλατφόρμα αρχίζει να αράζει και σε άλλα λιμάνια, δεν έχει νόημα να διαμαρτυρόμαστε. Εκτός αν θεωρούμε αποδεκτή κατάληξη τα οικονομικά προβλήματα ενός developer που έχουμε σε εκτίμηση για τον οποιονδήποτε λόγο.

Σταύρος Βέργος
Πόσοι από εμάς δεν ξεκίνησαν την καριέρα τους στο gaming την εποχή του PlayStation και της επόμενης γενιάς του με PS2 και Xbox; Ήταν άλλες οι εποχές τότε, με τα exclusives από 3rd parties το καθένα του και την Sony να έχει τη μερίδα του λέοντος σε κονσόλες και σε τίτλους. Final Fantasy, Metal Gear στην Sony, Mass Effect στο Xbox και κάπου η Nintendo είχε τσιμπήσει τα Resident Evil με το 4 να είναι στο GameCube.

Ήταν στα ντουζένια τους τα console wars και οι platform holders ήθελαν να τελειώσουν τον πόλεμο πριν ακόμη προλάβει να αρχίσει. Και τα exclusives έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά. Η σειρά Halo και ειδικά το Halo 3 ήταν η «ανταμοιβή» της Microsoft για το ότι μπήκε στο χώρο των κονσολών. Το PlayStation 3, που έπασχε σε δυνατά exclusives σε σχέση με τους προκατόχους του, έχασε έδαφος στην κόντρα της Sony με την Microsoft. Το Wii, πέρα από την τεχνολογική του πρωτοτυπία, βασίστηκε και σε εξαιρετικούς τίτλους που την ανεδείκνυαν. Η δυνατότητα των platform holders να έχουν στη δική τους γωνία του ρινγκ την Bungie, την Capcom ή την Naughty Dog έχει δείξει πως μπορεί να εξασφαλίσει μάχες.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!